Auteur Topic: [POOL] Wie is de Mol? 2024  (gelezen 17856 keer)

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #80 Gepost op: 2-03-2024, 22:20:25 »
Als het eindigt met een eliminatie, een rood scherm en een laatste afvaller voor de finale, zoals Rik zegt, is het toch duidelijk een laatste afvaller  ???
Kees gaat nog trouwens voor de finale naar het afvallershotel, er is een dagboek van de afvaller, en zelfs de app werd voortijdig afgesloten.
Heb ik iets gemist ?  ???


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #81 Gepost op: 2-03-2024, 22:21:51 »
Ja, Kees is nog een afvaller. Bij Moltalk hadden ze het ook over dat we aan het einde wisten wie de finalisten waren.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2024, 23:12:44 »
De tussenstand na aflevering 9
Op een derde plek met 809 punten staat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::feest::

Op een tweede plek met 810 punten staat nu:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  ::feest:: ::feest::

En op de eerste plek op dit moment met 817 punten staat nu:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
   ::feest:: ::feest:: ::feest::

Wil je weten waar jij staat? De tussenstand vind je HIER!

Je kan voor de laatste keer stemmen voor aflevering 10 hier: HIER weer stemmen!

 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #83 Gepost op: 2-03-2024, 23:13:40 »
Kees is als afvaller geteld en niet als verliezend finalist. De twee scenario's die hier van tevoren waren geschetst zijn allebei niet uitgekomen en dus volgen we de berichtgeving van het programma zelf.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #84 Gepost op: 3-03-2024, 01:54:18 »
Goed teveel verliezend finalisten die mij punten gaan kosten. Eerst Jip, toen Tooske, daarna Babs. Ik heb wel sinds aflevering 2 winnaar Fons, mol Anna. Dus als die combinatie klopt zit een top tien positie er nog wel in hoop ik.

En ik had Kees maar als nieuwe verliezend finalist en afvaller niemand ingevuld. Omdat het niet zoals met Karin de Groot, Chris Zegers direct aan het begin van aflevering 9 was verwerkt qua test na 1 opdracht. Nee Kees heeft alle opdrachten mogen meedoen. Dus dat vond ik het atypische er aan. Uiteindelijk beslist de jury en dat is prima.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #85 Gepost op: 3-03-2024, 07:59:30 »
Bij de vraag Wie is de Mol staan alle kandidaten twee keer vermeld. Het lijkt dat als je de bovenste kiest hij deze niet meeneemt in je voorspelling. Zo zie ik dat er 35x gestemd is maar slechts 11x een mol is ingevuld
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #86 Gepost op: 3-03-2024, 08:59:36 »
Voor de duidelijkheid:
Als er al een verliezer bekend gemaakt (aan de hand van de finaletest) gaat worden volgende aflevering dan telt deze niet als afvaller maar als verliezer.

Mocht er halverwege de aflevering nog iemand afvallen in een aparte test dan is er wel een afvaller.

Toch lees ik deze regels wel anders: Er is nu toch zonder aparte test een "verliezer" bekend gemaakt? Toevallig wordt die afvaller genoemd, omdat hij niet op het podium in Amsterdam hoeft te verschijnen.. Dus is er geen afvaller.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #87 Gepost op: 3-03-2024, 10:05:24 »
Bij de vraag Wie is de Mol staan alle kandidaten twee keer vermeld. Het lijkt dat als je de bovenste kiest hij deze niet meeneemt in je voorspelling. Zo zie ik dat er 35x gestemd is maar slechts 11x een mol is ingevuld
Is gefixt ::ok::

Toch lees ik deze regels wel anders: Er is nu toch zonder aparte test een "verliezer" bekend gemaakt? Toevallig wordt die afvaller genoemd, omdat hij niet op het podium in Amsterdam hoeft te verschijnen.. Dus is er geen afvaller.
Het programma heeft duidelijk gezegd dat het de halve finale was en er een afvaller was, dus geen verliezend finalist. Daardoor kloppen beide scenario's die ik heb geschetst niet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #88 Gepost op: 9-03-2024, 11:16:13 »
Hoeveel keer in de finale voorspeld 2024:

