Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen  (gelezen 9175 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2024, 11:28:36 »
Goed overzicht.

Cucaracha: erg onmols van Anna om als enige het antwoord op de tweede vraag te weten

Jeroen spreekt ook spaans dus die zou dit ook hebben kunnen weten.

Ander opvallend iets is dat het nummer El Mariachi van Desperado overigens ook door Los Lobos en Antonio Banderas gezongen is.

En la Bamba wist hij wel meteen dat dat Los Lobos was. Waarom zou hij het andere nummer van deze band dan niet weten.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 11:44:12 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2024, 11:49:25 »
Na deze opdracht ben ik 100% zeker geworden van mijn mol, die ik sinds vorige week verdenk.

In deze opdracht laten Rian en Sor weinig van zich horen, die streep ik dus af.
Fons en Anna geven goede antwoorden, terwijl de rest het antwoord niet weet. Onmols, dus ook een streep.

Tooske haar “bijna goede” antwoord, wordt door de programma makers goedgekeurd. Dus ook geen mol, hoe zou je dat in de laatste aflevering moeten uitleggen?


Dan zijn er nog Jeroen en Kees over. Jeroen valt enorm op door zijn enthousiasme, ik herken dat wel. Zo zou ik ook een spel als dit spelen. Hij geeft veel goede antwoorden, hier en daar een foute. De acteur van Desperados weet hij niet, en dat vinden jullie verdacht. Ik denk niet dat jullie je daar op moeten blindstaren, want hij heeft ook veel wél goed gedaan. Ik streep Jeroen nog niet weg, maar ik denk niet dat hij de mol is.

Kees daarentegen, maakt gebruik van het fanatisme van Jeroen. Jeroen pakt de aandacht en Kees weet daarop mee te varen. Hij gaat mee in de foute antwoorden, en geeft een betoog waarom de wals voor de bruiloft is en niet een sportwedstrijd. Kees geeft alleen maar foute antwoorden, er komt niks goed uit zijn mond. Hij wil telkens door blijven spelen.
Dit in combinatie met wat ik in de vorige aflevering van hem zag, weet ik vrijwel zeker dat hij het is. Van de afgelopen 8 jaar heb ik het 7 keer goed gehad, en ik weet het ook bijna altijd wel na aflevering 3. Dus hopelijk kan ik jullie tunnels een beeeetje opengraven richting Kees, let maar goed op die man.  ::hug::
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2024, 11:56:37 »

Tooske haar “bijna goede” antwoord, wordt door de programma makers goedgekeurd. Dus ook geen mol, hoe zou je dat in de laatste aflevering moeten uitleggen?


Dan zijn er nog Jeroen en Kees over. Jeroen valt enorm op door zijn enthousiasme, ik herken dat wel. Zo zou ik ook een spel als dit spelen. Hij geeft veel goede antwoorden, hier en daar een foute. De acteur van Desperados weet hij niet, en dat vinden jullie verdacht. Ik denk niet dat jullie je daar op moeten blindstaren, want hij heeft ook veel wél goed gedaan. Ik streep Jeroen nog niet weg, maar ik denk niet dat hij de mol is.
::hug::

Uiteindelijk heeft Jeroen ook geen geld verdiend.
Je zou 200 aan hem alleen toe kunnen schrijven door zijn sterke begin, maar vervolgens heeft hij door de andere weer fout in te vullen zoals desperado en de bruiloft dat ook weer rechtgetrokken.
Kees staat ook in mijn top 4. Zeker ook verdacht. Maar wel heel erg zichzelf voor mij.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline _Malle_Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Doorgedraaide Molloot
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #43 Gepost op: 21-01-2024, 12:48:02 »
Uiteindelijk heeft Jeroen ook geen geld verdiend.
Je zou 200 aan hem alleen toe kunnen schrijven door zijn sterke begin, maar vervolgens heeft hij door de andere weer fout in te vullen zoals desperado en de bruiloft dat ook weer rechtgetrokken.
Kees staat ook in mijn top 4. Zeker ook verdacht. Maar wel heel erg zichzelf voor mij.

