Auteur Topic: [Aflevering 9] Ontcijferen  (gelezen 6235 keer)

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #20 Gepost op: 2-03-2024, 22:24:25 »
Is dit nou de eerste keer dat we niet met zekerheid weten wie op wie zit bij de finale test? Je kunt het wel baseren op eerdere testen en biechten maar 100% zeker weet je het niet...

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #21 Gepost op: 2-03-2024, 22:27:25 »
Is dit nou de eerste keer dat we niet met zekerheid weten wie op wie zit bij de finale test? Je kunt het wel baseren op eerdere testen en biechten maar 100% zeker weet je het niet...

Fons op Anna en idem dito, die lijkt me bijna niet anders uit te leggen.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #22 Gepost op: 2-03-2024, 22:34:49 »
Fons lijkt inderdaad in te vullen dat de mol geen topito pakte. Slaat op Anna en zichzelf.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #23 Gepost op: 2-03-2024, 22:39:30 »
Maar waarom laten ze niet gewoon zien dat Sor de afgelopen weken op Anna zat (of evt Fons)? Wat kan daar het nut van geweest zijn? Dat vraag ik me nu af…

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2024, 22:40:02 »
Rood badpak en roze lippenstift.

Vergeet ook het befaamde blauwe broekje niet!  ;)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #25 Gepost op: 2-03-2024, 23:01:07 »
Maar waarom laten ze niet gewoon zien dat Sor de afgelopen weken op Anna zat (of evt Fons)? Wat kan daar het nut van geweest zijn? Dat vraag ik me nu af…

Omdat het dan te makkelijk wordt: Fons en Sor op Anna. Kees niet (volledig?). Kees valt af. Dus Anna moet de mol wel zijn.

Laatste poging om de mol Anna uit de wind te houden.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #26 Gepost op: 2-03-2024, 23:02:23 »
Rik zegt tegen Anna over de waarzegster.: 'Zij zal jouw verborgen zaken onthullen?' Haar mollenstreken.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #27 Gepost op: 2-03-2024, 23:03:41 »
Daar lijkt het wel op. Hij zei iets van: ik hoop dat iedereen op Fons zit, maar dat het Sor is. Correct me if Im wrong.

Ik dacht dat hij daarmee bedoelde dat hij ook op Fons zou gaan, maar door zijn achterstand (en dus meer fouten) meer kans maakt als Sor het is.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #28 Gepost op: 2-03-2024, 23:06:36 »
Ik dacht dat hij daarmee bedoelde dat hij ook op Fons zou gaan, maar door zijn achterstand (en dus meer fouten) meer kans maakt als Sor het is.

Ah.. ik heb t even terug gekeken en hij zei Sor en Anna.

Offline skip030

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #29 Gepost op: 2-03-2024, 23:50:09 »
Ah.. ik heb t even terug gekeken en hij zei Sor en Anna.

O ja, dat is waar. Dan bedoelt hij toch dat hij 'ook' op Fons gaat?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #30 Gepost op: 3-03-2024, 00:17:20 »
Finalewaardig  ::joehoe::
Maar het was dus een halve finale! ::vergroot::  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #31 Gepost op: 3-03-2024, 00:19:06 »
Kees zei bij de één na laatste test dat hij op Rian zat en dat volgens hem Anna en Rosario het niet waren. Hij zal dus (volledig) op Fons zijn gegaan. Rian zat op Fons en Kees en moest naar huis.
Fons zal het dan volgens mij niet zijn.
Fons zit al vanaf aflevering 2 op Anna en heeft alleen namen genoemd van kandidaten die al naar huis zijn. Fons zit dus op Anna. Anna noemde vorige week Fons als hoofdverdachte. Rosario noemde in aflevering 1 ook al Anna en gaf in aflevering 7 aan dat hij Fons niet verdenkt. Als Rosario de Mol is dan zouden Fons en Anna beiden volledig mis zitten. Rosario en Fons zitten dus beide op de correcte Mol: Anna. Kees closed.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 00:21:07 door MartinJ »

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #32 Gepost op: 3-03-2024, 00:22:42 »
Bij Molktalk hadden ze alle gezichten uit de bol van de waarzegster op een rijtje gezet. Het lila gezicht zou Sor kunnen zijn (ogen en neus, de baard zou dan flink ondergeplamuurd zijn ). De kleur klopt dan wel met alle lila aanwijzingen richting Sor.  ::vergroot::

Als ze geen baarden weg kunnen werken kan Anna alleen de Mol nog zijn…

Offline de_ils

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #33 Gepost op: 3-03-2024, 01:00:28 »
Ik zou het dan juist wel leuk vinden als het toch Sor is en het Anna en Fons het dus allebei mis hebben.

Jammer dat zowel Rian als Kees niet in de finale staan.

