Poll

Missen jullie bepaalde dingen op het forum? Graag je mening in een reactie delen.

Ja
9 (18%)
Weet ik niet
2 (4%)
Af en toe
17 (34%)
Nee
22 (44%)

Totaal aantal stemmen: 50

Auteur Topic: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?  (gelezen 13261 keer)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #20 Gepost op: 6-03-2023, 21:14:50 »
Ik mis niet perse wat, ik vind het soms teveel. Veel forummers lezen niet alles waardoor bijv de vraag over de 5 pakbonnen van Daniël op 4 verschillende plekken wordt gevoerd. Mogelijk zou je sneller (en eenvoudiger?) moeten kunnen linken naar zo’n subdiscussie? Of toch gewoon weer 1 topic per aflevering ipv per opdracht een apart topic?

Wat ik wel echt storend vindt is het aantal “vastgeklikte” topics dat is naar mijn mening teveel. Onderschriften en Pool heb ik niets mee en dan zijn er 3 algemene topics die volgens mij in elkaar geschoven kunnen worden (hoe te gebruiken, vragen en nieuws op de site). Dat is bij elkaar minder dan 4 pagina’s.

De site is niet zo mobiel vriendelijk en door die vastgeklikte topics een hoop ge scroll naar de kandidaten pagina’s. Voor mij zou de oplossing ook zijn om de kandidaten ook vast te zetten (of nog beter dat je zelf kiest wat je vastzet :)).

Tot zover de mening van een meelezer die soms in een periode van tijd-over wat post ;) geen echte fanatieke molloot dus

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #21 Gepost op: 6-03-2023, 21:24:18 »
Af en toe.

En sluit me voor een groot deel aan bij Michmol. Ik kom hier sinds de herhaling van seizoen 3; op “dag-tv”, toen ik voor pampelotje zwanger lag te zijn, haha. (Overigens ben ik, geloof ik, aan m’n derde forum-naam, omdat ik m’n wachtwoord vaker kwijt ben geweest — zelfs van een hotmail. ::rofl:: )

Daarbij:
Soms kan het wat grimmig worden en erg op betrekkingsniveau bijna een strijdveld zijn. Dat vind ik soms wat overdreven. Maar ach. Scrollen maar  ::zwaai::

Ik denk vooral dat ik het speuren gewoon echt mis. Zoals vroegâh ;) Dat we echt dingen vonden en ik als een hijgend hert ergens in een schuur stond tegenover toen-mol
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. WIDM is veranderd en dat is natuurlijk ook onvermijdelijk met zulke Molloten. Soms is het net zo leuk, soms echt fantastisch, maar toch anders. Maar het blijft m’n favoriete programma!
 
Laten we jabberen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #22 Gepost op: 6-03-2023, 21:41:41 »
Er worden interessante dingen gezegd! Wat het punt van kritiek betreft heb ik zelf niet de indruk dat we weinig kritiek toelaten. Zelf ben ik altijd voorstander geweest van gewoon kunnen zeggen wat je vindt en heb ik ook altijd kritiek aangemoedigd en duidelijk gemaakt dat kritiek iets anders is dan negativiteit. De grens kan wel dun zijn en het is niet leuk als kritiek gezeur wordt want uiteindelijk zijn we hier omdat we WIDM leuk vinden. (Vandaar ook "Niet zeuren, Heinz!" om mezelf hier soms aan te herinneren. :P)

Dat een evaluatie/feedback/algemeen discussie-topic al eerder in het seizoen gewenst is snap ik zelf ook. En ik ben er ook altijd voorstander van geweest om het gewoon meteen in de serie te openen. Dat dit nu niet gebeurt is een gezamenlijke beslissing geweest die inderdaad voortkwam uit een enquête en een periode van veel negativiteit over het programma, zoals al genoemd werd. Maar misschien dus iets om te heroverwegen.

Edit:

Steeds maar weer dezelfde posts van Heinz in de afleveringstopics. Dat het toch echt on-topic moet.

Ik schrok hiervan dus heb het even snel teruggezocht, maar alleen vandaag in het aflevering 9-topic en twee weken geleden in het aflevering 7-topic heb ik zo'n opmerking gemaakt.