Ja klopt, het is wel heel slim om het als mol zo te spelen dat je 1 goed antwoord geeft en 1 foute.
Kees vond ik in afl3 nadat Rik uitleg komt geven over de zit-opdracht heel nep reageren, alsof hij het allang wist.
Mollen ontmaskerd: Jurre, Renee, Jeroen, Rob, Merel, Jan, Thomas & Klaas (NL). Comfort, Uma, Lennart & Alina (BE).

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2024, 13:01:43 »
Ik ben vooral afgegaan op het alcoholgebruik. Als mol ga je, denk ik, niet te ver met drank. Volgens mij waren er maar een paar kandidaten die niet dronken:
Rian, Sor en Justin. Anna ben ik niet zeker van.

Het zou natuurlijk een meesterzet zijn als de drankjes van de Mol 0.0 bevatte en dan net doen alsof je enorm aangeschoten bent. Daar zou alleen Jeroen mee wegkomen!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #45 Gepost op: 21-01-2024, 13:19:04 »
Jeroen kwam voor mij echt niet te dronken over tijdens de opdracht.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #46 Gepost op: 21-01-2024, 13:43:50 »
Na deze opdracht ben ik 100% zeker geworden van mijn mol, die ik sinds vorige week verdenk.

In deze opdracht laten Rian en Sor weinig van zich horen, die streep ik dus af.
Fons en Anna geven goede antwoorden, terwijl de rest het antwoord niet weet. Onmols, dus ook een streep.

Tooske haar “bijna goede” antwoord, wordt door de programma makers goedgekeurd. Dus ook geen mol, hoe zou je dat in de laatste aflevering moeten uitleggen?


Dan zijn er nog Jeroen en Kees over. Jeroen valt enorm op door zijn enthousiasme, ik herken dat wel. Zo zou ik ook een spel als dit spelen. Hij geeft veel goede antwoorden, hier en daar een foute. De acteur van Desperados weet hij niet, en dat vinden jullie verdacht. Ik denk niet dat jullie je daar op moeten blindstaren, want hij heeft ook veel wél goed gedaan. Ik streep Jeroen nog niet weg, maar ik denk niet dat hij de mol is.

Kees daarentegen, maakt gebruik van het fanatisme van Jeroen. Jeroen pakt de aandacht en Kees weet daarop mee te varen. Hij gaat mee in de foute antwoorden, en geeft een betoog waarom de wals voor de bruiloft is en niet een sportwedstrijd. Kees geeft alleen maar foute antwoorden, er komt niks goed uit zijn mond. Hij wil telkens door blijven spelen.
Dit in combinatie met wat ik in de vorige aflevering van hem zag, weet ik vrijwel zeker dat hij het is. Van de afgelopen 8 jaar heb ik het 7 keer goed gehad, en ik weet het ook bijna altijd wel na aflevering 3. Dus hopelijk kan ik jullie tunnels een beeeetje opengraven richting Kees, let maar goed op die man.  ::hug::

Kees was weer heel goed bij de topo opdracht, dat is dan weer erg onmols.

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #47 Gepost op: 21-01-2024, 13:44:49 »
Dennis stond bekend als iemand die veel dronk en door kandidaten keihard was afgeschreven hierom. Maar hij was echt de mol.

En bij de belgische mol in Griekenland, was de mol echt dronken. Zelfs nog wakker gemaakt door kandidaten die gingen ondervragen over molschap en de mol heeft hier makkelijk kunnen liegen, ook dronken was dat geen probleem.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2024, 13:48:51 »
Waar sloeg het in godsnaam op dat ze vragen moesten kopen