Anna:
Mol: 7, 8, 9, 10 (4x)
Verliezer: 5 (1x)
Winnaar:nvt
Totaal: 5/10 (50%)

Fons:
Mol: nvt
Verliezer: 10
Winnaar: 4, 5, 6, 7, 8, 9
Naar huis: 3
Totaal: 7/10 (70%)

Voornamelijk om niet uit te sluiten dat hij ook de mol zou kunnen zijn.

Rosario:
Mol: nvt
Verliezer: nvt
Winnaar: 10 (1x)
Naar huis: 6, 8, 9
Totaal: 1/10 (10%)

--

De mol in andere afleveringen:
1. Babs
2. Jip
3-4 en 6 Tooske (3x)
5: Rian

De winnaar:
1-2 Tooske
3: Justin

Verliezer:
1-2 Justin
3,4,7 en 8: Rian (4x)
6: Babs
9: Kees

Zowel Tooske en Rian dus 5x in de finalen en dat is niet gek omdat ik dus tussen hun, Anna en Fons twijfelde.

Ik heb wel getwijfeld om niet uit te sluiten dat Kees nog zou kunnen winnen en dat dan Fons na de verliezer zou kunnen zijn. Ik had het idee dat in de aflevering waarin Kees de vrijstelling kreeg dat ze ons lieten weten Fons en Rosario niet de mol zijn en nam de gok Rosario niet bij laatste drie zou zitten.

 Ik denk gezien te hebben dat Rosario op Kees zat in aflevering 9 en eerst schrok maar daarna tot inkeer kwam. Ook het iets te lang in beeld dat het leek of Fons verdronk in aflevering 9, maar is het Fons dan zat ik er dichterbij. Ik denk wel dat het nipt is zelfs als Fons toch de mol is.

Anna is de mol of de verliezer.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 11:26:20 door Pierce_Brosnan »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #89 Gepost op: 9-03-2024, 18:26:00 »
Reminder, niet vergeten voor de laatste keer! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2024, 19:41:48 »
Ik heb vanaf aflevering 1 Anna als winnaar en vanaf aflevering 2 Fons als mol, dus als dat uitkomt ga ik nog best hoog eindigen. Maar ik denk eigenlijk dat Anna het is ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #91 Gepost op: 9-03-2024, 22:04:51 »
Vanaf schot-voor-de-boeg had ik consequent Anna als winnaar, en Fons als verliezer. Ai ai ai. Kom maar op met die duikeling naar de laagste regionen! ::rofl::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #92 Gepost op: 9-03-2024, 22:13:12 »
Ik had Anna 5x als mol, fons 8x als winnaar, rosario 2x als verliezer.
Ik denk dat ik wel hoog eindig.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #93 Gepost op: 9-03-2024, 22:40:23 »
Ik Anna 8x als mol, Fons 10x als winnaar. Enkel Rosario 1x als verliezer. Zat de eerste twee afleveringen op Jip als mol, Tooske / Babs als verliezer.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #94 Gepost op: 10-03-2024, 00:50:30 »
De eindstand is bekend
Op een derde plek met 800 punten staat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::feest::

Op een tweede plek met 802 punten staat nu:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
  ::feest:: ::feest::

En onze winnaar van dit jaar met 835 punten:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
   ::feest:: ::feest:: ::feest::

Wil je weten waar jij staat? De eindstand vind je HIER!

Bedankt voor het meedoen iedereen! Ik zie jullie graag over een dikke week terug bij de Vlaamse mol ::bravo::


 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #95 Gepost op: 10-03-2024, 01:12:39 »
Gefeliciteerd ThaStayFan  ::confettie:: en ook aan Marcoach en Belg met de podiumplaatsen!!

