Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten  (gelezen 9937 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #60 Gepost op: 18-02-2024, 15:43:37 »
Aan het bord met muziektempo’s met de touwtjes hoefden ze er maar 12 van de 18 te doen. Toch maken ze het hele bord af. Babs: ‘we hebben gewoon heel lang knoopjes gelegd en al die draadjes gingen door elkaar’ .
Daarna bleek er niet genoeg tijd over om de tweede opdracht af te maken.
In deze fase is de mol bezig om vertrouwen te wekken bij kandidaten die haar niet zo verdenken, zodat de kandidaten die haar wel verdenken lekker kunnen aanrommelen om zich verdacht te maken.
Fons is koning aanrommelen, maar Rian en Kees doen weinig voor elkaar onder. Rosario doet zijn best maar het resultaat is minder.
Anna benadrukt bij Babs dat is een van ons en een van hun, om voor al aan te geven dat zij tweeën het goed gedaan hebben.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #61 Gepost op: 18-02-2024, 15:47:06 »
Rian tekent heel duidelijk spookjes en voor mij is het vrij duidelijk dat ze het nummer GhostBusters van Ray Parker Jr. te horen kreeg. Fons wist niet meer de zeggen dan "ghost?".
Verder tekent ze heel duidelijk een vlieger met nog wat erbij. Fons komt dan met "brief aan mijn moeder" of zoiets. Terwijl dit (overbekende) nummer toch gewoon 'De vlieger' heet. Hoe moeilijk kan het zijn?
Dan tot overmaat van ramp weet hij ook niets te verzinnen bij de Yellow Submarine die Rian heeft getekend.
Maar ja, het is natuurlijk weer Al gemene Fons.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #62 Gepost op: 18-02-2024, 15:50:08 »
Ik ben wat dat betreft net een Fons en had precies zo kunnen antwoorden. Ik had er om eerlijk te zijn nog niet eens spookjes in gezien. Kan zeker (nep)mollen zijn, maar kan ook gewoon echt zo zijn dat hij het niet door had.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #63 Gepost op: 18-02-2024, 16:03:23 »
Fons heeft "Thriiler" opgeschreven op zijn blaadje. Waarschijnlijk was dat zijn interpretatie van de spookjes. Niet eens zo gek toch?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 16:20:51 door annebeestje »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #64 Gepost op: 18-02-2024, 16:11:36 »
[/img]

Nu alleen nog het getal van Avogrado (ivm Anna’s naruurkundige achtergrond   ;D)
Getal van Avogrado vertelt hoeveel atomen ergens in zitten. Wordt door wiskundigen geschreven als ‘Na’. Dat kan je dan weer spiegelen.

Ook is het een verhouding tussen 2 gassen (zonder restjes) 2:3 of 1:2. Bij Op elkaar rekenen had je 17-19-21 (opgeteld 57) en 38 (leeftijd Anna), dat is een verhouding 3:2.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #65 Gepost op: 18-02-2024, 16:17:22 »
Tekenen van Rian. Zal ook met je kennis van liedjes te maken hebben, maar ik kon er niets uit halen van wat ze had getekend. Kan dus oprecht zijn dat Fons dit ook niet wist. Moet zeggen dat ik niet het gevoel had dat Rian bewust slecht tekende. Maar ze daarom uitsluiten als mol, nee.

Dit kunnen wij totaal niet beoordelen, aangezien we als kijkers ook niet de muziek hoorden. Ik dacht eerst dat de klassieke muziek die we hoorden getekend moest worden, maar het waren dus popnummers. Zo slecht vond ik de tekeningen niet; ik kon er vrij duidelijk uithalen wat ze bedoelde (maar of ze die muziek daadwerkelijk hoorde is onduidelijk omdat wij daar als kijkers niet in meegenomen werden). Ik zag o.a. Ghosbusters en De Vlieger.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #66 Gepost op: 18-02-2024, 16:23:03 »
Dit kunnen wij totaal niet beoordelen, aangezien we als kijkers ook niet de muziek hoorden. Ik dacht eerst dat de klassieke muziek die we hoorden getekend moest worden, maar het waren dus popnummers. Zo slecht vond ik de tekeningen niet; ik kon er vrij duidelijk uithalen wat ze bedoelde (maar of ze die muziek daadwerkelijk hoorde is onduidelijk omdat wij daar als kijkers niet in meegenomen werden). Ik zag o.a. Ghosbusters en De Vlieger.
Ja, ik begrijp dit echt niet. Ze monteren alles stuk, maar onder de beelden dat Rian spookjes aan het tekenen is  het geluid van GhostBusters te plakken is kennelijk te veel gevraagd. Of moeten ze hier (te veel) voor betalen?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #67 Gepost op: 18-02-2024, 16:34:10 »
Ja, ik begrijp dit echt niet. Ze monteren alles stuk, maar onder de beelden dat Rian spookjes aan het tekenen is  het geluid van GhostBusters te plakken is kennelijk te veel gevraagd. Of moeten ze hier (te veel) voor betalen?