Het was vast een manier om de opdracht meer gelaagd te maken maar dat had echt beter op een andere manier gekund, beetje gek om te zeggen dat je X euro kan verdienen, maar je moet 200 euro inzetten. Dan kan je niet X euro verdienen maar X-200 euro. Onnozel
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2024, 13:59:19 »
Uiteindelijk heeft Jeroen ook geen geld verdiend.
Je zou 200 aan hem alleen toe kunnen schrijven door zijn sterke begin, maar vervolgens heeft hij door de andere weer fout in te vullen zoals desperado en de bruiloft dat ook weer rechtgetrokken.
Kees staat ook in mijn top 4. Zeker ook verdacht. Maar wel heel erg zichzelf voor mij.
Het maakt niet uit dat desperado fout is aangezien het eerste antwoord ook fout was en dus geen geld kon worden verdiend. Het is vooral van belang wie het tweede antwoord juist of fout beantwoordt nadat het eerste antwoord juist is. Jeroen gaf tot twee keer toe een juist antwoord op de tweede vraag (lied 1 en 2), Anna op lied 5. Fons wilde bij het vierde lied het juiste antwoord 'sport' doordrukken nadat het eerste antwoord juist is maar de rest ging niet met hem mee (behalve Tooske).
Jeroen, Anna en Fons zijn hier het minst mols.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 14:26:04 door Luc »

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2024, 14:22:27 »
Waar sloeg het in godsnaam op dat ze vragen moesten kopen

Het was vast een manier om de opdracht meer gelaagd te maken maar dat had echt beter op een andere manier gekund, beetje gek om te zeggen dat je X euro kan verdienen, maar je moet 200 euro inzetten. Dan kan je niet X euro verdienen maar X-200 euro. Onnozel
Anders was er geen element die bepaalde hoeveel rondes je speelde. Vond ik wel leuk en leverde interessante discussies op.

Ik zie het zo:
- voordat je gekozen hebt of je nog een rondje doet kun je 200 euro winnen (400 euro winnen -/- 200 euro inzet)
- maar als je eenmaal speelt, ben je die 200 euro kwijt. Dus dan is het wel 400 euro winnen of niet.

-iets heel anders-
Ergens werd gezegd dat het niet verdacht was om goede antwoorden te geven door Jeroen, omdat meer mensen dan doorspelen. Maar bijvoorbeeld dat gokje van die film daar wist niemand of dat antwoord wel goed was. Dus dan heeft dat helemaal geen effect. Dat heeft alleen effect bij een “oh ja”-vraag.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2024, 14:29:26 »
Ik had die vragen bij de 4 nummers die ze niet hebben gespeeld wel willen zien. Waren die even gemakkelijk als de eerste 6? Waarom stoppen als je maar de helft goed hoeft te hebben om quitte te spelen. Hoe kan iemand voorstellen om al na het eerste nummer te stoppen? Zou de eerste opdracht in de geschiedenis zijn die (bijna) volledig in beeld is gebracht.

Wat mij betreft hadden ze die optie om te stoppen gewoon geskipt.
Zo van, jullie krijgen 10 nummers te horen en bij elk nummer 2 vragen. Beide vragen goed €200  in de pot, één of meer fout €200 uit de pot. Simpel en maximaal kijkplezier. Die discussie over stoppen of doorgaan boeit mij niet.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 14:31:00 door MartinJ »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2024, 14:37:12 »
Anna stelt voor de opdracht begint de vraag wat ze allemaal zouden kunnen gaan vragen over de band. Dit doet er helemaal niet toe.  En dam haar blik als iedereen los gaat op baarden, kleding etc....

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2024, 14:42:11 »
Van de ene kant verdacht, van de andere kant stelde ik zelf die vraag ook op de bank vlak daarvoor. En snapte ik volledig haar gedachtegang en vond ik het goede voorbereiding.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2024, 15:46:39 »
Teruggekeken:


La Bamba
- Welke film maakte dit een hit? Jeroen: gokje voor 200eu? La Bamba? = goed
- Welke band scoorde in 1987 een hit? Jeroen: Los Lobos! Kees: 100%! = goed

Guantanamera
- In welk land werd dit nummer geschreven? Anna: Colombia? Rian/Tooske[08:23]: Cuba? Rosaria:ik zeg ook Cuba. = goed
- Wele US ex-president had dit op z'n zomerplaylist? Jeroen: Obama denk ik. = goed

