Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen  (gelezen 6306 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #60 Gepost op: 5-02-2024, 09:00:43 »
Klopt, ik heb het niet zo uitgebreid nagekeken zoals hierboven beschreven maar mij viel op dat ze aan het begin van de opdracht de getallen allemaal aan een kleur hadden gekoppeld toen Fons ineens opwierp dat ze groen en geel misschien verwisseld hadden waarna de verwarring toesloeg en het helemaal een rommeltje werd  met tellen. Fons voorstel om hardop te tellen was helemaal niet zo'n goed plan.  ;D Ga maar eens naast iemand zitten die hardop aan het tellen is als je zelf ook moet tellen. Bij hertellen komt het vaker voor dat de uitkomst anders is dus nogmaals hertellen etc. Heerlijke positie voor een mol om verwarring te zaaien.

Er is ook wat gezegd over de positie van een mol in deze opdracht maar Fons kon hier niets aan doen. Hij is door Jeroen in deze positie gemanoeuvreerd. Bovendien zaten de anderen in de koetsen ook met  2. Zij konden elkaar in de koets  nog beter in de gaten houden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #61 Gepost op: 5-02-2024, 16:09:15 »
Zo een opdracht die sowieso mislukt en iedereen wel iets doet waar iets voor te zeggen valt. Levert niets bij aan de speurtocht naar de mol.

Offline Thingy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #62 Gepost op: 5-02-2024, 19:00:42 »
Ok, Fons en Jeroen komen eerst op:

Groen 17
Geel 19
Oranje 21
Blauw 38

Maar dat bleek te moeten zijn:

Geel 17
Blauw 19
Oranje 21
Groen 38

Best wel een groot verschil, vooral blauw scheelt enorm!

Verder is het optellen van de bedragen onderweg wel superlastig. 1 bord missen is uitkomst nul.

Ik vind Fons zijn acties hier ook heel raar. Maar als molstreek is niet niet effectief, want op deze manier noemen ze wel de 4 juiste kleuren die nodig zijn om de bedragen van de bijbehorende bordjes bij elkaar op te tellen.
durf niemand meer weg te strepen, dankzij Jan

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #63 Gepost op: 6-02-2024, 00:18:55 »
Ja maar zolang de mensen in de koets niet beseffen dat ze vier kleuren getallen moeten optellen, is deze opdracht gedoemd  om te mislukken . Ongeacht of ze de juiste kleuren hebben bij de vlaggetjes.

Ik denk echt dat jeroen en fons hier elkaar echt aan het uitproberen waren .zo van wat doet hij als ik zeg sat er veel meer rode vlaggen zijn dan er evht zijn

Geld in de pot boeit echt niemand ,jezelf verdacht maken en observeren van jouw verdachten dat is wat telt .

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #64 Gepost op: 6-02-2024, 07:24:15 »
Mee een. En dus erg kandidaats.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #65 Gepost op: 2-03-2024, 01:02:47 »
Wegens gebrek aan speurwerk, deze opdracht toch eens wat beter bekeken.

Grappig dat er nog een bordje op Streetview staat.




Geel: Anna-Rian
Rood: Kees-Tooske
Blauw: Rosario-Babs
Paars: vermoedelijke weg, geen beelden

Opvallend is het roze bordje van 44€ dat we aan het begin te zien krijgen. Dit ligt helemaal in het noorden, waar volgens mij Anna en Rian zijn gepasseerd.
Op hun blaadje zie ik nergens roze 44 staan. Heeft Anna Rian hier kunnen afleiden?

Ik zeg: verdacht.








« Laatst bewerkt op: 2-03-2024, 01:05:34 door Molshoop_ »

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #66 Gepost op: 2-03-2024, 01:09:26 »
Maar roze was niet een van de kleuren die ze moesten optellen dus wel een vrij nutteloze molactie dan

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Op elkaar rekenen
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2024, 01:10:34 »
lol dat is natuurlijk een feit.