Als Sor winnaar was en Fons verl. finalist was ik zelf mogelijk hoog geëindigd...
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #96 Gepost op: 10-03-2024, 08:37:53 »
Gefeliciteerd ThaStayFan, Marcoach en Belg!

Ik kom van heel ver maar eindig toch 5e, daar ben ik meer dan tevreden mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #97 Gepost op: 10-03-2024, 08:48:29 »
Gefeliciteerd ThaStayFan en andere winnaars! ::feest::

Ik kom van ver en eindig ver. ;D Rosario was vaak mijn winnaar. Maar ik had wel de laatste 4x Anna als Mol dus dat is nog niet zo gek.

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #98 Gepost op: 10-03-2024, 09:03:31 »
Ha molloten,

Wat leuk dat mijn voorspelling heeft gezorgd voor de eerste plaats! Ergens zag ik het wel aankomen, zeker na aflevering 10. Ben blij en ook wel een beetje trots dat het me gelukt is.

Ik zat al vanaf aflevering 1 op Anna. Op het forum kun je onder 'kandidaat Anna Gimbrere' zien dat de eerste post van mij was, waarin ik uitsprak dat Anna dé mol is in mijn ogen.

Hoe vind je de mol? Dat intrigeert me al heel wat seizoenen. Is de mol tegenwoordig nog te vinden? Daarvoor ben ik al enkele seizoenen een determinatiekaart aan het ontwikkelen, waarmee men de mol kan gaan ontmaskeren. Deze werk ik dus elk seizoen bij en heeft nu voldoende vorm gekregen om goed te kunnen functioneren. Nu ben ik van mening dat de mol wél degelijk te ontmaskeren is, alhoewel menig persoon dit tegenspreekt. Eerdere seizoenen heb ik de mol (In Nederland en België) best snel kunnen ontmaskeren. En ja, dat lukt niet altijd vanaf aflevering 1. Maar de laatste vijf á zes seizoenen heb ik de mol wel steeds goed gehad door te determineren met mijn determinatiekaart. Youtuber Kim Koghee kan dat bevestigen.

Helaas voor jullie, ga ik deze kaart (vooralsnog) niet ga delen.
Wel kan ik een paar van mijn strategieën delen:
- Besef dat de regie de grootste mol is. Kijk dus naar hoe dingen in beeld gebracht wordt. Doe dat soms minutieus. Dit kost veel tijd!
- Hints zijn natuurlijk heel leuk om te zoeken, maar... deze laten je alleen maar twijfelen. Leg die voornamelijk naast je neer.
- De mol verraadt zich door haar/zijn gedrag. In mijn determinatiekaart heb ik kenmerken neergezet, waarmee ik de mol ontdekken kan.

En deze keer met succes. Daarvoor moest ik ook de winnaar en verliezer vinden. Ik zag dat Fons en Rosario al gauw op Anna zaten. Ze zaten ook van het begin samen bij opdrachten vaak bij haar. Net als het speuren naar de mol, kon ik met mijn determinatiekaart uitsluiten dat Fons en Rosario de mol waren.
Dan moet je ook nog bij de andere vragen de juiste antwoorden kiezen. Gelukkig was ik daar wat gelukkig.

Ik wil de maker(s) van deze Widm-pool bedanken voor je/jullie inzet. Het maakt dit seizoen leuker en spannender. Gaaf dat jullie dit voor ons/mij doen. Graag tot ziens in de volgende pool!!!

En nu lekker nagenieten van deze winst ::bravo::

« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 09:35:41 door ThaStayFan »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POOL] Wie is de Mol? 2024
« Reactie #99 Gepost op: 10-03-2024, 09:42:43 »
Gefeliciteerd Thastayfan, Belg en Marcoach.  ::bravo:: ::joehoe::

Met mijn 7e plek heb ik mijn beste notering ooit gehaald geloof ik.  ::trots:: Jammer dat Tooske de finale niet haalde als verliezend finalist en ik in het begin nog twee keer op Jip gestemd heb als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan