Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 96030 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 6-01-2024, 22:25:27 »
Had hem eigenlijk voor de aflevering even moeten screenshotten, maar hij gaat nu weer op 0!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #61 Gepost op: 6-01-2024, 22:34:12 »
Wat streepjes door Jeroen. Hij zorgt toch voor 1000 euro in de pot en ik vind hem wat lang om onopvallend in dat gemaskerd bal te zijn. Dat laatste geldt ook voor Kees, Rian, Rosario en Fons.

Er waren wel wat verdachte momenten, met name door zijn secundaire gedrag. Een ding viel op: hij liegt steeds of hij een vrijstelling heeft maar bij Kees vertelt hij ineens de waarheid. Hoezo? Omdat Kees het eerder ook andersom zei, zei Jeroen het ook? Ik sluit een seintje van de productie zeker niet uit hier.
Maar het is second guessing, het was duidelijk de avond van Anna, die sloot 1000 euro uit de pot uit en zat in de ultieme groep om de schilderijen te laten mislukken. Ze hoeft alleen maar 5 getallen te onthouden die ze zeker niet moet gebruiken om de slotjes te openen. Maar ze had dan weer een giga goed idee om te spreiden bij het speeddaten. Ik vind Jip ook wel een beetje verdacht want de tekenares schilderde echt slecht maar ja, waarom zou je graag in die groep willen, dan val je juist erg op als het door jou misgaat...

Definitief afgevallen is Rosario door zijn verraad in de auto naar Fons (die krijgt zelf ook een kras door zijn onnodig gelieg). Toos niet, Kees niet (al stonden die wel bij de sleuteltjes maar ik zie ze alleen nog maar primair reageren), Rian niet, en Babs niet natuurlijk.

Mijn reservemol Justin vind ik nog wel steeds erg verdacht maar waarom zou hij zo graag (en vlak erna Anna) dat penningmeesterschap willen claimen? Moet dan snel blijken in de komende weken. Bovenaan in de app staan Anna en Jeroen, dat gaat wel steken, je zou die nu lager willen zien, het ligt te veel voor de hand. Door zijn blijvend onnatuurlijke gedrag blijf ik op Jeroen maar eigenlijk is die 1000 euro al bijna onvergeeflijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #62 Gepost op: 6-01-2024, 22:42:17 »
Mijn stem gaat nu ook naar Jeroen, maar met twijfels.
Ook zeer verdacht, vind ik: Rian, Tooske en Justin.
Kees, Anna en Jip sluit ik ook nog niet uit.

Voorzichtige streep door Rosario en (mijn schot-voor-de-boeg-mol) Fons

Edit: bij nader inzien vind ik Fons toch wel verdacht eigenlijk.  ??? Toch maar weer in de gaten houden in aflevering 2.  ;D Dat schiet lekker op met strepen.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 9-01-2024, 23:16:47 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #63 Gepost op: 6-01-2024, 22:47:10 »
Ja Jeroen blijft zo lekker onder de radar he. Als we in aflevering 10 zitten en terugkijken dan blijken de grootste molacties allemaal uitgevoerd te zijn door gekluns van kandidaten en van de echte molacties zag je nauwelijks wat. Op basis van hem zo weinig zien blijf ik dus ook bij Jeroen en is Anna mij veel te veel. Justin ook met je eens: verdacht.

Rian of Tooske zouden wensmol zijn want die reageren zo primair, zou echt knap zijn. Graag dus maar ik geloof er niet in.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #64 Gepost op: 6-01-2024, 22:53:57 »
Ja Jeroen blijft zo lekker onder de radar he. Als we in aflevering 10 zitten en terugkijken dan blijken de grootste molacties allemaal uitgevoerd te zijn door gekluns van kandidaten en van de echte molacties zag je nauwelijks wat.

