Auteur Topic: [Aflevering 4] Revanche  (gelezen 8736 keer)

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2024, 13:00:10 »
Wat is dan de toegevoegde waarde voor ons kijkers aan het terug laten komen van een babs?
3 afleveringen niets gedaan in het spel, dus minder info over die dagen en spelen we al drie dagen zonder mol?

Stel babs komt terug en komt ver in het spel, dan is de spanning voor de kijker wie de mol is kleiner omdat er iemand bij zit waarvan we weten dat het niet de mol kan zijn ( zonder manipulatie) .

Ik ben geen voorstander van terugkerende kandidaten gedurende een seizoen . Ik vond wat de mol vorig jaar deed al over de grens van molassistentie.

wat deed de mol vorig jaar dan?
Bijna niemand zat op jurre of was (behalve anke/sander) uberhaupt erg mollig, dus vond het juist een erg makkelijk seizoen, vond het everon seizoen moeilijker vooral omdat ik al vroeg in de kim-lian tunnel zat.

En de groep vind het blijkbaar erg mooi dat er een kandidaat terugkomt en jeroen blijft gewoon de mol in mijn ogen omdat het niemand anders kan zijn (vond sor de eerste twee afleveringen inactief al is dat misschien ook juist heel goed voor een mol)

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2024, 13:09:54 »
Ik lees hierboven wat commentaar op dat het verkrijgen van een van de sleutels door de kandidaten zo los stond van de rest van de opdracht. Dit lijkt me juist logisch, als het de afvallers op de markt niet gelukt was de drie topito's in de steen te plaatsen was dit deel met de sleutels ook verdwenen.

Verder denk ik niet dat hier verder sprake is van doorgestoken kaart: daar wint immers niemand wat bij. Zowel voor de mol als voor de productie maakt het weinig uit of überhaupt een (danwel wie) van de afvallers terugkomt.

Het lijkt me dan ook uitgesloten dat een van de afvallers de mol is.

Offline Dries Droefneus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2024, 13:10:22 »
Ik zie zelfs niet in hoe het doorgestoken kaart zou kúnnen zijn. Of de kandidaten wel of niet de afvallers herkennen op de markt heb je gewoon geen invloed op

Vergezocht maar het kan natuurlijk prima door de 2 groepjes op een totaal ander deel van de markt te zetten. We hebben geen moment een kandidaat en een afvaller in hetzelfde shot gezien (behalve vanuit het busje), dus we hebben geen idee of ze überhaupt bij elkaar in de buurt zijn geweest.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2024, 13:18:36 »
We hebben wel gehoord dat de afvallers de kandidaten hebben gezien en ik geloof dat Jip nog is langsgelopen. Dus ik denk dat ze echt wel in de buurt waren. Lastige is om alles in beeld te brengen aangezien een camera nog het meest opvalt. Je kon wel aan de beeldkwaliteit zien dat de afvallers gefilmd werden met een kleinere camera, maar als ze echt dichtbij kwamen is het lastig doorfilmen.
De afvallers zelf waren ook meer aan het letten op camera's dan op de kandidaten zelf.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2024, 13:20:20 »
Waarschijnlijk was die markt heel groot en liep de drie terugkomers op een heel ander deel van de markt. Het is immers zo klaar als een klontje dat het de bedoeling was dat er iemand terug zou komen, anders hadden ze vrijwel de hele aflevering in de vuilnisbak kunnen mikken. Dus mooi in beeld gebracht en best spannend gemonteerd, maar feitelijk één grote poppenkast. Alleen voor de drie terugkomers was het nog spannend wie van hen het zou gaan lukken.

PS: ik zal het zo nog eens gaan bekijken om te zien of ze toch op hetzelfde deel van de markt liepen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2024, 13:21:11 »
wat deed de mol vorig jaar dan?
Bijna niemand zat op jurre of was (behalve anke/sander) uberhaupt erg mollig, dus vond het juist een erg makkelijk seizoen, vond het everon seizoen moeilijker vooral omdat ik al vroeg in de kim-lian tunnel zat.

