Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17333 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #60 Gepost op: 5-03-2023, 07:50:33 »
En ik haalde uit de tekst dat je alleen een afspraak zou hebben als je op het juiste pad zat, anders geen afspraak. Die toevoeging hadden ze wel even kunnen geven. Had ook verwacht dat we volgende week dan pas zouden zien wie een afspraak had.
Dit had ik ook zo begrepen. En ik denk Ranomi ook dus die is nu overtuigd dat ze goed zit.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #61 Gepost op: 5-03-2023, 08:17:29 »
Maar als het zo zou zijn dan zou je bij een lege stoel gelijk weten dat je moest switchen. Lijkt me nogal veel informatie zo vlak voor de laatste test.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #62 Gepost op: 5-03-2023, 08:19:35 »
Dit had ik ook zo begrepen. En ik denk Ranomi ook dus die is nu overtuigd dat ze goed zit.
Ik heb het geen moment zo begrepen. En taaltechnisch ook juist naar mijn mening.

Dacht terug aan bijv de opdracht in Kims(?) seizoen dat ze de mol zouden zien als ze de juiste keuzes bij de foto’s maakten. Dan zagen ze door de verrekijker ook een kandidaat of de mol als ze (onwaarschijnlijk) de juiste keuzes hadden gemaakt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #63 Gepost op: 5-03-2023, 08:45:46 »
Rik bracht het wél zo, als je op de juiste mol zit, krijg je een gesprek (met de mol). Maar het is dus een flauw woordspelletje. Dan hangt het er maar van af of ze achteraf tegen elkaar zeggen dat ze een gesprek hebben gehad, dan pas begrijp je hoe het zit.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 08:48:43 door Run »

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2023, 09:00:04 »
Een van de testvragen die in beeld kwam was:
Hoeveel pakbonnen heeft de mol in handen gehad in het doolhof?
Antwoorden: 2, 4 of 5.

Ranomi had deze opdracht succesvol uitgevoerd, met twee pakbonnen in haar hand.

Jurre werd gepakt met vier pakbonnen in zijn hand.

Daniel had er tjdens deze opdracht vijf in zijn hand, en werd uiteindelijk gepakt met twee enveloppen. Hij is er drie kwijtgeraakt tijdens de opdracht, dus lijkt mij duidelijk dat hij de mol wel moet zijn.

Precies! Langzaam maar zeker krijgen we details waaruit Daniël als mol duidelijk wordt in beeld. Ook het feit dat Soy degene met het rode scherm was bij de koffertjes, waarbij op het forum nog best een groep overtuigd was dat Daniël hier rood had gekregen. Veel Jurre tunnelaars worden komende week verrast. We kregen ook te zien dat Soy eruit lag, terwijl we weten dat hij op Jurre zat. Op dat moment zou Ranomi in theorie ook nog vol op Jurre kunnen hebben gezeten, en had Soy de abseilvraag waarbij Daniel als derde ging onbedoeld goed. Dus dit kan de productie nog laten zien omdat je er nog twee theorieën op los kunt laten, waarbij Ranomi op Jurre zat en deze vraag wellicht wel op hem invulde, dus dan kan Jurre het ook nog zijn. Het lijkt mij echter sterk dat Ranomi op Jurre zat, vooral omdat ze zelf iets heel anders vertelt in de biecht (ze verdacht Soy). Uiteindelijk zitten twee finalisten op de goede mol en Daniël, om het spannend te houden, op de meerdere afleveringen verdacht geedite Jurre. Voor het grote publiek is Ranomi ook een optie, vanwege de door Nabil uitgelegde badeend hint en de Olympische kleuren. Maar we weten inmiddels wel dat Ranomi het niet is. En ik ben echt overtuigd van Daniël. Oa door de positie in het (Pacman) doolhof. Maar zeker ook door alle sterke aanwijzingen. Hacking hints, de loep in de leader.
En vergeet ook niet dat Jurre, door Soy penningmeester te maken en info te geven over het molgeld, als hij de mol zou zijn, hiermee een kandidaat voordeel geeft. Dat zou een mol niet snel doen. Ik verheug me op de ontknoping!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2023, 10:27:26 »
Volgens mij is Daniël gewoon de winnaar. Wat het doolhof betreft vond ik het juist zeer verdacht dat Jurre zei dan kan ik wel als derde gaan net nadat Nabil (die als tweede ging)had gezegd dat hij zijn geld terug naar de ingang zou brengen. En ik denk dat Jurre het record mollen heeft gevestigd en toch blijkbaar alleen bij Daniël door de mand is gevallen. Dan heeft hij het heel goed gedaan. Voor veel ons tv- kijkers was het wat duidelijker denk ik. Maar dat maakt Jurre niet tot een minder goede mol.
Ook in deze aflevering bleef hij saboteren.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 10:34:34 door Lonneke*L »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2023, 10:31:52 »
Dat Soy en Ranomi nog zo ver zijn gekomen met hun onlogische gedachtegangen...  :-X

