Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17485 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #140 Gepost op: 6-03-2023, 15:30:35 »
Die mening (die niet over een specifieke aflevering gaat, want daar zijn afleveringtopics voor) kan je dus kwijt in het off-topic topic (of eventueel een column als je een mooi stukje wil schrijven, waar dan weer op gereageerd kan worden), of je start een topic met een specifieke stelling. Maar het evalutatietopic openen we pas als we de hele serie met tips en tops goed van feedback kunnen voorzien. :D
Prima, jullie zijn de beheerders, dan blijf ik hier maar aan ergeren. En kan ik blij zijn dat ik over het algemeen weinig op dit forum kom (jammer voor jullie), snap jullie keuzes wel, maar niet logisch vind ik zeker de off-topic topic niet, maarja ik laat het hierbij 😊
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 15:33:31 door Mol1991 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #141 Gepost op: 6-03-2023, 15:35:21 »
Ik snap dat off-topic wat verwarrend klinkt als je het juist over WIDM wil hebben. Er is trouwens ook nog een algemeen WIDM 2023 topic waarin je algemenere discussies kan voeren. In feite komt het er op neer: bijna alles mag, maar dan op de juiste plaats. (Elke week een algemene discussie in het afleveringtopic is vermoeiend en zonde omdat je goede berichten niet meer terug kan vinden.) Zelf topics openen was vroeger ook veel normaler, dat wordt nu veel minder gedaan lijkt het. Maar ook dat mag allemaal. Dus zo streng zijn we niet. ::zweep::

 ::ontopic:: :P

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #142 Gepost op: 6-03-2023, 15:40:46 »
Oké bedankt voor de informatie. Ja vroeger vond ik het leuker op het forum en interessanter. Ik erger er nu meer aan al een paar jaar, maarja ieder zijn mening. En nu gaan weer over aflevering 9 hebben. 😉

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #143 Gepost op: 6-03-2023, 15:46:31 »
Ja vroeger vond ik het leuker op het forum en interessanter. Ik erger er nu meer aan al een paar jaar, maarja ieder zijn mening.

Open er een topic over, misschien kunnen we wat van die discussie leren! :)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #144 Gepost op: 6-03-2023, 16:28:43 »
Waar ik maar niet uit komt is het volgende:
Je zag bij Ranomi de testvraag 'hoeveel pakbonnen heeft de mol gepakt in het doolhof?'
Antwoordmogelijkheden waren:
2
4
5
In de aflevering zien we Ranomi en Daniel 2 pakbonnen pakken en Jurre 4 (van Nabil).
We weten dat er 3 zijn verdwenen.
Dat kan gezien bovenstaande niet door Jurre gedaan zijn, want dan moest er 7 als mogelijkheid staan.

Dat impliceert dan weer dat ofwel DAniel ofwel Ranomi er 3 kwijt gemaakt  heeft. Ranomi antwoort hier op met 5 als zijnde.

Heb ik iets gemist? Iemand een idee?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #145 Gepost op: 6-03-2023, 16:52:39 »
Daar is hier uitgebreid naar gekeken. Rik zei na afloop van de opdracht dat er 13 van de 15 pakbonnen gepakt zijn. Wij hebben er maar 10 op beeld gezien.  We missen er dus 3. Het viel hier op dat Daniel meer pakbonnen in zijn hand had dan de 2 die de montage doet voorkomen. Het lijkt er nu dus inderdaad op dat Daniel 5 pakbonnen had en de montage hier iets verdoezeld heeft. Waarschijnlijk om hem als finalist een verdachte edit te geven.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #146 Gepost op: 6-03-2023, 17:23:17 »
Waar ik maar niet uit komt is het volgende:
Je zag bij Ranomi de testvraag 'hoeveel pakbonnen heeft de mol gepakt in het doolhof?'
Antwoordmogelijkheden waren:
2
4
5
In de aflevering zien we Ranomi en Daniel 2 pakbonnen pakken en Jurre 4 (van Nabil).
We weten dat er 3 zijn verdwenen.
Dat kan gezien bovenstaande niet door Jurre gedaan zijn, want dan moest er 7 als mogelijkheid staan.

Dat impliceert dan weer dat ofwel DAniel ofwel Ranomi er 3 kwijt gemaakt  heeft. Ranomi antwoort hier op met 5 als zijnde.

Heb ik iets gemist? Iemand een idee?

In de aflevering is Daniel met minstens 4 en wellicht 5 pakbonnen te zien. Zoek maar in het betreffende topic van de opdracht
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #147 Gepost op: 6-03-2023, 18:18:46 »
Waar ik maar niet uit komt is het volgende:
Je zag bij Ranomi de testvraag 'hoeveel pakbonnen heeft de mol gepakt in het doolhof?'
Antwoordmogelijkheden waren:
2
4
5
In de aflevering zien we Ranomi en Daniel 2 pakbonnen pakken en Jurre 4 (van Nabil).
We weten dat er 3 zijn verdwenen.
Dat kan gezien bovenstaande niet door Jurre gedaan zijn, want dan moest er 7 als mogelijkheid staan.

