Auteur Topic: [Theorieën] Afvallerstopito  (gelezen 4661 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2024, 09:16:51 »
Maar als zij nog een keer een spanned spel hebben morgen meespelen dan was een deel van die hoop gewoon terecht. Al was het dan kort.
Net als Sarah vorige seizoen. Het was heel sneu dat ze niet terug kwam, maar tegelijkertijd heeft ze even kunnen meespelen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2024, 09:28:05 »
Maar als zij nog een keer een spanned spel hebben morgen meespelen dan was een deel van die hoop gewoon terecht. Al was het dan kort.
Net als Sarah vorige seizoen. Het was heel sneu dat ze niet terug kwam, maar tegelijkertijd heeft ze even kunnen meespelen.

Hmm ja maar als dat spel een strijd tegen de mol met vooropgezette uitslag is voelt het toch een beetje bedenkelijk

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2024, 09:50:28 »
Dit stukje in de trailer lijkt mij te slaan op het hele topo gebeuren:


https://www.revealname.com/55-4925-1839

Bestaand mobiel nummer blijkbaar.  ::vergroot::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2024, 10:30:45 »
Als de 3e afvaller terugkeert ga ik die zeker heel erg in de gaten houden, maar tegelijkertijd zou dit wel betekenen dat de eerste 2 afvallers enkele dagen compleet valse hoop is gegeven op een terugkeer die nooit zou kunnen plaatsvinden


Life's hard and then you die.    :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2024, 01:55:41 »
Wat weten we nu al?
- er komt voor het einde van de serie duidelijkheid over het lot van Babs (dus dit is niet iets als eerder die uitnodiging voor het eindfeest)
- alle afvallers krijgen een topito met exact dezelfde boodschap van de waarzegster
- drie topito's vormen samen 1 hele topo
- in het verleden was een topo een vrijstelling waard (of dit nu ook zo is, valt te bezien)
- de afvallers zijn niet de mol. Dit wordt duidelijk gemaakt door hun optreden in 'Niet de mol', het verdwijnen van punten in de app en Anke's suggestie in Moltalk werd ook direct van tafel geveegd.
- de afvallers worden tot nu toe gescheiden gehouden en blijven in Mexico (volgens het dagboek van Jip)

Ik denk dat het meest realistische scenario is dat de drie afvallers onderling moeten strijden om terugkomst in het spel. Hiermee hebben ze aan de ene kant meer informatie (ze weten op wie ze in hun test hebben ingezet), aan de andere kant missen ze informatie (van wat er na hun vertrek is gebeurd). Zolang de afvallers hun informatie niet kunnen combineren (waar het nu niet op lijkt aangezien ze gescheiden worden gehouden) kan dat speltechnisch prima.

Lavezzi's Mollenstreken geeft mogelijk meer duidelijkheid over het lot vd afvaller:
https://youtu.be/X8DpfT6XZK8?t=600
Er wordt gesuggereerd dat er nog een 11e persoon verstopt zit in de leader!

Op het moment dat de 11e persoon in beeld zou moeten komen zie je allemaal gemaskerde personen.
Mijn gok is dat er 1 afvaller gemaskerd mag figureren in een opdracht en als hij/zij niet ontmaskerd wordt door de groep, weer voluit mee mag doen als kandidaat....

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2024, 16:15:32 »
Spannend.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2024, 20:51:36 »
Volgens het voorstukje van aflevering drie:

‘Wat brengt de toekomst?’ Die vraag houdt nu ook de tweede afvaller, Jip, bezig. Na Babs kreeg ook zij een rood scherm en eenzelfde mysterieuze Topito van de waarzegster. Maar ook Jip moet even geduld hebben voor ze weet wat er voor haar in het verschiet ligt.

-

Ik gok er op dat de afvallers geld uit de pot kunnen stelen om mee naar huis te nemen. De kandidaten die nog in het spel zitten moeten dit voorkomen tijdens een opdracht  ::jaja::.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2024, 20:54:19 door Sanmol »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2024, 23:15:23 »
In eerste instantie dacht ik dat de instagram foto een directe reactie was op dat ze de vorige keer zeiden 9 kandidaten en mensen daardoor ook reageerde met ow dus de mol kan ook afgevallen zijn.

Nu zeggen ze duidelijk de mol staat op deze foto.

