Auteur Topic: [Aflevering 9] - Molafspraak  (gelezen 17137 keer)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #180 Gepost op: 8-03-2023, 22:59:28 »
Ik zag in een filmpje over Ranomi, maar het is een algemeen opmerking over de telefoontjes die ze kregen in deze aflevering en wat Jurre kreeg. Wat nou als het gewoon Rik is om te verzorgen dat molloten het niet kunnen ontdekken door heel goed uit te zoeken wie dit nou zegt?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #181 Gepost op: 9-03-2023, 02:17:48 »
Heb niet alle 10 pagina’s gelezen maar ondanks de negatieve reacties die ik soms heb wil ik even kwijt dat ik de ondervragingen/ kandidaten tegen over elkaar op een stoel en ze laten praten met elkaar érg geslaagd vind.

In 2009/2010 deden ze dit ook en het is erg spannend.

Dit seizoen had hoge pieken en diepe dalen. Maar het was iig beter dan s20,21 en 22. Dus ik zou zeggen zet de goede veranderingen door en op naar s24

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #182 Gepost op: 9-03-2023, 10:31:53 »
Ik zag in een filmpje over Ranomi, maar het is een algemeen opmerking over de telefoontjes die ze kregen in deze aflevering en wat Jurre kreeg. Wat nou als het gewoon Rik is om te verzorgen dat molloten het niet kunnen ontdekken door heel goed uit te zoeken wie dit nou zegt?
Maandag in de Trust Nobody podcast hoorde ik dat de mol  aan  de telefoon in aflevering 9 bij Jurre dezelfde eigenschappen noemde als Everon in aflevering 1 bij Jurre. Volgens mij gebeurt dat bij Daniël en Ranomi ook enigszins maar bij Jurre klinkt het wel molliger......

Hieronder de teksten van de telefoongesprekken:

Aflevering 1

Jurre.Je bent presentator, hebt van jongs af aan geleerd om beleefd te zijn.Maar ook om mensen in te palmen. Noemen ze dat niet valse bescheidenheid?
M'n hart. Ja.

Ranomi, je spreekt met Everon.Een oud-topsportster.Jij weet hoe je moet presteren onder druk.Jij bent gewend om enkel en alleen op jezelf te kunnen vertrouwen.Een goede voorbereiding is het halve werk?

Daniël. Jij bent journalist, aan wie is geleerd om transparant te zijn.Waarvan iedereen zou zeggen dat hij betrouwbaar is.Man, man, man. Wat kun jij lullen als Brugman, zeg.

Aflevering 9

Ben jij de Mol, Jurre? Het beste jongetje van de klas.Iemand die heel graag wilde dat opdrachten slaagden.Iemand die dat in het spel ook vaak heeft laten merken.Deed je dat om de medekandidaten in te palmen? Het neigt naar valse bescheidenheid. Speel jij een slim spel?

Ben jij de Mol, Ranomi? Een vrouw die haar hoofd altijd koel houdt.Iemand die donders goed weet hoe je onder druk moet presteren.Maar die zich in het spel juist vaak verloor.En belangrijke keuzes aan haar medekandidaten overliet.Was dit om de medekandidaten te verwarren?

 Ben jij de Mol, Daniël?De fanatieke enthousiasteling.Die zei dat hij echt te vertrouwen is.En dat meermaals riep om stiekem zijn eigen zin door te drijven.



Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #183 Gepost op: 9-03-2023, 11:30:22 »
Maandag in de Trust Nobody podcast hoorde ik dat de mol  aan  de telefoon in aflevering 9 bij Jurre dezelfde eigenschappen noemde als Everon in aflevering 1 bij Jurre. Volgens mij gebeurt dat bij Daniël en Ranomi ook enigszins maar bij Jurre klinkt het wel molliger.....
Ik luister de podcast niet, maar toen ik het in aflevering 9 hoorde viel mij ook gelijk op dat inderdaad de tekst van Jurre heel molliger klinkt, vergeleken met de rest. Maar dankje voor het overzicht van de gesprekken 😊

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #184 Gepost op: 9-03-2023, 12:58:25 »
"Het beste jongetje van de klas. Iemand die heel graag wilde dat opdrachten slaagden. Iemand die dat in het spel ook vaak heeft laten merken."