Dat impliceert dan weer dat ofwel DAniel ofwel Ranomi er 3 kwijt gemaakt  heeft. Ranomi antwoort hier op met 5 als zijnde.

Heb ik iets gemist? Iemand een idee?
Wel, dat had ik ook al gepost. Daniël gaat af met 2 bonnen, Ranomi brengt er 2 binnen en Jurre gaat af met de 4 bonnen van Nabil.
Iedereen heeft wel meegekregen dat er 3 missen, als Ranomi die niet zelf heeft genomen en Jurre er 4 had, moet ze wel tot de conclusie komen dat Daniël die heeft kwijt gemaakt.

Waarom zou dat een verdachte edit geven naar de finale toe? De gewone kijker ziet dat Daniël er 2 heeft, mocht hij met 5 zijn afgegaan zou dat een verdachte edit zijn. Ze zetten hem net uit de wind door niet te laten zien dat hij er nog 3 pakt.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #148 Gepost op: 6-03-2023, 18:42:13 »
Iedereen heeft wel meegekregen dat er 3 missen, als Ranomi die niet zelf heeft genomen en Jurre er 4 had, moet ze wel tot de conclusie komen dat Daniël die heeft kwijt gemaakt.Waarom zou dat een verdachte edit geven naar de finale toe? De gewone kijker ziet dat Daniël er 2 heeft, mocht hij met 5 zijn afgegaan zou dat een verdachte edit zijn. Ze zetten hem net uit de wind door niet te laten zien dat hij er nog 3 pakt.

In de edit is Daniel met minstens 4 pakbonnen te zien hoor.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #149 Gepost op: 6-03-2023, 18:44:11 »
Wel, dat had ik ook al gepost. Daniël gaat af met 2 bonnen, Ranomi brengt er 2 binnen en Jurre gaat af met de 4 bonnen van Nabil.
Iedereen heeft wel meegekregen dat er 3 missen, als Ranomi die niet zelf heeft genomen en Jurre er 4 had, moet ze wel tot de conclusie komen dat Daniël die heeft kwijt gemaakt.Waarom zou dat een verdachte edit geven naar de finale toe? De gewone kijker ziet dat Daniël er 2 heeft, mocht hij met 5 zijn afgegaan zou dat een verdachte edit zijn. Ze zetten hem net uit de wind door niet te laten zien dat hij er nog 3 pakt.

Het is ook geen verdachte edit, het is juist verbloemen van een molactie die alleen door heel goed kijken wordt opgemerkt. Daniël laat hier als mol het nodige verdwijnen

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #150 Gepost op: 6-03-2023, 19:01:38 »
In de edit is Daniel met minstens 4 pakbonnen te zien hoor.

Ja, ik heb die beelden ook gezien. Maar dan moet je heel goed kijken of het beeld stilzetten, en dat doet de gewone kijker niet. Die kijkt, Daniël pakt er 2 in beeld en gaat ook af met 2 in zijn handen.
 
Het is ook geen verdachte edit, het is juist verbloemen van een molactie die alleen door heel goed kijken wordt opgemerkt. Daniël laat hier als mol het nodige verdwijnen

We gaan zien dat hij die 3 andere gewoon door die spleten duwt die hij in het begin benoemt en waar hij door kon kijken. Dit was gewoon een molactie.

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #151 Gepost op: 6-03-2023, 19:04:14 »
En als kandidaat, zeker een fanatieke zoals Daniël wil over komen, is dit helemaal geen logische actie. Want minder geld in de pot, en je maakt jezelf ook niet bij de andere kandidaten verdacht. Dus het moet bijna wel een molactie zijn inderdaad  ::jaja::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #152 Gepost op: 6-03-2023, 19:35:40 »
Waarom zou dat een verdachte edit geven naar de finale toe? De gewone kijker ziet dat Daniël er 2 heeft, mocht hij met 5 zijn afgegaan zou dat een verdachte edit zijn. Ze zetten hem net uit de wind door niet te laten zien dat hij er nog 3 pakt.

Omdat Rik na afloop van de opdracht tegen de kandidaten zegt dat er 13 van de 15 pakbonnen gepakt zijn. Iedereen weet dat en niemand mist pakbonnen. Bij alle kandidaten horen we wat ze gepakt hebben behalve bij Daniel en Jurre. Jurre zou de 4 bonnen van Nabil meenemen. Daniël wil als eerste. De groep bespreekt van te voren dat het een risico is om als eerste te gaan om dat je dan veel kwijt kon raken. Daniel zou dan op safe gaan. Nabil deed dat ook, veel bonnen pakken en op safe gaan dat was het plan. Terecht ook dat  Nabil vroeg wat er bij Daniel gebeurd was. Dan zou je inderdaad vermoeden dat Daniel meer gepakt heeft dan wij gezien hebben maar waarom zou een mol zich zo bij zijn medekandidaten in de kijker spelen?

