Poll

Kan de mol een rood scherm krijgen?

Ja
60 (43.2%)
Nee
79 (56.8%)

Totaal aantal stemmen: 139

Auteur Topic: Kan de mol een rood scherm krijgen?  (gelezen 5145 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2024, 22:42:07 »
Stel dat Justin terugkeert. Denk je dan dat de kans groot is dat hij de Mol is? Zou het kunnen zijn dat regisseur Rick graag met zo'n shocker afscheid wil nemen?
Zou best kunnen, al vind ik Justin een te hoog Jurre gehalte hebben, 2x hetzelfde....

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2024, 22:56:09 »
Aan de preview te zien is die kist openen helemaal op het einde van de aflevering, nadat diverse opdrachten gespeeld zijn. Dat mag de mol niet missen dus die zit niet in de kist.

Het zou wel betekenen dat Babs en Jip geen eerlijke kans krijgen om terug te keren in het spel. Immers, als Justin de Mol is MOET hij terugkeren.
Geldt ook voor Jip. En voor Babs. Dat is de andere reden dat de mol hier geen rood scherm kan hebben gehad.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2024, 23:03:32 »
Waaruit leiden we af dat de kist openen oo het eind van de afkevering is? Omdat er andere gemonteerde shots eerder getoond worden ?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2024, 23:13:06 »
Ik zou zeggen dat het criterium om nog de mol te kunnen zijn, als volgt is:

je moet een antwoordmogelijkheid zijn bij alle testvragen.

Dus als we 1 testvraag zien waarop alle antwoordmogelijkheden gezamenlijk alleen kunnen slaan op de 7 kandidaten die nu nog in het spel zitten, dan kunnen de andere 3 niet meer de mol zijn.



Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2024, 23:14:50 »
Vaak (of zelfs altijd?) is de trailer van de volgende aflevering wel chronologisch. We zien bij de beelden van de andere opdrachten ook niet een van de 3 afvallers (al zou dat slim uit beeld kunnen zijn gebleven). Het voelde voor mij im ieder geval ook alsof het aan het einde van de aflevering zou zitten.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2024, 23:28:49 »
Ik zou zeggen dat het criterium om nog de mol te kunnen zijn, als volgt is:

je moet een antwoordmogelijkheid zijn bij alle testvragen.

Dus als we 1 testvraag zien waarop alle antwoordmogelijkheden gezamenlijk alleen kunnen slaan op de 7 kandidaten die nu nog in het spel zitten, dan kunnen de andere 3 niet meer de mol zijn.

Aanvullend hierop, we moeten dus een vraag zien met geen antwoorden voor babs of jip , en er moet ook geen antwoordoptie mogelijk buiten beeld vallen. Dus halve screens of screens die mogelijk nog rechts, onder, links of boven doorlopen vind ik verdacht in deze.


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2024, 00:10:10 »
Vraag 20 is altijd Wie is de Mol?, dus daar zullen Babs en Jip niet bij hebben gestaan. Anders zou de hele groep weten dat er nog wat komt en zouden Jip en Justin moeten acteren dat het ze verbaast dat er nog een staartje aan hun avontuur zit.

In theorie kun je natuurlijk ook de beste op de test berekenen voor 19, 18, of zelfs maar 10 vragen die relevant zijn voor een eerdere afvaller (nee, de Mol is geen penningmeester, die ligt uit het spel). Maar of willekeur dan een leuke eliminatiemethode is?

Sowieso hoop ik niet dat er twee kandidaten in dit scenario geen schijn van kans op terugkomen zouden maken. Dan hadden ze net zo goed maar één afvaller een topito kunnen geven.
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #47 Gepost op: 27-01-2024, 21:36:58 »
Nee, absoluut niet.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #48 Gepost op: 27-01-2024, 22:01:07 »
Dit seizoen zeker niet meer.

En mocht het toch het geval zijn, dan betekent dit dat alle 10 de sleutels op de kist van de mol pasten. Maar als ze het zo gaan ensceneren dan ga ik dit programma actief boycotten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #49 Gepost op: 27-01-2024, 22:07:45 »
Dit seizoen zeker niet meer.