Niet overdrijven hè. ::zweep::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 21:59:09 door Heinz »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #23 Gepost op: 6-03-2023, 21:58:43 »
Ik merk dat ik zeer weinig post en meer af en toe lees. Het programma is ook, om eerlijk te zijn, niet meer wat het geweest is. Misschien is het een molmoeheid van te lang door te zijn gegaan met het programma. Ik heb niet de behoefte te puzzelen of te speculeren. En wat altijd één van mijn favo topics was, met de grappige dingen, is ook al een paar jaar lang karig gevuld. Ik zou graag die oude molspark terugzien, maar ik denk dat dat iets teveel gevraagd is!
No Milk today???

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #24 Gepost op: 6-03-2023, 22:35:28 »
Er worden interessante dingen gezegd! Wat het punt van kritiek betreft heb ik zelf niet de indruk dat we weinig kritiek toelaten. Zelf ben ik altijd voorstander geweest van gewoon kunnen zeggen wat je vindt en heb ik ook altijd kritiek aangemoedigd en duidelijk gemaakt dat kritiek iets anders is dan negativiteit. De grens kan wel dun zijn en het is niet leuk als kritiek gezeur wordt want uiteindelijk zijn we hier omdat we WIDM leuk vinden. (Vandaar ook "Niet zeuren, Heinz!" om mezelf hier soms aan te herinneren. :P)

Dat een evaluatie/feedback/algemeen discussie-topic al eerder in het seizoen gewenst is snap ik zelf ook. En ik ben er ook altijd voorstander van geweest om het gewoon meteen in de serie te openen. Dat dit nu niet gebeurt is een gezamenlijke beslissing geweest die inderdaad voortkwam uit een enquête en een periode van veel negativiteit over het programma, zoals al genoemd werd. Maar misschien dus iets om te heroverwegen.


Zoals ik zei mag er gelukkig al meer dan een paar jaar geleden, maar soms houdt het mijns inziens nog niet over. 'Negativiteit' is, zoals je zelf al constateert, een rekbaar begrip, en ik heb de indruk dat met name de jongere forummers echt niets meer kunnen hebben ('golf van haat'). Enkele weken geleden plaatste ik mijn (onderbouwde) vraagtekens bij nut en wenselijkheid van het afvallershotel, waarbij ik een oprechte vraag stelde (of de druppelsgewijze terugkeer van de kandidaten ooit tot majeure spoilers heeft geleid). Daarop zei jij dat ik daar maar een column aan moest wijden en verder on topic moest blijven... Een antwoord op mijn vraag bleef vervolgens uit (want dat zou immers niet on-topic zijn).

Ook je suggestie vandaag in het afleveringstopic aan Mol1991 om kritiek tot de lancering van het feedbacktopic verder in het off-topictopic te posten is weinig constructief: op die manier worden opmerkingen in die categorie letterlijk begraven in een zee van babbelige berichten over allerlei onderwerpen.

Treed vooral op tegen ordinaire scheldpartijen, politieke discussies die weinig tot niets met WIDM te maken hebben, breezertaal (weet iemand nog wat dat was?) of andere zaken die in strijd zijn met de huisregels, maar wees ook reëel door te bedenken dat het leven nu eenmaal geen safe space is waar je nooit geconfronteerd mag worden met  onwelgevallige meningen - vooral niet als die meningen domweg een televisiespelletje betreffen.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 22:41:38 door Michmol »
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #25 Gepost op: 6-03-2023, 22:41:27 »
Enkele weken geleden plaatste ik mijn (onderbouwde) vraagtekens bij nut en wenselijkheid van het afvallershotel, waarbij ik een oprechte vraag stelde (of de druppelsgewijze terugkeer van de kandidaten ooit tot majeure spoilers heeft geleid). Daarop zei jij dat ik daar maar een column aan moest wijden en verder on topic moest blijven... Een antwoord op mijn vraag bleef vervolgens uit (want dat zou immers niet on-topic zijn).

Hier moedigde ik je dus aan om het onderwerp wel te bespreken, alleen dan op een juiste plek op het forum, namelijk in een column of in een nieuw topic (met eventueel duidelijk "stelling" in de titel om de discussie af te bakenen) en niet in het spoiler-topic dat voor andere dingen bedoeld is. Als mensen zo'n discussie over het afvallershotel (of over hoe WIDM met de geschiedenis van Zuid-Afrika omgaat of over de man/vrouw-vraag in de test, of noem maar op willekeurig wat voor onderwerp) niet interessant vinden, kunnen ze zo'n topic links laten liggen. Maar open zo'n topic vooral, het blijft een discussieforum.

