Auteur Topic: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost  (gelezen 3174 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Gepost op: 21-01-2024, 15:28:25 »
Credits aan Sanmol, die postte dat de lange post van Max vd Broek (niet-RTL), hieronder gequote, weleens afkomstig zou kunnen zijn van Jeroen Spitzenberger.

Jeroen had al aangekondigd dat hij misschien een trol-account aan zou maken. En zei met zoveel woorden dat hij een beetje neerkijkt op 'de Molloten'. Ik vind het altijd heel interessant om in het hoofd te kruipen van een mogelijke Mol.

Jeroen in de Mikro Gids:

"Behalve dat het programma zo mooi gemaakt is, vind ik het altijd zo aandoenlijk, al die kijkers die zich verliezen in rare complottheorieën over blauwe versus gele veters."

in het Molboekje:

Waar keek je van tevoren het meest naar uit?

"De absurde complottheorieën van de Molloten. Misschien maak ik een geheim account aan, om extra verwarring te zaaien. Ga ik ook rare hints rondstrooien."

Alleen deze post lijkt daarvoor in aanmerking te komen:

Je kunt nu voor het eerst al na 1 aflevering weten wie de mol is.

Dit zijn je clues:

In de opening wil de mol in principe geen vrijstelling verdienen - die kan immers potentieel 1000 euro opleveren in de volgende opdracht

Kandidaten zonder vrijstelling: Anna, Justin, Jip, Fons

In de speeddate introduceert Anna het simpele doch briljante idee dat iedereen moet stemmen op hun 1e datepartner - heel slim, dat zou de mol niet doen.

Kan de mol nog zijn: iedereen behalve Anna

In de schilderijenopdracht wil de Mol bij de kistjes (groep 2) of de schilderijen kiezen (groep 3), om impact te heben op meer dan 1 schilderij

Mol-opties: Kees, Tooske, Anna, Babs (afgevallen), Rian (Babs is afgevallen op Rian, dus Rian is niet de mol)

Hoe weet ik dat Babs op Rian zat? Proximity bias. Alle kandidaten hebben tunnelvisie op degenen bij wie ze in de groep zaten. Iedereen in de schildergroep verdenkt elkaar, iedereen in de kistjes groep, en Babs en Rian. Dit is altijd zo, bij alle kandidaten, in de 1e aflevering van WIDM, omdat iedereen heel achterdochtig is en de meeste 'verdachte' dingen ziet bij degenen die ze het meest zien. Babs vond het bv. heel verdacht dat Rian de arm om de nek bij het schilder niet meteen zag.

Als we dit allemaal bij elkaar optellen, dan kan de mol nog zijn.....

NIEMAND

Huh?

We hebben iedereen al afgestreept, hoe kan dat?

Blijkbaar hebben we een foute aanname gemaakt. Blijkbaar zat de mol in minstens 1 opdracht niet in de 'ideale' positie.

Welke opdracht zou dat dan zijn?

Dit is duidelijk.

Bij de opening.

Waarom?

Blijkbaar dacht de Mol dit: ik pak lekker wel een vrijstelling, want dan maak ik mezelf ook wat minder verdacht. En dan zorg ik er gewoon voor dat niemand op mij stemt bij de speed dates, dan komt er ook geen geld in de pot.

Degenen die dit zouden kunnen hebben gedacht zijn Kees, Tooske en Anna - de kandidaten die in de schilderijenopdracht in een redelijke sleutelpositie zaten.

Anna is het niet, door haar geniale idee bij de speeddates om allemaal op hun 1e datepartner te stemmen.

Dus Kees of Tooske?

Een van hen heeft bedacht om wel de vrijstelling te nemen, maar die niet te verliezen bij de speeddates.

Dus wie had een beter alibi tijdens de speeddates?

Tooske zei: "Ik dacht dat ik een echte paraplu moest zoeken, niet zo'n icoontje, dus toen had ik te weinig tijd, blablabla."

