Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 35243 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #140 Gepost op: 18-02-2024, 09:24:51 »
Het dagboek van Babs geeft duidelijk aan dat ze op 1 mol ging zitten. Er was hier wat speculatie dat de derde verdachte van Babs Anna was obv gedrag in de opdrachten, dus dat was mogelijk  de derde verdachte?

Afgezien van dat ze de pot aan Sor gaf, was er nog een andere indicatie dat ze Sor koos ipv Fons?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2024, 09:35:02 »
Ze geeft ook Anna op als degene die in het dossier heeft gekeken. En dat was in opdracht 3, dus aan het eind van de aflevering. Terwijl ze 'in de aflevering' al iemand had laten vallen. Anna dus mogelijk nog niet.

Dan kan het als volgt zijn gegaan:

- Sor als eerste laten vallen
- Anna en Fons over
- all-in gegaan op een van die twee in de test
- rood scherm, dus conclusie dat het de ander van die twee moest zijn
- pot naar Sor
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 09:40:18 door Molest »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #142 Gepost op: 18-02-2024, 09:35:10 »
Babs zegt in Niet de mol wel iets opmerkelijks.....ze ging wel met een goed gevoel de test in maar omdat Kees een vrijstelling had betekende dat 1 concurrent minder. Ze zegt vervolgens als hij geen  vrijstelling had gehad dan was er een kans dat hij een rood scherm had gekregen.

Ze verdacht hem totaal niet dus en zag hem als concurrent. Nu heeft ze bij de 1e keer Niet de mol al gezegd dat ze in een tunnelvisie belandde en  vooral de drie kandidaten bij de schilderijen verdacht en toen lag ze eruit.
Ze zegt nu ook dat ze vooral wist wie ze wel kon vertrouwen.

Sor vertrouwde ze niet, het bondje was een nepbondje.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #143 Gepost op: 18-02-2024, 11:03:51 »
Ik verwacht eerder een practische reden waarom ze voor Sor kiest. Hij is al eerder penningmeester geweest. Groep heeft besloten elke keer te wisselen. Als Babs had mogen blijven was dat ook gebeurt. Door de pot aan Sor te geven laat Babs de keuze aan de groep om nu te bepalen wie de nieuwe penningmeester mag worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #144 Gepost op: 18-02-2024, 11:09:19 »
De verdenkmakingen van Babs waren de afgelopen weken veel sterker richting Fons. Dat ze Sor ook verdacht moesten we uit wat opdrachtbiechten eruit halen.

Nou, ik weet  niet of dat wel zo was. Na haar terugkeer wilde ze meteen in een duo met Sor ( in de koets) en ook bij 6.1 zat ze Sor op de huid. Tussendoor was er nog een penningmeesterwissel onderweg en toen stemde ze niet voor Sor. ( wel voor Tooske, dus die vertrouwde ze wel) Bij de testbiechten noemt  ze Sor ook. Bovendien was het bondje met Sor een nepbondje. Ze zegt nu dat ze hem helemaal niet vertrouwde.

Met Fons wilde ze mee in de gele auto naar het huis. Dat kan zijn omdat ze bij Fons in de buurt wilde zijn maar kan ook haar nieuwsgierigheid zijn.Verder heb ik haar niet over Fons gehoord. Wat ze bij de analoge test heeft ingevuld blijkt niet helemaal logisch in de volgorde dus lastig daar conclusies uit te trekken.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #145 Gepost op: 18-02-2024, 11:34:54 »
Dank voor de aanvullingen  ::ok::

Ik heb het overzicht nu ook aangepast in de eerste post van dit topic.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 11:49:28 door Amethyst »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #146 Gepost op: 18-02-2024, 11:41:37 »
Ik kreeg trouwens wel het idee dat toen Babs en Rosario als enige hun scherm nog niet gezien hadden, dat Babs toen al aan het knikken was van 'dan ben ik eruit, want ik zat op hem'.
Maar kan dat ik dat verkeerd interpreteer.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #147 Gepost op: 18-02-2024, 11:44:13 »
Ja, volgens mij had ze  in de gaten dat ze rood kreeg.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #148 Gepost op: 18-02-2024, 11:45:38 »
Klopt, was ook mijn indruk.
Je ziet haar na het groene scherm van Rosario ook richting Anna kijken en knikken, als in "dan ben jij het".

