Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 11100 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #140 Gepost op: 10-03-2024, 16:58:07 »
Ehm, on-topic? En misschien even een afspraak maken om reallife een biertje te drinken dan kunnen we hier weer verder.
Inderdaad ::jaja::, het is wel genoeg zo met de persoonlijke over en weer verwijten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #141 Gepost op: 10-03-2024, 17:17:58 »
Met de uitgehaalde Carlos Charlie truc hadden ze ook wel alle 30 gasten op kunnen halen voor hetzelfde resultaat. Dan was het ook nog minder opgevallen door het grote aantal gasten.

Smaken verschillen, ik kon deze actie nog wel waarderen  ::rofl:: Ik vond dan weer wel dat ze naar mijn smaak iets te vaak voordeel kreeg omdat ze Spaans sprak. Soms was het iets te makkelijk.

Maar ik begreep inderdaad ook echt niet waarom ze die extra moeite had gedaan om al die gasten achter te laten, als ze toch het rijtje meteen verstoort. Had dan inderdaad iedereen heel fanatiek meegenomen, dan is het ook nog eens moeilijker. Mijn idee is dat ze óf gewoon teveel plezier had in het ongezien mollen in de tuktuk, óf de Carlos/Charlie truc terplekke had bedacht (en misschien wist ze niet zeker of dat ging lukken, beter hou je een trucje achter de hand). Ik was in ieder geval wel verrast dat er mensen achtergebleven waren, aangezien dat inderdaad niet nodig was geweest  ???

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #142 Gepost op: 10-03-2024, 17:54:07 »
En nogmaals, ik vind het ontzettend flauw om Charlie te vragen om zich te laten voorstellen met Carlos, zeker als andere kandidaten dit niet kunnen controleren omdat ze geen Spaans spreken. Op deze manier had Anna het rijtje ook al kunnen laten stoppen na de eerste gast.

En verder. Van twee dingen één. Of je saboteert de zaak als Mol door ervoor te zorgen dat er weinig gasten zijn, maar laat die dan wel in de juiste volgorde plaatsen, of je probeert de volgorde te verstoren door een foute naam te roepen. Met de uitgehaalde Carlos Charlie truc hadden ze ook wel alle 30 gasten op kunnen halen voor hetzelfde resultaat. Dan was het ook nog minder opgevallen door het grote aantal gasten.

Ik ben het met je eens.

Ik heb aangenomen dat hij in ieder geval bij het op rij zetten de vraag ‘hoe heet je’ met Carlos heeft beantwoord, maar het is inderdaad heel goed mogelijk dat Anna hem dat al had gevraagd in de TukTuk, als zij hem binnen heeft gebracht. Ik vind dat ook flauw.

En ik had graag willen zien hoe Anna vorige week op de positie van het juiste tafeltje terecht is gekomen, of dat ze die positie kado heeft gekregen. Het sleuteltje met Santa An(n)a moest immers verdwijnen, omdat het een megahint was. Jammer dat we dat ook niet mochten weten.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #143 Gepost op: 10-03-2024, 17:58:54 »
We hebben zoiets toch wel eens eerder gezien? Dat de mol zinnen had ingestudeerd om mensen te vragen iets anders te doen? Als duidelijk is wie deze persoon binnen brengt of wie op het veld met hem praat dan loop je als mol wel een risico om verdacht te worden. Wat mij betreft dus een prima molactie.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #144 Gepost op: 10-03-2024, 18:08:02 »
Ik ging ook lichtelijk over mijn nek toen ik hoorde dat de Mol simpelweg kon kiezen welk negatief bedrag ze bij de bakjesopdracht zou pakken. Naar wat voor toneelspel zitten we te kijken? Het was al erg genoeg dat er werd gestrooid met enveloppen met -€1000 en -€3000 tegenover schamele bedragen van +€250 en lege enveloppen zodat al van tevoren vast stond dat hier geld verloren ging i.p.v. geld werd verdiend.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #145 Gepost op: 10-03-2024, 18:19:27 »
Ik snap niet waarom mensen zo negatief zijn over Anna als mol.
Prima mol met leuke acties.
En ja dan kunnen we gaan zeuren dat ze een sleuteltje weggooide. Maar als ze dat niet gedaan had Ou er gezeurd worden dat het sleuteltje niet weggemaakt was.

