Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen  (gelezen 12933 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Gepost op: 6-01-2024, 15:21:11 »
Hier kunnen jullie de derde opdracht van deze aflevering bespreken.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:31:08 door D*N »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2024, 21:39:50 »
Sleutelpositie is in principe bij de kisten. Hoe minder schilderijen je uit de kisten haalt hoe moeilijker het wordt.

Schilders kunnen nog een beetje sturen doordat zij zorgen of de codes zichtbaar zijn, maar je bent wel maar 1/5 die daar iets aan kunnen doen.

Rian en Babs lijken me op een te opvallende plek te staan.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2024, 21:42:45 »
Beste molpositie bij de slotjes en codes, dus Tooske, Anna, Kees. En je kon makkelijk op die positie komen, want die "bleven over". Voor de andere posities werd actief gekozen.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 21:51:30 »
Vond Rian niet mega duidelijk uitleggen, vergat details die van groot belang waren. Kan ook zo in beeld gebracht zijn natuurlijk..

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2024, 22:00:51 »
Beste molpositie bij de slotjes en codes, dus Tooske, Anna, Kees. En je kon makkelijk op die positie komen, want die "bleven over". Voor de andere posities werd actief gekozen.

Ja, een van de schilderijen was meteen al waardeloos doordat er geen enkel schilderij was gevonden. Dat vind ik erg opvallend, dus het zou me niet verbazen als de mol bij deze drie zit.

Vond Rian niet mega duidelijk uitleggen, vergat details die van groot belang waren. Kan ook zo in beeld gebracht zijn natuurlijk..

Nee, maar het enige schilderij dat juist is, komt door haar late correctie. Dat had ze niet hoeven doen, Babs had dat niet kunnen controleren.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2024, 22:03:47 »
Nee, maar het enige schilderij dat juist is, komt door haar late correctie. Dat had ze niet hoeven doen, Babs had dat niet kunnen controleren.

Tenzij ze onmols over wilde komen en omdat het ging om een apen"handje" toch "geholpen" heeft. ::vergroot::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2024, 22:57:31 »
hah, mooi.

Als je kijkt naar de verschillende versies van een schilderij was kiezen sowieso heel erg lastig. Het waren echt kleine details. Meer schilderijen uit de kist halen was dus niet eens zo onmols denk ik. Weten om welke details het gaat, en erop vertrouwen dat andere kandidaten alle details toch ook nooit goed geschilderd krijgen, zou je als mol wat mij betreft ook best kunnen gaan schilderen. Heel goed je best doen en net een belangrijke kleur verkeerd doen (Jip bijvoorbeeld). Ik wil dus niet meteen focussen op het drietal bij de kistjes. Sleutelpositite is Rian, die ongecontroleerd alles in de soep kon laten lopen èn invloed kon hebben op €1300 uit de pot.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2024, 22:59:43 »
Jip schildert het enige duidelijke schilderij, zij lijkt me verder ook compleet niet mols.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2024, 00:19:42 »
hah, mooi.

Als je kijkt naar de verschillende versies van een schilderij was kiezen sowieso heel erg lastig. Het waren echt kleine details. Meer schilderijen uit de kist halen was dus niet eens zo onmols denk ik. Weten om welke details het gaat, en erop vertrouwen dat andere kandidaten alle details toch ook nooit goed geschilderd krijgen, zou je als mol wat mij betreft ook best kunnen gaan schilderen. Heel goed je best doen en net een belangrijke kleur verkeerd doen (Jip bijvoorbeeld). Ik wil dus niet meteen focussen op het drietal bij de kistjes. Sleutelpositite is Rian, die ongecontroleerd alles in de soep kon laten lopen èn invloed kon hebben op €1300 uit de pot.

Het is natuurlijk niet geheel ongecontroleerd, aangezien Babs uiteindelijk ook de schilderijen te zien krijgt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2024, 00:45:02 »
Zou er een verband hebben gezeten tussen de schilders en het schilderij bij Kees? Iedere keer dat de schilders gingen kijken dat dan het schilderij bij Kees naar beneden zakte?
Dan heb je als schilder ‘dubbel’ invloed.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2024, 00:46:17 »
Ja, dat leek mij wel het geval!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #11 Gepost op: 7-01-2024, 00:47:35 »
Mee eens , is ook wat ik opgeschreven heb en waar de montage af en toe naar hintte, dat het trekken aan de koorden bij de schilders invloed zou hebben op het schilderij bij kees.

Offline JensXIII

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #12 Gepost op: 7-01-2024, 00:50:15 »
hah, mooi.

