Auteur Topic: [Aflevering 3] Vragenvuur  (gelezen 9113 keer)

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #20 Gepost op: 21-01-2024, 00:41:49 »
Helaas wel weer een hoop chaos, geklungel, onduidelijkheid en missende informatie. Je ziet de kandidaten elkaar ook regelmatig corrigeren, of zeggen "snapte je dat niet?".

Totaal wel beter dan aflevering 2, al was dat niet zo moeilijk. Hoop wel dat ze weer snel uit de stad gaan, qua opdrachten is het dan vaak wat minder.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #21 Gepost op: 21-01-2024, 00:56:57 »
Vraagje had iemand parijs in zijn enveloppe zitten ?

Ja, Tooske.

Was ook in die richting aan het denken: Vragenvuur - Olympische vlam - Parijs.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3]
« Reactie #22 Gepost op: 21-01-2024, 01:09:57 »
Ja, Tooske.

Was ook in die richting aan het denken: Vragenvuur - Olympische vlam - Parijs.

Ik vroeg het om een wat andere reden, maar bedankt

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #23 Gepost op: 21-01-2024, 14:58:44 »
Ik vond dit nu net een aflevering waarbij wel duidelijk verteld werd wat de bedoeling was. Dat het ontaardt in chaos ligt aan de kandidaten of de mol.
Wel zijn sommige opdrachten moeilijk te halen. Zeker die laatste.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #24 Gepost op: 21-01-2024, 15:39:33 »
Als Babs of Jip toch nog de Mol zouden kunnen zijn dan is er een potentieel probleem bij de vragen. Natuurlijk vraag 20, want Babs of Jip staan hier natuurlijk niet tussen. Maar er zou ook makkelijk een probleem kunnen zijn met andere vragen want in welk groepje zat de Mol als hij niet meedeed aan de opdracht?

Toen ben ik eens naar de vragen die in beeld kwamen gaan kijken en daar vielen mij 2 dingen op. In de eerste plaats was er bij alle getoonde vragen behalve één geen enkel probleem omdat het ja / nee vragen waren waarbij dus altijd één bewering juist moet zijn. Dit waren de volgende vragen:
13. Was de Mol aanwezig op het einde van de opdracht met de wereldsteden?
6. Danste de Mol staand de Macarena? (Anna zegt bij die vraag dat het steeds makkelijker wordt om haar hoofdverdachten al uit het spel zijn).
1. De Mol is een man / vrouw?
4. Heeft de Mol antwoorden genoteerd tijdens de opdracht met de mariachi's?
15. Heeft de Mol de kaartjes voor de worstelwedstrijd aangepakt van Rik?

De enige vraag waar er een probleem zou kunnen zijn was vraag 14:
Op welke plek bevond de Mol zich tijdens de opdracht met de worstelaars?
a) Areno Colisio
b) Hotelkamer
c) Op straat

We zien deze vraag het eerst als Justin de test invult. Hij heeft het moeilijk.
Later komt de vraag weer in beeld als Sor de test invult. Hij zegt dan dat hij 'hotelkamer' had ingevuld want "dat lijkt me een logische plek" (einde van deze scene en de woorden dreunen eigenlijk nog een beetje na).
De woorden dat lijkt me een logische plek vind ik een beetje vreemd. Maar als je goed nadenkt dan zou het ook zomaar kunnen zijn dat de Mol (ook al deed hij niet mee aan deze opdracht) zich op zijn of haar hotelkamer bevond. Dat geldt voor alle 3 de afvallers, waarbij het natuurlijk opvallend is dat de laatste afvaller (Justin) zich tijdens deze opdracht op een hotelkamer bevond!
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 15:42:04 door MartinJ »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #25 Gepost op: 21-01-2024, 15:47:46 »
Helaas wel weer een hoop chaos, geklungel, onduidelijkheid en missende informatie. Je ziet de kandidaten elkaar ook regelmatig corrigeren, of zeggen "snapte je dat niet?".

Totaal wel beter dan aflevering 2, al was dat niet zo moeilijk. Hoop wel dat ze weer snel uit de stad gaan, qua opdrachten is het dan vaak wat minder.
Mee eens. Vond het geren door de stad afgeraffeld overkomen. De worstelaars duurde te lang. Muziekquiz was oké maar ook een beetje te druk, alles was te druk. Ik vond dit duidelijk de minste aflevering tot nu toe. Ik hoop op meer suspense de komende afleveringen.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 15:52:23 door Run »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #26 Gepost op: 21-01-2024, 16:28:01 »
Wat is dat ding met de maximumbedragen voor opdrachten? Bij opdracht 3 was in beeld dat er maximum €2025 euro te verdienen viel. Dat lijkt een jaartal.
Eerder in aflevering twee kwamen de jaartallen 2024 (stadionopdracht, op de banken) en 1968 (maximumbedrag opdracht 1) langs.

