Auteur Topic: Moltalk  (gelezen 7006 keer)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2024, 09:47:19 »
Marlijn, Splinter en de redactie van Moltalk kijken de zondag voorafgaand aan de aflevering - dus bijna een week eerder - de komende aflevering van 'WIDM?'.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2024, 09:54:56 »
Dat had marijn ik geloof ook al in het magazine van de volkskrant of de gelderlander gezegd, ben even kwijt welke.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2024, 10:00:02 »
Marlijn, Splinter en de redactie van Moltalk kijken de zondag voorafgaand aan de aflevering - dus bijna een week eerder - de komende aflevering van 'WIDM?'.

Wat flauw, dan wordt er inderdaad waarschijnlijk meer gestuurd en gefilterd dan ik dacht. Mweh.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2024, 10:02:03 »
Waarom? Ze weten op het moment van de uitzending net zoveel als de kijker. Alleen hebben ze er wat langer over na kunnen denken en mooie overzichten kunnen maken. Gelukkig maar wat in 10 min kun je niet zinnig analyseren.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2024, 10:03:23 »
Dat is niet helemaal waar, presebtstor  Splinter heeft alle afvallers al bezocht voor het programma 'niet de mol'. Hij weet dus al precies wie de finalisten zijn.
Dit klopt dus niet! Hij weet sinds vandaag pas wie er volgende week afvalt (als er nog een afvaller is)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2024, 10:09:44 »
Waarom? Ze weten op het moment van de uitzending net zoveel als de kijker. Alleen hebben ze er wat langer over na kunnen denken en mooie overzichten kunnen maken. Gelukkig maar wat in 10 min kun je niet zinnig analyseren.

Ze stellen vragen, maar de gasten analyseren. Een dag van tevoren zou dan ook voldoende zijn, lijkt me.

Een week suggereert (voor mij) toch wel een beetje dat er wat dieper wordt geanalyseerd, om te bepalen welk type hints en reacties ze wel en niet een plek zullen geven in de uitzending.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Moltalk
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2024, 10:10:02 »
Dat had marijn ik geloof ook al in het magazine van de volkskrant of de gelderlander gezegd, ben even kwijt welke.

Klopt. Een paar weken geleden in het magazine van De Volkskrant (zaterdag-editie).

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Moltalk
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2024, 13:36:51 »
Ik vond Moltalk een enorme chaos gisteren. Iedereen praat door elkaar. En ik kijk niet in mijn eentje tv, dus in het midden van die chaos werd er gezapt.

Maar wel vreemd dat de presentatoren de afleveringen al zo ver van tevoren kijken. Voorbereiden is één ding, maar het geeft wel alle ruimte om de hints te sturen.

Bijzondere combinatie: teveel regie (vind ik) en toch ook: teveel chaos.
Ik houd het maar bij de afleveringen van WIDM.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2024, 13:40:19 »
Ik vond Moltalk een enorme chaos gisteren. Iedereen praat door elkaar. En ik kijk niet in mijn eentje tv, dus in het midden van die chaos werd er gezapt.

Maar wel vreemd dat de presentatoren de afleveringen al zo ver van tevoren kijken. Voorbereiden is één ding, maar het geeft wel alle ruimte om de hints te sturen.

Bijzondere combinatie: teveel regie (vind ik) en toch ook: teveel chaos.
Ik houd het maar bij de afleveringen van WIDM.