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #149 Gepost op: 18-02-2024, 11:50:49 »
Klopt, was ook mijn indruk.
Je ziet haar na het groene scherm van Rosario ook richting Anna kijken en knikken, als in "dan ben jij het".

Oef, scherp opgemerkt. Zag je vorig jaar ook bij de exit van Soy.

Edit: maar Babs kijkt Rian niet aan als die oogcontact(?) zoekt. Ik weet toch niet of dit iets is.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 13:24:56 door Amethyst »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #150 Gepost op: 18-02-2024, 13:16:38 »
Babs zegt in Niet de mol wel iets opmerkelijks.....ze ging wel met een goed gevoel de test in maar omdat Kees een vrijstelling had betekende dat 1 concurrent minder. Ze zegt vervolgens als hij geen  vrijstelling had gehad dan was er een kans dat hij een rood scherm had gekregen.
Rik zei dat het vrij uitzonderlijk was om iemand 2 rode schermen te geven maar ik denk dat als Babs nu toch weer terugkomt ze een derde krijgt  ::rofl::

Want het eerste rode scherm kreeg ze door niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons mee te nemen. Ik ga ervan uit dat ze nu alles op Rosario heeft ingevuld. Blijft eigenlijk alleen Fons over als mol. OF ze heeft gewoon verkeerd gewogen. Want ze kijkt nu ook al Anna aan, en Anna had ze weldegelijk meegenomen in de eerste test.

Van de anderen uit het hotel kan ze de informatie niet hebben want Justin zat helemaal fout (op een vrouw) en Jip zat ook nooit op Kees. Dus ze heeft kortsluiting in haar hoofd gehad en zelf Kees gestreept o.b.v. haar eerste test, maar daar heeft ze dan vooral pech gehad met de spreiding.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #151 Gepost op: 18-02-2024, 13:34:22 »

Want het eerste rode scherm kreeg ze door niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons mee te nemen. 

Babs zat in afl. 1 ook niet op Rian.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #152 Gepost op: 18-02-2024, 13:39:05 »
Babs zat in afl. 1 ook niet op Rian.
Dat zou vreemd zijn, want dan zou ze na dat Afvallershotel toch Rian sterk hebben moeten verdenken. Zoals ze wel bij Sor/Fons deed.

Even de samenvatting wie er volgens deze thread worden uitgesloten:

Fons, want Jeroen en Tooske vlogen er op hem uit
Anna, want Justin vloog er op haar uit
Sor, want Babs vloog er op hem uit

Rian is brandschoon. Kees ook, als je kijkt naar het dagboek van Tooske: Babs te veel info gevoerd. Terwijl Tooske in afleveringen 4/5/6 Kees niet meer noemt dus op het moment dat Babs haar roommate wordt hebben de dames zitten kleppen en zijn er samen uitgekomen dat Kees de mol niet is. Kan dus heel wel die grote denkfout van Babs zijn. Maar goed, ik ga er hier vanuit dat Babs eerlijk over 5 kandidaten gespreid heeft in de 1e test.... als Babs TOCH vol op Kees is gegaan dan kunnen we hem toch ook strepen en moet Rian de mol zijn.

Maar van Rian was er dan weer een vraag uit de test loos... het kan natuurlijk niet zo zijn dat je een van de vragen niet op de mol kunt invullen. Ik ga er dus vanuit dat na al het strepen Kees toch komt bovendrijven als mol, ondanks Babs.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #153 Gepost op: 18-02-2024, 14:52:32 »
Citaat
"Jawel, dat wordt niet helemaal duidelijk, maar ik zat op twee mensen. In de test ben ik iets meer gegaan op de een dan op de ander. Dus nu ik er uit ben weet ik eigenlijk wel wie het is, denk ik. Ik zou het heel leuk vinden als bij de onthulling blijkt dat ik toch een beetje gelijk had. Maar goed, ik word de hele tijd verrast in dit programma, dus misschien zit ik er helemaal naast. Niets is wat het lijkt, hč."

