Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 13321 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #40 Gepost op: 18-02-2024, 23:42:24 »
Kaart bij Rian was niet in beeld. We hebben haar alleen in de biecht het bedrag horen noemen. Het bedrag werd door Rik op eind ook gezegd, dus op dat punt zal het wel kloppen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #41 Gepost op: 18-02-2024, 23:47:04 »
Ah bedankt! Wel jammer dat we het niet weten. Per saldo maakt het misschien niet zo heel veel uit (aangezien ze 3 bieders boven zich had), maar eigenlijk ben ik er wel nieuwsgierig naar.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #42 Gepost op: 20-02-2024, 19:16:54 »
Aah nee ik zie iets over het hoofd! Ik had de factor 'je moet ook nog de juiste spieker aanwijzen' nog niet bedacht.

Ik weet niet of dit nog aangepast moet worden in het overzicht? Al zou ik niet zo goed weten hoe. Het lastige is ook dat we van Rian niet weten wie ze heeft aangewezen. Sowieso krijgen we niet alles van Rian te zien  :-\\ , maar dat is meer iets voor het evaluatietopic.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #43 Gepost op: 20-02-2024, 19:51:45 »

Ik weet niet of dit nog aangepast moet worden in het overzicht? Al zou ik niet zo goed weten hoe. Het lastige is ook dat we van Rian niet weten wie ze heeft aangewezen. Sowieso krijgen we niet alles van Rian te zien  :-\\ , maar dat is meer iets voor het evaluatietopic.  ;)
Ja, ik wil nog wel een update geven aan de opdracht. Babs' aandeel kan er dan sowieso uit, misschien dat ik Rians aandeel dan half mee laat tellen.

Ik twijfel ook of het aandeel dat ik Fons en Rosario heb gegeven voor het in gang zetten van de biedingen (samen 20%) goed is. Moeten ze allebei 250 euro krijgen? Of juist niets? Wat denken jullie?
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #44 Gepost op: 20-02-2024, 22:53:46 »
 ::ok::

Ik zit ook op 2 sporen voor Fons en Rosario, merk ik.
Aan de ene kant denk ik: gewoon -500 pp (en klaar), want dat hebben ze beide uit de pot getrokken.
Maar indirect is het meer dan -500 pp, want als niemand had gekeken, hadden de anderen geen kans gehad om te bieden.
Daarom denk ik dat beide 20% niet zo gek bedacht is.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #45 Gepost op: 20-02-2024, 23:00:50 »
Maar Fons en Rosario hebben niet alleen geld uit de pot gespeeld maar ook voorkomen dat er 3000 euro in de pot ging toch.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #46 Gepost op: 20-02-2024, 23:06:30 »
Klopt  ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #47 Gepost op: 20-02-2024, 23:19:50 »
Maar Fons en Rosario hebben niet alleen geld uit de pot gespeeld maar ook voorkomen dat er 3000 euro in de pot ging toch.

O echt? Dat heb ik dan over het hoofd gezien. Ik was even afgeleid op dat moment.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #48 Gepost op: 20-02-2024, 23:35:26 »
O echt? Dat heb ik dan over het hoofd gezien. Ik was even afgeleid op dat moment.

Als niemand zou kijken 3000 euro in de pot.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #49 Gepost op: 20-02-2024, 23:39:04 »
Als niemand zou kijken 3000 euro in de pot.

Bedankt!
O, extra duur grapje dan om wél te kijken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2024, 11:46:41 »
Huishoudelijke mededeling: het lukt me vandaag niet meer om het Follow the Money-overzicht voor aflevering 8 online te zetten. Ik zal proberen het overzicht van het hele seizoen straks wel zo snel mogelijk te plaatsen!
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2024, 09:49:01 »
Het is de laatste dag om je Mol te bepalen! Hier is het laatste Follow the Money-overzicht ::bravo::



Uitleg bij de laatste twee afleveringen:
8.1 Overtuigend?: Rian haalt 2000 euro binnen en Rosario laat deze door. Allebei krijgen ze daarom 1000 euro toebedeeld.
8.2 Goed op dreef?: De verdiende 80 euro is eerlijk verdeeld over vijf kandidaten.
9.1 Op je tellen passen: Fons haalt 250 euro binnen, Anna haalt 750 euro binnen.
9.2 Per slot van rekening: Bij deze opdracht is geen geld verdiend.

