Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 95957 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 24-01-2024, 20:15:28 »
Ik schrijf Tooske zeker niet af, maar dit zit me niet lekker. Als Tooske gewoon “Vitorino” had gezegd dan had ik haar nog meer mols gevonden dan nu.

Ja óf er moet haar van tevoren zijn ingefluisterd 'beantwoord die maar goed' en dat ze ter plekke echt niet meer op de goede naam kwam. Maar dat zou dan vooral van Rik/productie heel knullig zijn. Dat vind ik het goed rekenen van iets wat er op een paar klinkers na niet op leek sowieso wel trouwens.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 25-01-2024, 08:33:47 »
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee op het moment. In Rian die nu bovenaan staat zie ik het nog niet. Ik dacht zelfs die gaat nog vrijwillig naar huis want ze leek de hitte (graad of 40 las ik in het molboekje) gewoon niet te trekken. (Maar ja, dat kan ook een Mol overkomen.)

Ik neigde naar Sor maar die is me toch iets te relaxed. Zou wel knap zijn als ie ondertussen toch flink weet te mollen. Ben benieuwd of ie wat meer naar voren gaat treden.

Jeroen en Fons zijn ook kanshebbers voor mij. Met name Fons naar aanleiding van het goede speurwerk in het topic over opdracht 3.2. ik denk er nog even over na. :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 25-01-2024, 16:47:45 »
Dat is op zich wel een goed punt. Ik had Sor mentaal vrij laag gerankt (net als in de poll hier), maar ik weet niet zo goed waarom. Hij wandelt overal makkelijk doorheen, staat best vaak op posities waar ik een subtiele mol zou verwachten, de edit houdt hem vooral uit de wind en er is niet echt een reden om hem weg te strepen. Zijn reactie in aflevering 1 op Fons’ poging op dubbelspel is atypisch voor een mol, maar zou wel slimme profilering als kandidaat zijn. Ik moet hem toch ook overwegen, want bij al mijn hoofdverdachten is er wel iets dat vrij sterk tegen ze spreekt.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 25-01-2024, 18:12:04 »
Met name Fons naar aanleiding van het goede speurwerk in het topic over opdracht 3.2. ik denk er nog even over na. :)
Sorry, dan heb ik dat gemist, welk speurwerk precies?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 25-01-2024, 21:44:51 »
Lees het topic "stad en land aflopen"

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 26-01-2024, 02:37:42 »
Met name Fons naar aanleiding van het goede speurwerk in het topic over opdracht 3.2. ik denk er nog even over na. :)
Fons leest inderdaad de kaart niet goed (hij denkt dat hij team 2 is in plaats van team 3 en oriënteert zich daardoor helemaal verkeerd op de kaart) maar daardoor heeft hij ook niet echt invloed op de opdracht. Hij heeft behalve Tooske (en misschien Justin buiten beeld) de hele opdracht niemand gezien. Bovendien maakt hij zich tegelijk wel verdacht bij zijn medekandidaten, want die valt het natuurlijk ook op dat Fons en Tooske wel erg weinig vinden.

Het zal mijn tunnelvisie zijn, maar opdracht 3.2 duwde mij nog verder de Kees-tunnel in. Eigenlijk geen enkele twijfel meer

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 26-01-2024, 06:36:20 »
Fons leest inderdaad de kaart niet goed (hij denkt dat hij team 2 is in plaats van team 3 en oriënteert zich daardoor helemaal verkeerd op de kaart) maar daardoor heeft hij ook niet echt invloed op de opdracht.
Fons komt nog wel binnen met een envelop. Waarschijnlijk een verkeerde, want de 600 euro wordt toegeschreven aan andere koppels. Dat maakt hem ook weer een stukje verdachter.

We weten niet wie er het eerst heeft gezegd dat ze team 2 zijn. Dat kan ook Tooske zijn, om vervolgens Fons verder de kaart te laten lezen. Wel brutaal trouwens, als een van beiden de Mol is. Zeggen dat je team 2 bent terwijl je team 3 bent, wordt normaal gesproken meteen gecorrigeerd door de ander.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 26-01-2024, 17:18:35 »
En Fons was er net op tijd bij om te zwijgen over de verkeerd ingevulde doorloper...