Ook je suggestie vandaag in het afleveringstopic aan Mol1991 om kritiek tot de lancering van het feedbacktopic verder in het off-topictopic te posten is weinig constructief: op die manier worden opmerkingen in die categorie letterlijk begraven in een zee van babbelige berichten over allerlei onderwerpen.

Akkoord, hier speelt dus weer de vraag of het feedbacktopic eerder geopend moet worden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #26 Gepost op: 6-03-2023, 22:50:34 »
Hier moedigde ik je dus aan om het onderwerp wel te bespreken, alleen dan op een juiste plek op het forum, namelijk in een column of in een nieuw topic (met eventueel duidelijk "stelling" in de titel om de discussie af te bakenen) en niet in het spoiler-topic dat voor andere dingen bedoeld is.

Daar heb je natuurlijk au fond gelijk in, maar hoewel ik volgens mij nauwelijks beticht kan worden van angst om mijn mening te spuien, ervaar ik toch een behoorlijke drempel om een apart topic te openen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een wildgroei aan topics waar misschien drie mensen twee keer reageren. Net als voor jullie moderators is het ook voor de gewetensvolle forummer steeds zoeken naar de balans tussen het zo 'clean' mogelijk houden van de afzonderlijke topics en een onoverzichtelijke bende. Kennelijk ben ik niet de enige die daarbij reserve voelt.


Akkoord, hier speelt dus weer de vraag of het feedbacktopic eerder geopend moet worden.

Dit topic overziend lijkt daaraan inderdaad behoefte te zijn  ::jaja::. Een discussie over het afvallershotel (zeker als die, zoals door mij, negatief wordt ingestoken) zou dáár kunnen plaatsvinden, zodat het aantal afzonderlijke topics tot een nog net behapbare hoeveelheid beperkt kan blijven.
Woosie down?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #27 Gepost op: 6-03-2023, 23:13:47 »
We zijn een jaar of twee inderdaad heel streng geweest omdat het forum echt onoverzichtelijk werd door alle kritiek op het programma, en omdat uit een enquête onder de forummers kwam dat de meerderheid hierdoor minder plezier had in het forum. Maar inmiddels is dat toch al meerdere jaren niet meer zo streng. Mocht een topic echter helemaal overgenomen worden door een discussie die niets met het topiconderwerp te maken heeft, dan grijpt een moderator in. Dat is op vrijwel elk forum zo.

Sowieso kun je nooit iedereen tevreden stellen, er zijn altijd mensen die het nog steeds te streng vinden en mensen die juist weggaan omdat ze het niet streng genoeg vinden. En zo zijn er een hoop voorbeelden van dingen waarbij een groep het ene wil en een groep het andere. Sommigen vinden bijvoorbeeld te veel topics sticky, anderen vinden dat juist fijn zodat ze niet ver hoeven te scrollen. Het is altijd een kwestie van daar een balans tussen vinden, en dat is niet altijd even makkelijk.

Zelf vind ik het topic: " [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen" heel onoverzichtelijk. Alle hints op een grote hoop en geen samenhang. Ik weet dat er een overzicht wordt gemaakt per aflevering maar dat vind ik selectief.
Eerst hadden we helemaal geen hintstopic, toen stonden ze allemaal random in de afleverings- en kandidatentopics. Dus dit scheelt al bakken hoor ;D

Het theorieënoverzicht is heel bewust een selectie. Zelfs met dat hintstopic gaat er nog een hoop tijd zitten in het lezen van het forum en het bij elkaar verzamelen van de hints. Dus het is gewoon echt niet te doen om alle theorieën en hints in een overzicht te zetten.

Edit: onhandig gekozen opmerking weggehaald, excuses dat dit overkwam alsof ik kritiek niet serieus zou nemen.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2023, 10:32:26 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #28 Gepost op: 6-03-2023, 23:19:07 »
Bedankt al voor de vele reacties op mijn topic en de mooie discussies die ontstaan hierdoor. Ga zo door, want ik geloof echt niet dat we alle mensen gehoord hebben nog.