Ik heb wel echt een finale opdracht gemist met alleen de finalisten
Het spel is gespeeld er valt nog iemand af en daarna maken we bekend wie welke rol had. Dit vind ik gewoon heel raar en niet leuk! ::oink::

Ik wil een mooie finale met spel en dat  ze allemaal apart aan komen lopen met een flackback tot aan het feest met de gesminkte , verklede mol die dan zegt "Ik ben de mol"

Dat is Wie is de Mol waardig!  Dat vond ik dit echt niet! ::niet-ok::

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #34 Gepost op: 3-03-2024, 01:52:11 »
Vond de eerste opdracht beetje lang duren al was tegen de mol vechten wel leuk, de tweede opdracht vond ik echt fantastisch.

Ben ervan overtuigd dat sor de mol moet zijn want hij pakt net als kees bij opdracht 1 geen geld en maakt anna nog een beetje verdacht..

Ik denk dat het anna niet kan zijn want ik vind haar ook te oprecht in haar reacties en ze als mol echt onnodig geld gepakt in opdracht 1 en stelt voor om de sleutels nog eens te checken in opdracht 2 als ze al in het bootje zitten dat is echt helemaal onmols..

Maar had het idee dat kees juist meer op sor dan anna zat en hij is eruit dan heb ik eigenlijk nog liever fons want anna zou ik nu wel echt een slechte mol vinden.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #35 Gepost op: 3-03-2024, 07:48:16 »
Omdat het dan te makkelijk wordt: Fons en Sor op Anna. Kees niet (volledig?). Kees valt af. Dus Anna moet de mol wel zijn.

Laatste poging om de mol Anna uit de wind te houden.
Nee hoor, want ze tonen niet op wie Kees er uit gevlogen is (kijk maar hoe in verschillende topics geredeneerd wordt hoe hij op Anna/Sor/Fons zat). Bovendien:
- Dan kan Sor nog steeds de mol zijn (als niemand op hem zit)
- Dan kan Fons nog steeds de mol zijn (als Kees geen vragen op hem heeft ingevuld).

Dus het weglaten van Sors hoofdverdachte heeft volgens mij geen toegevoegde waarde in het uitsluiten van verdachten. Terwijl je uiteindelijk meestal wel hoort op wie de finalisten zitten. Dat geeft mij een klein beetje twijfel. De suggestie die (in het topic van Sor?) gedaan werd: de mol zit altijd op iemand die hem verdenkt, niemand verdenkt Sor dus horen we ook niet wie Sor verdenkt, vind ik wel een mooie verklaring. Maar ja Sor is de mol niet :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #36 Gepost op: 3-03-2024, 10:11:56 »
Het is volgens mij ook niet waar dat we altijd hebben gezien op wie de finalisten de test ingevuld hebben, hoor. Dat is wel vaker vaag gebleven.

Maar in dit geval lijkt het me niet heel ingewikkeld: Fons en Sor hebben al weken een bondje en zitten al meerdere afleveringen op Anna. Kees zat op Rian en moest een nieuwe mol kiezen. Hij zei te gaan spreiden (!) tussen Anna en Sor. Vandaar die uitspraak van hem over wat hij hoopt: als de rest op Fons zit en Sor is de mol, dan had hij gewonnen.

Als Sor de mol was, zou Kees dus niet zijn afgevallen. Tenzij hij toch de hele test op Anna heeft ingevuld, maar dan zou niemand de mol goed hebben en we weten van productie dat ze dat altijd willen voorkomen.

Als Fons de mol is, wint Anna. Er zijn wel eerdere kandidaten (zo lijkt het) op Fons afgevallen dus dit scenario is niet heel waarschijnlijk.

Als Anna de mol is, klopt alles. Fons en Sor zitten vol op Anna dus Kees valt af ondanks dat hij de helft (?) van zijn test op haar had. Eerdere afvallers hebben voor zover we weten Anna niet als hoofdverdachte gehad.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #37 Gepost op: 3-03-2024, 13:44:37 »
In 2008 was er een aanwijzing met de finaledag en de mayakalender en iets met rood.
Deze aflevering kwam heel duidelijk in beeld dag 17.
Als de opnames begonnen op 24 juni dan is 10 juli in Aztec een Jaguar. Hetzelfde als de geboortedag van Anna. In andere gevallen kan ik er niet veel uithalen.

Maar we weten niet exact wanneer de opnames waren. 18 juli waren ze allemaal weer terug dacht ik.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #38 Gepost op: 3-03-2024, 14:05:47 »
Het worstelen was op 1 juli.

https://i.imgur.com/dI8EvTt.png

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] Ontcijferen
« Reactie #39 Gepost op: 3-03-2024, 14:49:13 »
Leuke aflevering - in laatste aflevering zien we vast Anna sleutels in het water kieperen - maar veel te weinig van de waarzegster!