Mee eens. Ik vond dat Daniël een paar keer rake dingen zei en de diepgang zocht. Dat werd dan meteen afgedaan als “wow dit gaat snel o.i.d”. Gemiste kans om daar een goed gesprek over te hebben.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Moltalk
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2024, 14:02:24 »
Inderdaad een gemiste kans. Aan de gasten ligt het niet. Zo jammer hoe het dan loopt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2024, 14:14:44 »
De tafelgasten kijken de aflevering een uurtje eerder dan de gewone kijker.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2024, 15:40:43 »
De chaos kwam hoofdzakelijk door Lakshmi, die volgens Sahil al 3 glazen champagne op had  ::ohno::
...maar soms even niet :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2024, 16:04:30 »
De chaos kwam hoofdzakelijk door Lakshmi, die volgens Sahil al 3 glazen champagne op had  ::ohno::

Ja, heel irritant. En zij was dan weer de katalysator voor Sahil. Ik hoop dat ze haar nummer voorlopig even uit de rolodex verwijderd hebben.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2024, 16:33:45 »
Ik vind Lakshmi wel een leuk ongeleid projectiel als kandidaat, maar wel een waarvan je al snel denkt dat die eruit gaat vliegen. En Daniel juist een hele slimme kandidaat die gaat winnen. Dat bleek ook wel in de uitzending. Ik denk ook niet dat ja haar nog eens moet uitnodigen om haar 'expertise'. Als je een goed ongeleid projectiel wil laten leiden moet je Tina nemen. Die kan het zo van Marlijn overnemen en een fantastische show maken ::bravo:: ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2024, 16:40:41 »
Drie glazen vind ik wel meevallen als ze de afl. een uurtje eerder kijken. Zal ik maar niet zeggen hoeveel ik er in twee uurtjes wegtik. Anyways, ik vond het wel een gezellige uitzending. Er werd niemand afgezeken. Marlijn vond dat blijkbaar nodig toen Sarah Janneh te gast was. Tot drie of vier keer toe. Steeds een variant van dezelfde 'grap'. Dan ben je gewoon niet gastvrij, vind ik. Maar is persoonlijk.

Lakshmi, die blijkbaar niet tegen een beetje alcohol kan, vond ik juist wel grappig met haar non-opmerkingen. Altijd een leuke gast. Sahil trek ik ook goed (in het spel vond ik de edit die hij meekreeg minder ...maar dat ligt natuurlijk niet aan hem).


Als je Moltalk in gezelschap kijkt, gewoon de zapper in eigen beheer houden. Het duurt maar 25 minuutjes, dan ergeren ze zich maar even ::ok::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2024, 16:49:43 »
Marlijn, Splinter en de redactie van Moltalk kijken de zondag voorafgaand aan de aflevering - dus bijna een week eerder - de komende aflevering van 'WIDM?'.
Dit wist ik inderdaad al eerder, want ik volg Marlijn op Instagram en ze had vorig jaar een keer een story geplaatst dat ze thuis al aan het voorbereiden was voor moltalk.
En niet de mol wordt volgens mij bijna altijd opgenomen op de maandag in de week wanneer die persoon afvalt. Toen niet de mol nog op YouTube verscheen stond daar de datum wanneer Splinter naar de afvaller ging en dat was steeds op de maandag in de week dat ze afvielen.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 16:53:41 door Mol1991 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2024, 16:53:15 »
Drie glazen vind ik wel meevallen als ze de afl. een uurtje eerder kijken.
OK maar ik denk dat eerder de kritiek was dat ze nogal door elkaar aan het schreeuwen waren. Ik was zelf inderdaad het spoor totaal bijster, ik wist niet meer wat iedereen wilde zeggen op een bepaald moment. Dat kan soms ook leuk en grappig zijn maar ik vond het in dit geval wel storend ja.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2024, 17:29:58 »
Dat ligt aan de presentatoren, vind ik. De gasten waren echt nog wel handelbaar.

Splinter is beter in een rustigere setting. Met een ander publiek.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Moltalk
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2024, 17:45:06 »
Eens. Ik zie liever Rop in plaats van Splinter.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: Moltalk
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2024, 17:57:02 »
Eens. Ik zie liever Rop in plaats van Splinter.

Ik ben voor Rop & Welmoed als presentatoren en dan Daniël met een wekelijkse analyse-rubriek i.p.v. het molloten-interviewtje.