Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?  (gelezen 12414 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2024, 23:55:05 »
Kees hebben we weinig aan de telefoon gezien wat voor hem als kandidaat pleit.
Veel aan de telefoon waren Jeroen Anna, Fons en Sor volgens mij. De mol moet sowieso minimaal een keer of 3 aan die telefoon hebben gezeten om Dennis de antwoorden te geven.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2024, 23:56:23 »
Nog een vraag: hoe wist de mol welke telefoontjes Dennis was: steeds bij dezelfde telefoon wellicht? Dat valt nog uit te zoeken...

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2024, 23:59:43 »
Nog een vraag: hoe wist de mol welke telefoontjes Dennis was: steeds bij dezelfde telefoon wellicht? Dat valt nog uit te zoeken...

Dat vroeg ik me ook af. Maar misschien vroeg de vrouwenstem gewoon naar de mol. En zodra die aan de telefoon was, begon Dennis pas met praten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2024, 00:01:53 »
Ik dacht te zien dat Kees met zijn rug naar de camera stond bij het bellen.
Moet nog terug kijken
Zou dat het telefoontje met Dennis zijn geweest?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2024, 00:17:57 »
€38,640,- verdeeld over briefjes van 5 betekent dat er 7728(!) briefjes daar in dat gebouw lagen. Er zitten 2700 seconden in drie kwartier. Zelfs als je ervan uitgaat dat Dennis non-stop één briefje per seconde weet te versnipperen (onrealistisch snel), dan nog was het eindbedrag bij aankomst meer dan 25.000 euro geweest. Zelfs als je al het mogelijke mingeld door de piñata's ervan aftrekt (ook onrealistisch), zou überhaupt op locatie aankomen meer dan 15.000 euro hebben opgeleverd. Zou dat echt de bedoeling zijn geweest van deze opdracht?
...óf niet!

Offline Ilz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2024, 00:19:20 »
Dennis belt om te vragen hoe lang hij nog heeft. Vlak daarvoor hoor je Fons, zogenaamd naar de groep, heel hard “we hebben 15 minuten nog!” Roepen


Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2024, 00:19:30 »
Maar Dennis versnipperde meerdere briefjes tegelijk en verscheurde ook briefjes. Dus dat maakt de berekening anders, toch?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2024, 00:23:16 »
Maar Dennis versnipperde meerdere briefjes tegelijk en verscheurde ook briefjes. Dus dat maakt de berekening anders, toch?
Eén briefje per seconde, gemiddeld, vijfenveertig minuten lang, lukt niemand. Alleen al bukken, wat briefjes oprapen en ze dan door midden scheuren (laat staan in een shredder laten passen) kost je al meer seconden dan het aantal briefjes dat je pakken kan.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2024, 00:30:25 »
Opvallend in deze onhaalbare opdracht:
Molik als vogelverschrikker, nooit van gehoord, maar er staat mol ik bij rosario

Rian die het heeft over een turbine die geld opwekt

Kees die weinig pinatas klopt en mogekijk dus vaak bij de telefoon is .

De makers houden weer informatie weg bij de kandidaten en de kwndidaten zijn dus kansloos tegen de mol en dubbelmol dennis

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2024, 00:33:23 »
Leuk, die 'terugkeer' van Dennis! Wel een duur grapje telkens, om puur voor deze shots iemand helemaal over te laten vliegen  ::rofl::

En tof dat ze hiervoor ook de geldbiljetten van 2008 hebben gebruikt! Maakt het cirkeltje wel rond.

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2024, 00:45:26 »
Jaaa... 2008..we zijn weer in Mexiiiiicoooo! ::joehoe:: en de piniata's (vast verkeerd geschreven) die al te zien waren in de vooruitbliik.  Dat kon niet missen natuurlijk ;-)
Ook het zingen weer erbij;-)

I love Dennis @D'N what's in the name :-)

Maar vraagje:  Dennis belt twee keer.
                      Bij de eerste keer zien we een piniata in beeld met het woord dubbel
                      De tweede keer komt er weer een shot van een alleen een piniata in
                      de
                      lucht in beeld maar ik kan niet lezen wat er op het kaartje staat.
                      Is er hier iemand minder bijziend? :)

#watdoetkees viel me ook op. Heeft genoeg kans om te bellen.

Maar "ons Rian"  ::love:: ook . Nadat Dennis voor de tweede keer gebeld heeft zie je aar als eerste weer aan de  telefoon en krijgt ze hetzelfde raadsel als iedereen.

Dit doet me denken aan eerdere mollen. Dan de scene, het telefoongesprek, gesprek met Rik/Art eigenlijk langer was...maar dat zien we in aflevering 10.


Ik blijf nog even bij Rian is de mol en Kees wint. Gewoon omdat het kan :-)

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 01:23:10 door de_ils »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2024, 00:47:03 »
Wat was de toegevoegde waarde van die telefoontjes tussen Dennis en de mol. Wat boeit het Dennis hoe veel tijd hij nog had? Mocht hij niet betrapt worden?