Inderdaad. Bij die carpool-karaoke enkele seizoenen geleden kon je gewoon precies horen welk liedje ze moesten uitbeelden en hoe ze dat deden. Dat was een hilarische opdracht trouwens.

Het is net of ze de kritiek van vorig seizoen dusdanig ter harte hebben genomen dat ze nog maar weinig durven te laten zien. Ook vind ik dat er een overdaad is aan mogelijke hints. De symbolen, kleuren, getallen, noten etc. Maar goed, dit is meer voor de evaluatie-topic.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #68 Gepost op: 18-02-2024, 16:59:38 »
Inderdaad. Bij die carpool-karaoke enkele seizoenen geleden kon je gewoon precies horen welk liedje ze moesten uitbeelden en hoe ze dat deden. Dat was een hilarische opdracht trouwens.

Het is net of ze de kritiek van vorig seizoen dusdanig ter harte hebben genomen dat ze nog maar weinig durven te laten zien. Ook vind ik dat er een overdaad is aan mogelijke hints. De symbolen, kleuren, getallen, noten etc. Maar goed, dit is meer voor de evaluatie-topic.
Misschien ook wel iets voor het evaluatie-topic, maar ik bedacht me zojuist nog het volgende.
Is er nou niemand die een eerste versie na montage bekijkt en dan tegen de Editor zegt: moet je hier misschien niet de muziek van het te raden liedje onder zetten? En dat die dan zegt: tuurlijk, stom dat ik dit vergeten ben. Maar ja, zeg je dit ook als de regisseur de boel monteert, of laat je als regisseur iemand anders kritisch naar de montage kijken?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #69 Gepost op: 18-02-2024, 17:23:04 »
De enige reden om dat niet te doen is als het de mol volledig verraadt of een andere deelnemer met zekerheid tot normale kandidaat maakt. Als iedere kijker Rians tekeningen meteen begrijpt, zal niemand Fons geloven die het heeft over Rians onduidelijke tekeningen. Wat Fons een heel stuk verdachter en Rian onverdacht maakt.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #70 Gepost op: 18-02-2024, 17:37:13 »
De enige reden om dat niet te doen is als het de mol volledig verraadt of een andere deelnemer met zekerheid tot normale kandidaat maakt. Als iedere kijker Rians tekeningen meteen begrijpt, zal niemand Fons geloven die het heeft over Rians onduidelijke tekeningen. Wat Fons een heel stuk verdachter en Rian onverdacht maakt.

Niet iedereen zal haar tekeningen meteen begrijpen en niet iedereen kent dezelfde muziek. Bij mij hoef je niet met Hazes aan te komen, bij een ander niet met Michael Jackson. Je kunt niet concluderen dat Fons moet snappen wat jij snapt. Misschien kent ie een bepaald nummer niet en legt ie een link met een andere track met een soortgelijk thema. Ook is het wel relevant om te zien welke details Rian wel/niet belangrijk genoeg vindt om te tekenen, maar ook daarover zal geen algemene consensus zijn.

Offline Codi35

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #71 Gepost op: 18-02-2024, 17:43:51 »
Ik vraag mij af of de grafische weergave door Babs van het klassieke muziekstuk, dat Fons moet raden, ook bedoeld kan zijn als morse. Punt streep punt streep enz in het eerste deel van de muziek. Dat is steeds een A. Van achter naar voor(dus gespiegeld, wat ook een terugkerend fenomeen is) is het steeds streep punt dus N. Kortom A’s en N’en dus Anna.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #72 Gepost op: 18-02-2024, 17:54:05 »
Niet iedereen zal haar tekeningen meteen begrijpen en niet iedereen kent dezelfde muziek. Bij mij hoef je niet met Hazes aan te komen, bij een ander niet met Michael Jackson. Je kunt niet concluderen dat Fons moet snappen wat jij snapt. Misschien kent ie een bepaald nummer niet en legt ie een link met een andere track met een soortgelijk thema. Ook is het wel relevant om te zien welke details Rian wel/niet belangrijk genoeg vindt om te tekenen, maar ook daarover zal geen algemene consensus zijn.