Wat ik nog wil zeggen van ik vind heel belangrijk dat iedereen zijn mening mag geven over wat dan ook en je hoeft echt niet met iedereen eens te zijn (dat was ook één van de redenen waarom ik dit topic aanmaakte), maar ik vind wel heel belangrijk, doe het wel met respect en laat iemand lekker in hun tunnel zitten waar hij of zij zit. Je mag natuurlijk daar een tegenargument over geven, maar het moet niet zo zijn dat sommige iets niet durven, omdat ze bang zijn hoe de rest reageert. En er zijn mensen die van zichzelf een hele duidelijk mening hebben over van alles en nog wat helemaal prima (dit ben ik zelf ook), maar als we gewoon rekening houden sommige daar moeite mee hebben. Ik schrok zelf best wel van de reactie van Daniëlle Haarman, daarom wilde ik dit nog even zeggen.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #29 Gepost op: 6-03-2023, 23:21:46 »
Ik vind het wel jammer dat sommige mensen nog steeds doen alsof je hier niets meer mag zeggen.

Het zijn precies dit soort karikaturen waar sommigen op aanslaan. Er is door een aantal mensen op wellicht ferme maar wel beschaafde wijze uiteengezet waar ze meer ruimte voor op- en aanmerkingen zien, en dan volgt deze dooddoener...  ::niet-ok::

Er is een wereld van verschil tussen "Ik ben het niet met deze mening eens" en "Deze mening lees ik liever niet". Nog nooit hebben forummers die kritiek hadden op het programma geklaagd dat anderen  zich veel te positief uitlaten of geëist dat daar een einde aan moest komen. Andersom is dat nadrukkelijk wel het geval, en dat vind ik een griezelige ontwikkeling.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 23:34:21 door Michmol »
Woosie down?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #30 Gepost op: 6-03-2023, 23:23:12 »
Ik heb "af en toe" aangegeven.

Ik vind het juist prima dat het forum niet wordt ondergedompeld in nietszeggende topics als "heb je dít gezien", of iets dergelijks. Vaak redeneer je vanuit je eigen mol, en zou je voor iedere kandidaat wel iets kunnen verzinnen. De structuur zit hem in de vaste indeling naar opdrachten bínnen de aflevering.

Daarnaast is voor mij een topic over een extreem uitvergrote hint, dit seizoen een "heend", zeer welkom. Totdat die discussie platgeslagen wordt door Rik in zijn podcast.

Beter gezegd, eigen topics zorgen voor variatie, maar het moet wel terug te voeren zijn op het lopende seizoen.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #31 Gepost op: 6-03-2023, 23:36:34 »
Ik vind het wel jammer dat sommige mensen nog steeds doen alsof je hier niets meer mag zeggen. We zijn een jaar of twee inderdaad heel streng geweest omdat het forum echt onoverzichtelijk werd door alle kritiek op het programma, en omdat uit een enquête onder de forummers kwam dat de meerderheid hierdoor minder plezier had in het forum. Maar inmiddels is dat toch al meerdere jaren niet meer zo streng. Mocht een topic echter helemaal overgenomen worden door een discussie die niets met het topiconderwerp te maken heeft, dan grijpt een moderator in. Dat is op vrijwel elk forum zo.

Sowieso kun je nooit iedereen tevreden stellen, er zijn altijd mensen die het nog steeds te streng vinden en mensen die juist weggaan omdat ze het niet streng genoeg vinden. En zo zijn er een hoop voorbeelden van dingen waarbij een groep het ene wil en een groep het andere. Sommigen vinden bijvoorbeeld te veel topics sticky, anderen vinden dat juist fijn zodat ze niet ver hoeven te scrollen. Het is altijd een kwestie van daar een balans tussen vinden, en dat is niet altijd even makkelijk.
Oh jouw reactie hier kan ik echt niet tegen! We waren net op de goede weg bij een discussie waar we beide partijen wel in zagen om toch weer een topic te maken over wat je van een seizoen vind, vanaf aflevering 1 en dan krijg je ineens dit negatieve weer, mag natuurlijk het is jouw mening. Maar die topic over wat je van het seizoen vind, mag iedereen bekijken en op reageren, maar als je niet wilt kan je het vermijden. Simpel toch? Iedereen tevreden!

