Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 34153 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #80 Gepost op: 11-02-2024, 19:23:07 »
tunnel
Ik zit momenteel niet in een tunnel.... ik heb Kees als Afvaller staan en Rian als Vreesmol. Zij heeft de minste strepen door haar naam, maar ja, zij heeft ook geen molacties. Dus heb ik Kees als Wensmol. Om het even voor mij kan Kees straks rood krijgen of... de mol zijn. Ik zie daar wel geinige dingen in.

Dan ga ik bedenken welke scenario's logisch zijn bij Kees als mol. Die zijn er best wel. Niet te ontkennen valt dat hij opeens Babs op zijn verdachtenlijst heeft staan.... niemand anders heeft dat. Ik vraag mij dan af, WAAROM? Best verdacht :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #81 Gepost op: 11-02-2024, 19:40:46 »
Dan ga ik bedenken welke scenario's logisch zijn bij Kees als mol. Die zijn er best wel. Niet te ontkennen valt dat hij opeens Babs op zijn verdachtenlijst heeft staan.... niemand anders heeft dat. Ik vraag mij dan af, WAAROM? Best verdacht :o

Ja dat klopt. De regie wou vorige aflevering heel graag ergens een quote dat Babs verdacht is, omdat een deel van de wat passievere kijker Babs alsnog gaat overwegen. De mol is wel de geijkte persoon om de regie even met een quoteje uit de brand te helpen. Maar het kan ook dat ergens Kees dit gezegd als onderdeel van een veel langer meanderend verhaal (waarin hij - naar ik aanneem - uiteindelijk de gedacht van Babs als mol verwerpt).

Als Kees of Rian de mol is, staan ze allebei hoogstwaarschijnlijk in de finale. Bij Sor (of minder waarschijnlijk Anna of Fons) als mol ziet het plaatje er heel anders uit en lijkt het juist waarschijnlijk dat zowel Kees als Rian afvallen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2024, 10:18:10 »
Zolang Babs in het spel zit en kans heeft om de finale te halen is een finale met 4 reëel. Babs kan immers de mol niet meer zijn en bij een finale met 3 zou dit wel erg gemakkelijk worden voor de enige andere finalist en voor de kijkers is het dan ook minder spannend. De edit bij Kees gaf al een kleine verdenking naar Babs. Dat kan een voorschotje zijn naar een finale met Babs en Kees. Dat past ook wel bij de verdachte edit die Kees al vanaf het begin krijgt. Zelfs al vóór de eerste aflevering in de trailer werd hij samen met Anna verdacht geedit. Met de verdenkingen van Kees kan nog geschoven worden want die zijn naast die van Rosario en Rian vaag gehouden.

Wie dan de andere 2 finalisten worden? Gezien de edit maakt Anna een grote kans. Samen met Kees al vanaf het begin hoofdverdachten in de app. Anna en Fons verdenken elkaar en Babs verdenkt ook Fons. Missschien verschuiven er nog verdenkingen richting Anna? Bij Rian is Anna weggeëbd maar Rosario noemt Anna nog wel......

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2024, 10:51:27 »
Ik denk: finalisten iig Fons, Anna en Sor. En Kees als het een vierpersoonsfinale wordt. Baps en Rian vallen af voor de finale.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #84 Gepost op: 12-02-2024, 21:30:31 »
In het kees topic staat een hele goede analyse over kees (dat kees op tooske zat en tooske op kees, dat wrs tooske de test het langzaamst heeft gemaakt omdat kees zo snel was)

Sor en babs zitten op anna en het zal wel zijn dat rian uiteindelijk de mol is want heb geen idee op wie zij zit (en waarom passief spelen leuk is)

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #85 Gepost op: 12-02-2024, 21:34:35 »
Ténzij iedereen al op Fons zit in deze fase. Van de meesten lijkt me dat ook wel duidelijk: ik heb geen twijfel dat Fons hoofdverdachte van de groep is. Alleen van Kees en Sor is het een beetje in het ongewisse of ze Fons verdenken, dus het zou mooi zijn als daar meer duidelijkheid over komt

Jeroen zat op sor en fons, en fons molt echt veel te duidelijk, we hadden jurre vorig jaar dus weer zon duidelijke mol lijkt me niet waarschijnlijk.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #86 Gepost op: 12-02-2024, 22:17:02 »
In het kees topic staat een hele goede analyse over kees (dat kees op tooske zat en tooske op kees, dat wrs tooske de test het langzaamst heeft gemaakt omdat kees zo snel was)

Ik geloof dat je verwijst naar een post van presentatortje die aangeeft dat Kees en Tooske mogelijk op elkaar zaten, omdat ze vaak bij elkaar in opdrachten zaten. Ik vind dat zwak bewijs.

Kees heeft waarschijnlijk de test sneller gemaakt dan Tooske, maar Tooske zette ook een joker in. Tooske zat hoogstwaarschijnlijk fout. Het kan best dat er meerdere andere kandidaten ook fout zaten en dat die allemaal met dom geluk een extra goed antwoord hebben opgepikt door de test heen. Maar hoe meer andere kandidaten fout zaten hoe onwaarschijnlijker dat wordt.

