Auteur Topic: [Aflevering 4] Revanche  (gelezen 8751 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2024, 00:40:12 »
Ik ben echt veel minder mild dan hierboven.

Ik durf zelfs wel te stellen dat dit misschien de allerslechtste aflevering was in de afgelopen 8 jaar.

- Een chaotische rommelige opdracht waarbij je veeeeels te veel door elkaar ziet gebeuren en zelfs mega intelligente medekijkers met mij het spoor volledig bijster waren.
- de opdracht van de afvallers was saai en nietszeggend ( en dan heb ik het niet eens over het slaag gehalte, het moest lukken voor de 2e opdracht en spoiler: tenenkrommende cliffhanger.
- saaie spelletjes spelen die kinderen van 5 nog kunnen terwijl ze op een bootje varen, GAAP.
- expeditie robinson proef om te bepalen wie er de meeste kans heeft om terug te komen??? REALLY?
- de kinderachtige uitleg van de kandidaten in de biechten… als het nou intelligente spellen waren zou ik het nog begrijpen maar de montage is onmogelijk dus die biechten gaan dat echt niet rechttrekken. If anything maken ze het meer cringe.
- de cliffhanger??????? Sorry maar Wie is de Mol is koning geworden in het spannend proberen te maken van niet spannende dingen.
Het boeit echt niemand wie in die box zit? Laat het gewoon zien. Echt ik heb me echt kapot zitten irriteren.
En de aflevering werd opeens 10 minuten eerder geskipt, het leek wel een fout maar het bleek echt zo te zijn.

Ik heb er geen woorden voor.
In je laatste seizoen nota bene, sorry to say. Rick is een topper maar dit was stuitend, to say the least.


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2024, 00:48:36 »
Waar hebben we naar zitten kijken ?  Opdracht 1 leuk , zowel het sneaky compleet aanleveren van de topito als het fietsen en bellen . Ik dacht eerst de mol zit zeker bij het gietsen want tijdrekken en je zorgt dat er zeker 2000 euro niet in de pot gaat, maar een sluwe mol weet eigenlijk vrij zeker dat 4 gretige kandidaten wel gaan voor troeven en dus het geld gaan verspelen .

Maar daarna, het blokkentorentje bouwen , wat een niveau mensen , tenenkrommend.
En dan de puzzelopdracht in de boten, totaal geen idee wat welke opdracht waard was, wat gebeurt er met puzzels die ze niet beginnen. Wat is er goed en wat was er fout. Rik die zegt -500, het had ook -1000 of +750 kunnen zijn, we hebben gewoon geen idee omdat ze het niet willen laten zien .

Dan de cliffhanger , je wist dat het er aan zat te komen en ze kunnen de terugkeer dus inderdaad nog een aflevering langer rekken .   Triest

Kans dat de mol in een kist zit ? Met productie assistenten die de terugkerende mol in de juiste kist stoppen, zeker aanwezig , maar als het dan niet justin is , dan is het missen van afleveringen toch een ding .

Eens, ténenkrommend. Ik kan er maar niet over uit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #42 Gepost op: 28-01-2024, 00:50:41 »
Mee eens dat het terug verenigen van de topitos moest lukken .

En als er een mol bij de afvallers zat, zal productie echt wel zorgen dat de mol in de kist zit waarvan ze de sleutel pakken .

Het lijkt met de verdeling 6-3-1 sleutel alsof alle drie afvallers kans hebben om in de juiste kist te komen , maar aangezien er tijd en ruimte is tussen plek van sleutels pakken en de plek van de kisten, is het een koud kunstje om even door te geven welke sleutel is gekozen en dan stoppen we de mol in die kist.  Indien de mol inderdaad een van de drie afvallers is, hebben de andere twee afvallers nooit een echte kans gehad .

Ik vind het wel vreemd dat een stel kandidaten staat te juichen oo de terugkeer van een kandidaat, hun kansen op de winst verkleinen hierdoor alleen maar .


Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #43 Gepost op: 28-01-2024, 00:53:07 »
Mee eens dat het terug verenigen van de topitos moest lukken .

En als er een mol bij de afvallers zat, zal productie echt wel zorgen dat de mol in de kist zit waarvan ze de sleutel pakken .