Als je kijkt naar de verschillende versies van een schilderij was kiezen sowieso heel erg lastig. Het waren echt kleine details. Meer schilderijen uit de kist halen was dus niet eens zo onmols denk ik. Weten om welke details het gaat, en erop vertrouwen dat andere kandidaten alle details toch ook nooit goed geschilderd krijgen, zou je als mol wat mij betreft ook best kunnen gaan schilderen. Heel goed je best doen en net een belangrijke kleur verkeerd doen (Jip bijvoorbeeld). Ik wil dus niet meteen focussen op het drietal bij de kistjes. Sleutelpositite is Rian, die ongecontroleerd alles in de soep kon laten lopen èn invloed kon hebben op €1300 uit de pot.

Daar heb je zeker gelijk in en het is gevaarlijk om zo veel kandidaten na één aflevering al weg te strepen. Alleen was er natuurlijk al €6.000 verdiend. Dan lijkt het me logisch dat de mol revanche wil nemen en dat doet die niet echt door invloed te hebben op een schamele 500 euro.

Idealiter heeft de mol:

* geen vrijstelling in opdracht 1
* geen vrijstelling afgekocht in opdracht 2
* geen plan verspreid dat iedereen op iemand anders moest gaan stemmen in opdracht 2
* niet geschilderd in opdracht 3

Alleen is er niemand die aan al deze criteria voldoet. Als ik deze criteria zou moeten rangschikken, zou ik dat als volgt doen:

(1) geen plan verspreid dat iedereen op iemand anders moest gaan stemmen in opdracht 2
(2) niet geschilderd in opdracht 3
(3) geen vrijstelling in opdracht 1
(4) geen vrijstelling afgekocht in opdracht 2

Twijfel tussen 3 en 4, maar dat is geen discussie voor dit topic. Maar de kans dat de mol niet bij de schilders zat, acht ik behoorlijk groot. Maar omdat Anna op basis van 1 samen met Jip afvalt bij mij, zijn Tooske, Kees en Rian nu mijn hoofdverdachten.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2024, 00:56:51 »
Justin is niet mollerig door te zeggen tegen de medeschilders dat ze de unibrow niet moeten vergeten, een belangrijk detail. Het lijkt me erg omslachtig als mol om niet verdacht te willen worden door een goede tip te geven als de kans klein is dat de kandidaten zich realiseren dat het echt een goede tip was.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2024, 06:32:32 »
Ik vond Kees wat opvallend in zijn 'wie heeft er iets met Kahlo?', want daarmee zei ie eigenlijk 'wie van jullie gaat schilderijen beoordelen' en plaatst zichzelf eigenlijk direct al in de kisten-groep zonder dat nadrukkelijk mee te delen. Waar ie vervolgens ook nog even de regie pakt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2024, 12:17:53 »
Voor posities van de mol plaatsen veel mensen de mol in deze opdracht bij de kistjes onder het mom van je zorgt dat je de juiste schilderijen niet gaat openen .
Ben ik het voor groot deel wel mee eens en het is heerlijk als de mol een keer niet direct actief moet lobbyen om oo de gewenste plek te staan .

Ik wil binnen deze drie kistenopeners de rol van kees nog extra benadrukken . Hij kan willekeurige nummers noemen, en als ze hem al keer controleren , kan hij zeggen spanning , vergissing etc .  Misschien dst de nummers die hij zegt , wel een boodschap vormen voor speurders ipv slotencombinaties.
Als mol kun je op de positie van kees redelijk ongecontroleerd door tooske en anna maar wat roepen

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2024, 12:24:16 »
Daar staat tegenover dat Anna en Tooske ook redelijk ongecontroleerd zomaar wat kunnen doen bij de slotjes en voor de vorm dan een paar foute schilderijen eruit halen. Minder opvallend i.i.g.
Ik vond Kees erg verdacht in beeld komen daar. Het niet kunnen zien, leesbril moeten hebben, alles gaat te snel, gezien zijn leeftijd klopt dat waarschijnlijk gewoon maar het werd wel erg benadrukt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2024, 12:53:43 »
Is inderdaad een andere denkwijze maar als mol anna thuis gewoon van 5 verkeerde schilderijen , die wel lijken op de goede, de nummers uit haar hoofd heeft geleerd, is dat prima mogelijk om daar voordeel uit te halen

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2024, 13:30:04 »
Justin is niet mollerig door te zeggen tegen de medeschilders dat ze de unibrow niet moeten vergeten, een belangrijk detail. Het lijkt me erg omslachtig als mol om niet verdacht te willen worden door een goede tip te geven als de kans klein is dat de kandidaten zich realiseren dat het echt een goede tip was.

Het is alleen niet mollerig als ze allemaal een schilderij hadden met unibrow, maar dat was niet zo.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Afschilderen
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2024, 13:45:55 »
Alle na te schilderen schilderijen hadden wel een unibrow, toch? Alleen bij de foute schilderijen zat er ook (minimaal) een zonder.