Dit zegt ze tegen 3 mensen, op dezelfde manier, omdat ze het van tevoren heeft uitgedacht.

En Kees? Toen Babs hem vroeg of hij een vrijstelling had, was zijn alibi:

"Ja klopt. Ja die heb ik."

Om 'verwarring te zaaien'. En hij had zelf ook binnen 2 seconden daarna door dat het geen slimme strategie was, dat zag je op zijn gezicht.

Dus het is duidelijk:

Tooske is de mol.

Ze gaat een prima seizoen tegemoet, ze is een hele leuke, levendige 'kandidaat', en ze gaat de andere kandidaten nog wel beduvelen.

Maar wij weten het al.

En Anna zal wel de winnaar worden

Niet alleen omdat ze slim en analytisch is, maar ook omdat ze in de schilderijenopdracht al bij Tooske in de groep zat, dus haar proximity bias gaat haar de goede richting in duwen.

Sorry als het seizoen nu niet meer leuk voor jullie is omdat jullie het nu ook zeker weten!

Is dit het account van Jeroen Spitzenberger?

Mij viel het woord 'beduvelen' op, wat ik heel erg bij Jeroen vind passen (maar niet aan hem kan linken). Het wordt in Nederland nauwelijks meer gebruikt. De schrijfstijl vind ik ook bij hem passen.

Het valt op dat deze mysterieuze forummer Tooske en Anna als finalisten noemt.

- Tooske als Mol
- Anna als de gedoodverfde winnaar

In aflevering 3 zijn dat de enige twee kandidaten die Jeroen (een beetje) lijken te verdenken.

Jeroen noemt Tooske in z'n derde testbiecht als eerste. Als onderdeel van deze troll, hint Mol Jeroen er in het Molboekje dan al op dat hij Tooske in het spel verdenkt:

"Ik vind het vervelend om te moeten noteren welke gympen Tooske nou weer aan heeft. Láát Tooske. Haar leven, haar gympen."

Mol Jeroen > Tooske
Tooske > Jeroen
Anna > Tooske of Jeroen

als finale vind ik dan iets te makkelijk

Ik sluit niet uit dat Kees Jeroen nu al in het vizier heeft. Ze delen een kamer, de verdenkingen die van Kees worden getoond zijn heel onvolledig.

3 opties

- de post is van Mol Jeroen
- de post is van kandidaat Jeroen
- de post is van iemand anders

om de 2e optie aannemelijk te houden en zichzelf niet te verdacht neer te zetten (de screen name, Max vd Broek (niet-RTL), is suspect), zou Mol Jeroen dan, bijvoorbeeld, de twee laatste afvallers kunnen hebben geframed als finalisten.

Immers, als je ervan uitgaat dat kandidaat Jeroen weet wie de finalisten zijn, maar niet weet wie de Mol is, zou hij Mol Tooske of Mol Anna onnodig verdacht maken.


Ideeën?  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 17:54:05 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2024, 15:36:51 »
Leuk.

Mij valt nog op dat Jeroen bij de eerste test Fons, Justin, Jip en Babs verdenkt. Hoe is het mogelijk, in ieder geval de eerste 3 afvallers in de juiste omgekeerde volgorde.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2024, 16:01:39 »
Dat dat account maar 1 post heeft geplaatst, aangemaakt is vlak voor het begin van het seizoen, en na deze post niet meer online is geweest, versterkt in ieder geval jouw theorie! Ik zou het wel een leuke, gewaagde actie vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2024, 16:16:26 »
Hij is ook 0 minuten ingelogd geweest! Moet je de post van tevoren hebben aangemaakt in een tekstverwerker.

Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2024, 16:31:38 »
Kunnen wij dan hieruit voorzichtig concluderen dat Tooske de mol niet is, als hij die zo verdacht maakt ?
Nouja, ik vind het wel humor dat kandidaten of redacteuren de molloten wat op stang jagen. Kunnen we daar ook weer op jagen :-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2024, 16:56:28 »
Als mol doe je dit toch niet. Dus zal Jeroen voor de finale afvallen. Dan zoiets hebben van "ja ik wist echt wel dat Tooske de mol was hoor". Terwijl hij het daar nog niet helemaal zeker wist (en nu nog niet). Dat geeft dan het alibi van dit wel "mogen" plaatsen.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2024, 17:14:05 »
Haha, ik zou het een briljante actie vinden van Jeroen en hoop dat dit hem ook blijkt te zijn (al vraag ik me af of we dat ooit met zekerheid zullen weten).

Er even vanuit gaand dat hij dit echt is:
Nu is het nog de vraag hoe hoog hij ons als molloten heeft zitten. Zou hij verwachten dat we hem als mystery forummer zouden ontdekken? Is het puur een dwaalspoor en kunnen we uit deze post niets opmaken over de finalisten? Of geeft hij de molloten het voordeel van de twijfel en geeft hij toch stiekem wel informatie weg over de finale? (Finalisten Tooske en Anna? Vult hij nu tot de finale “voor de kijkers” Tooske als mol in?)

Tegelijkertijd denk ik dat dat wel een groot risico zou zijn met een groot spoiler gehalte, zeker als de finale nadert en het nog steeds lijkt te kunnen kloppen.
En dus denk ik van niet.

Plus, hij zal ondertussen smullen van dit topic met een theorie waarvan hij de aanstichter is  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: En om daar zo lang mogelijk van te kunnen genieten zal hij toch gekozen hebben voor namen die het ver schoppen in het programma, maar misschien net voor de finale afvallen.

Hoe dan ook, leuke theorie ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2024, 17:26:51 »
Ik bedoelde het meer als een grapje des tijds ::rofl::.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2024, 17:29:43 »
::rofl::




Als mol doe je dit toch niet. Dus zal Jeroen voor de finale afvallen. Dan zoiets hebben van "ja ik wist echt wel dat Tooske de mol was hoor". Terwijl hij het daar nog niet helemaal zeker wist (en nu nog niet). Dat geeft dan het alibi van dit wel "mogen" plaatsen.

Ja, kandidaat Jeroen zal wel denken te weten wie het is. Helemaal zeker ben je natuurlijk nooit.

Dit kan prima een double bluff zijn. Dan klopt waarschijnlijk bijna alles wat deze trol (hopelijk Jeroen) hier schrijft.

Maar het ligt meer voor de hand Tooske en Anna de Mol niet zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2024, 18:12:11 door Amethyst »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2024, 21:01:32 »
Als mol doe je dit toch niet. Dus zal Jeroen voor de finale afvallen. Dan zoiets hebben van "ja ik wist echt wel dat Tooske de mol was hoor". Terwijl hij het daar nog niet helemaal zeker wist (en nu nog niet). Dat geeft dan het alibi van dit wel "mogen" plaatsen.



George Langenberg heeft in zijn tijd gepost onder de forumnaam Katja.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2024, 21:39:41 »
Waarom dan als naam een naamgenoot van Max vd Broek..? Had niet alleen Rik vd W nog een appeltje met de Telegraaf-Max te schillen ?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #11 Gepost op: 25-01-2024, 21:59:34 »
Ik denk dat nep-Max eigenlijk Rik is die hoopt dat wij denken dat hij Jeroen is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2024, 09:10:26 »
Ben ik Jeroen Spitsberger?

Nee...

Mijn naam is Max van den Broek (niet van RTL).

Kan ik dat bewijzen?

Ik denk het wel...

Is deze LinkedIn post van 2 dagen geleden genoeg bewijs voor jullie? Linkedin Post: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7155858545354162176/

Dus volgens mij ben ik niet Jeroen. Ik ben Max, de succesvolste mollenjager van dit jaar.

