Auteur Topic: [Aflevering 1] Een handje helpen  (gelezen 9812 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #40 Gepost op: 7-01-2024, 14:03:12 »
De waarzegster word gespeeld door de actrice Amanda Polo Millán. Misschien ken je haar van een film of serie waar in ze heeft gespeeld.
Merci, ik zou het zo niet weten maar je kon wel zien dat het een actrice was, zo rustig en bewust van alles wat ze deed.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2024, 14:06:38 »
Waarzegster zegt 1 keef vrijstell ipv vrijstelling verder top acteerwerk , duidelijk mooi in de rol, prima werk

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2024, 14:15:13 »
Ik vond het een goede start van het seizoen. Enorm hoge productiewaarde weer en goede setting om te starten. De opdrachten geven genoeg speculeerwerk.
Opdracht 3 was niet megaspectaculair, maar zat gewoon goed in elkaar. Zeer degelijke widm opdracht.

Ik had nog wel graag iets meer actie gezien en wat dat betreft vond ik de speeddate ietwat tegenvallen. Daar had iets meer actie in mogen zitten.

Maar al met al een geslaagd begin.  ::ok::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #43 Gepost op: 7-01-2024, 15:35:22 »
Mag ik een kleine mogelijke hint opgooien? Het muziekje dat gebruikt werd aan het eind van de test en tijdens het lopen naar Rik, is het Daggers Theme uit The Crown. Anna had in de eerste opdracht het kroon-symbool...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #44 Gepost op: 7-01-2024, 15:39:44 »
Mag ik een kleine mogelijke hint opgooien? Het muziekje dat gebruikt werd aan het eind van de test en tijdens het lopen naar Rik, is het Daggers Theme uit The Crown. Anna had in de eerste opdracht het kroon-symbool...
Het symbool van de winnaar.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #45 Gepost op: 7-01-2024, 15:43:57 »
Het symbool van de winnaar.

En dat wisten ze al op de tweede opnamedag?
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #46 Gepost op: 7-01-2024, 19:38:18 »
Ik denk dat het zo gaat: volgende aflevering is de afvaller iemand die zijn vrijstelling kwijtraakte in afl. 1: ook hij krijgt in de auto een topito. Was het iemand zonder gewonnen vrijstelling, dan geen topito in de auto. Aflevering drie idem dito. Dan heb je drie, twee of 1 kandidaat die vertrokken is met topito. Uit die drie, twee of één kan één iemand terugkeren. Daarvoor moeten ze individueel een opdracht doen en de beste wint.

Gisteren dacht ik dat het topito's in kwarten waren, maar het zijn idd 1/3e delen. Drie stuks maakt een hele topo en in seizoen 8 betekende dat: een volledige vrijstelling. Nu een derde deel al een vrijstelling is (het wegstemmen kwam later) denk ik ook dat de drie afvallers in aflevering 4 gaan strijden om een mogelijke terugkomst van 1 van hen. Kan prima als listig dilemma: wie gun jij een comeback.

De topito's ga je niet herintroduceren voor alleen een stembiljet voor een finale event. Sluit ook niet aan bij het stuk tekst bij de waarzegster: wellicht tot ziens in de toekomst. De afvaller die de Mexican stand off wint mag de drie topito's als hele topo inleveren bij de waarzegster voor een comeback. Maar wellicht dat net zoals in seizoen 8 dat ongedaan kan worden gemaakt door de kandidaten die nog in het spel zitten. Immers Regina zou ook een vrijstelling kunnen benutten ware het niet dat de rest dat wisten te beletten. En Richard, Paul zijn met hulp van anderen weer terug in het spel gelaten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #47 Gepost op: 7-01-2024, 19:51:28 »
Ik denk niet dat afgevallen kandidaten echt terug zullen komen maar meer dat het als de Belgische De Mol seizoen 8 zal zijn waar afgevallen kandidaat Salim de uitzending erna tegen de kandidaten streed om voor zichzelf een geldbedrag te kunnen winnen.

Dus dat de afgevallen kandidaten zoals Babs nog iets voor zichzelf kan winnen. Misschien inderdaad eerst een strijd tussen de eerste 3 afvallers om te bepalen wie dat is ofzo. Echt terugkomen dat kan speltechnisch eigenlijk niet doordat ten eerste de afgevallen kandidaat kennis heeft wie de mol dan niet zal zijn en tevens iedereen weet dat zij de mol niet meer kan zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #48 Gepost op: 7-01-2024, 20:10:27 »
Echt terugkomen dat kan speltechnisch eigenlijk niet doordat ten eerste de afgevallen kandidaat kennis heeft wie de mol dan niet zal zijn en tevens iedereen weet dat zij de mol niet meer kan zijn.


Hoezo? We hebben in het verleden toch al meermaals gezien dat kandidaten weer terugkwamen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #49 Gepost op: 7-01-2024, 20:26:53 »
Babs krijgt een stuk topito. De mol heeft er drie; van Anna, Fons en Justin. De vierde is van Jip zelf, hoefde ze niet te zoeken. De mol geeft er 1 aan Babs en heeft er zelf nog 2 over. Ik verwacht een spel van de mol waarbij het topodeel van Babs een essentieel onderdeel is om een hele topo te kinnen scoren. Natuurlijk om Babs ten koste van geld weer terug te krijgen in het spel.