En nu toe hebben mensen die echt negatief zijn over widm de kans niet er voor. Ik ben nu toe nog steeds tevreden over widm, maar vind zelf heel interessant waarom iemand niet vind en wil daar juist heel graag in discussie gaan met deze mensen.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 23:41:24 door Mol1991 »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #32 Gepost op: 6-03-2023, 23:39:48 »
Het zijn precies dit soort karikaturen waar sommigen op aanslaan. Er is door een aantal mensen op wellicht ferme maar wel beschaafde wijze uiteengezet waar ze meer ruimte voor op- en aanmerkingen zien, en dan volgt deze dooddoener...  ::niet-ok::

Er is een wereld van verschil tussen "Ik ben het niet met deze mening eens" en "Deze mening mag in deze omgeving niet geuit worden". Het bericht waar jij zo van "schrok" en jouw reactie daarop neigt naar dat laatste, en dat vind ik een griezelige ontwikkeling.
Je haalt er hier allemaal dingen bij die ik nooit gezegd heb. Ik zeg niet dat ik ook maar van enig bericht geschrokken ben, dus geen idee waar je dat vandaan haalt ???

Ik zie gewoon regelmatig dat mensen nog steeds hun mening baseren op een situatie die er niet meer is, en dat vind ik jammer omdat we juist ons beleid regelmatig zelf ook evalueren en aanpassen als we merken dat het niet werkt en openstaan voor suggesties. Ik ben juist van het begin af aan al één van de AL's die vindt dat er best ruimte mag zijn voor kritiek op het programma, dus ik snap niet waar deze reactie ineens vandaan komt. Misschien verwar je me met iemand anders?

Oh jouw reactie hier kan ik echt niet tegen! We waren net op de goede weg bij een discussie waar we beide partijen wel in zagen om toch weer een topic te maken over wat je van een seizoen vind, vanaf aflevering 1 en dan krijg je ineens dit negatieve weer, mag natuurlijk het is jouw mening. Maar die topic over wat je van het seizoen vind, mag iedereen bekijken en op reageren, maar als je niet wilt kan je het vermijden. Simpel toch? Iedereen tevreden!
Volgens mij snap je mijn reactie verkeerd. Ik ben namelijk best wel een voorstander van een feedbacktopic vanaf het begin, dat is het punt niet. Ik probeer alleen uit te leggen waarom we als crew in het verleden bepaalde beslissingen hebben gemaakt, en dat we proberen iedereen tevreden te houden, maar dat dat lastig is en we soms daarin ook verkeerde beslissingen maken.

Hopelijk is mijn reactie zo duidelijker?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 23:41:59 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #33 Gepost op: 6-03-2023, 23:46:41 »
Je haalt er hier allemaal dingen bij die ik nooit gezegd heb. Ik zeg niet dat ik ook maar van enig bericht geschrokken ben, dus geen idee waar je dat vandaan haalt ???

Zoals je ook in jouw quote kan zien had ik mijn bericht al na een halve minuut aangepast omdat ik me aanvankelijk vergist had (waarvoor excuses).
Woosie down?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #34 Gepost op: 6-03-2023, 23:47:49 »
En er zijn mensen die van zichzelf een hele duidelijk mening hebben over van alles en nog wat helemaal prima (dit ben ik zelf ook), maar als we gewoon rekening houden sommige daar moeite mee hebben. Ik schrok zelf best wel van de reactie van Daniëlle Haarman, daarom wilde ik dit nog even zeggen.

Ik herken dat er soms fanatiek gereageerd kan worden over wie de mol kan zijn. Persoonlijk laat ik de discussie lopen als ik merk dat er te fel wordt gereageerd, of als de argumenten niet voorop staan, of subjectief zijn (erg beïnvloed door tunnels). Inmiddels weet ik van sommige mede forummers dat ik daar beter geen discussie mee kan aangaan. Zo is mij ooit verweten dat ik niet serieus te nemen was, omdat ik niet aan de pool mee doe. Tja.
Maar het is ok, dan laat ik het even lopen. En pik de discussies ergens anders weer op.

Verder mogen er wel meer topics komen van mij. Ik kan het prima volgen op mijn mobiel, dus de oude huisstijl is geen probleem voor mij. Lekker vertrouwd juist.