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 26-01-2024, 17:50:59 »
Ik denk dat Rian de fake out in de jaarlijkse poll wordt, we zitten in dat stadium, zo bij aflevering 3. Lekker spannend wie daarna de koppositie gaat pakken. Zit wel erg dichtbij elkaar. Ik denk dus Tooske, maar er moet onderhand wel wat gebeuren aan de biecht edits, want ze kunnen niet 10 afleveringen laten zien dat Tooske de mol is en dat die het dan ook gewoon is  ::) ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 26-01-2024, 17:55:29 »

Het zal mijn tunnelvisie zijn, maar opdracht 3.2 duwde mij nog verder de Kees-tunnel in. Eigenlijk geen enkele twijfel meer

Hier ook wel tunnelvisie op Kees, maar nog wél met twijfels.
Fons en Jeroen vind ik ook verdacht en zijn voor mij ook serieuze opties.

Tooske en Rosario kunnen ook de mol zijn, maar ik denk van niet. Tooske heel veel/verdacht in beeld en Rosario nogal weinig. Als Rosario de mol is, dan zou het heerlijk sneaky zijn.  ;D Wie weet.

Rian en Anna vind ik op dit moment niet waarschijnlijk. Van Rian zie je ontzettend weinig. Bij Anna lijkt alles uitvergroot en ze draagt op bepaalde momenten teveel bij voor een mol (vind ik dan)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 21:54:58 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 26-01-2024, 18:37:26 »
Ik blijf bij Anna.
Jeroen en Tooske volgen op ruime afstand.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 26-01-2024, 21:26:26 »
Ik denk dat Rian de fake out in de jaarlijkse poll wordt, we zitten in dat stadium, zo bij aflevering 3. Lekker spannend wie daarna de koppositie gaat pakken. Zit wel erg dichtbij elkaar. Ik denk dus Tooske, maar er moet onderhand wel wat gebeuren aan de biecht edits, want ze kunnen niet 10 afleveringen laten zien dat Tooske de mol is en dat die het dan ook gewoon is  ::) ::rofl::

Misschien juist wel omdat het riks laatste seizoen is? en dan wat meer mag?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 27-01-2024, 08:42:24 »
Fons

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 27-01-2024, 09:09:44 »
Anna.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 27-01-2024, 11:04:56 »
Anna of Fons komen beide over als kandidaat van 1.1-3.3.

Mols spel:
1.1 -
1.2 A
1.3 A
2.1 -
2.2 F
3.1 -
3.2 F
3.3 A

1.2 stemde Fons echt op Rian of was dat zijn eerste neptest idg bij Rosario.
2.2 Fons met foute informatie olteken 4 ton, maar hiermee ook als teambuilder bezig. En met zijn onderbroek. En tegen Anna weet je wie dit zingt?
3.1 Anna met fout antwoord; en een goed antwoord in het geroezemoes ontstaan snel zelf roepen en claimen. Fons met de juiste strategie: stoppen want Jeroen weet veel te veel.

Ik neig naar Fons, want hij is geslotener, slechter te lezen. Anna erg open in haar emoties. Het spoor naar Fons is veel minder duidelijk dan naar Anna, maar Fons zou een zeer degelijke mol kunnen zijn (voor een laatste seizoen).

Jeroen en Kees te opzichtig. Rian te afwezig. Rosario te weinig invloed.
Hoop dat er 1 kandidaat terugkomt en dan met Fons, Anna, Tooske en nr. 4 naar de finale.
Afvallers: Kees, Rian, Jeroen, Rosario.

