Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen  (gelezen 10523 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2024, 22:50:48 »
Voordat de opdracht start, staat Justin op de tribune naast de letter i.

I MOL

En hij mocht het vuur aansteken met de fakkel. Als hij de mol is dan is dat wel een mooi shot met alle kandidaten xie hem toejuichen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #21 Gepost op: 13-01-2024, 22:59:43 »
Molympische Montage

Er is echt niets overgebleven van de opdracht, niets nieuws op zich voor widm, maar daardoor valt er echt bijna niets te analyseren. Elk moment dat je naar de tribune kunt  kijken, staan alle borden anders. De borden staan aan het eind van de tijd niet zoals we te zien krijgen.
Het lijkt er op dat enkel de chaotische momenten achter elkaar zijn gezet in willekeurige volgorde om het feest nog wat aan te dikken en kandidaten zeer verdacht te maken..
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 23:12:05 door Mollem »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2024, 23:08:25 »
Wel opvallend. Weer die zelfde kleurtjes die in de stoelen terug kwamen.

Roze
Blauw
Geel
2x paars
2x mint
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2024, 23:11:43 »
Wel opvallend. Weer die zelfde kleurtjes die in de stoelen terug kwamen.

Roze
Blauw
Geel
2x paars
2x mint
viel mij ook op. Aparte kleurencombo die steeds terugkomt bij meubelstukken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2024, 23:21:14 »
Op voorhand al een kansloze missie dit.  Communiceren gaat al vanaf begin mis.

Op zich zou ik denken dat een mol zich met die communicatie gaat bemoeien, maar eerlijk gezegd, denk ik dat het hier niet eens uitmaakt waar je als mol gaat staan. Want de opdracht is om cijfers te maken en te bepalen wanneer ze willen stoppen.

Ik zie ze alleen maar rennen en dan gaan ze ook nog wisselen van omroeper en wordt het een grote chaos en zie je in 45 minuten nul cijfers op de tribune ontstaan.

Leuk om te doen als deelnemer ? Waarschijnlijk
Uitvoering op tv . Erg rommelig , voof kijkers weinig overzicht

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2024, 23:24:29 »
Jammer dat we niet zien wie bedenkt dat ze moeten wisselen bij de microfoon, en dat we niet zien of alle renners een keer bij de microfoon hebben gestaan. Als we de montage met klok mogen geloven heeft Fons er echt 20 minuten staan klooien. Werd zo heel verdacht neergezet, wat onmols is.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2024, 23:35:02 »
Inderdaad Fons heel verdacht in beeld gebracht met een overdaad aan briefjes. Maar hij heeft deze toch ook in de handen gedrukt gekregen, waar we niks van zien. Als de mol het initiatief neemt de briefjes zo in de hand waar hij al briefjes heeft te drukken wordt het al heel verwarrend. Ik verdenk toch Tooske en Jeroen hier, ook degenen die het meeste initiatief leken te nemen bij het zitten/opstaan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2024, 23:42:09 »
Ik denk ook dat de mol naar Fons keek en hem lekker z'n gang liet gaan toto het te laat was om nog iets te redden.
Vond wel dat Justin erg stoorde in de communicatie, meteen door iedereen heen schreeuwde, dubbele informatie naar Rian doorgaf, borden verkeerd zette... hmm

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2024, 23:54:04 »
Rian doet het zelf ook erg lekker hoor op de tribune. Ze telt de stoelen verkeerd, ze zegt zes als de omroeper zeven zegt . Plaatst borden liggend die daar niet horen etc.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2024, 23:57:33 »
Ja dat klopt, en ze wordt ook flink uit de schijnwerpers gehouden daar...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2024, 01:36:48 »
Het had zo leuk kunnen zijn, maar dit was echt dramatisch. 0 uitleg, 0 overzichtkaartjes, 0 communicatie. ::ohno::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2024, 02:46:54 »
Het had zo leuk kunnen zijn, maar dit was echt dramatisch. 0 uitleg, 0 overzichtkaartjes, 0 communicatie. ::ohno::

