Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate  (gelezen 15896 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Gepost op: 6-01-2024, 15:20:25 »
Hier kunnen jullie de tweede opdracht van dit seizoen bespreken.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:30:47 door D*N »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2024, 21:08:51 »
Hier ook weer veel mensen onmols die op iemand met een vrijstelling hebben gestemd en Jip onmols vanwege slimme strategie van spreiden met stemmen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2024, 21:36:34 »
Tenzij je als mol weet dat de 6 vrijstellingen er toch uitgaan, dan kun je nog onmols lijken door (ook) op een van die te gaan.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 21:38:59 »
Maar dan breng je 1000 euro in de pot.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2024, 21:40:30 »
Niet per se, als je samen met een andere op dezelfde gaat niet.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2024, 21:44:23 »
De kans is groot dat veel, al dan niet alle namen genoemd zullen worden. Wellicht dat de Mol inderdaad onmols wil zijn is de kans op 1000,- in de pot brengen wel veel, maar niet onmogelijk denk ik.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2024, 21:47:45 »
Als mol een vrijstelling halen kan nog wel, maar actief 1000 euro in de pot stemmen? Dat is als mol nergens voor nodig, of je moet daarna heel erg kandidaats gaan lopen roepen dat jij op de juiste persoon gestemd hebt en zo onverdacht lijken, maar het blijft een hoop geld. Ik zou gewoon op iemand stemmen zonder vrijstelling als mol, daar verlies je niks mee, en wie weet stemmen anderen ook wel op diegene, nog minder geld in de pot.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2024, 21:51:12 »
Er zijn mollen geweest die voor meer onmols zijn geweest... Iets met abseilen en 3000 euro ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2024, 21:55:41 »
Maar het is mogelijk 'gratis' onmols doen:

Stel de situatie is:
Vrijstelling A -> stem kandidaat 1
Vrijstelling B -> stem kandidaat 2
Vrijstelling C -> stem kandidaat 3
Vrijstelling D -> stem kandidaat 4
Vrijstelling E -> stem kandidaat 5
Vrijstelling F -> stem kandidaat 6

Dan kan de mol dus prima ook stemmen op een van de vrijstellingen, dat kan dan als onmols in beeld, maar die €1000 was er toch al uit dankzij de kandidaat.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2024, 22:00:17 »
Ja dat dacht ik dus ook. Als de mol gewoon ook op iemand stemt die al eruit gepikt is, heeft hij effectief "maar 500 euro" in het laadje gebracht. Of sequentieel bekeken inderdaad gratis, omdat hij toch als tweede die naam noemt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2024, 22:03:00 »
Anna is onmols door haar waterdichte theorie die (mits door iedereen uitgevoerd) 6000 euro in de pot speelt.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2024, 22:04:19 »
Tenzij je denkt "dat gaat natuurlijk niemand doen", want iedereen gaat toch voor zijn eigen vrijstelling. Precies wat ook gebeurt: uiteindelijk blijkt dit plan helemaal niet uitgevoerd te zijn.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2024, 22:12:25 »
Tenzij je denkt "dat gaat natuurlijk niemand doen", want iedereen gaat toch voor zijn eigen vrijstelling. Precies wat ook gebeurt: uiteindelijk blijkt dit plan helemaal niet uitgevoerd te zijn.
volgens mij is er behoorlijk gespreid gestemd, dus Anna speelt hier wel degelijk indirect veel geld in de pot. Zonder haar idee was de kans veel groter geweest dat meer mensen op dezelfde persoon hadden gestemd en dus veel minder geld in de pot.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2024, 22:14:30 »
Kees onmols door niet mee te doen met het plan en voor iemand te gaan waarvan hij denkt een vrijstelling te hebben en dat klopte ook.

Fons onmols door op iemand met vrijstelling te stemmen en daar ook nog over te liegen en zo verdacht te lijken. Heeft een mol helemaal geen reden voor.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2024, 22:41:34 »
volgens mij is er behoorlijk gespreid gestemd, dus Anna speelt hier wel degelijk indirect veel geld in de pot. Zonder haar idee was de kans veel groter geweest dat meer mensen op dezelfde persoon hadden gestemd en dus veel minder geld in de pot.

Wat dat niet het idee van Jip?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2024, 22:43:37 »
Wat dat niet het idee van Jip?
Ik kreeg het idee dat het door beide werd geïnitieerd. Jip om gespreid te stemmen, Anna met deze specifieke aanpak.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2024, 22:53:04 »
Kees onmols door niet mee te doen met het plan en voor iemand te gaan waarvan hij denkt een vrijstelling te hebben en dat klopte ook.

Fons onmols door op iemand met vrijstelling te stemmen en daar ook nog over te liegen en zo verdacht te lijken. Heeft een mol helemaal geen reden voor.

Ja dat van fons viel me ook al op als je mol bent wil je jezelf nooit zo aandacht op jezelf hebben lijkt me en het was super onnodig ook want als je tegen iedereen gewoon dezelfde (wellicht foute) persoon zegt is dat ook goed maar zo val je veel te makkelijk door de mand

Offline SlimmerAlsJij

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2024, 23:14:59 »
Kees onmols door niet mee te doen met het plan en voor iemand te gaan waarvan hij denkt een vrijstelling te hebben en dat klopte ook.

Fons onmols door op iemand met vrijstelling te stemmen en daar ook nog over te liegen en zo verdacht te lijken. Heeft een mol helemaal geen reden voor.

Niet mee eens. Het plan was solide én (1) hij zei meteen dat hij een vrijstelling had, zodat meerdere mensen op hem zouden stemmen, dus minder geld in de pot en (2) met de schilderijen zat hij ook weer bij een sleutel positie met de nummers doorgeven. Goede nummers van de verkeerde schilderijen.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2024, 23:49:59 »
Niet mee eens. Het plan was solide én (1) hij zei meteen dat hij een vrijstelling had, zodat meerdere mensen op hem zouden stemmen, dus minder geld in de pot (..)
::ok::
Inderdaad ja. Als je als mol een vrijstelling hebt en je zorgt ervoor dat zoveel mogelijk mensen op jou stemmen dan komt er idealiter maar 1000 euro in de pot en houd je dus eigenlijk 5000 euro uit de pot. Dat kandidaten een vrijstelling hebben dat zal je worst zijn.

Ik zie dit Kees doen onder het mom van verwarring zaaien. Of er anderen waren die dit ook doen weet ik niet.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Speeddate
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2024, 23:50:40 »
In dat opzicht zou je kunnen stellen dat Kees een "handje helpt." ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?