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2023, 10:47:25 »
Rik bracht het wél zo, als je op de juiste mol zit, krijg je een gesprek (met de mol). Maar het is dus een flauw woordspelletje. Dan hangt het er maar van af of ze achteraf tegen elkaar zeggen dat ze een gesprek hebben gehad, dan pas begrijp je hoe het zit.
Rik maakte het inderdaad wel wat spannender dan het in werkelijkheid is, maar dat zijn we wel een beetje gewend van hem.
Bottom line: Iedereen kreeg een gesprek met zijn Mol. Als alleen degene die op de juiste Mol zat zo'n gesprek zou krijgen dan hadden we nu twee mollen: Jurre en Daniel.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2023, 11:08:22 »
Rik maakte het inderdaad wel wat spannender dan het in werkelijkheid is, maar dat zijn we wel een beetje gewend van hem.
Bottom line: Iedereen kreeg een gesprek met zijn Mol. Als alleen degene die op de juiste Mol zat zo'n gesprek zou krijgen dan hadden we nu twee mollen: Jurre en Daniel.
Daniël zou tegen Ranomi kunnen zeggen dat hij géén gesprek heeft gehad om haar in de waan te laten dat ze goed zit. Want er komt nog een test.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 11:11:04 door Run »

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #69 Gepost op: 5-03-2023, 11:32:30 »
Jurre zegt 'ja' nadat de mol vraagt: Of praat ik tegen mezelf.
Case closed.  ;D

Dit in combinatie met het feliciteren van Daniël. Is dat niet een beetje too much om in de montage te laten zitten? Ik geloof er niks van, dat de case hiermee closed is.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #70 Gepost op: 5-03-2023, 11:38:55 »
Jurre die de blauwe tas dumpt.

Jurre had de felblauwe tas. De tas die ze nodig hadden was de lichtere blauwe. En die had Daniël. Had. Want even later was ie weg.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2023, 11:53:21 »
Zouden ze zelf hebben mogen kiezen met wie ze nog een afspraak wilden om zo te proberen om de ander te misleiden? De test, die leidend is, volgde immers erna nog.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #72 Gepost op: 5-03-2023, 11:55:02 »
Zouden ze zelf hebben mogen kiezen met wie ze nog een afspraak wilden om zo te proberen om de ander te misleiden? De test, die leidend is, volgde immers erna nog.

Dit moet haast wel, want als het op basis van de vorige test was wist Ranomi die op Soy zat al dat degene die ze zag niet de mol was??

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #73 Gepost op: 5-03-2023, 12:04:01 »
Dit in combinatie met het feliciteren van Daniël. Is dat niet een beetje too much om in de montage te laten zitten? Ik geloof er niks van, dat de case hiermee closed is.
Ik vond dat feliciteren ook een beetje too much inderdaad, maar tegelijkertijd konden ze dat ook moeilijk weglaten uit de montage denk ik aangezien Jurre daarmee het gesprek begon...

Hetzelfde geldt voor dat hij ´ja´ zegt als hij wegloopt na dat telefoongesprek.

Aangezien hij zo weinig verdacht werd door zijn medekandidaten, zal Jurre er aan het einde van het spel wel geen geheim van hebben proberen te maken dat hij de mol is. Voor ons kijkers is dit echter wel jammer, want voor ons maakt dat het alleen maar nog duidelijker dat hij het (zeer waarschijnlijk) is.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #74 Gepost op: 5-03-2023, 12:13:48 »
Daniël zegt toch juist tegen Ranomi verbaasd te zijn dat zij hem heeft gekozen, omdat hij het niet is.

Het lijkt mij dat het duidelijk is voor de finalisten dat je een gesprek krijgt met degene die je zelf kiest. Je hebt de kans op een molafspraak, als je de juiste mol kiest.
Ook bestaat de kans dat je als kandidaat gekozen wordt als Mol voor de afspraak, dus ook dat weten alledrie van tevoren.
Ranomi weet dus ook dat ze niet meer verdacht wordt.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #75 Gepost op: 5-03-2023, 12:55:15 »
Het verbaasde me eigenlijk wel dat Ranomi voor Daniel ging als molafspraak.

Zomaar een gedachte:
Zou het misschien kunnen dat ze expres de afspraak niet met haar mol, maar met haar vermeende tegenstander heeft aangevraagd? In principe kun je daar net zo veel informatie uit halen. En dan zit er iemand tegenover je die mogelijk iets minder goed “gewapend” is en als kandidaat door de mand kan vallen. En je zet je tegenstander op het verkeerde been, waardoor die misschien de test wat minder snel invult… ik denk dat het best een slimme tactiek kan zijn!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #76 Gepost op: 5-03-2023, 13:04:14 »
dit seizoen is voor mij echt als een nachtkaars uit gegaan.
heb de laatste paar afleveringen met erg weinig interesse gekeken

was wel erg verbaasd dat ranomi kennelijk daniel verdenkt

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #77 Gepost op: 5-03-2023, 13:10:32 »
Het verbaasde me eigenlijk wel dat Ranomi voor Daniel ging als molafspraak.

Zomaar een gedachte:
Zou het misschien kunnen dat ze expres de afspraak niet met haar mol, maar met haar vermeende tegenstander heeft aangevraagd? In principe kun je daar net zo veel informatie uit halen. En dan zit er iemand tegenover je die mogelijk iets minder goed “gewapend” is en als kandidaat door de mand kan vallen. En je zet je tegenstander op het verkeerde been, waardoor die misschien de test wat minder snel invult… ik denk dat het best een slimme tactiek kan zijn!

Dat zou erg klein, euh, gewiekst zijn.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #78 Gepost op: 5-03-2023, 13:24:24 »
Die ellenlange speeches van Rik komen waarschijnlijk volgende week nog wel, bij de bekendmaking van de mol. In elk geval als Jurre de mol is, want dan hebben we toch alle molacties al gezien en hoeft daar dus niet veel tijd voor over te blijven  ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #79 Gepost op: 5-03-2023, 13:37:18 »
Dat zou erg klein, euh, gewiekst zijn.
Ik denk dat Daniël haar volledig heeft ingepakt met zijn nepmolgedrag en afleidingsmanoeuvres.