Dat ze niet allemaal nieuwe moltactieken bedacht heeft kun je jammer vinden maar na 24 jaar wordt dat ook wel heel moeilijk
Is ibin de Vlaamse mol ook niet meer mogelijk.
 Persoonlijk vind ik het jammer dat er een klein groepje is die alleen maar kan drammen dat Anna zo'n slechte mol is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #146 Gepost op: 10-03-2024, 18:27:37 »
Ja, jammer van de negativiteit. Zeker omdat ze het prima heeft gedaan. De ontknoping was los van de eerste 20 trage minuten ook best fijn voor de verandering. Veel tijd besteed aan de molacties ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #147 Gepost op: 10-03-2024, 18:41:34 »
Ja, jammer van de negativiteit. Zeker omdat ze het prima heeft gedaan. De ontknoping was los van de eerste 20 trage minuten ook best fijn voor de verandering. Veel tijd besteed aan de molacties ::ok::

Correctie: jíj vindt het jammer van de door jóu als 'negativiteit' opgevatte reacties, want jíj vindt dat Anna het prima heeft gedaan. (En dat is op zichzelf ook weer prima).
« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 18:50:34 door Michmol »
Woosie down?

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #148 Gepost op: 10-03-2024, 19:00:56 »
Ik vind het wel meevallen hoe flauw dat Carlos/Charlie is, want het is niet zonder risico. Andere kandidaten kunnen weten dat Anna die gast heeft binnengebracht en hun conclusies trekken. Is misschien ook wel gebeurd door bijv Fons. De actie zelf is niet per se moeilijk, maar er zijn potentiële grote consequenties.

Die sleutelopdracht was wel wat makkelijk mollen ja, eens. Je moet het wel nog steeds even doen. Dus ik wil Anna ook niet tekort doen. Maar de productie had dit wel anders kunnen opzetten. Anna was behoorlijk brutaal in haar acties dus het is niet dat ze zo’n opzet nodig had om eens goed te mollen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #149 Gepost op: 10-03-2024, 19:23:15 »
Ik vind het wel meevallen hoe flauw dat Carlos/Charlie is, want het is niet zonder risico. Andere kandidaten kunnen weten dat Anna die gast heeft binnengebracht en hun conclusies trekken.
Die Charlie werd niet binnengebracht door Anna maar door Rian, maar wij mochten niet zien of hij zich toen ook voorstelde aan Rian.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #150 Gepost op: 10-03-2024, 19:28:28 »
Rian is dit blijkbaar niet opgevallen dan. Ze is hierdoor Anna ook niet gaan verdenken. Dan vind ik het te rechtvaardigen dat wij dit ook niet zien.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #151 Gepost op: 10-03-2024, 19:31:38 »
Correctie: jíj vindt het jammer van de door jóu als 'negativiteit' opgevatte reacties, want jíj vindt dat Anna het prima heeft gedaan. (En dat is op zichzelf ook weer prima).
Je kan over veel twisten, maar de betekenis van negatief is denk ik iets feitelijker. 

Maar eigenlijk heb ik niet zo veel zin in een discussie over elk specifiek woord wat ik gebruik  ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #152 Gepost op: 10-03-2024, 19:33:29 »
Rian is dit blijkbaar niet opgevallen dan. Ze is hierdoor Anna ook niet gaan verdenken. Dan vind ik het te rechtvaardigen dat wij dit ook niet zien.
Het een heeft niets met het andere te maken volgens mij. Ze moeten gewoon eerlijk laten zien wat er gebeurt, met uitzondering van de overduidelijke molacties die ze in aflevering 10 laten zien.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #153 Gepost op: 10-03-2024, 19:36:15 »
Je kan over veel twisten, maar de betekenis van negatief is denk ik iets feitelijker. 

Maar eigenlijk heb ik niet zo veel zin in een discussie over elk specifiek woord wat ik gebruik  ::)

Hoeft ook niet, maar juist als moderator is het handig je woorden zorgvuldig te blijven kiezen. Het kan zo lichtvaardig overkomen als de absolute en navolgenswaardige visie...
Woosie down?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #154 Gepost op: 10-03-2024, 19:56:21 »
Het lijkt mij toch overbodig om overal bij te zetten dat het jouw mening is.
Het lijkt me logisch dat als iemand typt dat iets zus of zo is, dat dat zijn/haar mening is.