Ja goed punt
Het lijkt wel alsof deze opdracht gemaakt is om te mislukken zodat je leuke tv krijgt bij het te laat aankomen van de kandidaten. Het voelt nu veel te gescript aan. Merk dat ik er een beetje chagrijnig van wordt. Ook het feit dat het gewoon onrealistisch is dat Dennis al die briefjes heeft kunnen vernietigen.

Het had zoveel leuker kunnen worden gedaan met meer regels, kennis van de kandidaten over de aanwezigheid van Dennis, dat zij hem ook kunnen sturen/verhinderen/helpen, dat er naast het zoeken naar de oplossing ook het zoeken naar een Mol die informatie heimelijk aan Dennis doorgeeft is.

Het is echt veel en veel te mager. Ik blijf het argument dat het "vermakelijke zaterdagavond televisie moet zijn en daarom simpeler" niet snappen. Goede, leuke, spannende opdrachten met een vleugje humor = vermakelijke zaterdagavond televisie.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2024, 01:12:14 »
In het boekje van Dennis stonden 10 telefoonnummers. Er waren dus 10 telefoons.
Hoe wist Dennis het juiste nummer? Stond de mol de hele tijd op dezelfde plek?

Een vrouwenstem zei vogelverschrikker tegen Rosario. Waarom een 'dubbele' aanwijzing naar Rosario, als hij de mol is? De mol had toch al contact met Dennis! Waarom dit er ook nog tussendoor? Waarom ook nog een molik aanwijziging. Dwaalspoor denk ik.

Anna zegt aan de telefoon: je spreekt met Anna, De bellende vrouw verifieert: spreek ik met Jeroen, Anna: je spreekt met Anna. En dan neemt Dennis het over van die vrouw? Vervolgens zegt Anna 'Hij wil Jeroen' als hij-wil zij-wil Jeroen, zij wil Jeroen. Typische Anna, volgens mij vind ze dat gewoon leuk. En daarna vraagt de dame weer bevestiging Spreek ik met Jeroen.

Om 28:44 vlak na Fons is Anna aan de telefoon en ze praat iets terug.
Om 29:30 vraagt ze: iets kapot maken? mollen? Wie is er aan het mollen? Dennis is geld aan het mollen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 01:16:01 door foxhunter »

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2024, 04:09:34 »
Wat me opvalt, is dat op hun kaart een hele lange route vormt, eigenlijk een rondrit door de stad. Ettelijke kilometers lang. In een behoorlijk grote stad als Merida een tiental kilometers doen in 15 minuten lijkt me onmogelijk, dus het was (lijkt me) niet de bedoeling om het volledige traject rondomrond te rijden. Maar zonder eindpunt ben je daar niks mee.

Het eindpunt ligt in vogelvlucht nog geen 2 km verder. Dat is zeker haalbaar in 15 minuten.

Met het stukje kaart met het eindpunt erop, kon je dus waarschijnlijk in een goeie 5 minuten nog op de bestemming raken.

Maar ja, het spel is waarschijnlijk op voorhand al zo gecreëerd dat de mol dat stukje kaart via zijn telefoongesprek kan verkrijgen/ weggooien.

Voor wie het wil checken, het eindpunt lijkt me 452 Paseo de Montejo , Merida te zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 04:51:40 door Froky »

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2024, 10:53:28 »
Anna deed iets wat de mol nooit zou doen. Fons wilde toen de kaart onvolledig was en de tijd bijna op (onmogelijk om nog naar de villa te rijden), veel mollen kapotslaan. Dat zou veel geld kosten en niks opleveren.

Toen zei Jeroen en Anna: nee, dat kost veel mingeld.

Een mol zal zo'n plan van Fons juist omarmen. Er mee instemmen of stilletjes hopen dat men mee gaat, omdat de 38.000 sowieso onhaalbaar was geworden.

Was het plan van Fons een molactie? Dat kan, maar het kan ook een kandidaatsactie zijn, omdat je denkt dat er 38.000 ligt wat het verlies van het mingeld teniet zou doen.

Anna kunnen we afschrijven en Jeroen ook (bleek al bij de executie).

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2024, 10:54:10 »
Okee, hier dan een ultieme poging om dit seizoen te redden. Ik zag iemand suggereren dat de productie misschien via het gehoorapparaat van Rosario informatie zou doorgeven.
Wat nou als het niet de productie is, maar dubbelmol Dennis? Dat zou wel gaaf zijn, als achteraf blijkt dat Dennis de hele tijd achter de schermen erbij geweest is en ingefluisterd heeft hoe er te mollen valt!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2024, 10:56:34 »
Okee, hier dan een ultieme poging om dit seizoen te redden. Ik zag iemand suggereren dat de productie misschien via het gehoorapparaat van Rosario informatie zou doorgeven.
Wat nou als het niet de productie is, maar dubbelmol Dennis? Dat zou wel gaaf zijn, als achteraf blijkt dat Dennis de hele tijd achter de schermen erbij geweest is en ingefluisterd heeft hoe er te mollen valt!