Een feedbacktopic tijdens het seizoen steun ik. Dat maakt het afleveringstopic overzichtelijker denk ik.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #35 Gepost op: 6-03-2023, 23:49:17 »
Volgens mij snap je mijn reactie verkeerd. Ik ben namelijk best wel een voorstander van een feedbacktopic vanaf het begin, dat is het punt niet. Ik probeer alleen uit te leggen waarom we als crew in het verleden bepaalde beslissingen hebben gemaakt, en dat we proberen iedereen tevreden te houden, maar dat dat lastig is en we soms daarin ook verkeerde beslissingen maken.

Hopelijk is mijn reactie zo duidelijker?
Je reactie is nu inderdaad duidelijkere geworden, want ik las het bij eerste bericht niet zo sorry. Maar ik denk dat bij ons vooral zo ontstaan is (ik zeg er even bij dat in die tijd dat besloten is om mee te stoppen, ik niet aanwezig was op het forum en dit dus niet wist), en dan spreek ik even over mijzelf dat we steeds een bericht kregen we moeten on-topic blijven en dat snap ik volkomen en had spijt van sommige reacties van mij en snap dat het belangrijk is dat het overzichtelijk blijft, maar ik ging steeds meer irriteren aan die berichten (ook al waren sommige niet bedoelt voor mij) en dit merkte Heinz vanmiddag ook en ik dacht ik moet nu gewoon mijn mening uiten en was benieuwd hoe de rest dacht, ook al wist ik van bepaalde mensen hoe ze dachten. Ik weet dat Heinz het ook niet zo bedoelt heeft hoor, maar het voelde onbewust wel zo ;)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2023, 23:56:51 door Mol1991 »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #36 Gepost op: 6-03-2023, 23:54:07 »
Zoals je ook in jouw quote kan zien had ik mijn bericht al na een halve minuut aangepast omdat ik me aanvankelijk vergist had (waarvoor excuses).
Ik was een tijdje aan het typen, in mijn quote staat wel degelijk nog je oude citaat ;) Ik zag na het posten inderdaad dat je het gewijzigd had, en dan ben ik het er zeker mee eens. Blijkbaar was ik niet zo duidelijk in wat ik bedoelde. Ik vind ook zeker niet dat kritiek niet zou mogen of dat je hier alleen de lofzang zou moeten afsteken, maar mijn punt is meer: dat vindt momenteel niemand van de crew. Het is misschien een enkele keer een andere forummer die hier iets van zegt, maar momenteel wordt er vanuit de crew (voor zover ik dat zie) niet echt moeilijk gedaan en zoals Heinz al zei is het feedbacktopic eerder openen zeker een bespreekbare optie :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #37 Gepost op: 6-03-2023, 23:58:08 »

Ik schrok hiervan dus heb het even snel teruggezocht, maar alleen vandaag in het aflevering 9-topic en twee weken geleden in het aflevering 7-topic heb ik zo'n opmerking gemaakt.

Niet overdrijven hè. ::zweep::

Die post had geen negatieve lading, maar excuses dat ik (onbedoeld) overdreef. Ik herinnerde met het dan niet goed.

Mooi dat jullie de discussie aangaan.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #38 Gepost op: 6-03-2023, 23:59:19 »
Ik denk dat wat het nu moeilijk maakt is het feit dat kritiek nogal snel off-topic gaat. Het ligt  wat gevoeliger bij mensen en daarom willen we graag op elkaar reageren. (en dat blijkt ook in dit topic weer) En hoe meer reacties hoe sneller we off-topic geraken.
Het lastige is dat we op dit moment geen andere plek hebben om de discussie op gepaste plek voort te zetten. (dit vanwege eerdere feedback)

Het kan daarmee lijken dat kritiek snel de mond gesnoerd wordt, maar in feite raken we (in veel gevallen) te ver off-topic.
Daarnaast zal er iets sneller ingegrepen worden dan bij een ander off-topic onderwerp, omdat het de sfeer negatief kan beïnvloeden.

Een feedbacktopic zou hier een goede oplossing voor kunnen zijn, maar ik geloof dat we het daar inmiddels al redelijk over eens zijn met zijn allen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Missen jullie bepaalde dingen op het forum?
« Reactie #39 Gepost op: 7-03-2023, 00:02:12 »
Gelukkig kunnen we in dit topic niet zo snel off-topic raken, want hier mag iedereen lekker zijn mening geven en reageren op elkaar, wat ik aangaf.