Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten  (gelezen 17156 keer)

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #60 Gepost op: 28-01-2024, 10:05:19 »
De opdracht "Woordkunstenaar" is door beide niet in beeld gebracht .. waarom?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #61 Gepost op: 28-01-2024, 10:07:57 »
De opdracht "Woordkunstenaar" is door beide niet in beeld gebracht .. waarom?

Ja vreemd…
Ik vroeg me nog even af of de mol een spelletje overboord zou kunnen gooien. Maar dat zou dan toch wel snel uitkomen als de andere groep dat spel wel heeft gedaan.

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #62 Gepost op: 28-01-2024, 10:58:05 »
Bij het spel 'Doordraaien' kon er twee verschillende bedragen gewonnen worden. De omschrijving was namelijk:

Los de kubus op.

Mollogo is 150.
6 zijdes compleet is 750


Zouden ze hier 600 euro hebben laten liggen?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #63 Gepost op: 28-01-2024, 11:03:52 »
De rubiks leverde alleen 750 euro op als je hem helemaal deed. Het mollogo alleen was 150 dacht ik.
Spelletjes die niet gedaan werden binnen de tijd leverde ook min geld op.
Misschien waren er meer spelletjes dan dat we in beeld zien.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #64 Gepost op: 28-01-2024, 11:06:38 »
Ik heb de kubus-opdracht "Doordraaien" goed bekeken en beide teams hebben daar de 150 euro, dus totaal 300 euro gewonnen. En dus 2x 600 = 1200 euro laten liggen.

Verder is Wales een land. Zie bijvoorbeeld https://www.wales.com/about/where-is-wales.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #65 Gepost op: 28-01-2024, 11:41:46 »
De opdracht "Woordkunstenaar" is door beide niet in beeld gebracht .. waarom?

Dat mogen wij molloten zelf spelen.

Cameroen => Circa Mol Jeroen

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #66 Gepost op: 28-01-2024, 12:31:24 »
Verder is Wales een land.
Hangt af van de definitie. Staatkundig gezien: nee, het is geen aparte staat. Puur geografisch gezien: ja, maar dan zou je bijvoorbeeld alle Duitse deelstaten ook goed kunnen rekenen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #67 Gepost op: 28-01-2024, 12:36:34 »
Lijkt er toch op dat dat spel "woordkunstenaar" niet gevonden is door de groep van Tooske, Rian en Jeroen. Bij Fons zien we dat spel wel... In elk geval een briefje met die selfie-stick erop. (Of is het een spiegeltje aan het uiteinde?).
Dus, óf het spel is vergeten door de productie; of het is was niet uitvoerbaar omdat er iets stuk ging; of de mol heeft het toch verduisterd. (Letterlijk een voorwerp "op het spel gezet?")

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #68 Gepost op: 28-01-2024, 12:46:20 »
Yep, op het bord staat Colombia.



Goed gevonden!  ::ok:: Maar wel vreemd dat dit zo is gemonteerd; ik vond dit een ook mols moment van Jeroen, maar dat is dus niet helemaal terecht.

En wat de kubussen betreft; dit was zo'n fantastische opdracht voor Sanne Wallis de Vries geweest. Die was daar kampioen in (zie https://www.bnnvara.nl/devooravond/videos/553044) en had het meteen opgelost.  In gedachte hoorde ik haar wel een beetje sneeren naar Anna  ;).
Ik zou het zelf ook niet zo snel oplossen hoor, maar met wat ervaring is zo'n kubus goed te doen, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2024, 12:55:34 »
Even de handige tabel van BertN aangevuld met de gegevens van Froky. Als ze een opdracht niet uitvoerden betekende dat ook mingeld.
Woordkunstenaar hebben we nergens gezien => niet uitgevoerd?
'Vind je eigen weg' niet gezien op boot JRT => niet uitgevoerd?

Bij de mogelijke winsten/verliezen klopt er iets niet om aan het totaal te winnen bedrag van 3500 te geraken, wat ook betekent dat we niet aan het behaald verliesbedrag van 500 geraken...

Spel
Telraam
Woordkunstenaar
Vind je eigen weg
Ogenschijnlijk
Doordraaien
Driehoeks-verhouding
Geografie

2 x 7 spelletjes : -450
Mogelijke winst |
+ €150
+ €150
+ €150
+ €150
+ €750/€150
+ €150
+ €150


Mogelijk verlies |
- €100
- €100
- €100
- €250
- €100
- €100
- €250


Verschil w/v |
€250
€250
€250
€400
€850/€250
€250
€400


Resultaat boot AFKS |
- €100
- €100 ?
+ €150
+ €150
+ €150
- €100
- €250

-100
Resultaat boot JRT |
- €100
- €100 ?
- €100 ?
+ €150
+ €150
- €100
- €250

-350

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2024, 12:56:45 »
Hangt af van de definitie. Staatkundig gezien: nee, het is geen aparte staat. Puur geografisch gezien: ja, maar dan zou je bijvoorbeeld alle Duitse deelstaten ook goed kunnen rekenen.

Wales heeft een voetbalelftal?
en noord-ierland/ierland en schotland zijn ook gewoon landen en die liggen ook in het verenigd koninkrijk

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2024, 13:18:42 »
Ik snap de discussie niet zo goed waarom wales geen land zou zijn.

Wales is geen onafhankelijke staat, maar wel degelijk een land met eigen politiek bestuur, taal etc.

Stellen we ons diezelfde vraag bij schotland en noord ierland? Enkel om ze bij het verenigd koninkrijk horen?
Het zijn alle drie landen , maar geen  onafhankelijke staten
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 13:26:34 door Tarbozan »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #72 Gepost op: 28-01-2024, 13:23:20 »
Ierland hoort niet bij het Verenigd Koninkrijk (Noord-Ierland wel). Zoals door anderen gezegd hangt het verder af van je definitie van land. In internationaal verband zou ik Wales niet als land tellen (behalve als het om voetbalwedstrijden gaat inderdaad) maar nationaal wordt Wales wel gezien als land binnen het koninkrijk.

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #73 Gepost op: 28-01-2024, 13:25:41 »
De definitie 'Land' is sowieso al ingewikkeld. En nog weer anders dan 'onafhankelijk erkende staten'.

Ik denk dat ze wel enigszins soepel konden rekenen, maar dat hoefde niet als er duidelijke fouten zijn gemaakt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2024, 13:38:06 »
Woordkunstenaar is inderdaad buiten beeld gehouden voor aflevering 10 of de kandidaten zijn er niet aan toegekomen. Qua W van Willem Ik riep ook Wales. Wales, Noord Ierland, Schotland en Engeland vormen het Verenigd Koninkrijk. Zie dus niet in waarom dat fout zou zijn.

Qatar en hoe Jeroen acteerde struck by lightning te zijn is volslagen mislukt geacteerd. Opzichtig hoe hij de anderen aanzet: Qu, Quebec, Qu Qualiteit, misschien iets Afrikaans of Midden Oosten.. Zo stuurt ie Tooske naar Qatar. Natuurlijk in de wetenschap dat Kameroen niet met een C hoort en je anderen nog fout kunt invullen uit enthousiasme.

