Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 44223 keer)

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2024, 00:30:03 »
Overzichtje

Kandidaat  Kaart omgedraaid (kolom, rij)  Persoon gevonden?  Topito gekregen?  Minuten over  Vrijstelling voor aflevering  Gestemd op (opdracht 2)
AnnaKroon (2, 2)NeeNee0NvtJustin?
BabsZeemeermin (4, 1)JaJa?1 (kaart rechts, Frida Kahlo)Kees
FonsBel (2, 1)JaNee0NvtRian
JeroenSchaar (?)JaJa?2 (kaart midden, atletiek stadion)?
JipPaarse vlag (2, 2)JaNee0Nvt?
JustinCactus (4, 1)NeeNee0NvtTooske
KeesPiramide (4, 1)JaJa11 (kaart links, Frida Kahlo)Jeroen
RianPaars hart (4, 2)JaJa?1 (kaart links, Frida Kahlo)?
RosarioBrood (1, 2)JaJa?2 (kaart rechts, atletiek stadion)?
TooskeParaplu (4, 1)JaJa43 (kaart rechts, worstel arena)Babs
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 18:08:32 door Vage logica »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2024, 00:41:00 »
Dat is trouwens nog een vaag dingetje. De waarzegster zegt of je nou wel of niet de persoon met het juiste symbool en dus de topito vindt, je moet terug zijn binnen de 10 minuten. Maar vervolgens zien we doodleuk allerlei mensen na die 10 minuten binnenkomen zonder gevolgen, toch?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2024, 00:44:03 »
In de rij handen schuddende skeletten zijn een paar opvallende figuren .

Allereerst een man in een lichtblauw pak, maar niemand heeft  dit gezicht , volgens mij , bij de kandidaten .

Dan meteen daarnaast een persoon met een blauwe hoes met sterren erop. Vrij klein en ze lijkt steeds wat weg te  proberen te blenden in de groep .

Dan de al op meer plaatsen genoemde mevrouw met een grote rode hoed, met franjes en een witte waaier . Zij oogt minder zuid amerikaans en meer westers  en kijkt steeds richting camera .

Maar ook is er een figuur met een oranje hoed, die vaak rechtsboven de rode hoed in beeld komt.  De versieringen zijn wat minder uitbundig en de blik lijkt wat afwezig ( en dat bij alle deelnemers, alsof de persoon zich niet wil verraden door een uitdrukking in het gezicht ). Het gezicht is vrij lang en oogt wat hoekig , met een sterk uitkomende kin. Ik krijg het idee dat het mogelijk een man is met een vrouwen outfit/masker .


Offline Pesto

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2024, 00:55:18 »
De eerste zinnen dit seizoen: "Ik hoor al muziek. Ja, we gaan beginnen."
Gelijk veel tv tijd voor Tooske, wat vaak niet op een Mol wijst.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2024, 00:59:43 »
Dan de al op meer plaatsen genoemde mevrouw met een grote rode hoed, met franjes en een witte waaier . Zij oogt minder zuid amerikaans en meer westers  en kijkt steeds richting camera .
Op dit moment mijn hoofdverdachte ::jaja:: De waaier (plus bedekkende hoed) lijkt me een goede manier om er wel te zijn, maar jezelf ook af te kunnen dekken als een kandidaat te dichtbij komt. Of het een vrouw is, zou ik niet gelijk van uitgaan trouwens, misschien is het een dragqueen.
...óf niet!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2024, 01:46:57 »
Ik heb het een mevrouw genoemd op basis van hoed, waaier. Of het daadwerkelijk een vrouw is , is niet te bepalen op basis van de beelden.

Deze persoon is voor mij ook de hoofdverdachte op dit moment , samen met de persoon in oranje hoed.  Maar de persoon in de oranje hoed heeft meer mogelijkheden om zich te beschermen tegen de opdringerige kandidaten inderdaad.

Maar als dit inderdaad de mol is, moeten we misschien eens gaan kijken of de tijdlijn te achterhalen valt, wie als hoeveelste door die haag is geslopen, want ik denk niet dat een mol geschminkt daar gaat staan , dan zelf loopt en dan weer geschminkt daar gaat staan

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2024, 01:51:20 »
De persoon rechts in het blauw/groen met zwart vind ik ook erg verdacht. Kan zowel een man als vrouw zijn. Huidkleur moeilijk in te schatten omdat alles bedekt is. Zie ook de foto waarop Tooske staat.

