Auteur Topic: [Aflevering 7] Vooruitblik  (gelezen 4739 keer)

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #20 Gepost op: 17-02-2024, 23:45:04 »
zegt rik nou dat tooske wel fout zat met fons aan het begin?

Anna als mol daar geloof ik niet meer in. Lijkt me nu echt onoverkomelijk dat kees de mol is.

De derde opdracht was idd iets te simpel en dan kun je ook sor (als mol ga je altijd bieden lijkt me) een rian strepen als mol lijkt me.

Als babs niet all-in was gegaan maar gewoon had gespreid dan was ze er nog in geweest denk ik maar ik geloof dat ze nogal van risico nemen houd en ik vind het jammer dat je 2x op dezelfde manier eruit vliegt.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2024, 00:12:11 »
De aflevering begon prima, leuke (wel wat korte) eerste opdracht. ::ok:: Wel wederom jammer dat we niet te zien kregen wat er precies goud/fout was, ook miste ik weer de nodige infographics.

Opdracht 2 was wat saai, teleurstellend dat ze de mensen op alfabet moesten zetten. Kon dat niet wat creatiever? ??? Ook hier weer missende infographics, wel mooie dronebeelden.

Maar dan opdracht 3, wat een verschrikking! Wederom mingeld, de hoeveelste keer dit seizoen? Wat een ellende! :-X
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 03:08:00 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2024, 00:14:00 »
zegt rik nou dat tooske wel fout zat met fons aan het begin?

Die gedachte kreeg ik ook. Hij liet voor mij doorschemeren dat ze in ieder geval niet de mol in het vizier had. Is met zekerheid te zeggen dat Tooske Fons verdacht?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2024, 01:12:17 »
Kijk al uit naar volgende week. Wij zijn met de auto op de bonnefooi in Bacalar terecht gekomen. Prachtig daar die lagune. Wakker worden door het geluid van de papegaaien.
Ik hoop dat we veel van de omgeving te zien krijgen.  ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #24 Gepost op: 18-02-2024, 01:33:51 »
Kijk al uit naar volgende week. Wij zijn met de auto op de bonnefooi in Bacalar terecht gekomen. Prachtig daar die lagune. Wakker worden door het geluid van de papegaaien.
Ik hoop dat we veel van de omgeving te zien krijgen.  ::bravo::

O, dat klinkt fantastisch. Wat tof om mee te maken! Ja, zou mooi zijn als we dat volgende week ook gaan zien.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #25 Gepost op: 18-02-2024, 09:36:04 »
Ik vond een super aflevering. Alle opdrachten waren leuk en dit jaar waarschijnlijk weer de laagste pot  ::tandpastasmiley:: ::bravo::
Denk zelf dat de mol bij de laatste opdracht voor het bieden van de vrijstelling ging, maar niet voor de hoogste bod ging.
 
Jammer dat Babs eruit is, maar qua afstrepen is dit niet heel handig. Of we kunnen vanuit gaan dat Babs vol op Rosario zat en Tooske op Fons, maar bij haar kan het ook nog Kees.
Nou hopen dat volgende week de grootste shock word qua afvaller. En dat kan nog best wel Kees zijn, want in aflevering 6 zat hij Tooske als mol, waarschijnlijk door gegaan omdat hij zo snel was en nu geen test invullen, mis je wel een test. Ik wil eindelijk echt verdachten afstrepen, naast Jeroen waren de andere afvallers allemaal kandidaten in mijn ogen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 09:51:23 door Mol1991 »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2024, 11:22:24 »
Ik ben verbaasd dat iedereen het zo'n geweldige aflevering vond.
Het begon inderdaad geweldig. 2 leuke opdrachten.
Maar die laatste opdracht verpest het dan weer voor mij.

Als of het doel van Wie is de Mol geworden is, zorg voor de laagste pot ooit.
Heel makkelijk doe volgende week nog een 'ruk de pot leeg' opdracht.
En ik snap best dat er daardoor iets te puzzelen valt, maar uiteindelijk was er bij deze opdracht maar 1 iemand onverdacht en dat was Babs. Maar het is niet voor niks dat ze tot 2 maal toe een rood scherm kreeg.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2024, 11:31:16 »
Hehe eindelijk weer genoten van een aflevering.  ::bravo::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #28 Gepost op: 18-02-2024, 12:13:38 »
De aflevering begon prima, leuke (wel wat korte) eerste opdracht. ::ok:: Wel wederom jammer dat we niet te zien kregen wat er precies goud/fout was, ook miste ik weer de nodige infographics.
We kregen nu tenminste wel te zien welke deelopdrachten goed waren: de noten ophangen voor 'Vader Jakob' (dankzij Kees) en de muziektermen met touwtjes verbinden aan hun betekenis (Anna en Babs).

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #29 Gepost op: 18-02-2024, 14:16:55 »
We kregen inderdaad een keer wat informatie over wat goed ging bij muziekopdracht, maar ontbreekt weer elk beetje informatie van welke liedjes  gezocht werden bij het tekenen, of bij de piano.  De makers vinden het wel leuk als molloten elk beeld weer gaan uitpluizen om die info maar boven water te krijgen, denk ik nu maar.

