Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen  (gelezen 6310 keer)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2024, 10:56:57 »
Misschien kan iemand dit nog met 100% zekerheid verifiëren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat, hoe goed je voorbereiding op je deelname aan Wie is de Mol ook us, dat je bij elke mol direct weet in welk jaar dat dit was.
De enige kanttekening hierbij is dat dat seizoen ook in Mexico was. Maar dat zou betekenen dat de kandidaten van tevoren al wisten naar welk land ze gingen, en dat dan misschien beter voorbereid hadden.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2024, 11:01:01 »
Ja of ze hebben (niet ondenkbaar) het er samen wel over gehad dat de Mol toch al eens eerder naar Mexico gegaan is, en dat t daarbij boven is komen drijven.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2024, 11:10:51 »
Hoe krijg je het voor elkaar om eerst 38 te tellen als het er 19 zijn in het echt . Ze tellen met twee, van jeroen weten we dat het geen mol .moeten we dan echt geloven dat fons hier molt en jeroen dat niet doorheeft en dus afvalt deze aflevering ?

Natuurlijk is het daar warm en benauwd etc , maar dan kun je tovh gewoon wel vlaggetjes tellen en kom je niet bij 2 keer zoveel.
Dit zijn twee kandidaten die er alles aan doen om verdacht te worden door de ander. Ik heb er geen andere verklaring voor .

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2024, 11:17:41 »
Misschien kan iemand dit nog met 100% zekerheid verifiëren. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat, hoe goed je voorbereiding op je deelname aan Wie is de Mol ook us, dat je bij elke mol direct weet in welk jaar dat dit was.

Tooske was niet voor niks ook 'fan van het programma Wie is de mol?'
Ik weet dit ook van alle mollen binnen een seconde. En van zo'n topmol als Dennis, weten genoeg mensen dat.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2024, 11:54:12 »
Wie zei dat eigenlijk meteen, dat het de mol uit 2008 was?

Wanneer Dennis voorbij komt gereden, is het Anna die zegt: "Hij was de mol in 2008."
Tooske zegt: "Hij was de mol in Mexico."

Vond dat ook wel bijzonder dat ze dat zomaar wist. Zeker voor iemand die Jurre als beste mol ooit heeft laten noteren. (sorry Jurre)

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2024, 12:24:49 »
Ze hebben ervoor de opdracht gedaan dat 2008 euro te verdienen was. Zou me niets verbazen als iemand toen zei: hé dat was het jaar dat de mol ook in Mexico was en ze daarom snel de link legde.

Ik vind het namelijk heel raar om als eerste het jaartal te noemen. Ik ben groot fan weet de mollen op te sommen, maar jaartallen moet ik echt langer over nadenken en ik zou altijd naar het land refereren.

Dus ik vermoed dat hier niet zo lang daarvoor over gesproken is en dan ligt het wel voor de hand  eerst het jaartal te noemen…

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2024, 12:32:43 »
Maar Anna is wel meer van de getalletjes. Ik ben zelf ook iemand die alle jaartallen zo kan oplepelen en moet vaak langer nadenken over in welk land ze ook alweer waren (al zou ik Mexico wel snel weten).

Overigens gaat deze discussie volgens mij over opdracht 2.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2024, 12:43:02 »
Klopt, sommige mensen hebben dat,  ik ook. Kentekens, huisnummers en vroeger op mijn werk wist ik alle interne telefoonnummers uit mijn hoofd. Als collega's een telefoonummer nodig hadden was het makkelijker het aan mij te vragen ipv het op te zoeken.  ;D Als ik een bekende kleur auto op straat zag keek ik altijd eerst naar het kenteken om te zien of er een bekende van mij in de auto zat.

Alle WIDM jaartallen ken ik ook uit het hoofd  ;)

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2024, 13:03:01 »
Hoe krijg je het voor elkaar om eerst 38 te tellen als het er 19 zijn in het echt . Ze tellen met twee, van jeroen weten we dat het geen mol .moeten we dan echt geloven dat fons hier molt en jeroen dat niet doorheeft en dus afvalt deze aflevering ?