Mwah...Dat slaat dan weer als een tang op een varken. Volledig niet hoe ik Jurre als mol heb gezien.
Die was echt niet overdreven fanatiek.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #185 Gepost op: 9-03-2023, 13:13:35 »
Ja dat blijft toch vreemd? Het lijkt wel te rijmen met het feit dat andere kandidaten hem helemaal niet verdachten… ik heb het wel gezien bij de foto opdracht daar nam hij het voortouw met het maken van de foto’s (en liet zich checken etc) en bij de expeditie-Robinson-proef. Het perfecte plaatje heeft hij natuurlijk ook goed uitgevoerd.

Blijkbaar heeft hij buiten beeld nog meer fanatiek gedrag vertoond. Blijf het vreemd vinden dat dat de edit niet gehaald heeft als hij de mol is.

Anderzijds: wij vonden Nathan ook verdacht terwijl Rick (in de chat??) zei dat dat voor de deelnemers echt onwaarschijnlijk was.

De rol de rest van de dag is (zoals ook eerder gezegd) ook van grote invloed op het molspeuren bij de kandidaten. Mogelijk deed Jurre veel aan het analyseren van de opdrachten achteraf buiten beeld?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #186 Gepost op: 9-03-2023, 13:33:22 »
Anderzijds: wij vonden Nathan ook verdacht terwijl Rick (in de chat??) zei dat dat voor de deelnemers echt onwaarschijnlijk was.
even heel kort off topic. Maar grappig om te lezen dat Nathan toen ook verdacht werd door jullie, ik zat blijkbaar dat jaar niet op het forum, want heb hem nooit gezien als mol, geen enkele seconde.

Blijkbaar heeft hij buiten beeld nog meer fanatiek gedrag vertoond. Blijf het vreemd vinden dat dat de edit niet gehaald heeft als hij de mol is.
Ja dit blijft vreemd, maar het kan ook beetje zelfde situatie als met Dennis zijn. Op het vliegveld hadden ze hem al afgestreept. En de meeste nu hebben waarschijnlijk hem afgestreept door zijn reactie na het telefoontje van Everon. En misschien inderdaad buiten beeld heel fanatiek.

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #187 Gepost op: 9-03-2023, 13:39:05 »
"Het beste jongetje van de klas. Iemand die heel graag wilde dat opdrachten slaagden. Iemand die dat in het spel ook vaak heeft laten merken."

Mwah...Dat slaat dan weer als een tang op een varken. Volledig niet hoe ik Jurre als mol heb gezien.
Die was echt niet overdreven fanatiek.


De mol zegt ook; of was jouw tactiek de mijne?


Geredeneerd vanuit een Daniël tunnel zou het dan wel kloppen, het was ook niet Jurres tactiek maar die van mol Daniël…

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #188 Gepost op: 9-03-2023, 16:16:56 »
En ik vind het juist apart dat de tekst of is jouw tactiek de mijne alleen bij Jurre en Ranomi te horen is en niet bij Daniel. Zo beziet ieder alles vanuit de eigen tunnel.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Autonoompje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #189 Gepost op: 9-03-2023, 17:46:38 »
En ik vind het juist apart dat de tekst of is jouw tactiek de mijne alleen bij Jurre en Ranomi te horen is en niet bij Daniel. Zo beziet ieder alles vanuit de eigen tunnel.

Als Daniël de mol is, gaat hij niet aan zichzelf vragen; of is jouw tactiek de mijne?