Waarom gaat fons de lijst met getekende liedjes niet inleveren ? Moesten er maar 6 van de 9( misschien 10 , lastig te zien op papier hoeveel titels er staan ) goed zijn

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #30 Gepost op: 18-02-2024, 16:32:19 »
Traantje weggepinkt toen het orkest live de Wie Is De Mol-muziek speelde, ik weet niet, veel beelden kwamen langs van eerdere seizoenen, steeds op deze muziek, als je het zo lang volgt gaat het iets met je doen. En zo mooi uitgevoerd.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #31 Gepost op: 18-02-2024, 16:59:53 »
Opdracht 2 was wat saai, teleurstellend dat ze de mensen op alfabet moesten zetten. Kon dat niet wat creatiever? ???

Creatiever was verspilde moeite geweest, was veel te ingewikkeld geworden, de kandidaten bakten er nu al niets van.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #32 Gepost op: 18-02-2024, 17:10:07 »
Creatiever was verspilde moeite geweest, was veel te ingewikkeld geworden, de kandidaten bakten er nu al niets van.
Ja, hoe moeilijk kan het zijn. Je nodigt mensen uit voor een brunch en je moet erachter komen hoe ze heten. En Rik zegt nog wel letterlijk: "En leer de gasten 'n beetje kènnen onderwijl". Als je iemand kent dan weet je toch als eerste wel zijn of haar naam. O, ik weet wel dat mijn buurman timmerman is, maar hoe hij heet, geen idee.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #33 Gepost op: 18-02-2024, 19:52:48 »
We kregen inderdaad een keer wat informatie over wat goed ging bij muziekopdracht, maar ontbreekt weer elk beetje informatie van welke liedjes  gezocht werden bij het tekenen, of bij de piano.  De makers vinden het wel leuk als molloten elk beeld weer gaan uitpluizen om die info maar boven water te krijgen, denk ik nu maar.

Waarom gaat fons de lijst met getekende liedjes niet inleveren ? Moesten er maar 6 van de 9( misschien 10 , lastig te zien op papier hoeveel titels er staan ) goed zijn
Fons gaat geen twee briefjes inleveren, je wilt verdacht blijven als kandidaat.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2024, 14:59:19 »
Slechte aflevering.

Orkest opdracht was wel de eerste dit seizoen waarvan ik dacht leuk bedacht.
Maar uitvoering niet zo goed.

En de laagste pot zegt al heel lang niks meer in dit spel. De mollen worden steeds luier en slechter en dat komt door de productie en de manier waarop ze de opdrachten opzetten. Kunnen de Mollen niks aan doen, die worden ook maar gewoon aangenomen.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2024, 15:14:58 »
Op zich leuke opdrachten, maar niet origineel. De eerste opdracht was een variant van vorig jaar aflevering 1 opdracht 2 (muzikale deelopdrachten), tweede opdracht : werk in de bediening, leer je klanten kennen en zet ze op alfabetische volgorde, zat al eerder in seizoen 9 en de derde opdracht was een exacte kopie uit de Mol 3 jaar terug.

Een opdracht met mingeld is oké, maar het zijn er inderdaad iets te veel dit seizoen. Er moet ook iets verdiend kunnen worden.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #36 Gepost op: 20-02-2024, 08:59:46 »
Ik vond het een goede aflevering, 1 van de betere!

Opdracht 1 en 2 fantastisch. Opdracht 1 met deelopdrachtjes geeft genoeg gelegenheid om iets te verdienen/ te molspeuren. Opdracht 2 neigt meer naar alles of niets, maar toch nog iets verdiend. Die gemiddelde leeftijd was mijn inziens een beetje omslachtig, maar prima gaf nog wat extra optie om te mollen (vooral jonge mensen ophalen).

Opdracht 3 is een kopie van De Mol, ze hebben goed geluisterd naar dit forum: kijk eens naar onze zuiderburen. Ik geloof wel in beter goed gejat, dan slecht bedacht. Leuke toevoeging dat ze elkaar konden observeren vond ik.

Het aantal min opdrachten maakt me nog niet eens zoveel uit, maar vooral dat de pot over meerdere afleveringen niet echt van z’n plek komt vind ik ook niet nodig. Had dan de eerste aflevering bijvoorbeeld 750 per vrijstelling gedaan zodat er niet potentieel 6000 in de pot kwam als dat niet de bedoeling was.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Vooruitblik
« Reactie #37 Gepost op: 21-02-2024, 05:45:32 »
Opdracht 3 is een kopie van De Mol, ze hebben goed geluisterd naar dit forum: kijk eens naar onze zuiderburen. Ik geloof wel in beter goed gejat, dan slecht bedacht. Leuke toevoeging dat ze elkaar konden observeren vond ik.

Je wordt, wat het overnemen van opdrachten van De Mol, op je wenken bediend zo lijkt het in ieder geval. De laseropdracht heeft ook veel en misschien wel alle elementen van de opdracht waar Emmanuelle moest beslissen over "leven of dood" van de andere kandidaten. Weet alleen niet of er nu ook voor wordt gekozen om de meest betrouwbare persoon volgens de groep, of de penningmeester die rol toebedeeld krijgt. Het kan natuurlijk zijn dat dit inmiddels dezelfde persoon (Sor) is.