Natuurlijk is het daar warm en benauwd etc , maar dan kun je tovh gewoon wel vlaggetjes tellen en kom je niet bij 2 keer zoveel.
Dit zijn twee kandidaten die er alles aan doen om verdacht te worden door de ander. Ik heb er geen andere verklaring voor .
Yep. Jeroen verdacht al Fons en wilde daarom met hem. Na deze opdracht zal de verdenking niet minder geworden zijn. En daarna vliegt Jeroen eruit...ligt niet voor de hand dat Fons de mol is.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2024, 13:15:08 »
Yep. Jeroen verdacht al Fons en wilde daarom met hem. Na deze opdracht zal de verdenking niet minder geworden zijn. En daarna vliegt Jeroen eruit...ligt niet voor de hand dat Fons de mol is.
In een biecht zei Jeroen dat hij eigenlijk met Rosario in een koppeltje wilde, maar Babs was hem voor. Daarna zei Jeroen, 'dan maar met Fons, mijn second best verdachte.' Dus het zou ook kunnen dat hij er op Rosario is uitgevlogen.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2024, 14:08:12 »
In een biecht zei Jeroen dat hij eigenlijk met Rosario in een koppeltje wilde, maar Babs was hem voor. Daarna zei Jeroen, 'dan maar met Fons, mijn second best verdachte.' Dus het zou ook kunnen dat hij er op Rosario is uitgevlogen.
Niemand gaat  nu vol op één kandidaat, ze spreiden. Daarbij heeft Fons zich in de ogen van Jeroen verdachter gemaakt. Zeer onlogisch als Jeroen niet deels op Fons gegaan is met de test.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2024, 14:38:17 »
Hoe krijg je het voor elkaar om eerst 38 te tellen als het er 19 zijn in het echt . Ze tellen met twee, van jeroen weten we dat het geen mol .moeten we dan echt geloven dat fons hier molt en jeroen dat niet doorheeft en dus afvalt deze aflevering ?

Natuurlijk is het daar warm en benauwd etc , maar dan kun je tovh gewoon wel vlaggetjes tellen en kom je niet bij 2 keer zoveel.
Dit zijn twee kandidaten die er alles aan doen om verdacht te worden door de ander. Ik heb er geen andere verklaring voor .

Om welke kleur ging dat? Ik dacht dat Fons of Jeroen opmerkte dat sommige kleuren erg op elkaar leken, dus als je niet goed oplet en donkerroze voor rood aanziet en die vlaggen onterecht meetelt..

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2024, 16:02:22 »
Dat ging om blauw. Sommige mensen verwarren blauw en groen vaak, misschien is dat de reden?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2024, 16:13:23 »
Kunnen we hier iets mee?

38-17=21
38-19=19
38-21=17

Je houdt dezelfde getallen over als je ze van 38 aftrekt.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2024, 16:48:22 »
Of die vlaggetjes hingen er al, en ze hebben de resr daaromheen verzonnen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2024, 19:32:38 »
De scene waarbij de walkietalkies slecht signaal hadden was echt opvallend. Elk duo reageerde er legitiem op, terwijl ze bij Anna een scene lieten zien waarbij ze zegt dat de andere slecht te verstaan zijn.

Leek er precies ingemonteerd om het te lijken alsof ze er ook op reageerde, terwijl dit zeker niet het geval was.

Echt een moment die in aflevering 10 terug gaat komen waar Anna het signaal blokt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2024, 21:53:39 »
Er hingen lichtblauwe vlaggetjes en donkerblauwe en paarse vlaggetjes. Ik heb de kleur paars nooit gehoord bij Jeroen en Fons. Paars zagen ze duidelijk wel vanuit de koets.
Aangezien Jeroen en Fons veel te veel blauw hebben geteld (vooral Jeroen met 24 blauwe vlaggetjes, dat is alleen al meer dan de 19 die het had moeten zijn) lijkt het of ze voor blauw kleuren hebben gecombineerd, wat ook kan verklaren dat we paars helemaal niet horen, en lichtblauw ook niet.

In de benauwde lucht tegen de zon inkijken om vlaggetjes te tellen lijkt mij trouwens inderdaad echt zwaar.

<Kandidaat heeft duo met verdacht iemand, opdracht mislukt, kandidaat vliegt er die aflevering uit. Duo kan dus niet met de mol zijn geweest> - geloof ik niet in.


« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 01:59:46 door Mollem »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2024, 23:01:03 »
Nog iets raars.
Als Anna aan het eind van de opdracht gaat rekenen draait ze zich om, ziet iets , reageert raar, en draait weer terug. Dat had ik al eens geschreven, maar let op Tooske, die draait met Anna mee. Heeft Anna iets door en is ze copycat gedrag aan het vertonen, maar dan zo dat het lijkt dat Tooske Anna nadoet, terwijl het andersom is?
Misschien een typisch meiden dingetje dat ik benoem en dus niet echt snap, maar in mijn bescheiden visie liggen die twee dames elkaar niet zo.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2024, 23:09:54 »
Tooske kopieert Anna, meende ik ook te zien.
Soms vertoont iemand (onwillekeurig) kopieergedrag uit bewondering, soms ook vanwege het eens zijn met die persoon. Of allebei.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2024, 23:45:34 »
Nogmaals, toch raar, Fons z'n tactiek: hardop tellen, jij begint met groen ik met blauw. Vragen om verwarring.
Ze gaan tellen

Fons telt 15 blauw, Jeroen telt 9 rood
Ze stappen hierna al meteen van Fons zijn strategie af om ieder aparte kleuren te tellen - was dus toch niet zo’n goed idee…

Fons telt 21 roze, Jeroen telt 16 roze
“Nog 1 x roze natellen”
Fons telt 24 roze, Jeroen 15 roze

Jeroen: ‘We hebben 17 groen' Fons: ‘ja’…
Jeroen: 24* blauw, (is al meer dan 19 van Rik > lichtblauw of paars meegeteld?) Fons 14 (eerst 15)
Jeroen: “rood nog een keer natellen”

Fons: zeker weten 13 geel. Jeroen: 6 geel (blijkt later 7 te zijn > maar dan heeft Fons er 3 teveel)

Jeroen: 'dus we hebben 17 groen, 19 geel, 21 missen we, 38 blauw' Fons: 'exact'

Fons: 11 oranje. Jeroen 10 . = 21 (correct). Jeroen: "groen, geel, oranje, blauw”
Fons: "maar volgens mij halen we groen en geel nu door elkaar"
Fons "ik heb 9". Jeroen "17, 18, 19, 20, we komen op 20 nu". (gaat dit over geel?)

Daarna: Jeroen “7". Fons: dan moet dat 12 zijn. Jeroen 'ik tel er 13, tel maar na” (geel?)
Jeroen denkt dat het er 6 zijn die Fons verkeerd 7 heeft geteld maar blijken toch 7 te zijn (gaat over geel)
Later weer Fons: "geel is hoeveel volgens jou?" Jeroen "Net hadden we 19 in totaal"

Fons: 13 roze. Jeroen: 21… “34, roze niet!”) (Fons telt weer fout, Jeroen goed)
Fons" maar dan hebben we geen 17. We hebben nog een minuut, welke kleur kunnen we pakken... Rood! Rood nog een keer!"

Tijd is op.

Fons het voor elkaar om Roze drie keer verschillend te tellen waarbij twee keer fout: 21 (juist, Jeroen telt het na als ze zijn gewisseld) en 24, en 13 als ze zijn gewisseld (Jeroen telde 16). Roze was dus waarschijnlijk 37?

Jeroen zegt “We hebben 17 groen”. Fons zegt alleen maar “ja”, het lijkt alsof Jeroen dan denkt dat het totaal 17 moet zijn terwijl het duidelijk is (groen is 38) dat er veel  (waarschijnlijk 21) bij Fons geteld hadden moeten worden, het kan nooit zijn dat Jeroen zich meer dan tien groene vlaggetjes zou hebben vergist aan zijn kant. Dat Fons in de biecht (“en toen bleek groen en geel toch niet te kloppen”) doet voorkomen alsof groen en geel moeilijk was, (want dicht bij elkaar lagen qua aantal en daarom steeds verwisseld?), en Jeroen verdacht probeert te maken alsof de verwarring van hem kwam, terwijl we weten dat geel 17 moest zijn en groen 38, èn Jeroen 17 groen had geteld en we Fons geen getal hebben horen noemen, (er missen in de telling plm 21 groene) vind ik heel erg verdacht. Geel en groen waren duidelijk te onderscheiden dus daar kan het niet aan hebben gelegen.


Bij de groep teruggekeerd, is blauw 38. Oranje 21 is juist en verder weten ze het niet meer…
Als Rik met de oplossing komt, knikt Fons bij ‘geel is 17’ instemmend en zegt ja alsof ze dat goed hadden, (ze dachten groen) en ten overstaan van de groep kijkt hij verwijtend naar Jeroen als blauw 19 blijkt te zijn, probeert Jeroen dat in de schoenen te schuiven.

Ik kijk inmiddels wel met een gekleurde bril geef ik toe…
« Laatst bewerkt op: 5-02-2024, 02:18:10 door Mollem »