Wat ze wel heel mooi doen is ons nu net voor aflevering 3 de zekerheid geven dat Babs en Jip als afvallers zeker niet meer de mol kunnen zijn door die foto op instagram.
Waardoor de 3de afvaller meteen ook minder verdacht wordt gemaakt.
Ben benieuwd of straks net die derde dan terug komt. Al denk ik nog steeds dat ze de vrijstelling af zullen moeten geven aan een kandidaat.
 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #48 Gepost op: 21-01-2024, 12:37:18 »
Ik vrees dat ze door de Vlaamse Mol op het idee zijn gebracht... Als Justin volgende week weer terug in het spel wordt gebracht, is het seizoen voor mij wel zo ongeveer voorbij.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #49 Gepost op: 21-01-2024, 13:21:31 »
Want? Dit is toch al veel vaker gebeurd dat er een kandidaat terug komt in het spel?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2024, 13:33:23 »
Ik vrees dat ze door de Vlaamse Mol op het idee zijn gebracht... Als Justin volgende week weer terug in het spel wordt gebracht, is het seizoen voor mij wel zo ongeveer voorbij.


Maak je geen zorgen, hij is de mol immers niet.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2024, 13:59:29 »
Inge zei het heel mooi in haar seizoen.
Als iemand eruit gaat en die komt terug kan dat tricky situaties opleveren voor een finale setting.
Ik ben opzich voor terugkeren van een kandidaat mits het past in het seizoen. Bij Gijs, Richard en Paul vond ik t passen.

Lets see wat ik hierover vind.
Volgende week komt er iig iemand terug, want het lijkt me dat de persoon in die gekleurde kist zit die Jeroen gaat openmaken.

De groep juicht dan ook dus er de 3 afvallers hebben dan waarschijnlijk samen gestreden en de topito stukjes van elkaar afgepakt. Het zal vast ook nog invloed hebben op de opdracht van de kandidaten die nog in het spel zitten.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2024, 14:15:25 »
Er kan nog een twist zijn dat degene in de kist alleen terugkomt als deze ook een complete topo heeft. De groep moet erachter zien te komen bij wie en in welke kist dit is tegen een x bedrag. De mol probeert dit uiteraard te voorkomen. Kist gaat open, iedereen enthousiast vanwege de persoon maar helaas....geen complete topo in diens bezit dus toch geen terugkomst....

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2024, 15:05:59 »
Er kan nog een twist zijn dat degene in de kist alleen terugkomt als deze ook een complete topo heeft. De groep moet erachter zien te komen bij wie en in welke kist dit is tegen een x bedrag. De mol probeert dit uiteraard te voorkomen. Kist gaat open, iedereen enthousiast vanwege de persoon maar helaas....geen complete topo in diens bezit dus toch geen terugkomst....

Of dat ze moeten raden wie van de 3 afvallers in de kist zit, hebben ze het goed dan geld in de pot en afvaller niet terug. Hebben ze het fout dan mag de afvaller terug en evt geld uit de pot.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2024, 20:58:50 »
Vond wel interessant dat 1 optie 'de mol zit op een hotelkamer' was bij deze test. Want dat zou ook nog op Babs of Jip kunnen slaan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2024, 22:27:14 »
Vond wel interessant dat 1 optie 'de mol zit op een hotelkamer' was bij deze test. Want dat zou ook nog op Babs of Jip kunnen slaan
Zie hiervoor mijn eerdere post, reactie #24 in:
 https://www.wieisdemol.com/forum/2024/?topic=73856.msg2542535
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 22:29:40 door MartinJ »

Offline LongTallErne

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2024, 23:26:06 »
Of dat ze moeten raden wie van de 3 afvallers in de kist zit, hebben ze het goed dan geld in de pot en afvaller niet terug. Hebben ze het fout dan mag de afvaller terug en evt geld uit de pot.

Er staan 3 kisten.... zou in iedere kist een afvaller zitten?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2024, 08:01:58 »
‘t is wel wat wreed als je als afvaller dan in een dichte kist zit, de rest hoort juichen, en direct weer terug naar het hotel mag.  >:D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2024, 09:37:26 »
Joh voor het zelfde geld moeten ze een kist kiezen zit daar iemand in waar ze om juichen en begint daarna het echte spel pas en komt er niemand terug. Ze juichen sowieso wel als er een ex kandidaat ineens er weer staat. Wil nog niet zeggen over eventuele terug komst.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorieën] Afvallerstopito
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2024, 22:30:28 »
Misschien doen ze eens gek dit jaar en krijgen ze alle 3 een vrijstelling en komen ze dus alle 3 terug. Krijgen we daarna 2 afleveringen waarbij er telkens 2 afvallen.