Geloven jullie mij?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 09:54:48 door Max vd Broek (niet-RTL) »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2024, 09:19:40 »
::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2024, 10:15:23 »
Ik ben Max, de succesvolste mollenjager van dit jaar.
Okkkkkk dus jij bent gewoon een Chatbot. Dat vind ik dan wel weer eens leuk, een robot onder de molloten. Ben wel benieuwd uit wat voor soort vraagstelling jij bent opgebouwd (en niet zozeer wie jou gemaakt heeft). Zeker en vast met veel tinten van "maak die molloten maar eens gek met wilde theorieen" ::rofl::. Doen we immers ook al onder elkaar dus ver van de kern zit dat niet.

Mijn hint aan jou om meer menselijk te lijken: je interpunctie, je schrijfstijl, je grammatica, alles is perfect, TE perfect. Laat af en toe eens een foutje toe, brei die erin. Op je LinkedIn pagina is het helemaal stuitend, tot aan 100 perfecte en verschillende emoticons aan toe.... dat kan geen mens of doet geen mens in elk geval tot in de perfectie.... maar we houden wel van emoticons ;D 8) ::jaja:: ::tandpastasmiley:: ::pinokkio:: :-X

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2024, 10:20:10 »
Ben ik Jeroen Spitsberger?

Er stond eerst 'Jeroen van Spitsbergen' ::rofl::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2024, 10:34:22 »
Ah dus dit topic kan naar de nutteloze hints topic worden verplaatst? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Het idee was leuk ::bravo::

Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2024, 11:43:44 »
Okkkkkk dus jij bent gewoon een Chatbot. Dat vind ik dan wel weer eens leuk, een robot onder de molloten. Ben wel benieuwd uit wat voor soort vraagstelling jij bent opgebouwd (en niet zozeer wie jou gemaakt heeft). Zeker en vast met veel tinten van "maak die molloten maar eens gek met wilde theorieen" ::rofl::. Doen we immers ook al onder elkaar dus ver van de kern zit dat niet.

Mijn hint aan jou om meer menselijk te lijken: je interpunctie, je schrijfstijl, je grammatica, alles is perfect, TE perfect. Laat af en toe eens een foutje toe, brei die erin. Op je LinkedIn pagina is het helemaal stuitend, tot aan 100 perfecte en verschillende emoticons aan toe.... dat kan geen mens of doet geen mens in elk geval tot in de perfectie.... maar we houden wel van emoticons ;D 8) ::jaja:: ::tandpastasmiley:: ::pinokkio:: :-X

Hahaha bedankt Yvon, ik oefen veel op schrijven dus fijn dat je het mooi vindt :)

Maar ik had eerst inderdaad Jeroen van Spitsbergen opgeschreven i.p.v. Jeroen Spitsberger, dus ik moet blijven oefenen ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2024, 12:02:02 »
Wat een bijzondere wending heeft dit topic.  ::rofl::
Een AI-mollenvanger dus.

Edit: bij nader inzien toch wel erg vreemd allemaal.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 17:33:33 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aandoenlijke Theorie] De Mol heeft op dit forum gepost
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2024, 12:06:21 »

Maar ik had eerst inderdaad Jeroen van Spitsbergen opgeschreven i.p.v. Jeroen Spitsberger, dus ik moet blijven oefenen ;)

Welkom op het forum  ;D

 Hij heet Jeroen Spitzenberger, trouwens. En de andere Max vd Broek werkt voor de Telegraaf.



Hmmm, zit nu pas z'n LinkedIn te bekijken

Citaat
Ik kan niet in anderen hun portemonne kijken, maar ik koop zelf in ieder geval veel dommere dingen voor ~20 euro:

- bittergarnituur
- filmkaartjes voor 2 personen
- het molboekje voor 2024

bars  ::rofl::


Ah dus dit topic kan naar de nutteloze hints topic worden verplaatst? ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Het idee was leuk ::bravo::

Gevalletje an A for effort ::zweet:: ;D
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 15:23:21 door Amethyst »