En de groep vind het blijkbaar erg mooi dat er een kandidaat terugkomt en jeroen blijft gewoon de mol in mijn ogen omdat het niemand anders kan zijn (vond sor de eerste twee afleveringen inactief al is dat misschien ook juist heel goed voor een mol)

Ik had hier over de mol vlaanderen vorig jaar, en niet over jurre de mol van wie is de mol vorig jaar . Sorry voor de verwarring

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2024, 14:09:03 »
Zou het niet zo kunnen zijn dat die (tenenkrommende) cliffhanger min of meer noodzakelijk was.
Als alles eerlijk verloopt, waar ik maar vanuit ga, dan moesten ze rekening houden met 2 scenario's.
a) de afvallers worden ontdekt; het deel met de sleutels wordt geskipt; eventueel nog een korte opdracht maar in ieder geval een test met executie (anders heb je een vreemde uitzending).
b) de afvallers worden niet ontdekt; opdracht met de sleutels en dan?
De kandidaat die terug is gekomen moet zich nog kunnen voorbereiden op de test. Wellicht wordt er nog een opdracht gespeeld zodat deze kandidaat in ieder geval nog een kans krijgt om de mol in actie te zien / te kiezen. Het lijkt me heel raar dat de kandidaat die terugkomt (voor mij voor 99% Babs op grond van de sleutels), zonder verdere info te test moet maken.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2024, 14:15:22 »
Op grond van de sleutels is de kans dat Babs terugkomt toch echt maar 60% en niet 99%.  ;)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2024, 14:35:10 »
We hebben wel gehoord dat de afvallers de kandidaten hebben gezien en ik geloof dat Jip nog is langsgelopen. Dus ik denk dat ze echt wel in de buurt waren. Lastige is om alles in beeld te brengen aangezien een camera nog het meest opvalt. Je kon wel aan de beeldkwaliteit zien dat de afvallers gefilmd werden met een kleinere camera, maar als ze echt dichtbij kwamen is het lastig doorfilmen.
De afvallers zelf waren ook meer aan het letten op camera's dan op de kandidaten zelf.
Dat laatste viel me ook op ja. Want dan is het andersom toch ook zo? Als je daar als kandidaat een andere cameraploeg (die je misschien van eerdere afleveringen herkent) opeens volledig de andere kand de markt op ziet struinen dan ben je toch nieuwsgierig?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2024, 14:38:08 »
Op grond van de sleutels is de kans dat Babs terugkomt toch echt maar 60% en niet 99%.  ;)
Als je goed naar de sleutels kijkt zie je 5 identieke sleutels waarvan Jeroen er één kiest. Aangezien Babs 6 sleutels had kan dat alleen de sleutel van Babs zijn geweest. Je ziet trouwens ook 1 heel afwijkende sleutel (vermoedelijk die van Jip). Van de andere sleutels is de baard niet goed te zien.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2024, 15:10:43 »
Dat laatste viel me ook op ja. Want dan is het andersom toch ook zo? Als je daar als kandidaat een andere cameraploeg (die je misschien van eerdere afleveringen herkent) opeens volledig de andere kand de markt op ziet struinen dan ben je toch nieuwsgierig?
Nee hoor, ze weten ook dat de 4 anderen aan het fietsen zijn, dus het is zelfs logisch dat er ook camera's op andere plekken zijn.

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2024, 15:33:02 »
Ik ga ervan uit dat er niet gemanipuleerd is met de sleutels: dat de kans dat een van de kandidaten terugkomt inderdaad 60-30-10 is en dat de terugkerende kandidaat niet de mol kan zijn. Anders zou het wat mij betreft wel het ultieme spelbederf zijn.

Waar denk ik meer kans op manipulatie is, is de marktopdracht. De regie heeft er alle belang bij dat de topito opdracht slaagt. Er wordt in het begin gesuggereerd dat beide groepen tegelijkertijd hun opdracht uitvoeren omdat de afvallers de kopers vanuit het busje langs zien lopen. Maar we weten niet hoe groot de markt was en zelfs niet of de beide deelopdrachten uberhaupt tegelijkertijd hebben plaatsgevonden.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2024, 18:20:52 »
Precies! We zien alleen maar die beelden vanuit het busje (met privacy glas!) in het begin. Maar wie zegt dat de afvallers daadwerkelijk op hetzelfde deel van de markt actief waren of überhaupt op hetzelfde moment? Ik heb geen beelden kunnen ontdekken waar je de drie 'marktgasten' tegelijk op de markt in actie ziet met een van de afvallers.