Eens. Ik kijk dit programma altijd op een kleine tv.  Maar ik meen gezien te hebben dat Jeroen een beetje wegdook toen bleek dat de groep 6000 euro had verdiend (wat natuurlijk nooit een fijn moment is voor de mol).
Dat maakt dat ik hem voor nu op 1 zet: voor mijn gevoel zit hij inderdaad best onder de radar. Verder vind ik hem niet meteen verdacht overkomen. Dat vind ik verdacht.  ;D

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #65 Gepost op: 6-01-2024, 23:00:45 »
Precies! En hij lijkt zich wat af te zonderen van de groep...... echt mollengedrag. Heeft Tooske ook een beetje wellicht.

Kandidaten als Rosario, Anna, Rian en Jip weer helemaal niet. Die zitten vol in de groep, zoals onwetenden daar in staan. Je zeult toch enorm veel ballast met je mee als je de mol bent, of je nu wilt of niet......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #66 Gepost op: 6-01-2024, 23:17:53 »
Toch even switchen naar Jeroen, en toegeven dat Tooske en Rian toch ook op molposities stonden. Maar veel te vroeg om te tunnelen...

Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2024, 00:53:05 »
Wellicht dat we er wat mee kunnen maar de waarzegster volgt op Instagram zowel Anna als Fons. En andersom ook. Zou de mol dit wel doen? En betekent dit dat Fons en Anna ver komen in het spel? 🤔

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2024, 08:07:55 »
Toch wel Anna. Sleutelpositie en geen vrijstelling. Zeer verdacht.

Of ze is gewoon de winnaar  ;)

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2024, 09:24:39 »
Beetje gek misschien, maar weet iemand of we een Mol hebben gehad die leesbril droeg? Want ik zie dat een beetje als risico voor de productie en kiezen ze daarom niet de Mol die bij bepaalde dingen een leesbril nodig heeft.

Daarom schrijf ik Kees en Jeroen af.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2024, 09:39:24 »
Beetje gek misschien, maar weet iemand of we een Mol hebben gehad die leesbril droeg? Want ik zie dat een beetje als risico voor de productie en kiezen ze daarom niet de Mol die bij bepaalde dingen een leesbril nodig heeft.

Daarom schrijf ik Kees en Jeroen af.

Tooske zei ook dat ze een leesbril nodig had.
Kees had echter later in de opdracht de bril wel paraat.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #71 Gepost op: 7-01-2024, 10:04:33 »
Eerste korte analyse wie voor mij niet verdacht zijn:

Fons: schildert en maakt zichzelf onnodig verdacht door te liegen over zijn stem
Rosario: schildert en reageert erg primair op liegende Fons
Anna: slim plan om gespreid te stemmen. Dit is het tegenovergestelde van wat de mol wil. Je kan haar hierdoor al bijna afstrepen.
Babs: gaat fanatiek mee met Anna’s plan (en ligt er misschien gewoon uit)
Jip: zelfde als Anna en wordt in montage veel genoemd als verdachte - wat juist niet verdacht is
Kees: maakt zich onnodig verdacht bij het speeddaten. Raar gedrag met z’n bril, niet mols wat mij betreft. De mol doet vaak niet aan zulke meta-tactieken (zie bijv Olcay die moest plassen)
Jeroen: lijkt expres een beetje op de achtergrond te blijven en mysterieus te doen. Hij heeft ook van nature iets onbetrouwbaars over zich. Speelt ook vaak zulke rollen (vreemdganger). Ik zou hem nooit als mol casten.
Justin: schildert en lijkt veel op Jurre. Geeft goed advies. Komt oprecht over. Verwacht hem niet als mol.

Blijven over Tooske en Rian. Beiden in belangrijke positie bij de Kahlo opdracht. Vooral Tooske had goed ongezien kunnen mollen, al is positie van Rian belangrijker. Rian doet wat gek qua beschrijving, maar dit komt overdreven duidelijk in beeld. En Babs ziet dit natuurlijk ook, en krijgt later een rood scherm.