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #190 Gepost op: 9-03-2023, 20:20:22 »
Ik ben het er wel mee eens dat het een sterke hint zou zijn omdat die tekst van Jurre ook bij Daniël zou passen, alleen zou dat dan ook voor de tekst van Ranomi moeten gelden. "... Iemand die belangrijke keuzes aan medekandidaten overliet." Dat vind ik echt totaal niet passen bij hoe Daniël het spel heeft gespeeld.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #191 Gepost op: 9-03-2023, 20:48:30 »
Ik ben het er wel mee eens dat het een sterke hint zou zijn omdat die tekst van Jurre ook bij Daniël zou passen, alleen zou dat dan ook voor de tekst van Ranomi moeten gelden. "... Iemand die belangrijke keuzes aan medekandidaten overliet." Dat vind ik echt totaal niet passen bij hoe Daniël het spel heeft gespeeld.
Niet het gros van de opdrachten, maar af en toe toch wel.
Bvb, toen hij in het vliegtuig zat, hebben de anderen beslist om toch de enveloppe te openen, bij de koffertjes besliste Anke wie wat kreeg. Toch belangrijke beslissingen die Daniël, als hij de mol is, niet zelf heeft genomen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #192 Gepost op: 10-03-2023, 12:36:57 »
Ik heb dat bandje van de Mol maar eens uitgeschreven want het verschil tussen Jurre en Ranomi enerzijds en Daniel anderzijds valt wel op. Niet alleen de zin "Of is jouw tactiek de mijne". Om de verschillen te benadrukken heb ik de vragende zinnen die alleen bij Jurre en Ranomi voorkomen vetgedrukt. Simpel gezegd zou je ook kunnen concluderen dat het voor Jurre en Ranomi nog een vraag is wie de Mol is maar voor Daniel niet. Dat hij dus op de juiste Mol zit.

Tekst bij Daniel:
De Mol hier. Ben jij de Mol, Daniel? De fanatieke enthousiasteling. Die zei dat hij echt te vertrouwen is. En dat meermaals riep om stiekem zijn eigen zin door te drijven.

Tekst bij Ranomi:
De Mol hier. Ben jij de Mol, Ranomi? Een vrouw die haar hoofd altijd koel houdt. Iemand die donders goed weet hoe je onder druk moet presteren. Maar die zich in het spel juist vaak verloor. En belangrijke keuzes aan haar medekandidaten overliet. Was dit om de medekandidaten te verwarren? Klinkt deze strategie jou bekend in de oren? Of is jouw tactiek de mijne?

Tekst bij Jurre:
De Mol hier. Ben jij de Mol, Jurre? Het beste jongetje van de klas. Iemand die heel graag wilde dat opdrachten slaagden. Iemand die dat in het spel ook vaak heeft laten merken. Deed je dat om de medekandidaten in te palmen? Het neigt naar valse bescheidenheid. Speel jij een slim spel? Of is jouw tactiek de mijne?

Slottekst bij alle 3:
Over een week kom je achter mijn ware identiteit. Maar voordat het spel eindigt, krijg je nog een telefoontje en een kans om met mij te spreken. Eén op Eén. Tenminste, als jij weet wie ik ben. Of praat ik tegen mezelf?

Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #193 Gepost op: 10-03-2023, 14:17:00 »
De tekst: Was dit om de medekandidaten te verwarren? Klinkt deze strategie jou bekend in de oren? Of is jouw tactiek de mijne? lijkt er bij Daniel te zijn uitgeknipt.
Waarschijnlijk om het spannend te maken, voor de kijker/molloten, weet niet of je er conclusies aan kan verbinden  ???

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #194 Gepost op: 10-03-2023, 15:11:19 »
Wat mij ook nog opviel bij de telefoongesprekken:

- "De mol hier" klinkt bij Daniël anders dan bij de andere twee. Er zit een extra ruis overheen waardoor het klinkt als "de mol is hier" of "de mol is Jur". Kan hier een ego/edo momentje in zitten?

- Daniël en Ranomi zeggen "hallo?" als ze de telefoon opnemen, Jurre zegt niets. Is het dat hij zichzelf niet gedag hoeft te zeggen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Molafspraak
« Reactie #195 Gepost op: 10-03-2023, 16:05:27 »
Ik dacht even dat deze opdrachtitel een hint was naar de Belgische panel-show 'De Afspraak'. Dus ben gaan kijken welke van de kandidaten ooit in dit panel zat. Helemaal niemand dus.