Kortom: alles duidt erop dat in ieder geval deze opdracht scripted was: de drie 'afvallerstopito's moesten per se herenigd worden, zodat er een afvaller terug in het spel kan komen. Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, als de drie afvallers eerlijk behandeld zijn. Dus echt de kans hadden. Een heel ander verhaal wordt het als het allemaal scripted is, die sleutels voor de leut zijn en de productie tijdens het terugvaren naar het vertrekpunt doodleuk het juiste hangslot aan de kist van de door hen gewenste afvaller hebben gehangen. En het wordt echt een gruwelijk verhaal als die betreffende afvaller de Mol is omdat de Nederlandse productie ook zonodig de Mol een keer een rood scherm wilde geven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2024, 18:27:28 »
Ik geloof er totaal niet in dat deze opdracht gescript was. Je hoort duidelijk dat de afvallers op hun hoede waren en af en toe de kandidaten wel zagen. Dat ze dan niet tegelijkertijd in beeld komen is wat mij betreft ook vrij logisch op zo'n drukke markt met maar 1 cameraman voor de afvallers, die zelf ook niet mocht opvallen.

Waarom zou er überhaupt per se een afvaller moeten terugkeren? Zo spectaculair was het blokken stapelen nou ook weer niet. Had ook hele leuke TV opgeleverd als ze wel werden ontdekt door de kandidaten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2024, 18:44:21 »
Je maakt mij niet wijs dat er dan echt geen beelden waren waarop je de 'marktgasten' ergens op een meter of dertig bezig zag een aankoop te doen. Dat zouden toch fantastische beelden zijn geweest die ze beslist hadden laten zien? Dat die niet vertoond zijn, maakt dat ik erg argwanend ben.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2024, 18:59:35 »
nouja, als de afvallers de kandidaten zagen, gingen ze er denk ik zo snel mogelijk vandaan.  Het is best mogelijk dat die markt wat groter was en dat ze uiteindelijk niet helemaal in hetzelfde gebied liepen. Maar ik denk dat ze wel degelijk de mogelijkheid hadden om dat wel te doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2024, 19:42:58 »
Precies! We zien alleen maar die beelden vanuit het busje (met privacy glas!) in het begin. Maar wie zegt dat de afvallers daadwerkelijk op hetzelfde deel van de markt actief waren of überhaupt op hetzelfde moment? Ik heb geen beelden kunnen ontdekken waar je de drie 'marktgasten' tegelijk op de markt in actie ziet met een van de afvallers.

Kortom: alles duidt erop dat in ieder geval deze opdracht scripted was: de drie 'afvallerstopito's moesten per se herenigd worden, zodat er een afvaller terug in het spel kan komen. Op zich zou ik daar nog mee kunnen leven, als de drie afvallers eerlijk behandeld zijn. Dus echt de kans hadden. Een heel ander verhaal wordt het als het allemaal scripted is, die sleutels voor de leut zijn en de productie tijdens het terugvaren naar het vertrekpunt doodleuk het juiste hangslot aan de kist van de door hen gewenste afvaller hebben gehangen. En het wordt echt een gruwelijk verhaal als die betreffende afvaller de Mol is omdat de Nederlandse productie ook zonodig de Mol een keer een rood scherm wilde geven.

Ik zie niet in hoe dat kan, justin kan de mol niet zijn anders had jip geen rood scherm gehad. En dat babs de mol is en drie afleveringen mist lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Maar ik had ook het gevoel dat er iig iets scripted was, want hoezo wilde jeroen perse de sleutel kiezen en waarom liet iedereen dat zo makkelijk toe?.

Ik hoop dat we nog een leuk seizoen krijgen, ik vond opdracht 1 super vet, de rest van de aflevering vond ik minder, al ben ik benieuwd wat er in de boot is fout gegaan en wie dan wel de mol is want jeroen is het niet (verdachtmakende edit en zat in het verkeerde groepje in opdracht 1, al kon hij niet anders want hij is de enige die spaans spreekt).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2024, 19:55:10 »
Ik zie niet in hoe dat kan, justin kan de mol niet zijn anders had jip geen rood scherm gehad.


Zo simpel is het niet; we hebben in het verleden al vaker kandidaten er in de beginfase ogenschijnlijk op iemand uit zien gaan die later toch de Mol bleek.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2024, 22:53:23 »

Zo simpel is het niet; we hebben in het verleden al vaker kandidaten er in de beginfase ogenschijnlijk op iemand uit zien gaan die later toch de Mol bleek.

Kun je me uitleggen hoe dat kan want dat snap ik niet?

Als je de testvragen op de mol invult is dat toch een goed antwoord ofkomt het vaak voor dat (in het seizoen met jochem van gelder bv) de test veel te langzaam wordt gemaakt/de anderen zijn sneller klaar waardoor je er alsnog op een goede mol uitvliegt?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2024, 22:59:19 »
We zien sowieso niet bij iemand alle 20 antwoorden op de vragen in beeld.