Aldus Babs op nu.nl. Daarbij zegt ze dat Sor loog over alles, dus daar spreekt geen vertrouwen uit. De tweede persoon is in ieder geval niet Kees. Die probeert ze nog te laten geloven dat zij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 15:25:20 door Waardenburg »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #154 Gepost op: 18-02-2024, 16:39:01 »
afl. 1

Babs
Babs: vnl. spelers slotjes 1.3 (Anna, Kees, Tooske) (NdM) (niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons)

(2 namen gestreept door info afv. (Dagb. 2))
Kees stond bij het bord met de codes en Anna+Tooske bij de slotjes. Zal ze zich op die laatste 2 gefocust hebben in de verwachting dat er dit seizoen een vrouwelijke mol is? Dat ze deze 2 kon wegstrepen? Ik blijf het namelijk gek vinden dat ze er maar 2 kon wegstrepen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #155 Gepost op: 18-02-2024, 17:01:26 »
Kees stond bij het bord met de codes en Anna+Tooske bij de slotjes. Zal ze zich op die laatste 2 gefocust hebben in de verwachting dat er dit seizoen een vrouwelijke mol is? Dat ze deze 2 kon wegstrepen? Ik blijf het namelijk gek vinden dat ze er maar 2 kon wegstrepen.

Kan zeker iets zijn. Justin zat op Anna en Tooske (o.a.). Kan dat Babs daarom bevestiging dacht te hebben dat ze die kon strepen.

Babs bedoelde het groepje Anna, Tooske, Kees, dacht ik, maar misschien heeft ze maar op twee van hen ingezet. Ik had het idd niet goed genoteerd (wilde het zo kort mogelijk opschrijven)

edit: aangepast
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 17:07:13 door Amethyst »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #156 Gepost op: 18-02-2024, 19:21:52 »
Dat zou vreemd zijn, want dan zou ze na dat Afvallershotel toch Rian sterk hebben moeten verdenken. Zoals ze wel bij Sor/Fons deed.

Babs lichaamstaal na haar tweede rode scherm zou daarop kunnen wijzen. Rian zoekt contact, maar Babs wendt zich in eerste instantie van haar af. Dat zie ik vaker in realityseries als iemand denkt/weet dat-ie bedrogen is.

Is de rest weggehouden uit de edit, wat niet zo moeilijk is als ze Rian nooit op 1 heeft gehad.


Citaat
Rian is brandschoon. Kees ook, als je kijkt naar het dagboek van Tooske: Babs te veel info gevoerd. Terwijl Tooske in afleveringen 4/5/6 Kees niet meer noemt

Ben ik de enige die de edit van Tooskes testbiecht van afl. 5 verdacht vindt? Ze zegt in die periode nog wel (tegen Kees zelf) dat hij zit te mollen. Maar in haar testbiechten gaat hij van de eerste plaats, naar niet eens in haar top-4 (of top-5 als je Anna meerekent), als we de edit mogen geloven. Wat ik dus niet doe, omdat het lijkt alsof erin is geknipt tussen haar nummer 1, Sor, en Fons.

Sowieso apart dat je je hoofdverdachte van afl. 3 vier dagen later ineens helemaal niet meer verdenkt.

Bij diezelfde test had een youtuber, ik weet niet meer wie, ontdekt dat er iets met de audio van Rians testbiecht aan de hand was. Het geluid matchte niet met alle andere testbiechten o.i.d. Overigens geen bewijs van gehoord.

In die testbiecht noemt Rian Sor en Kees.

Wat mij opvalt is dat ze Kees - in de edit, waar duidelijk in is geknipt - pas als tweede noemt, maar het een hardere verdenking betreft. Boodschap dan misschien: we hebben de testbiecht van kandidaat Rian door elkaar gehusseld om Mol Kees uit de wind te houden? Die piste is voor mij nog helblauw.

Citaat
Maar van Rian was er dan weer een vraag uit de test loos... het kan natuurlijk niet zo zijn dat je een van de vragen niet op de mol kunt invullen.

Toen ben ik Rian meer gaan verdenken. Bewuste misleiding van de kijkers, dacht ik. Zo zien de meeste molloten de Maskerhint, volgens mij. Zou niet nieuw zijn. Bij Stine Jensen klopten de antwoorden nog. Daar was het logisch dat het een foutje was. Dit vind ik eerder op een dwaalspoor lijken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #157 Gepost op: 18-02-2024, 21:23:14 »
Tooske is dan toch duidelijk omgeturnd door Babs? Hoe foutief dat ook moge zijn. De draai is opvallend. Tooske heeft heel erg veel info aan Babs gegeven. Maar verwachtte wel info terug. Dat heeft ze natuurlijk wel gehad. Ik denk dus dat ze foutieve gedachtes van Babs kreeg over Kees.