Anna Gimbrère bewijst in Wie is de Mol? toch te beschikken over oog voor detail

https://www.tubantia.nl/show/anna-gimbrere-bewijst-in-wie-is-de-mol-toch-te-beschikken-over-oog-voor-detail~a28aaee5/

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2024, 01:57:27 »
We gaan hier nog een leuke puzzel aan hebben, denk ik ::tandpastasmiley::

Sowieso kun je op basis van lengte veel figuren afstrepen: de gemiddelde Mexicaan is zo'n 10 centimeter korter dan de gemiddelde Nederlander. Volgens het altijd betrouwbare Google is Tooske zelfs 1.78m, bijna 20 centimeter langer dan een gemiddelde Mexicaanse vrouw.
...óf niet!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2024, 02:53:04 »
Zijn alle figuranten Mexicanen? Of misschien juist niet, omdat je dan minder mensen kunt wegstrepen vanwege (het teveel aan) lengte.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2024, 08:40:55 »
Zouden we op de een of andere manier op de echte volgorde kunnen komen? (Zoals ooit met verplaatsende schaduwen). De mol is denk ik als eerste gegaan, en daarna de schmink in voor de andere kandidaten. Of misschien als laatste. Maar erg onwaarschijnlijk om halverwege af te schminken en daarna weer opnieuw erin lijkt me.

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2024, 08:46:42 »
Deze persoon bekijkt ook kettingen van medefeestgangers. Volgens mij is het een vrouw (smalle schouders, borsten). Ze staat ook in het rijtje handengevers. Rosario pakt haar tijdens zijn zoektocht bij de schouders, maar dan lijkt de staart te ontbreken. Je ziet haar regelmatig in beeld lopen, altijd alleen, zonder interactie met de andere aanwezigen.
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2024, 09:08:05 »
Wat me opviel is dat er in de tarotkaarten alleen een verwijzing was naar de kleur paars: een paars hart, een paarse vlag, een paarse paraplu.

Kunnen we iemand aan de kleur paars koppelen? Behalve purple Friday maar dat lijkt mij niet….
Meer L

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2024, 09:51:19 »
Deze persoon bekijkt ook kettingen van medefeestgangers. Volgens mij is het een vrouw (smalle schouders, borsten). Ze staat ook in het rijtje handengevers. Rosario pakt haar tijdens zijn zoektocht bij de schouders, maar dan lijkt de staart te ontbreken. Je ziet haar regelmatig in beeld lopen, altijd alleen, zonder interactie met de andere aanwezigen.

Qua profiel (neus, kin, haarkleur)zou het Anna kunnen zijn ..  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 09:56:03 door MallotigeMol »

Offline MallotigeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2024, 09:58:20 »
Zou het??

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2024, 10:01:18 »
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2024, 10:53:33 »
Zou het??

Het oor is best specifiek, dus als je een foto hebt met Anna’s oor dan zou je een betere vergelijking hebben.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2024, 11:03:37 »
Oren zijn goede identificatie lichaamsdelen. Ik heb een foto van Anna's oor gevonden. De bovenkant van de vrouw in Mexico vind ik niet lijken. Die van de vrouw in Mexico is aan de bovenkant meer naar onder gedraaid dan op deze foto van Anna.


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2024, 11:10:11 »
Ik denk dat we ook moeten kijken naar de outfits van de kandidaten. Anna heeft een outfit aan die gemakkelijk en snel aan te passen is, ze kan dat jasje zo uittrekken en er iets anders overheen aandoen.

Puur qua postuur lijkt het me dat we Rian af kunnen schrijven. Ik zie nauwelijks gezette mensen in de Mexicaanse groep.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2024, 11:14:39 »
Eens het oor is heel anders dus de persoon op deze foto is niet Anna. Wat niet wil zeggen dat anna de mol niet is.
Maar leuk onderzoekje ;-)
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 11:23:30 door Rozz75 »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2024, 11:18:58 »
In de podcast vertelt Rik dat hij ook geschminkt op het feest aanwezig was. Waarschijnlijk lopen er dus meer Nederlanders rond, zodat de mol wat minder opvalt. De productie kan hiermee ook de mol helpen als die ontdekt dreigt te worden.