Auteur Topic: [Kandidaat] Rosario Mussendijk  (gelezen 38818 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #100 Gepost op: 5-02-2024, 09:25:22 »
Akkoord Rian is ook weinig in beeld, maar Rosario komt voor mij nog meer afwezig over. Kan gewoon mij niet voorstellen dat ze dat met de mol zouden doen.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #101 Gepost op: 5-02-2024, 15:38:35 »
Dennis Weening neuriet tijdens het versnipperen van het geld het liedje mocking bird hill....
bird
Een hint naar de achternaam Mussendijk?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #102 Gepost op: 5-02-2024, 15:48:15 »
Een vogelhint drie seizoenen op een rij? :P

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #103 Gepost op: 5-02-2024, 16:05:25 »
Guus Geluk was een gans.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #104 Gepost op: 5-02-2024, 17:56:00 »
Babs verdenkt Sor, blijkt uit het extra filmpje dat net online is gezet.

Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #105 Gepost op: 5-02-2024, 18:12:43 »
Babs verdenkt Sor, blijkt uit het extra filmpje dat net online is gezet.

Klopt, ook al was dat wel duidelijk bij opdracht 1 van afgelopen aflevering. Toen Babs heel snel de keuze maakte om met Sor te gaan. Zal er wellicht ook een reden achter zitten dat ze dit fragment buiten de uitzending laten? Zou het te veel ogen werpen richting Sor?

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #106 Gepost op: 5-02-2024, 20:03:08 »
Is dat allemaal niet een beetje te veel van het goede?
Het ligt er nu wel heel dik op vind ik.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #107 Gepost op: 5-02-2024, 20:48:42 »
Is dat allemaal niet een beetje te veel van het goede?
Het ligt er nu wel heel dik op vind ik.

Nee, want bij Jurre was het ook vrij duidelijk. Op een gegeven moment moet de kijker de mol ook in het vizier krijgen. Sor stond tot deze aflevering telkens onderaan in de poule.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #108 Gepost op: 5-02-2024, 20:54:10 »
Ja, dat is ook waar.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #109 Gepost op: 5-02-2024, 21:30:12 »
Wat wel kan is dat iemand anders (voor ons buiten beeld?) nog roept: molik hangt hier of naar Rosario zwaait en dan wijst naar het antwoord

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #110 Gepost op: 6-02-2024, 00:46:33 »
Molik als ander woord voor vogelverschrikker. Ik kende tot zaterdag heel die betekenis niet .

Zou dit woord door de makers er bewust zijn ingestopt als soort hint, dan rest enkel de vraag is het rosario zelf die deze vindt/weet of zegt iemand anders het hem voor .

Offline Groundhog860

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #111 Gepost op: 6-02-2024, 06:07:59 »
Citaat
Molik als ander woord voor vogelverschrikker. Ik kende tot zaterdag heel die betekenis niet .

Wie wel?  ::rofl::

Wellicht leuke hint voor volgend jaar:
Alicia Molik (Adelaide, 27 januari 1981)
 is een voormalig tennisspeelster uit Australië. Haar favoriete ondergrond is gras en hardcourt. Zij speelt rechtshandig en heeft een enkelhandige backhand. Zij was actief in het proftennis van 1996 tot in 2011.
In augustus 2009 kondigde zij haar comeback aan.[1] Na de Australian Open 2011 stopte zij met het beroepstennis.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #112 Gepost op: 6-02-2024, 19:06:31 »
Ik ben maar eens aan het terugkijken geslagen. Rosario komt weinig in beeld in afl. 1, maar wat me wel opvalt:

- komt heel makkelijk aan een topito (kruipt door een haag van mensen heen, en dan staat halverwege opeens de persoon die hij moet hebben, helemaal alleen)
- is weinig overtuigend in zijn speeddate met Jeroen. Als hij dat bij meer mensen doet, mikt hij misschien op meer stemmen?
- steekt als eerste zijn hand op om in de groep 'met oog voor detail' te komen
- op zijn schilderij valt m.i. weinig aan te merken
- lijkt zenuwachtig bij de eliminatie

Dat hij zo makkelijk aan een topito komt, vind ik wel wat verdacht. Alsof het een voorgebakken plan was dat hij er een vond.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2024, 19:19:45 door Molest »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #113 Gepost op: 6-02-2024, 19:38:16 »
Of het was een retake met die topito, omdat het moment niet gefilmd was. Rosario kan snel lopen.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #114 Gepost op: 6-02-2024, 21:03:38 »
In de laatste aflevering viel me op dat Rosario soms afwezig lijkt, als iemand iets aan het vertellen is (bv. in het zwembad). Zou het zo zijn dat hij dan zn gehoorapparaten niet in heeft en dan minder hoort?