Desperado:
- Hoofdrolspeler in deze film? Rian: Clint Eastwood, Jeroen: John Wayne. = fout: Antonio Banderas
- Wat is een desperado? Kees: wanhopige. Fons: Voortvluchtige? Rosario+Kees+Jeroen: verstotene. = fout: roekeloos/crimineel

Canta y No Ilores
- Welke NL artiest speelde dit op het Vrijthof? Rian en iedereen: André Rieu = goed
- Mexicanen spelen dit bij wat soort gelegenheden? Kees: wals, dus trouwerijen. Rosario: ja, een wals. Fons: in de podcast zei men met sportevenementen. Ze stemmen: Fons+Tooske voor sport. Anna, Kees, Jeroen, Rosario voor bruiloft. =fout: sport

La Cucaracha
- Wat betekend de titel? Anna, Fons, Jeroen en wellicht nog anderen: Kakkerlak! = goed
- Welk probleem heeft de kakkerlak? Anna: hij kan niet lopen. = goed

Macarena
- Hoe heet de band van deze hit? Jeroen: Los del Río = goed
- Hoe heet het vriendje? Tooske: Ijorino? Fons: Jorge. = goedgekeurd: Vitorino



GROEN = als eerste goed antwoord geven, of meteen instemmen (in beeld)
ROOD = fout / verwarring zaaien (in beeld)
Gezamenlijke antwoorden heb ik niet gekleurd.
Mooi overzicht! Ik heb 1 aanvulling. Rik had uiteindelijk voortvluchtige ook goedgerekend laat hij blijken, maar daar zat hun antwoord te ver vanaf om goed te zijn. Fons ook verontwaardigd, want hij had dat geroepen.


Cucaracha: erg onmols van Anna om als enige het antwoord op de tweede vraag te weten
Jeroen roept het antwoord ook, maar wel na Anna, dus wellicht gaat hij als mol mee met kandidaat.



Na deze opdracht ben ik 100% zeker geworden van mijn mol, die ik sinds vorige week verdenk.

In deze opdracht laten Rian en Sor weinig van zich horen, die streep ik dus af.
Fons en Anna geven goede antwoorden, terwijl de rest het antwoord niet weet. Onmols, dus ook een streep.

Tooske haar “bijna goede” antwoord, wordt door de programma makers goedgekeurd. Dus ook geen mol, hoe zou je dat in de laatste aflevering moeten uitleggen?


Dan zijn er nog Jeroen en Kees over. Jeroen valt enorm op door zijn enthousiasme, ik herken dat wel. Zo zou ik ook een spel als dit spelen. Hij geeft veel goede antwoorden, hier en daar een foute. De acteur van Desperados weet hij niet, en dat vinden jullie verdacht. Ik denk niet dat jullie je daar op moeten blindstaren, want hij heeft ook veel wél goed gedaan. Ik streep Jeroen nog niet weg, maar ik denk niet dat hij de mol is.

Kees daarentegen, maakt gebruik van het fanatisme van Jeroen. Jeroen pakt de aandacht en Kees weet daarop mee te varen. Hij gaat mee in de foute antwoorden, en geeft een betoog waarom de wals voor de bruiloft is en niet een sportwedstrijd. Kees geeft alleen maar foute antwoorden, er komt niks goed uit zijn mond. Hij wil telkens door blijven spelen.
Dit in combinatie met wat ik in de vorige aflevering van hem zag, weet ik vrijwel zeker dat hij het is. Van de afgelopen 8 jaar heb ik het 7 keer goed gehad, en ik weet het ook bijna altijd wel na aflevering 3. Dus hopelijk kan ik jullie tunnels een beeeetje opengraven richting Kees, let maar goed op die man.  ::hug::
Kees was  in deze opdracht inderdaad verdacht, maar hij heeft zo veel onmolse/kandidaatse dingen gedaan dat ik hem samen met Rosario juist het meest heb afgestreept.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 15:57:39 door Theovv »