Vind ik

Offline molLin

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #155 Gepost op: 10-03-2024, 21:02:55 »
Charlie stelde zichzelf als Charlie voor bij Kees en Sor dus Kees en Sor zijn eveneens om de tuin geleid met Carlos. Charlie en Santiel waren nota bene de eerste gasten die afgeverd werden dus logischerwijs het makkelijkst om te onthouden.

Ik heb Anna vanaf het begin verdacht maar zag ook genoeg verdachte zaken bij de anderen waardoor ik toch vaak twijfelde. Juist daarom heb ik weer genoten van dit seizoen, wat is het toch een leuk programma!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #156 Gepost op: 10-03-2024, 21:41:36 »
Re: Aflevering 10 - Ontknoping  ::ontopic::

Paar kritische noten, over het algemeen prima live-finale, maar wat ik erg jammer vond was dat 7 kandidaten eigenlijk niet genoeg aan bod konden komen, omdat het live is, Rik constant moest letten op de tijd en daardoor vaak moest afkappen, dan komt het allemaal gehaast over en in dat licht komen de bijdragen van de afvallers nog meer in de verdrukking en hou je een chaotische nasmaak. En zoals zo vaak niet gebeurt in de livesetting, zou ik alle opdrachten willen terug zien, en alle molacties, niet een selectie. Ook de 'hints en verborgen aanwijzingen' die je online kon kijken vielen een beetje tegen omdat meer dan de helft al in de uitzending te zien waren.

En nu de loftrompet.
Wat vond ik de eerste beelden, de dia del topo (ja, op de verjaardag van de Mol  ::vergroot:: !! -note to self: zo'n feit moet je echt serieus nemen en niet opeens laten vallen...- ), waanzinnig op alle fronten: uitermate supersterk begin van de serie, ongelooflijke voorbereiding en uitvoering -mind you- tien keer achter elkaar het hele 'feest' opnieuw met geschminkt ontvangstcomittee, etc. etc. en absoluut brutale en ongelooflijk gewaagde molactie, oog in oog met meerdere kandidaten.  ::respect:: ::confettie:: grote hulde voor de regie! MAg na deze ontknopingsbeelden nogmaals gezegd worden. Werkelijk heel er mooi gedaan.
En verder een mooie mol, Anna, met genoeg mooie brutale molacties. Ik vind: uitstekend gedaan.

Ongelooflijk van Fons om achter Anna aan te gaan met zijn (s)tuktuk om haar te zien mollen.

En waarschijnlijk besloot Rick McC na de zenuwinzinking en hartverzakking die hij kreeg van de flater van Dennis met Babs aan de telefoon maar te gaan stoppen met regisseren  ;D  Persoonlijk vond ík dat het meest spannende moment van deze serie  ::oink::


Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #157 Gepost op: 10-03-2024, 22:28:54 »
Ook die hele hint die ik las over AG, het teken voor zilver, zilveren jubileumsjaar etc etc ook treffend. Maar die las ik dan weer in het Anna topic.

En die hint was dan weer verzonnen door de malloten. Maar Anna zei in een interview met Max vd Broek dat ze hem zo briljant vond dat de bedenker ervan haar persoonlijk een bericht moest sturen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #158 Gepost op: 11-03-2024, 11:00:29 »
Die Charlie werd niet binnengebracht door Anna maar door Rian, maar wij mochten niet zien of hij zich toen ook voorstelde aan Rian.

Dit doen bij een andere kandidaat maakt de actie toch des te knapper? Rian had dus prima kunnen ontdekken dat hier wat raars aan de hand was. En dat is niet gebeurd. Waarom zou dit een flauwe molactie zijn? Ik vind het behoorlijk gedurfd.

Het een heeft niets met het andere te maken volgens mij. Ze moeten gewoon eerlijk laten zien wat er gebeurt, met uitzondering van de overduidelijke molacties die ze in aflevering 10 laten zien.

Ze moeten helemaal niks? De mol wordt nou eenmaal door de regie uit de wind gehouden. Dat maakt het moeilijker voor ons, dat klopt. En daardoor moeten we meer meta-redeneren over dingen die juist niet in beeld kwamen.

Als ze de kandidaat zich met de correcte naam hadden laten voorstellen aan Rian had dat Rian toch juist heel verdacht gemaakt?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #159 Gepost op: 11-03-2024, 13:14:39 »
Als ze de kandidaat zich met de correcte naam hadden laten voorstellen aan Rian had dat Rian toch juist heel verdacht gemaakt?
Precies, maar daar is ook helemaal niets mis mee.