Maar wil je als mol bekend staan die het niet zelf kan en constant gecoacht moet worden door een oud-mol? Ik kan me niet voorstellen dat dat prettig is. Voor 1 keer zou het een leuke gimmick zijn, maar vaker niet.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2024, 11:00:29 »
Oh, zo zou ik het zelf niet zien. Want normaal gesproken wordt de mol toch ook altijd geïnstrueerd door mensen van de productie, met briefjes en dergelijke. Alleen zou dat dan nu in de vorm van een specifieke persoon zijn.

Ik zou het zelf in ieder geval leuk vinden, al lijkt het me niet echt waarschijnlijk. Vooral ook omdat tot nu toe Dennis volledig buiten beeld gebleven is. Mocht hij volgende week weer in beeld komen, dan zou het misschien nog kunnen. (En gelijk alle kritiek weg kunnen nemen dat hij voor het versnipperen van een paar papiertjes op en neer gevlogen zou zijn.)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2024, 11:12:29 »


Het eindpunt ligt in vogelvlucht nog geen 2 km verder. Dat is zeker haalbaar in 15 minuten.

Met het stukje kaart met het eindpunt erop, kon je dus waarschijnlijk in een goeie 5 minuten nog op de bestemming raken.


Voor wie het wil checken, het eindpunt lijkt me 452 Paseo de Montejo , Merida te zijn.

Volgens Google Maps is het met de auto zo'n 8 minuten..

https://www.google.com/maps/dir/C.+60+S%2FN,+Centro,+97000+M%C3%A9rida,+Yuc.,+Mexico/P.%C2%BA+de+Montejo+452,+Zona+Paseo+Montejo,+Centro,+97000+Centro,+Yuc.,+Mexico/@20.9749897,-89.6320912,15z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x8f5671623c0fd4c3:0xda42c2632f3ddfe2!2m2!1d-89.6237199!2d20.9670266!1m5!1m1!1s0x8f56715af6cdbd1f:0x3377d07b656818de!2m2!1d-89.6178193!2d20.9840072!3e0?hl=nl&entry=ttu
Carpe Diem

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2024, 11:59:44 »
Bedankt. Inderdaad, 8 minuten. Dat bewijst nog maar eens dat het kwartiertje rijden zeker genoeg zou zijn geweest om op tijd te raken, je moet immers onverwachte drukte in het verkeer een beetje meerekenen.

Maar dan moeten we er vanuit gaan dat er een stukje kaart zou zijn geweest waar dat eindpunt op staat gemarkeerd.

Dat vind ik raar. Want dan zijn er 2 pistes:

1. Het eindpunt ligt langs ‘de route’, maar is niet gemarkeerd. In dat geval moet je de hele route afleggen, maar dat kan absoluut niet binnen de 15 minuten die Rik suggereert. Ik denk dat het zelfs in 45 minuten niet zou lukken. En als het op de kaart niet gemarkeerd is, hoe moet je dan langs die route herkennen waar dat punt is?

2. Eén bepaald stukje kaart had het gemarkeerde eindpunt. Maar dan heb je absoluut die route niet nodig. Dan is de hele opdracht te herleiden naar ‘vind het ene stukje kaart dat ertoe doet’. Maar niet iedere kandidaat kon ieder stuk kaart vinden, want de telefoongesprekken werden steeds gestuurd naar een bepaald persoon. Dus kan de productie heel goed regelen dat de mol het ene belangrijke stuk informatie in handen krijgt.

Dan zouden er maar 2 manieren zijn hoe de kandidaten toch de oplossing kunnen krijgen. Ofwel liegen aan de telefoon, zeggen ‘ja ik ben [andere kandidaat]’ terwijl je bijvoorbeeld Jeroen bent. Mocht dat? Geen idee. Ofwel alle stukken verzamelen totdat je enkel het ene ontbrekende stukje (dat de mol heeft) niet hebt, en dan zo concluderen dat DAT net de plaats is.

Hieronder een vlug kaartje.
Groene stip is startplaats. Gele lijn is (ongeveer) de directe route (zie post van zillionaire) die 8 minuten zou duren.
Rode lijnen zijn de stukken route die ik op hun kaart kon zien tijdens het spel. Misschien niet volledig correct, maar het geeft je zeker een beeld van hoe absurd lang die route zou zijn geweest, hadden ze die helemaal moeten volgen.

Ik concludeer er een beetje uit dat zowel kijker als kandidaten hier een rad voor ogen wordt gedraaid, de opdracht was onmogelijk. We gaan zeker de beste mol ooit hebben, die 40.000 euro uit de pot haalt op één dag tijd, zonder er maar iets voor te moeten doen.

« Laatst bewerkt op: 4-02-2024, 12:03:06 door Froky »