Alle aanwijzingen zijn dwaalsporen. Op die ene kromme na dan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 27-01-2024, 11:08:59 »
Fons verdenk ik niet meer en Anna lijkt mij ook kandidate.
Ik twijfel nog steeds maar verdenk Rian het meeste gevolgd door Tooske. Rosario is erg op de achtergrond maar kan ik niet wegstrepen, ik verdenk hem vooral omdat hij Fons in de speeddate openlijk op een leugen betrapte en de mol doet niets liever dan anderen verdacht maken. Jeroen is ook een optie, Kees wordt mij te verdacht neergezet.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 11:20:10 door Luc »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 27-01-2024, 14:34:33 »
Ik switch van Jeroen naar Rian, die tot nu toe inderdaad weinig actief in beeld geweest, behalve dan bij het uitkiezen van de schilderijen. Ook bij het oplossen van de doorloper vond ik haar verdacht door pas na afloop met haar lijst met (mogelijk juiste) antwoorden te komen. Bij het uitleggen van de opdrachten en bij de eliminaties heeft ze telkens een onbewogen strakke blik, wat heel goed bij de mol kan passen. En in de analyse van kaarsen en achtergrond tijdens Dia del Tipo was zij waarschijnlijk de laatste die bij de waarzegster naar binnen ging.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 27-01-2024, 14:35:36 »
Fons in de speeddate openlijk op een leugen
Daarom verdenk ik hem ook niet. De mol blijft graag uit de wind. Waarom zou je jezelf zo exposen door te liegen, met risico op uitkomen van de leugen? Dan gaan kandidaten je om iets onzinnigs al verdenken, want zo gaat het. Uberhaupt dit bij Sor doen om een bondje te kweken vind ik anti-mols want de mol gaat geen bondjes aan, hooguit tegen wil en dank omdat de ander zo graag wil, maar niet vanuit jezelf.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 27-01-2024, 15:23:31 »
Helaas ga ik er niet aan toekomen om dit jaar een Alles Combineren-overzicht bij te houden :(

Maar Lavezzi's Mollenstreken, Erik Leppens Molpunten en nu ook mijn Follow the Money-overzicht wijzen langzaam maar zeker naar Kees ::vergroot:: Ik zie hem er eigenlijk totaal niet voor aan en daarom moet ik hem maar eens in de gaten gaan houden. Prachtig hoe hij lekker mee lalt met de quiz zonder goede antwoorden te geven en op het juiste moment op de juiste plek is om de doorloper in de soep te laten lopen. Het enige wat ik niet kan verklaren is waarom hij zo resoluut die kaartjes aanneemt van Rik. Het zou eerlijk zijn als iedereen de kans kreeg om de Mol wel of niet daarin te verhinderen, maar had Fons echt een kans?

Samen met Rian staat hij nu bovenaan mijn lijstje.
...óf niet!

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 27-01-2024, 16:12:13 »
Ik switch van Jeroen naar Rian, die tot nu toe inderdaad weinig actief in beeld geweest, behalve dan bij het uitkiezen van de schilderijen. Ook bij het oplossen van de doorloper vond ik haar verdacht door pas na afloop met haar lijst met (mogelijk juiste) antwoorden te komen. Bij het uitleggen van de opdrachten en bij de eliminaties heeft ze telkens een onbewogen strakke blik, wat heel goed bij de mol kan passen. En in de analyse van kaarsen en achtergrond tijdens Dia del Tipo was zij waarschijnlijk de laatste die bij de waarzegster naar binnen ging.
De doorloper vind ik juist niet verdacht. Dit hadden ze in de edit er zo makkelijk uit kunnen knippen, waarom dit juist zo duidelijk laten zien? Vind ik een typisch gevalletje verdachtmakerij van de regie.
Vanuit de regie zou het m.i. logischer en leuker zijn om dit pas in de laatste aflevering na bekendmaking te laten zien dat zij die lijst had en dus bewust als molactie niet ingreep daar.

Zo’n zelfde verdachte edit was op de tribune bij de Molympische spelen, waarbij ze specifiek lieten horen dat zij een verkeerd getal zegt tov wat er omgeroepen werd. Ik meen me zelfs te herinneren dat iemand op het forum hierover zei dat de reeks die Rian daar zei een reactie was op een ander kaartje dan omgeroepen werd, en wel juist was, dus echt bewust in de edit aan elkaar geplakt waardoor het lijkt alsof ze het fout herhaalde. Al weet ik dit niet zeker, het blijft verdachtmakerij om specifiek dit erin te houden.

Ik ben er van overtuigd dat de regie ons wil laten denken dat Rian de mol is - dit zie je ook terug aan de stemmen die ze krijgt in de poll -. Daarom (en omdat ik sowieso geen molgevoel bij Rian heb) blijf ik wel bij Jeroen als mol, waarbij de regie ons met hun montage trucs wel meer doet geloven dat hij kandidaats bezig is, maar ondertussen is hij toch mols bezig.