Poll

Kan de mol een rood scherm krijgen?

Ja
60 (43.2%)
Nee
79 (56.8%)

Totaal aantal stemmen: 139

Auteur Topic: Kan de mol een rood scherm krijgen?  (gelezen 5140 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Gepost op: 7-01-2024, 13:24:51 »
Altijd een leuk topic. Ik vind van wel; Rik zegt immers alleen dat de mol nooit naar huis gaat.

Alleen vrees ik dat we het dit seizoen weer niet gaan zien. Want nu gaat Babs weg en komt er een topito en een verhaaltje over de Toekomst. M.a.w.: eerst moeten er meer topito's bij komen, dan kan er wel eens iemand terugkomen vanuit een Afvallershotel.

Stel je een mol voor die wekenlang in een hotel heeft gezeten en geen geld uit de pot heeft kunnen spelen. Ik kan me 1x herinneren: toen Liz met Roderick een aantal weken ging tangodansen in een hotel. Die waren de mol ook niet. De mol wil elk spel toeslaan.

Dus ja, een rood scherm kan zeker, maar helaas moeten we daarop wachten tot seizoen 25 want Babs en volgende afvallers zijn niet de mol ondanks dat ze nog in het spel blijven.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2024, 13:49:21 »
Ja, mits de mol gelijk weer terug kan komen in het spel.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2024, 14:31:44 »
Ja, mits de mol gelijk weer terug kan komen in het spel.

en de mol moet dit kunnen zonder dat de andere kandidaten invloed hierop hebben.

Richard, Paul, Barbara en Tim zijn allemaal teruggekomen maar hiervoor hadden ze hulp nodig van andere kandidaten. Dit had helemaal anders kunnen aflopen én zodoende was er geen mol meer.
klaar voor de strijd

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2024, 14:32:54 »
Daar gaan we weer...  ::)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2024, 14:44:33 »
Moet je je eens indenken dat je thuis meedoet met de WIDM?-app. Dat je alle punten hebt ingezet op Babs. Babs ligt er nu uit met een rood scherm. Blijkt Babs (of wie dan ook die nog gaat afvallen) straks terug te komen in het spel - dankzij de topito's - en de Mol te zijn, dan kan je geen punten meer inzetten in de app. Want: Je Mol lag uit het spel en toen was je je punten kwijt!

 ::)

Ik denk daarom dat de Mol geen rood scherm kan krijgen en een aantal afleveringen later terug kan komen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2024, 18:33:45 »
Wie stemt er op nee? We weten dankzij eerdere landen en seizoenen (hou het maar even vaag om geen spoilers te geven) dat dit mogelijk is. Of het nu zo is weten we natuurlijk niet, maar het kan zeker.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2024, 19:27:49 »
Wie stemt er op nee? We weten dankzij eerdere landen en seizoenen (hou het maar even vaag om geen spoilers te geven) dat dit mogelijk is. Of het nu zo is weten we natuurlijk niet, maar het kan zeker.

Daarom vind ik het een overbodig topic. Technisch kan het zeker, is al voorbij gekomen elders. Dit in combinatie met Rik zijn praatje over de mol gaat nooit naar huis ondersteunt dit. Het is alleen in Nederland nooit ingezet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2024, 21:23:52 »
Wie stemt er op nee? We weten dankzij eerdere landen en seizoenen (hou het maar even vaag om geen spoilers te geven) dat dit mogelijk is. Of het nu zo is weten we natuurlijk niet, maar het kan zeker.

Klopt, maar in het buitenland hebben ze geen app zoals wij. Een rood scherm, zeker als die ook in de app volgt, is gewoon geen mol. Ik zie niet in hoe dat in de app verwerkt kan worden.
Een rood scherm en nog voor het einde van de aflevering duidelijk dat diegene (nog) niet afvalt (en dat je dus nog steeds punten op diegene kan inzetten) blijft dus nog wel een mogelijkheid.
Aangezien het antwoord "Ja, maar valt niet af in diezelfde aflevering" er niet bij stond heb ik toch op nee gestemd.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2024, 10:26:50 »
Ik ben het met Talpavenator eens. In combinatie met de app zou het niet eerlijk zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2024, 11:31:42 »
Het klopt natuurlijk dat het in NL haast onmogelijk is om een mol een rood scherm te geven i.v.m. de app. Overigens zou de mol dan ook aan het begin van de volgende aflevering ook meteen weer terug moeten komen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2024, 11:39:07 »
NL gaat op dat vlak niet zo laag vallen als
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2024, 13:12:03 »
Benieuwd op hoeveel pagina's we dit seizoen komen hiermee  ;D.


Ik denk nog steeds dat feitelijk het antwoord ja is, omdat het in andere landen al is bewezen. Of ze het ook daadwerkelijk gaan doen en wat mensen ervan vinden is allemaal speculatie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2024, 13:41:16 »
Benieuwd op hoeveel pagina's we dit seizoen komen hiermee  ;D.


Ik denk nog steeds dat feitelijk het antwoord ja is, omdat het in andere landen al is bewezen. Of ze het ook daadwerkelijk gaan doen en wat mensen ervan vinden is allemaal speculatie.
Dit jaar zeker nog niet, maar voor de toekomst is het natuurlijk niet uitgesloten.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2024, 15:26:02 »
In 2014 had het zeker gekunnen. Aangezien Daphe toen niet gelijk uit het spel lag.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2024, 16:39:35 »
Ja, zonder twijfel.
...óf niet!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2024, 17:34:33 »
Benieuwd op hoeveel pagina's we dit seizoen komen hiermee  ;D

Kun je 2 polls in 1 topic proppen?

Offline eevski

  • Forumlid
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #16 Gepost op: 8-01-2024, 17:45:21 »
Als dat gebeurt stop ik met kijken. Het is niet uit te leggen dat de mol de test het slechtst zou maken, als die alle vragen op zichzelf kan invullen. Dag integriteit.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #17 Gepost op: 8-01-2024, 18:12:10 »
Vanzelfsprekend kan de mol een rood scherm krijgen, want dat is al gebeurd (zie buitenlandse reeksen). Als de vraag is: kan de mol in het Nederlandse Wie is de Mol een rood scherm krijgen, dan lijkt het me op basis van het voorgaande voor de hand liggen om ook deze vraag met ja te beantwoorden. ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #18 Gepost op: 8-01-2024, 18:27:44 »
Voor Nederland: nee... Daar is de gemiddelde Nederlandse kijker niet aan toe.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Kan de mol een rood scherm krijgen?
« Reactie #19 Gepost op: 8-01-2024, 19:33:32 »
Daar is de gemiddelde Nederlandse kijker niet aan toe.

Maar dan hangt het af van wat je met 'kan' bedoelt. Ik interpreteer het als: kan het volgens het spelconcept. Of het publiek er vervolgens blij mee gaat zijn, is een heel andere vraag.