Het lijkt met de verdeling 6-3-1 sleutel alsof alle drie afvallers kans hebben om in de juiste kist te komen , maar aangezien er tijd en ruimte is tussen plek van sleutels pakken en de plek van de kisten, is het een koud kunstje om even door te geven welke sleutel is gekozen en dan stoppen we de mol in die kist.  Indien de mol inderdaad een van de drie afvallers is, hebben de andere twee afvallers nooit een echte kans gehad .

Ik vind het wel vreemd dat een stel kandidaten staat te juichen oo de terugkeer van een kandidaat, hun kansen op de winst verkleinen hierdoor alleen maar .

Dat jullie nog bezig kunnen zijn met een Mol. Ik heb er respect voor. Alles staat me zo tegen na deze aflevering dat ik niet eens bezig ben met wie de Mol is.

En idd de kandidaten. Juichen bij een afvaller terwijl het hun kansen verkleind. Ik wil echt niet in het verleden blijven hangen maar wat hunker ik naar een fanatieke kandidatengroep die voor de winst gaat.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2024, 00:54:31 »
Ik vind dit ook een hele matige aflevering. Eerste oodracht vond ik nog wel leuk, maar daarna vond ik het ronduit saai. En ik vind het echt ronduit stom en niks toevoegen om de bekendmaking van de kandidaat die terugkomt nog een week te rekken.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2024, 01:17:23 »
Ja, er is veel gekeken naar De Mol 2023.

Ik dacht na vorige aflevering: als Justin gelijk terugkeert, dan kan hij de Mol nog steeds zijn. Sterker nog, dan zou hij wel eens echt de Mol kunnen zijn.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Rik zegt duidelijk dat ze alledrie naar huis gaan op het moment dat de opdracht niet zou slagen, de mol kun je niet naar huis sturen... Er hangt teveel risico aan. Zeker gezien het feit dat je twee mede kandidaten met je mee hebt lopen die het om zeep kunnen helpen.

De mol zit niet bij de 3 afvallers. Ik verwacht dan ook niet dat ze de rode stempel weghalen in de leader. Of je ineens weer punten in kunt zetten in de app.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2024, 01:21:51 »
Rik zegt duidelijk dat ze alledrie naar huis gaan op het moment dat de opdracht niet zou slagen, de mol kun je niet naar huis sturen... Er hangt teveel risico aan. Zeker gezien het feit dat je twee mede kandidaten met je mee hebt lopen die het om zeep kunnen helpen.

De mol zit niet bij de 3 afvallers. Ik verwacht dan ook niet dat ze de rode stempel weghalen in de leader. Of je ineens weer punten in kunt zetten in de app.
Over het risico ben ik het met je eens,. Maar op de site van de avrotros is het rode kleurtje weg bij de foto's van de 3 afgevallen kandidaten. En (op de foto's die ik op X voorbij zag komen) kun je ook op alle afvallers punten inzetten.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2024, 01:36:17 »
In die app is gewoon belachelijk, ik had babs als schot voor de boeg en dat nooit gewijzigd, dus na aflevering 1 alles kwijt. Jammerdebammer, maar dan zou misschien babs in afl 5 terugkeren en weer punten kunnen opleveren .   Klinkt absurd

Offline MollootS82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2024, 03:03:37 »
Ja, dat begrijp ik ook niet. Je kan punten verliezen omdat iemand eruit vliegt, maar er later gewoon weer op inzetten?

Als ze zover gaan dat 1 van die drie de mol is stop ik met kijken, een dergelijke hoeveelheid manipulatie accepteer ik niet. Je kan dan ook punten verliezen in de app door op de mol in te zetten, dat is compleet absurd.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2024, 09:34:52 »
In die app is gewoon belachelijk, ik had babs als schot voor de boeg en dat nooit gewijzigd, dus na aflevering 1 alles kwijt. Jammerdebammer, maar dan zou misschien babs in afl 5 terugkeren en weer punten kunnen opleveren .   Klinkt absurd
Het lijkt mij onmogelijk dat een van hen de mol is, aangezien ze bij Splinter in Niet de Mol zijn geweest.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2024, 09:42:26 »
Maar waarom zou de Mol willen kiezen wie er terugkomt? Daar heeft de Mol toch geen belang bij?

