Auteur Topic: [Theorieën] Afvallerstopito  (gelezen 4646 keer)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
[Theorieën] Afvallerstopito
« Gepost op: 13-01-2024, 22:04:04 »
Ik denk dat het tijd wordt om een apart topic te openen over de Afvallerstopito's die Babs en Jip nu gekregen hebben. Wat gaan deze betekenen?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2024, 22:05:40 »
Ik gok idd een strijd voor 1 terugkomst na aflevering 3, waarbij ik de ‘afvaller’ van die aflevering wel goed in de gaten ga houden mocht dat degene zijn die terug in t spel komt.

Wellicht is t ook iets heel anders voor later in t spel maar dan maken ze de afvallers wel een beetje lekker met niks

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2024, 22:05:54 »
Er komt een derde bij, volledige topo vormend en 1 van hun keert terug lijkt me de meest logische uitweg.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2024, 22:06:48 »
Ik gok dit jaar geen aflevering waarbij er niemand afvalt. Zodra er 3 of 4 verzamelt zijn, mag er 1 iemand terugkomen maar valt er die aflevering dus wel iemand af.

Ik twijfel tussen 3 of 4. Misschien dat het aantal afhangt van het aantal gestolen topito's van de eerste opdracht?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2024, 22:11:05 »
3 stukjes maken 1 topito en dan moeten die 3 soort van strijd aan en is het aan de andere kandidaten of er een afvaller terug komt in ruil voor geld in of uit de pot.

Maar ik geloof niet dat de mol bij de afvallers zit. Punten kwijt uit de app en te lang uit het spel.


Wat me overigens wel opviel.

Zowel bij Babs als bij Jip zien wij als ze afvallen stukjes met Rian in beeld.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 22:12:39 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2024, 22:16:43 »
Het kan ook nog steeds zoiets zijn als 'je mag met je topito iemand die nog in het spel is vertellen op wie jij het meest hebt getunneld in de test iod...
Terugkomen in het spel, ik ga er niet van uit... (de wens en de gedachte)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2024, 22:18:04 »
Ik zie het totaal niet zitten dat 1 van de drie terugkomt. Sowieso missen zij dan cruciale info voor hun eigen vervolg. En wat is het nut van het terugkomen?

Toegegeven: je kúnt (Roderick heeft het bewezen) tot in de finale komen.

Er zit iets anders achter, naar mijn mening.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2024, 22:21:09 »
Het kan ook nog steeds zoiets zijn als 'je mag met je topito iemand die nog in het spel is vertellen op wie jij het meest hebt getunneld in de test iod...
Terugkomen in het spel, ik ga er niet van uit... (de wens en de gedachte)

Dat hoop ik ook eerder.
Dat de 3 b.v mogen kiezen of een opdracht krijgen die bepaalt welke kandidaat de vrijstelling krijgt maar verder zelf niet terug kunnen  komen in het spel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2024, 22:25:17 »
Als we zes afvallers hebben zijn er twee volledige vrijstellingen te maken. Het zou in mijn ogen ook goed mogelijk zijn dat in aflevering 8 de vier overgebleven kandidaten een pleidooi voor de afvallers moeten houden waarom zij een finalevrijstelling verdienen. En dat de afvallers mogen stemmen door hun topito aan iemand te schenken. In het beste geval 2 vrijstellingen, in het slechtste geval geen of slechts één.

Andere optie:
De afvallers kunnen met een spel waar we nu nog niets van zien de Mol weer dwarsbomen op afstand. Zou niet weten hoe, maar de makers hebben de smaak te pakken wat betreft Team A beïnvloedt Team B.  ::) Als je het hebt over 'de toekomst naar je hand zetten' is dat er wel een denk ik.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2024, 22:33:27 »
Ik vraag me ook af of de afvallers elkaar gaan kunnen spreken.

Want als Babs de test op personen A, B en C heeft ingevuld en Jip op D, E en F, en ze bespreken dat met elkaar (nog niet wetende wat die topito gaat betekenen), en ze zouden die info bij elkaar leggen, dan kunnen ze bijna deduceren wie de mol is. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Dus ik verwacht ergens dat de afvallers apart gehouden worden. En dat Babs wellicht niet eens te weten krijgt wie afvaller 2 is.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2024, 22:35:26 »
Ik hoop zo niet dat er iemand terugkomt...  ::ohno::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2024, 22:38:40 »
Ik hoop zo niet dat er iemand terugkomt...  ::ohno::

Ik denk ook niet dat iemand terug komt  ;D. Die topito word vast gebruikt om in de finale het portaal weer op te lichten en de mol te bekend te maken ofzo.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2024, 22:42:33 »
Ik vraag me ook af of de afvallers elkaar gaan kunnen spreken.