Ik kan er niet echt chocola van maken, maar gaan we misschien naar de toekomst toe?
Tell me what your telescope says

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #27 Gepost op: 21-01-2024, 22:03:31 »
Er was bij opdracht 3 75 euro per juist luchador te verdienen.

2025/75 maakt 27 , dus zullen er 27 worstelaars aanwezig zijn geweest tijdens de show.

2025 past wel mooi in het thema toekomst maar ik had er nog niets achter gezocht

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #28 Gepost op: 21-01-2024, 23:06:51 »
Ik verbaas me een beetje dat mensen dit een goede aflevering vonden.

Opdracht 1 was van nul creatieve waarde, opdracht 2 was niet te volgen, opdracht 3 was onhaalbaar, en deze test-twist is al 2 keer eerder gedaan en heeft dus meer met verleden te maken dan met toekomst.

Waarom zijn mensen zo enthousiast?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #29 Gepost op: 21-01-2024, 23:12:37 »
Mee eens.
Al vond ik opdracht 1 nog wel leuk, simpelweg voor de sfeer die er uitgestraald wordt. Maar eigenlijk een heel slechte opdracht: wat nou als de groep wel mee gaat met degene die zegt dat ze moeten stoppen? Weg mooie tv.
(Justin was echt een zeiksnor hier trouwens.)

Bij opdracht 3 zat ik me persoonlijk eraan te ergeren dat je weinig zag van de show zelf. Telkens wls het kort even in beeld was geweest, dan kreeg je weer de saaie beelden op straat, of nog veel erger, de hotelkamer.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #30 Gepost op: 21-01-2024, 23:26:33 »
Juist het feit van dat we niet veel van de show of de kandidaten daar gezien hebben, geeft me het idee dat de mol daar misschien niet aanwezig was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2024, 09:38:09 »
Na twee of drie acrobatiek-kunstjes had ik al wel genoeg gezien... niks aan...  :) Van de andere lokaties hebben we net zo weinig gezien heb ik de indruk, er is niet een groep geweest die meer in beeld was.


Ik verbaas me een beetje dat mensen dit een goede aflevering vonden.

Opdracht 1 was van nul creatieve waarde, opdracht 2 was niet te volgen, opdracht 3 was onhaalbaar, en deze test-twist is al 2 keer eerder gedaan en heeft dus meer met verleden te maken dan met toekomst.

Waarom zijn mensen zo enthousiast?

Ik vond het een leuke afwisseling eens een ongecompliceerde opdracht zoals de pubquiz te zien, mag meer wat mij betreft. opdracht 2 en 3 waren vanaf de uitleg duidelijk al niet te doen, althans we roepen dan meteen op de bank "gaat niet lukken!".
Ik kan wel genieten van die manier hoe we zien dat zo'n opdracht om zeep wordt geholpen door kandidaten zelf en de mol.
Met die onvolledige chaos zullen we het moeten doen. Geduldig afwachten en niet te snel conclusies willen trekken. Ik moet glimlachen als mensen "nu al 100% zeker weten wie de mol is"...

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2024, 15:37:12 »
Dat geldt voor alle 3 de afvallers, waarbij het natuurlijk opvallend is dat de laatste afvaller (Justin) zich tijdens deze opdracht op een hotelkamer bevond!

Geniaal!

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2024, 15:38:28 »
Juist het feit van dat we niet veel van de show of de kandidaten daar gezien hebben, geeft me het idee dat de mol daar misschien niet aanwezig was.
De worstel show kan NPO geen uitzendrechten voor betalen denk ik , is allemaal heel commercieel.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2024, 15:42:28 »
Juist het feit van dat we niet veel van de show of de kandidaten daar gezien hebben, geeft me het idee dat de mol daar misschien niet aanwezig was.
Of juist wel om de mol zoveel mogelijk uit de schijnwerpers te houden ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2024, 23:31:42 »
[waar moet deze post..?]

In de vooruitblik naar afl.4 zien we een opdracht met vierkanten. Jeroen telt er 29, Rian 26.
Ik tel er 49! Wie biedt meer?

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2024, 23:33:41 »
Ah, die puzzel. Het goede antwoord is 40

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2024, 23:36:30 »
Zeg ik nog 49 waar ik 39 bedoelde, sjonge.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2024, 23:40:22 »
Het buitenste vierkant niet vergeten  ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] Vragenvuur
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2024, 23:43:11 »
 ::ok:: check. Benieuwd of er een kandidaat achter gaat komen of wat er nog meer achter zit.... just for the record....