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2024, 16:40:16 »
Kees was weer heel goed bij de topo opdracht, dat is dan weer erg onmols.
Kees wist niet hoe snel hoe mee moest gaan met Jeroen toen hij bij de puzzel voorstelde die foutief op te lossen. Dat is veel duurder dan de info waarmee hij eerder mee helpte en een klein beetje geld verdiende.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2024, 16:51:03 »
Teruggekeken:


La Bamba
- Welke film maakte dit een hit? Jeroen: gokje voor 200eu? La Bamba? = goed
- Welke band scoorde in 1987 een hit? Jeroen: Los Lobos! Kees: 100%! = goed

Guantanamera
- In welk land werd dit nummer geschreven? Anna: Colombia? Rian/Tooske[08:23]: Cuba? Rosaria:ik zeg ook Cuba. = goed
- Wele US ex-president had dit op z'n zomerplaylist? Jeroen: Obama denk ik. = goed

Desperado:
- Hoofdrolspeler in deze film? Rian: Clint Eastwood, Jeroen: John Wayne. = fout: Antonio Banderas
- Wat is een desperado? Kees: wanhopige. Fons: Voortvluchtige? Rosario+Kees+Jeroen: verstotene. = fout: roekeloos/crimineel

Canta y No Ilores
- Welke NL artiest speelde dit op het Vrijthof? Rian en iedereen: André Rieu = goed
- Mexicanen spelen dit bij wat soort gelegenheden? Kees: wals, dus trouwerijen. Rosario: ja, een wals. Fons: in de podcast zei men met sportevenementen. Ze stemmen: Fons+Tooske voor sport. Anna, Kees, Jeroen, Rosario voor bruiloft. =fout: sport

La Cucaracha
- Wat betekend de titel? Anna, Fons, Jeroen en wellicht nog anderen: Kakkerlak! = goed
- Welk probleem heeft de kakkerlak? Anna: hij kan niet lopen. = goed

Macarena
- Hoe heet de band van deze hit? Jeroen: Los del Río = goed
- Hoe heet het vriendje? Tooske: Ijorino? Fons: Jorge. = goedgekeurd: Vitorino



GROEN = als eerste goed antwoord geven, of meteen instemmen (in beeld)
ROOD = fout / verwarring zaaien (in beeld)
Gezamenlijke antwoorden heb ik niet gekleurd.
Aanvulling: Anna reageerde positief op Tooskes suggestie van Ijorino (die goed werd gerekend) Zal een mol dat doen? Onlogisch.

Rian: toen Fons zat te pleiten voor sport (goede antwoord) zat Rian instemmend te knikken. Zou je dat als mol doen, als je weet dat het fout is? Niet logisch, want instemmend knikken kan effect hebben op anderen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2024, 17:12:14 »

Tooske haar “bijna goede” antwoord, wordt door de programma makers goedgekeurd. Dus ook geen mol, hoe zou je dat in de laatste aflevering moeten uitleggen?
Het viel mij ook op, alleen is dit in het verleden vaker gebeurd. Zal de mol niet blij mee geweest zijn. Of wel, omdat zoals in dit geval Tooske al erg verdacht wordten zij eventjes de held is. In elk geval een opmerkelijk moment!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2024, 17:15:29 »
Jeroen roept het antwoord ook, maar wel na Anna, dus wellicht gaat hij als mol mee met kandidaat.

Iedereen van een ietsje gevorderde leeftijd weet wel wat cucaracha betekent en zeker als ze ook nog Spaans spreken.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2024, 20:54:19 »
Ik ging direct bij de uitleg al op zoek naar een onderliggende opdracht of hint in de opdracht.

Ik denk dat er naast geld meer te verdienen moet zijn geweest als ze alle 10 de liedjes met vragen hadden afgewerkt.

Aan het eind zegt Rik ook nog dat ze alle vragen nog eens rustig moeten doorlopen. Vervolgens is de volgende opdracht letterlijk een doorloper. Is dit een hint?

Hadden ze met 1 letter of woord uit alle 20 vragen een zin kunnen maken?

Misschien zijn alle antwoorden achter elkaar in te vullen in de doorloper en komt er dan nog iets uit?  ::vergroot::