En mocht het toch het geval zijn, dan betekent dit dat alle 10 de sleutels op de kist van de mol pasten. Maar als ze het zo gaan ensceneren dan ga ik dit programma actief boycotten.


Dat is precies waar ik eerder op doelde. Maar ik ga ervan uit dat de programmamakers niet zo dom zijn geweest, want ik denk dat er dan velen zouden afhaken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #50 Gepost op: 27-01-2024, 22:12:24 »
Bij moltalk hebben ze het heel nadrukkelijk over de mol die terug kan komen. Dat is toch totaal onrealistisch? Dan zou de mol 1 of 2 afleveringen uit het spel hebben gelegen en dus geen invloed uit hebben geoefend. Ook zou dan het hele spel op de markt en ook op het strand nep zijn, net als de sleutel keuze. Dat zou zoveel kijkersbedrog zijn dat heel veel kijkers zouden afhaken, ik in ieder geval wel. Los van dat het oneerlijk is voor de andere twee afvallers.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #51 Gepost op: 27-01-2024, 22:31:55 »
Bij moltalk hebben ze het heel nadrukkelijk over de mol die terug kan komen. Dat is toch totaal onrealistisch? Dan zou de mol 1 of 2 afleveringen uit het spel hebben gelegen en dus geen invloed uit hebben geoefend. Ook zou dan het hele spel op de markt en ook op het strand nep zijn, net als de sleutel keuze. Dat zou zoveel kijkersbedrog zijn dat heel veel kijkers zouden afhaken, ik in ieder geval wel. Los van dat het oneerlijk is voor de andere twee afvallers.
In het kader van, dit is nog niet gedaan. Justin was dan de mol. Andere 2 zijn bijgepraat en nemen zijn molschap over als zij in de juiste kist blijken te zitten  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #52 Gepost op: 27-01-2024, 22:36:24 »
Bij moltalk hebben ze het heel nadrukkelijk over de mol die terug kan komen. Dat is toch totaal onrealistisch? Dan zou de mol 1 of 2 afleveringen uit het spel hebben gelegen en dus geen invloed uit hebben geoefend. Ook zou dan het hele spel op de markt en ook op het strand nep zijn, net als de sleutel keuze. Dat zou zoveel kijkersbedrog zijn dat heel veel kijkers zouden afhaken, ik in ieder geval wel. Los van dat het oneerlijk is voor de andere twee afvallers.


Ja, dit zou het faillissement van het programma zijn.    :\'(
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #53 Gepost op: 27-01-2024, 22:37:21 »
Molwissel! Molwissel! ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #54 Gepost op: 27-01-2024, 23:00:27 »

Ja, dit zou het faillissement van het programma zijn.    :\'(

Niets is wat het lijkt....

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2024, 01:34:19 »
Ja de mol kan een rood scherm krijgen, dat hebben we al eerder vastgesteld. Het gaat er dan alleen nog iemand hoe verzeker je de mol van een terugkeer .

Of dat ook kan met de situatie zoals we die vandaag hebben gezien.

Allereerst de hereniging van de topito . De kans dat de kandidaten ( want we gaan er hypothetisch dus vanuit dat de mol bij de afvallers zit )dit kunnen verstoren door de afvallers te herkennen  is volgens mij vrij groot want justin, jip en babs lopen met een camera mee , dat zou op moeten vallen , mits de kandidaten daar oog voor hadden gehad . Dus of de afvallers zijn niet op zelfde moment op markt of hebben gewoon geluk dat de kandidaten iets anders doen .  Dus als productie geen molassistent speelt, hebben we hier al een kans dat de mol niet terugkomen kan .

Als de sleutels echt random verdeeld zijn en de keuze vrij is ( het gebeurt immers door een kandidaat ) en er geen communicatie is over de keuze van de sleutel tussen de productieassistenten onderling om de mol even snel in die juiste kist te stoppen, dan is ook hier een kans dat ze de verkeerde kist kiezen .