Zou hij deze ook vaker uit zetten om niet alles mee te krijgen en relax/ onderkoeld te reageren? Hij hoeft dan niet te acteren als mol.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #115 Gepost op: 6-02-2024, 22:20:55 »
Tijdens 'Het Gebaande Pad' zagen we Sor een van zijn gehoorapparaten uitdoen toen hij de telefoon opnam. In het zwembad zal hij ze zeker niet in hebben. De meeste hoortoestellen mogen niet langer dan 30 minuten in het water. En al helemaal niet in zeewater, vanwege kristalvorming.

Opdrachten in of op (bijv. kajakken) het water brengen risico met zich mee. Je kunt als Mol denk ik prima een hoortoestel dragen, maar de productie zal daar bij het bedenken van opdrachten wel enigszins rekening mee moeten houden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #116 Gepost op: 6-02-2024, 22:30:07 »
Ik denk dat Rosario een sterk waarnemingsvermogen heeft, en ver kan komen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #117 Gepost op: 6-02-2024, 23:36:03 »
Guus Geluk was een gans.

Precies. Ik kan me nog steeds druk maken om die 'hint'.
En ik heb toen ook bedacht dat ik dit jaar niks wil doen met hints.  ::rofl::

Rosario de mol: het kan wat mij betreft nog steeds.
Maar dan lijkt het erop dat hij vanaf afl. 3 los begint te komen. En in afl. 5 volop aan het mollen. Het is nogal een overgang: het kan, maar ik vind het wat minder logisch.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #118 Gepost op: 8-02-2024, 12:25:28 »
Is dat allemaal niet een beetje te veel van het goede?
Het ligt er nu wel heel dik op vind ik.
Klopt. Die molik hint is vergelijkbaar met de KLAAS CFMOL hint. Als Rosario de Mol is dan hebben we wel te maken met een teleurstellend seizoen. Zeker nu het erop lijkt dat Babs uit haar rode scherm en de gesprekken met de andere afvallers heeft opgemaakt dat Rosario de Mol is. Niet erg handig voor het verdere verloop van het spel. Als Rosario de Mol blijkt te zijn dan is het met een reguliere finale met Rosario als Mol, Babs en een andere kandidaat al niet echt spannend meer.
Ook kan die -€3000 envelop die de Mol dan heeft gepakt niet echt bekoren als molactie. Als je weet in welke envelop de -€3000 zit en je pakt die dan, wat is hier dan zo heldhaftig aan? Het is volslagen risicoloos omdat het heel goed ook gewoon toeval kan zijn dat iemand als kandidaat de slechtste envelop pakt.

Als Rosario inderdaad de Mol blijkt te zijn dan vallen voor mij een aantal puzzelstukjes op zijn plaats. Waarom  kondigt regisseur Rick zijn vertrek al aan vóórdat de serie wordt uitgezonden en waarom niet erna? Dat laatste zou ik veel logischer hebben gevonden. Er is een gevleugelde uitspraak "je bent net zo goed als je laatste wedstrijd". Wou Rick daarom niet zijn vertrek aankondigen nà een teleurstellend seizoen.

En dan de andere Rik. In het molboekje schrijft hij altijd een voorwoord waar hij tot besluit iets roept over het komende seizoen. Dit is wat hij achtereenvolgens schreef:

2019: Als jullie het net zo geweldig gaan vinden als ik, dan wordt het een heel fijn jaar...
2020: ... en heel veel plezier met dit seizoen (maar ik denk dat dat wel goed komt (smiley))
2021: Zonder al te veel te willen verklappen: alleen al voor de opdrachten was ik graag weer kandidaat geweest.
2022: Ik heb het gevoel dat dit seizoen wel het beste seizoen wordt van de afgelopen vijf jaar...
2023: Maar verder belooft dit seizoen weer uitermate spannend te worden (check)

Vergelijk dit eens met wat hij dit jaar schreef:
2024: Heel veel plezier met dit 24e seizoen.

Dus ja, ik vrees dat we dit jaar opgescheept zijn met een zeer teleurstellende Mol.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Rosario Mussendijk
« Reactie #119 Gepost op: 8-02-2024, 13:05:38 »
Dat is wel erg op de zaken vooruitlopen. Als Sor het is (ik denk het wel maar ik ben absoluut niet zeker) dan doet ie het volgens mij prima. Het zou ook weer eens wat anders zijn om een heel relaxte Mol te hebben die niet per se op de voorgrond treedt maar ondertussen toch echt wel in bijna alle opdrachten stevig molt. Op een vaak subtiele manier is ie toch erg aanwezig. (Ja, de -3000 zou minder subtiel zijn.)