In deze fase van het spel zitten doorgaans iets van 2-3 kandidaten goed (of deels goed) en ik verwacht dat dat dit jaar ook zal zijn. Dan waren er bij de test dus 3-4 die fout zaten maar wellicht is het 1-2 van hen beter gelukt nog een beetje te spreiden. Dan klinkt het afvallen van Tooske al een stuk logischer.

Maar wie is dan de mol die al aardig verdacht wordt? Op basis van het overzicht lijken alleen Anna (Sor, Fons), Fons (Anna, Babs), Rian (Fons, Kees) daarvoor in aanmerking te komen, maar ook Kees en Sor hebben een verdenking achter zich (en mogelijk zijn er andere verdenkingen weggepoetst).

Citaat
Sor en babs zitten op Anna

Waar haal jij uit dat Babs op Anna zit? Ik heb daar geen indicatie voor gezien.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #87 Gepost op: 12-02-2024, 23:10:20 »
Ik geloof dat je verwijst naar een post van presentatortje die aangeeft dat Kees en Tooske mogelijk op elkaar zaten, omdat ze vaak bij elkaar in opdrachten zaten. Ik vind dat zwak bewijs.

Kees heeft waarschijnlijk de test sneller gemaakt dan Tooske, maar Tooske zette ook een joker in. Tooske zat hoogstwaarschijnlijk fout. Het kan best dat er meerdere andere kandidaten ook fout zaten en dat die allemaal met dom geluk een extra goed antwoord hebben opgepikt door de test heen. Maar hoe meer andere kandidaten fout zaten hoe onwaarschijnlijker dat wordt.

In deze fase van het spel zitten doorgaans iets van 2-3 kandidaten goed (of deels goed) en ik verwacht dat dat dit jaar ook zal zijn. Dan waren er bij de test dus 3-4 die fout zaten maar wellicht is het 1-2 van hen beter gelukt nog een beetje te spreiden. Dan klinkt het afvallen van Tooske al een stuk logischer.

Maar wie is dan de mol die al aardig verdacht wordt? Op basis van het overzicht lijken alleen Anna (Sor, Fons), Fons (Anna, Babs), Rian (Fons, Kees) daarvoor in aanmerking te komen, maar ook Kees en Sor hebben een verdenking achter zich (en mogelijk zijn er andere verdenkingen weggepoetst).

Waar haal jij uit dat Babs op Anna zit? Ik heb daar geen indicatie voor gezien.

omdat ze bij de mayastenen anna echt aan de ketting had en haar niets liet doen. anna corrigeerde kees bij het stijldansen, een mol zou dat niet doen. maar ik merk dat ik er zelf ook niet uit ben. als tooske echt vol op kees zat had ze m.i. in de finale gestaan. Dit is een moeilijk siezoen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #88 Gepost op: 13-02-2024, 13:11:54 »
Ik begin steeds meer in dit spookbeeld te geloven dat Babs in de finale komt, met Kees dus. Kees de Productieassistent. Want werkelijk... niemand gelooft toch meer in Babs als mol ??? Voelt erg gedwongen.

Babs als finalist is wel interessant, omdat ze het er zo inwrijven dat ze op Fons zit.

Alleen de Mol-vraag was blijkbaar niet genoeg. Ze tonen nog een antwoord dat alleen op Fons kan slaan. Ten derde dat ze de m/v-vraag op een man invult.

Boodschap is dan: finalist met enorme informatievoorsprong zit op Mol Fons.

Anders (als Fons voor de finale nog rood krijgt) had de edit van finalist Babs' analoge test subtieler gekund.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #89 Gepost op: 13-02-2024, 13:30:44 »
Of Babs valt zelf nog voor de finale af. Dan kan het zijn dat ze een eventuele volgende  test slechter maakt dan andere Fonsverdenkers of switcht. Dat wordt dan een mooie mindfuck voor de Fonsverdenkers, ook voor mijzelf dus. ;D Dat kan de reden zijn dat ze het zo duidelijk tonen.

Anna is wel een potentiële finalist. Tooske heeft Anna in aflevering 5 laten vallen en is exit. Bij Rian is Anna sinds afl. 3 weggeëbd. Als dit zo blijft dan kan Rian zomaar de volgende afvaller zijn. Rian leek nogal van slag bij het rode scherm van Tooske en op het insta account van Tooske schreef ze dat Tooske haar mol was. Ze moet zich nu herpakken.