Dus als productie niet stuurt is de kans dat de mol hier terug kan komen na een rood scherm vrij klein .

Dus als de mol bij de afvallers zat hebben de mensen van de productie echt wel serieus gezorgd dat dit hele spel met de sleutels, de kisten doorgestoken kaart is en als we dat in de reunieaflevering gaan zien, gaat het erger worden met gemopper en geklaag dan het al bij de mol was .

Dus ja een mol kan rood krijgen, maar ik hoop zo dat het hier niet is gebeurd want anders denk ik dat regie en productie keihard hebben gemanipuleerd om de mol daar te krijgen waat de mol moest zijn en dat zou veel boze reactie gaan opleveren

Offline MollootS82

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2024, 02:55:41 »
Gaan ze dan mensen met terugwerkende kracht hun punten weer teruggeven in het verdenkspel als ze op 1 van die drie mensen punten hebben ingezet, en op 1 of andere manier voorspellen wat ze met die punten hadden gedaan als ze die niet waren verloren? Hoe los je dat op?
Daarom kan een afvaller waar mensen punten op verloren hebben de mol niet zijn. En nu kan je opeens wel weer op iedereen inzetten, ook al had je er eerder punten op verloren? Wat zijn ze in godsnaam aan het doen?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2024, 11:09:07 »
Wat een waardeloze ontknoping zeg. En ik had nog wel zo'n mooi script voor de regie geschreven ::rofl::
Ik denk dat wanneer de schijf bijna vol is met topito's de mol een rood scherm krijgt en dus de laatste topito toevoegt. Bijv. na 5 afvallers. Dan komt er een strijd waarin meerdere afvallers terugkeren in het spel. Want het kan natuurlijk niet een nepstrijd zijn waarin alleen de mol terugkeert. Die keert natuurlijk sowieso terug.

Dus ik zie wel 2 a 3 kandidaten terugkomen. Maar veel later in de serie. We gaan dus geen aflevering zonder afvaller zien. Er komen er steeds meer bij, de topito's vullen het rondje door de mol die de laatste topito inlegt, en er keren er weer een aantal terug waarbij het v.w.b. de mol natuurlijk gemanipuleerd is want die keert sowieso meteen terug en heeft deze serie dan ook geen opdracht gemist om te kunnen mollen.
Nu strepen we dus definitief die 3 af als mol en heeft de mol WEER geen rood scherm gekregen ::ohno:: >:(

En als de mol er wel bij zit doe ik mee met dit programma te boycotten ::jaja:: ::ok::

PS Ik had de poll nog willen veranderen dat je je stem kunt wijzigen en de pollvraag naar of de mol dit jaar een rood scherm krijgt maar dat kan ik niet helaas.... anders had ik nu ook NEE gestemd ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2024, 11:14:13 »
Dat je nu op allemaal weer punten kan inzetten in de poll vind ik wel een hele vreemde keuze.
Dat zou voor mij alleen nog enigzins recht te breiden zijn als er gebruik is gemaakt van een hulpmol maar zelfs dan wordt het allemaal wel heel omslachtig en oneerlijk. 
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 11:15:48 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2024, 12:52:30 »
PS Ik had de poll nog willen veranderen dat je je stem kunt wijzigen en de pollvraag naar of de mol dit jaar een rood scherm krijgt maar dat kan ik niet helaas.... anders had ik nu ook NEE gestemd ;D
Maar dan zou de vraag ook anders moeten ;).

Kan de mol een rood scherm krijgen? -> Ja, want dat is al eens gebeurd dus het kan.
Kan de mol een rood scherm hebben gekregen in dit seizoen? -> Nee, want de afvaller moest eerst een opdracht doen slagen om kans te maken op terugkeer.

Sowieso vind ik het grappig dat het zo'n groot discussiepunt is want in beide gevallen is het toch redelijk feitelijk wat het juiste antwoord is. De meest interessante vraag als discussiepunt is: Vind je dat de mol een rood scherm zou moeten kunnen krijgen?
Dan heb je het echt over een stelling waarbij geen goed of fout is imo.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human