Beetje zoals Rosario heel enthousiast dat doolhof mogelijk verkeerd om heeft ingevuld. Net 1 te weinig af zit van het juiste antwoord qua vierhoek en driehoeken. En dan Wit Rusland noemen na West nog wat. Nee Jeroen was aan het nepmollen, Rosario kwam naar boven als de meer sluwe mol. En dan die biecht: dikke kans dat we die terug zien als molbiecht. Noem iets met spel en ik ben je man... *fade to black in de huidige aflevering. Bij de terugblik: maarja als mol en spelletjesman is het ook makkelijk net 1 fout te maken natuurlijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #75 Gepost op: 28-01-2024, 13:52:28 »
In het Engels is het vrij normaal om Wales als ‘country’ te tellen, maar in het Nederlands is dat wat minder. Ondanks dat Wikipedia Wales als ‘constituerend land’ binnen het VK benoemt, komt het niet voor op de lijst van landen (https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_in_2024), waar alleen Wit-Rusland onder de W voorkomt. Wit-Rusland vind ik ook niet overduidelijk goed, omdat de naam Belarus ook in gebruik is. Wikipedia geeft bijvoorbeeld aan dat de officiële naam Republiek Belarus is. Westelijke Sahara is een betwist gebied, maar wordt doorgaans niet als ‘land’ geteld (al ziet een van de betwistende partijen Westelijke Sahara wel als land).

Als ze Pecorino als Vitorino goedkeuren, mag ik toch aannemen dat Wales ook goedgekeurd wordt?

Weten we of het een verschil zou maken? Waren de andere 23 antwoorden goed?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #76 Gepost op: 28-01-2024, 13:59:43 »
Woordkunstenaar is inderdaad buiten beeld gehouden voor aflevering 10 of de kandidaten zijn er niet aan toegekomen. Qua W van Willem Ik riep ook Wales. Wales, Noord Ierland, Schotland en Engeland vormen het Verenigd Koninkrijk. Zie dus niet in waarom dat fout zou zijn. Beter dan West Afrika, West Sahara. En idd Wit Rusland moet dan Belarus zijn.

Qatar en hoe Jeroen acteerde struck by lightning te zijn is volslagen mislukt geacteerd. Opzichtig hoe hij de anderen aanzet: Qu, Quebec, Qu Qualiteit, misschien iets Afrikaans of Midden Oosten.. Zo stuurt ie Tooske naar Qatar. Natuurlijk in de wetenschap dat Kameroen niet met een C hoort en je anderen nog fout kunt invullen uit enthousiasme.

Beetje zoals Rosario heel enthousiast dat doolhof mogelijk verkeerd om heeft ingevuld. Net 1 te weinig af zit van het juiste antwoord qua vierhoek en driehoeken. En dan Wit Rusland noemen na West nog wat. Nee Jeroen was aan het nepmollen, Rosario kwam naar boven als de meer sluwe mol. En dan die biecht: dikke kans dat we die terug zien als molbiecht. Noem iets met spel en ik ben je man... *fade to black in de huidige aflevering. Bij de terugblik: maarja als mol en spelletjesman is het ook makkelijk net 1 fout te maken natuurlijk.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2024, 14:16:14 »
Ik zie trouwens dat West Samoa nog niet zo’n gekke suggestie was. Tot 1997 heette Samoa zo (om het te onderscheiden van Amerikaans Samoa). Maar nu niet meer, dus West Samoa is gewoon fout.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2024, 14:31:48 »
Weten we of het een verschil zou maken? Waren de andere 23 antwoorden goed?
Dit zien we bij Jeroen : Voor de C staat er Colombia (en niet Kameroen zoals hij verkeerdelijk in zijn biecht zegt).
Enkel de K, U , V(enezuala), W(ales) en Z(ambia) zien we niet of zijn nog niet ingevuld. De rest is ok.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 14:52:07 door Molstein »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Op het spel zetten
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2024, 14:35:14 »
Dan is de kans toch groot dat het "Kameroen" roepen hoort bij het nog zoeken naar een land met een K, wat nog open staat. Maar verdachtmakend gemonteerd bij het zoeken naar land met een C. Of hij is bij de C onmiddellijk gecorrigeerd door een van de anderen. Maar in dat geval hadden ze meteen ook een land bij de K geweten.
En als hij de mol is hadden ze dat niet zo hoeven monteren.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2024, 14:37:29 door tureluurs »