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #50 Gepost op: 7-01-2024, 20:58:21 »
Mag ik een kleine mogelijke hint opgooien? Het muziekje dat gebruikt werd aan het eind van de test en tijdens het lopen naar Rik, is het Daggers Theme uit The Crown. Anna had in de eerste opdracht het kroon-symbool...

En een aanvulling hierop: de waarzegger zei “Point to a card”. Het is bestaande Engelse taal, toch vond ik het geen hele gebruikelijke taal. Meestal wordt gezegd “Pick (of choose) a card”. Anna presenteerde het TV programma “Pointer”.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 21:12:17 door Nemi »

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2024, 00:25:28 »
Heb het gevoel dat ik een deel van de aflevering heb gemist met 99% beelden van de opdrachten. of is WIDM niet meer een 24/7 spel.

Ik hoef ook geen geënsceneerde nepbondje beelden maar voelt nu wel alsof ik info mis over de groep.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2024, 00:27:17 door Mit »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2024, 01:14:37 »
En een aanvulling hierop: de waarzegger zei “Point to a card”. Het is bestaande Engelse taal, toch vond ik het geen hele gebruikelijke taal. Meestal wordt gezegd “Pick (of choose) a card”. Anna presenteerde het TV programma “Pointer”.
Wellicht vroeg ze een kaart aan te wijzen om te voorkomen dat de kandidaat de kaart zelf zou pakken. Mogelijk omdat was afgesproken dat dit zo in beeld wordt gebracht.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #53 Gepost op: 8-01-2024, 07:05:35 »

Hoezo? We hebben in het verleden toch al meermaals gezien dat kandidaten weer terugkwamen?
Sterker nog, we hebben een teruggekeerde kandidaat (met zijn extra kennis) het spel zelfs zien winnen.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1]
« Reactie #54 Gepost op: 8-01-2024, 09:51:06 »
Zat er nou iemand met een hoed op op de achterbank in het afvallersbusje bij Babs? Je ziet net een stukje hoed, die beweegt.

Die hoed viel mij ook op. Ik denk dat deze bewoog door het rijden van het busje. Wel kan het zijn dat dit de hoed was die gedragen is door de mol. (Dat achterin het busje wat spullen van de productie lagen) dat past bij het idee van de figuur met de grote rode hoed die de kandidaten de hand schudde.  In de bus zat daar dan niet de rode sjaal/ doek omheen.

Offline MrB

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #55 Gepost op: 8-01-2024, 11:15:08 »
Als je de aflevering terugkijkt https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/aflevering-1-een-handje-helpen/
zie je vanaf 07:30 min Fons, Jip, Kees, Rosario, Justin, Jeroen, Rian en Babs in beeld komen die handjes schudden. Kijk goed naar de linkerkant van het beeld: je ziet elke keer iemand met een rode sluiter op het hoofd met een Spaanse waaier het gezicht bedekken.

Daarna, op 07:40 min, zie je dit beeld (zie bijlage). Ik denk dat de persoon met de waaier uit het eerdere beeld, hier goed aan de linkerkant te zien is. Wederom de vrouw met de rode sluiter. Make-up is ietsje anders en de hoed is anders, maar als je goed naar de neus en de kaaklijn kijkt dan is dit sprekend de persoon uit het eerdere beeld. Ik ben benieuwd: wie is die dame aan de linkerkant met de rode sluiter op het hoofd?
Of.. als dit toch 2 verschillende mensen zijn, wie is dan de persoon met de waaier?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2024, 11:16:46 door MrB »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #56 Gepost op: 8-01-2024, 11:15:27 »
De symbolen op de tarot kaarten in de aflevering (niet op de site) worden letterlijk door handjes toegereikt.
Een handje helpen kan dus ook op die symbolen wijzen.
Misschien in plaats van dat 1 symbool naar de mol wijst is de mol de persoon waar alle symbolen aan te koppelen zijn.
Behalve het symbool wat de mol trok b.v
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #57 Gepost op: 8-01-2024, 11:39:15 »
[...] Ik ben benieuwd: wie is die dame aan de linkerkant met de rode sluiter op het hoofd?
Of.. als dit toch 2 verschillende mensen zijn, wie is dan de persoon met de waaier?

Het zou dè afleidingsmanouevre kunnen zijn voor molloten, te gaan zoeken naar de mol achter de schmink-persoon-met-waaier.
Ik ben er steeds meer van overtuigd dat we de mol niet scherp in beeld hebben gekregen. Ook Rik niet denk ik, al zie ik in veel vermomde figuren Rik  ;)

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #58 Gepost op: 8-01-2024, 11:57:09 »
Volgens mij is het geen schminck maar zijn het maskers die zij dragen. De ogen liggen dieper meen ik te zien. Dan kunnen we niets aflezen aan de vorm van het gezicht.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] Een handje helpen
« Reactie #59 Gepost op: 8-01-2024, 12:32:38 »
Het lijkt toch echt schmink. Reden genoeg om de mol als eerste te laten gaan om de hele nacht erop bezig te kunnen zijn met de zwarte schmink eraf halen...