Tel daarbij hoe het in beeld werd gebracht en je hebt een helemaal mislukte opdracht

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2024, 10:46:39 »
Met de eerste twee enveloppen hadden de kandidaten 0156 kunnen maken. Daarmee hadden ze dus maar 156 euro kunnen verdienen, super weinig. Dus dat de eerste twee enveloppen goed werden doorgegeven is helemaal niet zo geweldig.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2024, 10:49:29 »
Ik vond deze opdracht echt een van de mindere.  Vond alleen Rian echt verdacht daar
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2024, 11:06:22 »
Het rondje van de hardlopers: fons, jeroen, Anna (kwam hier later tussen), kees, sor, tooske
Tooske geeft dus weer steeds door aan Fons. Dat betekent ook dat tussen Kees als omroeper en Fons als omroeper er nog twee mensen enveloppen hebben afgeleverd en aanwezig zijn geweest bij het omroeppunt, namelijk Sor en Tooske. We zien zelfs dat Jeroen er ook nog even bij komt kijken. Nu we weten dat de hele opdracht is gefocust op die 156 euro die ze maar konden verdienen met de twee enveloppen van ronde 1 kan het dus goed zijn dat Tooske, Sor of Jeroen hier de aanstichters zijn van deze verwarring over de enveloppen. Kijkend naar wat wordt omgeroepen en hoe de borden worden geplaatst lijkt daar weinig te zijn verpest. Dus op de tribune denk ik onmols. Zelfs de '7' die door Rian een '6' werd genoemd is gewoon goed geplaatst.

Verder: Heeft Anna hier Jeroen betrapt op een molactie toen ze zei: "Ben je nou aan het klooien?". Kwam maar heel kort voorbij.

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2024, 11:11:18 »
Lijkt in de montage alsof Tooske, Rosario en Jeroen niets hebben doorgegeven via de microfoon aan de mensen boven. Vrij onverdacht.

Ik dacht dat ik Rosario er wel even bij zag staan toen Fons aan het omroepen was, wat ik op zich nog wel snugger vond, want dan kun je checken of Fons het wel juist doorgeeft.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2024, 11:33:59 »
Rian doet het zelf ook erg lekker hoor op de tribune. Ze telt de stoelen verkeerd, ze zegt zes als de omroeper zeven zegt . Plaatst borden liggend die daar niet horen etc.
Ze gedraagt zich nogal stoicijns, soms ongeinteresseerd, ik vraag me af of dat haar echte karakter is.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2024, 11:49:17 »
Er had € 1968,- verdiend kunnen worden. Is ook het jaar van de Olympische Spelen in Mexico.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2024, 12:09:29 »
Er had € 1968,- verdiend kunnen worden. Is ook het jaar van de Olympische Spelen in Mexico.

.. en mijn geboortejaar.  ;D

Leuk bedachte opdracht, beetje jammer van de chaos die te veel de overhand had naar mijn smaak. De mol hoefde hier niet zoveel te doen. Ik vermoed dat de mol geen opvallende positie in de spotlights had: geen omroeper en geen tribuneklant, maar lekker rondjes op de baan meehobbelde en misschien stiekem op het middenterrein bij de omroeper iets met enveloppen heeft uitgespookt.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Molympische Spelen
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2024, 12:46:48 »
Van Tooske en Rosario weinig gezien, behalve dat zij bij de aanlevering van de kaartjes betrokken waren. Tooske verdenk ik niet, veel te open, maar Rosario staat er maar bij en glimlacht een beetje. Ik denk dat hij betrokken was bij het verkeerd aanleveren van de enveloppen. Verkeerde volgorde, te snel door maar te blijven rennen. De overige kandidaten maakten er een zooitje van door de enveloppe en de inhoud van elkaar te scheiden, waardoor onduidelijk werd welke lokaties bij welke ronde hoorden.