Daarin heb je gelijk, extra jammer dus dat we als kijkers niet mee kunnen puzzelen doordat wij niet horen wat Rian hoort.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #73 Gepost op: 18-02-2024, 18:05:57 »
Bottom line is volgens mij dit. Het zou heel erg kwalijk zijn als ze de muziek niet laten horen omdat Rian of Fons de Mol is en dat het laten horen van de muziek de mol minder verdacht zou maken.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #74 Gepost op: 18-02-2024, 18:09:25 »
Daarin heb je gelijk, extra jammer dus dat we als kijkers niet mee kunnen puzzelen doordat wij niet horen wat Rian hoort.

Eens, dat was voor iedereen leuker geweest. Tijdens het kijken had ik de indruk dat ze met grote precisie een Rembrandt aan het natekenen was (ik denk die spookjes?, waarom 30 en niet 3?) i.p.v. efficient de belangrijkste dingen optekenen. Maar omdat je niets kon horen, kon je daar eigenlijk geen conclusies aan verbinden. En dat was waarschijnlijk ook extra grappig geweest, als je de muziek wel had kunnen horen.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #75 Gepost op: 18-02-2024, 18:23:41 »
Anti molactie van sor: als Kees de noten net verkeerd neerzet op de notenbalk, corrigeert Sor hem direct en pro-actief. Onmols.


Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #76 Gepost op: 18-02-2024, 20:38:32 »
Aan het bord met muziektempo’s met de touwtjes hoefden ze er maar 12 van de 18 te doen. Toch maken ze het hele bord af. Babs: ‘we hebben gewoon heel lang knoopjes gelegd en al die draadjes gingen door elkaar’ .
Daarna bleek er niet genoeg tijd over om de tweede opdracht af te maken.
In deze fase is de mol bezig om vertrouwen te wekken bij kandidaten die haar niet zo verdenken, zodat de kandidaten die haar wel verdenken lekker kunnen aanrommelen om zich verdacht te maken.
Fons is koning aanrommelen, maar Rian en Kees doen weinig voor elkaar onder. Rosario doet zijn best maar het resultaat is minder.
Anna benadrukt bij Babs dat is een van ons en een van hun, om voor al aan te geven dat zij tweeën het goed gedaan hebben.

Wat deed anna na de touwtjes-opdracht, dat is niet in beeld gebracht? babs en fons gingen de volgende opdracht doen en anna even overleggen met rik of wou ze niet bij de kinderliedjes helpen omdat ze daar teveel wist?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2024, 20:57:05 »
Gelukkig is het handschrift van Fons super duidelijk en was het een makkie om zijn antwoorden te ontcijferen.
Er waren 9 nummers die moesten worden getekend en geraden, waarvan er 6 goed moesten zijn.
1. Tekening niet gezien. Antwoord: Hotel California.
2. Tekening: spookjes. Antwoord: Thriller (vermoedelijk fout want GhostBusters)
3. Tekening niet gezien. Geen antwoord.
4. Tekening niet gezien. Antwoord: It's raining men (vermoedelijk goed)
5. Tekening: vlieger + iets aan de grond.  Antwoord: Een brief aan mijn moeder = fout (De Vlieger)
6. Tekening niet gezien. Antwoord: Alle kleuren van de regenboog (waarschijnlijk goed gerekend)
7. Tekening niet gezien. Geen antwoord.
8. Tekening: hoofd met kroon (koning(in)?. Antwoord: Kroon juwelen (sowieso fout want is geen song title)
9. Tekening: gele onderzeeboot en zebrapad. Antwoord: Stairway to Heaven. Fout (Yellow Submarine).

Opdracht dus heel zeker niet gehaald.

Edit:
2. Thriller misschien toch wel goed want Fons zegt "Thriller" en Rian lijkt te knikken.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 21:10:25 door MartinJ »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2024, 21:05:43 »
Babs deed de cartografie opdracht. Anna zal aan de andere kant van de deur hebben staan wachten, maar liet het aan Fons over om de opdracht te doen.
Zoveel tijd was er ook niet meer.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Genoten
« Reactie #79 Gepost op: 18-02-2024, 22:35:06 »
Ik vraag mij af of de grafische weergave door Babs van het klassieke muziekstuk, dat Fons moet raden, ook bedoeld kan zijn als morse. Punt streep punt streep enz in het eerste deel van de muziek. Dat is steeds een A. Van achter naar voor(dus gespiegeld, wat ook een terugkerend fenomeen is) is het steeds streep punt dus N. Kortom A’s en N’en dus Anna.
Toevallig wordt daar Für Elise gespeeld, een Bagatelle nr. 25 in a-klein, kan een ondersteuning van jouw morse. En Gymnopedie was ook de soundtrack van The Queens Gambit, kan een verwijzing naar haar kroonkaart zijn.