Nee ik zie dat zeker niet als molactie. En ik zou ook niet weten wat het belang zou zijn voor de productie om hier iemand in voor te trekken op die manier.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2024, 10:11:47 »
Weer te weinig suspense in deze aflevering. Blokkentoren vond ik juist, achteraf gezien, wél interessant. Het is een kwestie van klein op groot en dan voelen en draaien tot alles stabiel genoeg staat. En dat Babs wint, is mooi want zij is in mijn ogen psychologisch gezien de minst neurotische van de drie, daarna Justin en daarna Jip.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 10:52:35 door Run »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2024, 11:08:26 »
Maar waarom zou de Mol willen kiezen wie er terugkomt? Daar heeft de Mol toch geen belang bij?

Tenzij het dus uiteindelijk geld zou kosten om de afvaller terug te kopen. Dan kan de mol er wel belang bij hebben om voor de afvaller te gaan waarvan hij denkt dat de kandidaten wel geld voor willen uitgeven. Een Babs bv.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2024, 11:49:13 »
Ik kijk niet zo intensief als eerdere jaren dus grote kans dat ik de plank missla. Justin zou toch prima terug kunnen komen en zelfs de mol kunnen zijn ? Sinds zijn eliminatie is er geen test meer geweest en verloren app punten kunnen weer teruggezet worden ? Niet dat ik in die tunnel zit hoor...
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 11:50:52 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #54 Gepost op: 28-01-2024, 12:01:42 »
Ja, dat kan wat mij betreft best. Mits het hele afvaller terug verhaal doorgestoken kaart is.

Of dat iets is wat ze zouden doen? Dat is de vraag.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #55 Gepost op: 28-01-2024, 12:18:01 »
Ik kijk niet zo intensief als eerdere jaren dus grote kans dat ik de plank missla. Justin zou toch prima terug kunnen komen en zelfs de mol kunnen zijn ? Sinds zijn eliminatie is er geen test meer geweest en verloren app punten kunnen weer teruggezet worden ? Niet dat ik in die tunnel zit hoor...
Ik hoop dat dat niet zo is, want dan is zijn optreden in Niet de Mol een leugen geweest, en zijn Jip en Babs niet meer dan bijvoorbaat kansloze figuranten in een van tevoren gescript verhaal.

Ze hadden het dan beter zoals in het laatste seizoen van de Mol kunnen doen, waarbij Comfort meteen na haar rode scherm de kans kreeg om terug te keren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #56 Gepost op: 28-01-2024, 12:18:30 »
Als het doorgestoken kaart blijkt te zijn, is dat funest voor de kijkcijfers en het programma. Kijkcijfers zullen dan instorten want zelfs de casual kijker heeft geen zin om zich zo te laten beledigen. Ik ga ervan uit dat ze niet zó dom zijn geweest en dat dus de terugkomer domweg niet de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #57 Gepost op: 28-01-2024, 12:33:05 »
Ik hoop dat dat niet zo is, want dan is zijn optreden in Niet de Mol een leugen geweest, en zijn Jip en Babs niet meer dan bijvoorbaat kansloze figuranten in een van tevoren gescript verhaal.

Ze hadden het dan beter zoals in het laatste seizoen van de Mol kunnen doen, waarbij Comfort meteen na haar rode scherm de kans kreeg om terug te keren.

Oh ja, je hebt gelijk. Rode scherm voor Comfort vond ik eigenlijk ook al op 't randje van molloten misleiding...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #58 Gepost op: 28-01-2024, 12:34:22 »
Ik zie zelfs niet in hoe het doorgestoken kaart zou kúnnen zijn. Of de kandidaten wel of niet de afvallers herkennen op de markt heb je gewoon geen invloed op

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] Revanche
« Reactie #59 Gepost op: 28-01-2024, 12:39:10 »
Wat is dan de toegevoegde waarde voor ons kijkers aan het terug laten komen van een babs?
3 afleveringen niets gedaan in het spel, dus minder info over die dagen en spelen we al drie dagen zonder mol?

Stel babs komt terug en komt ver in het spel, dan is de spanning voor de kijker wie de mol is kleiner omdat er iemand bij zit waarvan we weten dat het niet de mol kan zijn ( zonder manipulatie) .

Ik ben geen voorstander van terugkerende kandidaten gedurende een seizoen . Ik vond wat de mol vorig jaar deed al over de grens van molassistentie.