Ook wat betreft casting zou ik altijd voor Tooske gaan ipv Rian. Rian lijkt me iets simpeler en minder subtiel. Tooske zou ik zeker als mol kunnen zien en zeker eerder casten als mol dan Rian.

Goed, Tooske dan maar dus.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #72 Gepost op: 7-01-2024, 10:55:37 »
Jip is de mol, case closed.

Nou nog de winnaar en verliezer.
Heb een spoor, maar dat houdt ik nog een weekje voor me, want dat zou niet zo mooi zijn voor het programma als dat waar is. Het bewijs hiervan heb ik alvast bewaard.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #73 Gepost op: 7-01-2024, 11:02:58 »
Beetje gek misschien, maar weet iemand of we een Mol hebben gehad die leesbril droeg? Want ik zie dat een beetje als risico voor de productie en kiezen ze daarom niet de Mol die bij bepaalde dingen een leesbril nodig heeft.

Daarom schrijf ik Kees en Jeroen af.

Ja, Renee Fokker die dat ook als excuus gebruikte om opdrachten slecht uit te voeren. (Vond dat wel een duf excuus trouwens)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #74 Gepost op: 7-01-2024, 11:10:02 »
Tooske, wat een vreemd gedrag laat zij zien. Erg onnatuurlijk en ongemakkelijk. Rian lijkt me een goede mol, beetje onnozel en toch ook dominant, en een hele goede actrice.
Deze twee voor nu, puur op basis van gedrag, houding en oogbewegingen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #75 Gepost op: 7-01-2024, 11:16:05 »
Tooske inderdaad. Eens met Rozz en NVR.



Precies! En hij lijkt zich wat af te zonderen van de groep...... echt mollengedrag. Heeft Tooske ook een beetje wellicht.


Kondigde Tooske in interviews aan dat ze dat ging doen. Op z'n Merels jezelf alvast een alibi geven voor mols gedrag. Verdacht.

Van de regie gewaagd dat Mol Tooske zoveel in beeld was bij de waarzegger. Ook prominent als eerste in de leader. Dat is normaal onmols, maar ik vertrouw het niet, want verder is alles volgens het boekje.

Op de trolpositie bij de F. Kahlo-opdracht. Die van Rian en Babs wil je als Mol echt niet hebben.

Ook niet aan de beurt bij de eerste eliminatie. Sinds dat Rik weet wie de Mol is (S20) gebeurt dat nooit. Ik denk niet alleen voor de Mol, maar ook omdat Rik dat prettiger vindt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #76 Gepost op: 7-01-2024, 11:22:27 »
Van de regie gewaagd dat Mol Tooske zoveel in beeld was bij de waarzegger. Ook prominent als eerste in de leader. Dat is normaal onmols, maar ik vertrouw het niet, want verder is alles volgens het boekje.

Ik denk dat hier gewoon een televisie technische reden voor is. Tooske is een van de bekendste kandidaten, bovendien is ze lang en blond waardoor ze mooi afsteekt tegenover de geschminkte feestvierders. En dan kan ze het verhaal ook nog mooi vertellen in een voiceover, beter kun je het niet hebben als televisiemaker.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #77 Gepost op: 7-01-2024, 11:32:39 »
Dat snap ik en doen ze normaal bij een kandidaat. Want ze moest als Mol wel heel veel primaire reacties faken. Anna (en Fons?) in mindere mate ook. Normaal sneakt de Mol er een beetje tussendoor.

Misschien is het montage dat ik Tooske nu verdenk. Ben ik nogal gevoelig voor. Eerst maar eens rustig de afl. terugkijken.

Offline Treveo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #78 Gepost op: 7-01-2024, 11:39:31 »
Heb een spoor, maar dat houdt ik nog een weekje voor me, want dat zou niet zo mooi zijn voor het programma als dat waar is. Het bewijs hiervan heb ik alvast bewaard.
In de aflevering zelf te zien?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #79 Gepost op: 7-01-2024, 11:53:03 »
Voor nu verdenk ik Jip en ook een beetje Tooske.
Ma how, zeg!