Auteur Topic: [Aflevering 4] Revanche  (gelezen 8752 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] Revanche
« Gepost op: 27-01-2024, 17:59:55 »
Vanavond aflevering 4 van dit seizoen. Hier kunnen jullie alles bespreken over de aflevering wat jullie niet in de opdrachttopics kwijt kunnen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2024, 22:19:50 door Loezel »

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2024, 21:26:55 »
Waarom?  ::niet-ok:: niemand eruit. Waardeloos deze aflevering.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2024, 21:27:32 »
Echt... hoe kan je iemand in 10 seconden enorm frustreren.  ::)

Moest dit nou echt nog een aflevering uitgesteld worden.  ::niet-ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #3 Gepost op: 27-01-2024, 21:28:08 »
Ehmmm. Lijkt net alsof de aflevering niet af is.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #4 Gepost op: 27-01-2024, 21:28:15 »
Meh, anticlimax  ::rofl::

Het lijkt mij dat er volgende aflevering 2 afvallers gaan zijn óf een finaleaflevering met 4 (inclusief mid-aflevering een afvaller?). Anders schopt het wel héél veel door de war.

Aflevering 5 starten met 8 kandidaten...  ::)

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #5 Gepost op: 27-01-2024, 21:29:01 »
De hele aflevering een opbouw naar… een cliffhanger  ::rofl::

Ik heb het gevoel dat Jeroen als mol gewoon heeft bepaald (door sleutelkeuze) wie er terugkeert. Dan kiest hij voor Babs, degene met de minste kennis. Ik hoop heel erg op Babs

EDIT: de finale is misschien met 4. De afvaller die terugkeert is sowieso niet de mol. Als er dan 3 in de finale zitten, dan is het voor 1 finalist 100% duidelijk wie de mol is. Dat is geen widm meer

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #6 Gepost op: 27-01-2024, 21:30:11 »
Ja bijzonder dat er geen eliminatie was, maar waarschijnlijk moeilijk in te passen met het terugkeren van een afvaller (want die heeft geen info), dus vind het opzich wel begrijpelijk en geen ramp.

Vond het een hele leuke aflevering. Eerste opdracht grandioos en opdracht 2 prima, met veel mogelijkheid om te puzzelen.

En obv de tandjes van de sleutels kunnen we misschien wel uitvogelen welke kist geopend is.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #7 Gepost op: 27-01-2024, 21:30:48 »
Was er al bang voor dat het zou stoppen bij het openen van de kist, toen ik zag dat het 21:25 was. Beetje dubbel gevoel bij deze aflevering. Het was wel iets compleet nieuws dat we nog nooit eerder in WIDM hebben gezien en dat verdient wel een pluim! Verder was het allemaal weer heel rommelig en onduidelijk voor mijn gevoel.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar dit seizoen heb ik met vrijwel elke opdracht dat ik deze bij afloop van de opdracht nog steeds niet begrepen heb, terwijl ik dat eerdere seizoenen nog nooit heb meegemaakt.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2024, 21:30:55 »
Oef, niet zo’n sterke aflevering. Gewoon een sleutel pakken voelde ook een soort van random aan, beetje anti-climax. Opdracht 1 was wat rommelig in het begin, waardoor het bijna langdradig werd, althans dat vond ik.
In ieder geval benieuwd naar volgende week!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2024, 21:31:04 »
Wilde schrijven; wat een leuke opdrachten en vermakelijke aflevering. Maar het einde helpt dat weer om zeep. Geen afvaller en in plaats daarvan iemand erbij, wat dan ook pas naar de volgende aflevering wordt geschoven (vermoedelijk Babs). Meehhhh  ::niet-ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2024, 21:31:30 »
Dit is wel heel flauw. Laat het gewoon zien. Maargoed 6 sleutels voor Babs. Zou het leuk voor haar vinden. Of Jeroen moet net die ene sleutel van Jip meegepakt te hebben.

Verder ben ik benieuwd of we kunnen analyseren waar die spelletjes op de boot op fout zijn gegaan. Kubus hadden ze het mol logo te pakken. Vind de juiste uitgang van het doolhof leek er ook op. Zal dan wel makkelijker misgaan in die A tot Z landenlijst. Idem voor de driehoeken en cirkels tellen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2024, 21:32:21 »
Heel bijzonder dat je in de app weer punten kan inzetten op de drie afvallers.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2024, 21:33:40 »
Ik vond zelf alleen het expeditie Robinson intermezzo met de afvallers (de toren bouwen) wat saai om naar te kijken, verder hier een tevreden kijker

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #13 Gepost op: 27-01-2024, 21:34:55 »
Waren het 10 identieke sleutels of is er misschien nog af ergens aan af te leiden welke van de 3 soorten het was?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #14 Gepost op: 27-01-2024, 21:35:05 »
Ik weet het niet….

Aan de ene kant super dat ze nieuwe dingen proberen, en heb ook echt genoten

Aan de andere kant, chaotisch en weer een cliffhanger. Why…
Meer L

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #15 Gepost op: 27-01-2024, 21:38:16 »
Waren het 10 identieke sleutels of is er misschien nog af ergens aan af te leiden welke van de 3 soorten het was?

Als ze identiek waren, dan zou Babs met 6 stuks geen enkel voordeel hebben gehad, want dan zou niet de sleutel, maar het slot bepalend zijn. In dat geval zou de redactie dus vooraf bepaald hebben wiens slot als enige wel zou werken. Dat zou spelbederf zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #16 Gepost op: 27-01-2024, 21:39:14 »
Als ze identiek waren, dan zou Babs met 6 stuks geen enkel voordeel hebben gehad, want dan zou niet de sleutel, maar het slot bepalend zijn. In dat geval zou de redactie dus vooraf bepaald hebben wiens slot als enige wel zou werken. Dat zou spelbederf zijn.

Ik bedoel uiteraard of het aan het uiterlijk van de sleutel misschien af te leiden is  ::)

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #17 Gepost op: 27-01-2024, 21:39:26 »
Ik vind deze aflevering zowel een hoogtepunt als een dieptepunt.
Heel leuk hoe ze de afvallers betrekken en het op de markt echt wel een beetje risicovol was en ook qua tijd spannend. Iets wat we nog niet hebben gezien en wat spannend is (los van dat we allang wisten dat het ze zou lukken, wantja promo van vorige week)

maar na opdracht 1 werd het wel heel mweh en totaal onnodig afgebroken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #18 Gepost op: 27-01-2024, 21:40:56 »
Ik bedoel uiteraard of het aan het uiterlijk van de sleutel misschien af te leiden is  ::)

Als ze verschillend zijn, dan zou je daar wellicht iets uit af kunnen leiden. Ik vermoed dat er op dit moment al beelden worden geanalyseerd door enkele molloten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #19 Gepost op: 27-01-2024, 21:41:50 »
De cliffhanger was te verwachten in de lijn van het seizoen. Volgens mij is er door de productie toch naar De Mol gekeken, met de opdrachten die zo doorlopen. Maar wel een beetje flauw.
Ook de uitleg in eerdere afleveringen was veel visueler (en daardoor hier opgevat als onduidelijk) dan voorheen.