De finalisten staan alle drie heel laag, maar er zijn toch ook duidelijke verschillen. Anna heeft het meest verdiend, dan Fons, en Rosario bungelt mede dankzij zijn envelop bij de bakjes helemaal onderaan. Als ik de veiling anders zou vormgeven en Kees de totale 2000 euro zou geven voor zijn bod, dan zou Fons in het midden blijven hangen, maar Rosario nog ruim 2800 euro boven Anna uitkomen. NB: Ik heb Anna in dit overzicht ook nul credits gegegeven voor de verdiende 6000 euro bij de speeddates/Día del Topo.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 10:37:00 door Pac »
...óf niet!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #52 Gepost op: 9-03-2024, 09:58:00 »
Zonder de bakjesopdracht (ik denk dat de mol hier geen voorkennis had van wat in welk bakje lag, te makkelijk anders) staat Fons als enige negatief en Anna en Sor allebei boven de €1000. Prima voor mijn tunnel!

Edit: wat is er met aflevering 6 gebeurd?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 10:03:18 door SanderFMC »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #53 Gepost op: 9-03-2024, 10:32:51 »
Edit: wat is er met aflevering 6 gebeurd?
Goeie vraag, geen idee. Als het goed is hij nu terug! Komt Fons toch nog boven nul uit ::vergroot::
...óf niet!

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #54 Gepost op: 9-03-2024, 10:36:25 »
Dank Pac!   ::bravo::

Opvallend genoeg wordt De FTM volgorde uiteindelijk volledig bepaald hoe je slechts drie momenten dit seizoen interpreteert.

1. In hoeverre reken je een deel van de 6000 toe aan Anna of ga je alleen af op haar stemgedrag bij de speeddate en wijs je 0 eur aan haar toe

2. In hoeverre neem je de uitkomsten van de bakjesopdracht mee voor met name Sor. Dit hangt er weer vanaf of je gelooft dat het een kansspel was of niet

3. Neem je ook de 3000 mee voor Fons en Sor die niet in de pot kwam bij het bieden op de finale testvragen
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 10:54:54 door Allomol »
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #55 Gepost op: 9-03-2024, 10:39:55 »
Ja, het is een raar seizoen wat Follow the Money betreft. Het helpt ook niet dat mijn Mol het meeste geld heeft verdiend, zelf als je iets creatiever probeert te boekhouden :-*
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #56 Gepost op: 9-03-2024, 11:07:57 »
 ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #57 Gepost op: 9-03-2024, 13:18:21 »
Ja, het is een raar seizoen wat Follow the Money betreft. Het helpt ook niet dat mijn Mol het meeste geld heeft verdiend, zelf als je iets creatiever probeert te boekhouden :-*

Haha, dat klinkt meer als: 'follow the tunnel'.

Het past dan wel weer perfect bij mijn tunnel.  ::rofl::

Al valt voor alledrie wel wat te zeggen:  Fons zou ik dan wel erg opmerkelijk vinden, maar ook wel weer erg leuk!

Edit, omdat we inmiddels weten we wie de mol is:
Vreemd dat de mol uiteindelijk meer lijkt te hebben verdiend dan Sor en Fons.  ???
Maar we weten nu ook dat sowieso Fons zichzelf wat vaker verdacht heeft gemaakt.
Ik hoop voor volgend jaar dat er minder ruimte in de opdrachten zit om te gaan nepmollen. Dan wordt het voor FTM ook wat makkelijker, denk ik.

@Pac, bedankt voor al het werk en gefeliciteerd dat je goed zat!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2024, 23:30:21 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)