Ik denk dat we daar snel genoeg achter komen, meestal zien we wel stukjes uit een afvallers hotel (iig de laatste 2 jaar) op social media, dus als we dat nu niet meer zien dan is er meer aan de hand.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #13 Gepost op: 13-01-2024, 22:44:00 »
Ik denk ook niet dat iemand terug komt  ;D. Die topito word vast gebruikt om in de finale het portaal weer op te lichten en de mol te bekend te maken ofzo.
Aangezien Rik heeft gezegd dat er eerder duidelijkheid komt over de toekomst van Babs, dan over de mol lijkt me dit niet het geval.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #14 Gepost op: 13-01-2024, 22:57:34 »
Misschien eindelijke de gouden vrijstelling wat die ook moge betekenen?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #15 Gepost op: 13-01-2024, 22:59:54 »
Als we zes afvallers hebben zijn er twee volledige vrijstellingen te maken. Het zou in mijn ogen ook goed mogelijk zijn dat in aflevering 8 de vier overgebleven kandidaten een pleidooi voor de afvallers moeten houden waarom zij een finalevrijstelling verdienen. En dat de afvallers mogen stemmen door hun topito aan iemand te schenken. In het beste geval 2 vrijstellingen, in het slechtste geval geen of slechts één.

Andere optie:
De afvallers kunnen met een spel waar we nu nog niets van zien de Mol weer dwarsbomen op afstand. Zou niet weten hoe, maar de makers hebben de smaak te pakken wat betreft Team A beïnvloedt Team B.  ::) Als je het hebt over 'de toekomst naar je hand zetten' is dat er wel een denk ik.
Dat lijkt me ook heel goed mogelijk. Dat ze stukjes mogen afgeven aan kandidaat van keuze richting de finale.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #16 Gepost op: 13-01-2024, 23:17:27 »
Een topo = vrijstelling. Dus dat die er komt staat mijns inziens vast. Als ze na 6 afvallers 2 topo's weg gaan geven is oneerlijk als ze er dan ook allebei uitgaan... Dus desondanks dat dat een zwaar onrealistisch scenario is, lijkt me dit niet de uitweg.

Het lijkt me het meest logisch aangezien ze...

A. Nog niets van een afvallershotel hebben laten zien, maar enkel in het busje. (Was het overigens een ander busje/lagen er andere spullen in?)
B. Nog niets door hebben laten schemeren dat ze elkaar gezien zouden hebben.
C. De mol zelf niet betrokken is bij de afvallers.

Dat de 3 afgevallen kandidaten een Mexican standoff hebben om terug in het spel te komen... ook ik ben niet helemaal tevreden met dit idee, maar het is natuurlijk héél toevallig dat precies de vrijstellingen uit aflevering 1, voor aflevering 1,2 en 3 waren. Dat deze topito's overigens allemaal op de stenen tablet zijn gedrukt is ook een gevaarlijke toevalligheid.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2024, 23:52:36 »
Dat laatste had ik vorige week geopperd. En gezien ze in Mexico zijn zie ik ze het er wel voor aan om zoiets erin te verwerken. Bovendien hebben ze eerder al spellen gehad met dat je topito's moet zien te verzamelen. Voor het laatst in Susan Visser haar seizoen. Origineel in Mexico 2008. Om de topito's enkel in te zetten om te stemmen op wie dat jij denkt dat de mol is van de finalisten.. Of wie van de laatste vier jij een finale vrijstelling gunt daar heb je geen topito's voor nodig.

Ik zat bij Moltalk en zowel Babs en Jip waren er aanwezig. Beide waren duidelijk vooraf geïnstrueerd geen commentaar te geven verder. Dus we gaan het zien niet volgende week maar in aflevering 4. Dat is of een afvallers loze aflevering dan wel de terugkomst. En ook dat zagen we vaker. Roderick en Liz waren ook drie afleveringen afgezonderd van de groep. Of je dat de mol moet aandoen: lijkt me niet handig. Maar het kan wel degelijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2024, 00:02:07 »
Roderick en Liz waren ook drie afleveringen afgezonderd van de groep. Of je dat de mol moet aandoen: lijkt me niet handig. Maar het kan wel degelijk.
Roderick en Liz hadden geen rood scherm gehad en het was vooraf duidelijk dat ze terug zouden komen. Dat maakt het voor mij toch een andere situatie.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2024, 00:03:44 »
Ik zat bij Moltalk en zowel Babs en Jip waren er aanwezig. Beide waren duidelijk vooraf geïnstrueerd geen commentaar te geven verder. Dus we gaan het zien niet volgende week maar in aflevering 4. Dat is of een afvallers loze aflevering dan wel de terugkomst. En ook dat zagen we vaker. Roderick en Liz waren ook drie afleveringen afgezonderd van de groep. Of je dat de mol moet aandoen: lijkt me niet handig. Maar het kan wel degelijk.

Maar hoe wil je dan de uitslag van de test berekenen? Op basis van de test ervoor? Of totale willekeur? Dat is voor mij echt not done.

Dat er een afvaller terugkomt of kan terugkomen, dat zie ik best gebeuren, maar die zijn echt de mol niet. ::ohno::
Bij Roderick en Liz was het anders, die zaten gewoon in het spel - en je kon ze ook als Mol aanduiden in de test.