Rosario verdenkt Anna nog wel (wat hij in het bondje tegen Babs zegt neem ik met een korreltje zout). Hij blijft nog wel even  ;)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #90 Gepost op: 13-02-2024, 13:34:10 »
Ik vind Babs testvragen op Fons (inclusief de WIDM vraag) een sterker bewijs dan dat ze Anna controleert. Het wordt in de biecht bevestigd en ze geeft bij haar biecht bij haar bondje met Sor aan dat ze Sor ook niet vertrouwd. Dus Babs zit zeker op Fons, maar het kan zijn dat ze Anna en/of Sor ook meeneemt.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #91 Gepost op: 13-02-2024, 13:52:26 »
De analyses hier zijn wel interessant, maar laten we niet vergeten dat de wie-verdenkt-wie enorm production-driven is. In het seizoen van Anne-Marie zat Marit (afvaller 4) al volledig op de juiste mol (bleek later), maar als je naar de edit kijkt, lijkt iedereen nog afleveringenlang te twijfelen en te spreiden. Frits (afvaller 5) had al 100% op AM ingezet. Zelfde geldt voor de seizoenen van Margriet en Klaas, al heel vroeg zat iedereen (grotendeels) goed (Evelien, Ajouad, Cécile). In de edit is het altijd enorm uitgebalanceerd. Er wordt onwijs gesjoemeld met het editten, dat klikken met die muis op antwoorden is er bij bedacht. Het klopt vast heel vaak niet met iemands daadwerkelijke antwoorden.

Ik vind het feit dat Babs Anna in de gaten houdt daarom ook 100x sterker bewijs voor haar verdachte dan het feit dat ze invult op Fons. 

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2024, 14:07:02 »
Er wordt onwijs gesjoemeld met het editten, dat klikken met die muis op antwoorden is er bij bedacht. Het klopt vast heel vaak niet met iemands daadwerkelijke antwoorden.
Volgens mij geeft Rick hier wel eens aangegeven dat de testvragen er inderdaad achteraf in gemonteerd worden, maar dit wel altijd overeenkomt met de daadwerkelijke antwoorden. Of je dat wil geloven is natuurlijk een tweede, maar ik heb nooit een reden gezien om daaraan te twijfelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2024, 14:59:43 »
Volgens mij geeft Rick hier wel eens aangegeven dat de testvragen er inderdaad achteraf in gemonteerd worden, maar dit wel altijd overeenkomt met de daadwerkelijke antwoorden. Of je dat wil geloven is natuurlijk een tweede, maar ik heb nooit een reden gezien om daaraan te twijfelen.

Ik ook niet, totdat Kees in aflevering 5 een vraag die enkel op Babs kon slaan invulde.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #94 Gepost op: 13-02-2024, 15:04:46 »
Wat JP1999 zegt ben ik wel beetje mee eens, want Margriet was al snel ontdekt als mol bij de kandidaten, maar dat zag je als kijker niet.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #95 Gepost op: 13-02-2024, 15:17:21 »
Dank voor de aanvullingen, allemaal. Rians Tooske-verdenking heb ik (tussen haakjes) toegevoegd. Dat Babs Anna controleert ook.

Sors nep-verdenkingen had ik er al uitgesloopt, om het betrouwbaar en overzichtelijk te houden. Z'n analoge test wijst inderdaad naar Anna. Ik geloof dat ook.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #96 Gepost op: 13-02-2024, 15:46:37 »
Ik ook niet, totdat Kees in aflevering 5 een vraag die enkel op Babs kon slaan invulde.
Daar heb ik drie mogelijke verklaringen voor:

1. Hij is de mol en dan maakt het toch niet uit wat je invult
2. Hij heeft één testvraag op Babs ingezet, gewoon voor de zekerheid, en dat wordt dan breed uitgemeten in de montage (ik geloof in ieder geval niet dat hij echt op Babs zit)
3. Hij heeft inderdaad een geheugen als een vergiet en heeft zich gewoon vergist
Wat JP1999 zegt ben ik wel beetje mee eens, want Margriet was al snel ontdekt als mol bij de kandidaten, maar dat zag je als kijker niet.
Als je een beetje oplette kon je daar echt wel doorheen prikken. Ik twijfelde met Margriet in het begin juist omdat ze wel heel erg duidelijk maakten dat ze veel verdacht werd

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #97 Gepost op: 13-02-2024, 16:03:45 »
Klopt, als je een beetje oplet, maar niet iedereen doet dit.
Maar ik kon het niet geloven, omdat het te makkelijk was, net zoals bij Anne-Marie. Maar het is wel zo dat de makers dit wel proberen te voorkomen dat als ze Margriet noemde het eruit knipte of wat dan ook. Dus ik geloof niet alles van de test en op wie ze zitten volgens hun biechten. En elk jaar krijg ik tijdens de ontknoping of interview een bewijs dat het inderdaad niet klopte. Zoals het leek dat Ranomi Daniël altijd verdachter vond dan Jurre, wat totale onzin is, ze heeft na het laatste telefoongesprek een switch gemaakt naar Daniël, daarvoor zat ze op Soy en Jurre.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #98 Gepost op: 13-02-2024, 16:32:09 »
over verdenkingen gesproken, zie ook het extra beeldmateriaal....... :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #99 Gepost op: 13-02-2024, 21:24:26 »
afl. 6

Babs: Mol-vraag: Fons, vraag 9: Fons, Mol = man, (controleert Anna)

Aanvulling: Babs zegt in de biecht (bondjesvorming) dat ze Sor 'niet, maar dan ook totaal niet' vertrouwt. Dat is ook de reden dat ze een bondje met hem wil.