Bewuste misleiding van de kijkers, dacht ik. Zo zien de meeste molloten de Maskerhint, volgens mij. Zou niet nieuw zijn. Bij Stine Jensen klopten de antwoorden nog. Daar was het logisch dat het een foutje was. Dit vind ik eerder op een dwaalspoor lijken.
Het is allemaal volgens mij een Stine-achtige blunder. Ook die Maskerhint was helemaal niet als hint bedoeld. En dat Stine niet meer bij de antwoordmogelijkheden zat was een foutje van de zaak (daarom was ik ook net op tijd uit haar tunnel voor die instortte, helaas was het alternatief Simone niets beter). Zo ook met Rian. Ze verklappen gewoon dat ze de mol niet is.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #158 Gepost op: 18-02-2024, 22:17:47 »
Aldus Babs op nu.nl. Daarbij zegt ze dat Sor loog over alles, dus daar spreekt geen vertrouwen uit. De tweede persoon is in ieder geval niet Kees. Die probeert ze nog te laten geloven dat zij de mol is.

Babs zegt hier dat ze me meer op één verdachte is gegaan dan de andere, maar dat impliceert dus dat ze de andere ook nog meenam in de test. Ze zei elders (dagboek geloof ik) dat ze daarvoor al van 3 verdachten naar 2 terugging. Zou ze zijn afgevallen als haar tweede verdachte de mol was? Babs denkt van wel (want ze lijkt te denken dat die persoon dus de mol is), maar klopt dat wel?

De mogelijke verdachten van Babs waren: Fons, Sor en Anna (in die volgorde van hoe sterk het bewijs is). Ze verdacht Kees niet en wat ze van Rian dacht is niet duidelijk. (Gelet op Babs bewoordingen is het trouwens ook nog mogelijk dat Tooske de derde verdachte was.)

Als Fons de “tweede verdachte” was, denk ik niet dat Babs met Fons als mol zou afvallen maar het is mogelijk. Anna verdenkt Fons. Sor lijkt in een bondje met Fons, maar er zijn milde indicaties dat hij Fons ook verdenkt. Rians verdenkingen worden vaaggehouden. Omdat Fons vrijwel zeker de “eerste” of de “tweede” verdachte moet zijn, is dit een dikke min voor Fons.

Als Sor de “tweede verdachte” was, zou Babs met Sor als mol niet zijn afgevallen. Anna verdenkt Sor, maar dat is het wel zo’n beetje dus als Sor de mol is, is een paar goede antwoorden waarschijnlijk genoeg om niet de slechtste te zijn. En als ze dacht na haar rode scherm dacht dat Sor de mol was, waarom zou ze dan de pot aan hem geven. Als Sor de “derde” verdachte was (die ze al eerder liet vallen), dan blijft het raar dat ze de pot aan hem gaf, aangezien ze aangaf dat ze dacht dat Sor over alles loog. Ik zoek nog naar een geitenpaadje om Sor nog als mol mogelijk te houden, maar ik zie het niet.

Als Anna de “tweede verdachte” was, zou Babs best kunnen afvallen met Anna als mol omdat Fons en Sor beiden Anna lijken te verdenken en van Rian worden de verdenkingen vaag gehouden. Geen conclusie uit te trekken richting Anna dus.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #159 Gepost op: 18-02-2024, 22:20:21 »
Tooske is dan toch duidelijk omgeturnd door Babs? Hoe foutief dat ook moge zijn. De draai is opvallend. Tooske heeft heel erg veel info aan Babs gegeven. Maar verwachtte wel info terug. Dat heeft ze natuurlijk wel gehad. Ik denk dus dat ze foutieve gedachtes van Babs kreeg over Kees.

Ja, goed punt. Tooske is sowieso gedraaid. Ze noemt Sor in afl. 5 ineens als eerste. Is geen misleidende edit. Dat zou je nog aan de -3000 kunnen wijten, maar in afl. 6 controleert ze Fons, die zich verdacht gedraagt. Fons lijkt z'n lachen nauwelijks in te kunnen houden als Tooske rood krijgt. En lijkt later bij het napraten oprecht verbaasd dat ze het niet slimmer heeft gespeeld.

Beide spelers werden door Babs inderdaad zwaar verdacht  :-\\

Er is een finale met 4 mogelijk waar ze allemaal iemand anders verdenken:

Kees --> Rian
Rian --> Kees
Anna --> Fons of Sor
Fons of Sor --> Anna

Zou wel een mic drop-momentje zijn voor Rick.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 22:48:26 door Amethyst »