Dus de kandidaten weten meteen na de opdracht wat er gepakt is en door wie, Daniel wordt er zelfs op aangesproken door zijn medekandidaten. Voor de kijkers wordt het onduidelijk gemaakt in de montage.  Dat vind ik een verdachte edit.(Ik heb destijds het e.e.a. uitgezocht rondom Splinter die zgn. sleutels weggegooid had etc.) We weten nu dat Daniel de finale gehaald heeft en uit ervaring is gebleken dat een finalist verdacht wordt neergezet. Dat is nog geen bewijs dat hij de mol is. We weten nu ook dat Ranomi wist dat Daniel 5 bonnen gepakt had omdat ze dit invult in de test.


« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 19:59:14 door Marimol »

Offline Mollonia

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #153 Gepost op: 6-03-2023, 20:01:49 »
Het is altijd wel interessant hoe alles op verschillende manieren wordt uitgelegd, passend bij een tunnel.

Als Jurre de mol is dan doet ie het zo goed, open en bloot, met zoveel lef.
Maar Daniël kan de mol niet zijn want met die pakbonnen speelt ie zich in de kijker bij de andere kandidaten.
Daniël is te fanatiek en speelt het spel te eerlijk om de mol te zijn. Behalve bij deze opdracht blijkbaar, maar toch kan hij echt niet de mol zijn.

En dat valt me bij wel meer dingen op. Iedereen ziet alleen nog wat ze willen zien.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #154 Gepost op: 6-03-2023, 20:21:24 »
Maar dat Jurre de bonnen van Nabil had wil toch niet zeggen dat ie er niet nog een paar kan hebben gepakt/verstopt?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #155 Gepost op: 6-03-2023, 23:38:57 »
Waar ik maar niet uit komt is het volgende:
Je zag bij Ranomi de testvraag 'hoeveel pakbonnen heeft de mol gepakt in het doolhof?'
Antwoordmogelijkheden waren:
2
4
5
In de aflevering zien we Ranomi en Daniel 2 pakbonnen pakken en Jurre 4 (van Nabil).
We weten dat er 3 zijn verdwenen.
Dat kan gezien bovenstaande niet door Jurre gedaan zijn, want dan moest er 7 als mogelijkheid staan.

Dat impliceert dan weer dat ofwel DAniel ofwel Ranomi er 3 kwijt gemaakt  heeft. Ranomi antwoort hier op met 5 als zijnde.

Heb ik iets gemist? Iemand een idee?

Ik heb de wandeling van Daniël eens bekeken, en na een paar keer terugkijken kom ik tot de volgende conclusie: Daniël had eerst méér pakbonnen in zijn handen, vervolgens zie ik dat ie er maar 1 of 2 heeft als ie wordt ingesloten.

Ik werd erop gewezen, maar moest het echt een paar keer terugkijken. Misschien vergis ik me echter wel.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #156 Gepost op: 6-03-2023, 23:44:36 »
Maar dat Jurre de bonnen van Nabil had wil toch niet zeggen dat ie er niet nog een paar kan hebben gepakt/verstopt?
Jawel, want de vraag is: "Hoeveel pakbonnen had de mol?"
De keuzes zijn 2, 4 of 5. Jurre had de 4 van Nabil, hij had er dus niet meer gepakt. Ranomi bracht er 2 binnen en Daniël ging af met 2. Als Ranomi dan telt en zijzelf niet 3 bonnen heeft weggemoffeld kom je bij Daniël terecht, die er echt wel maar 2 bij zich had toen hij afging. Waarom zou een kandidaat zomaar pakbonnen verduisteren zonder dat een andere kandidaat dat ziet?
Maar wel nu pas, bij de finale test komt dat aantal boven.
Als het in de uitzending zat dat Daniël er 5 pakte zouden wij kunnen denken "ja dat is wel verdacht, zo veel bonnen en dan afgaan, maar dat werd niet getoond.
Wat wel werd getoond was dat Jurre als een kip zonder kop recht in de val liep met de bonnen van Nabil.
Mocht Jurre er meer hebben gepakt zou er bij de test wel 7 staan, de 4 van Nabil en die hij had verduisterd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #157 Gepost op: 7-03-2023, 09:23:11 »
Op verzoek van Brtdm heb ik wat berichten verplaatst naar het betreffende opdracht-topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #158 Gepost op: 7-03-2023, 17:52:04 »
Op verzoek van Brtdm heb ik wat berichten verplaatst naar het betreffende opdracht-topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Padvinders.
Maar het is toch een vraag in de finaletest die in aflevering gesteld wordt.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #159 Gepost op: 7-03-2023, 18:02:10 »
Klopt, je kan het er ook hier over hebben. Maakt ook niet zoveel uit.