Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 11213 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #100 Gepost op: 10-03-2024, 00:54:29 »
Kom op zeg. Men zou net zo goed het spiegelbeeld van jouw reactie kunnen vertolken: er zijn gewoon wat klapjosti's die geen kwaad woord over WIDM willen horen en doodsbang zijn voor enige vorm van kritiek omdat ze straks op de fandag geen selfie mogen nemen met Rik van de Westelaken die in hun ogen hoog verheven is boven hun eigen inhoudsloze leventje.

Voor de zekerheid: dit is niet mijn mening, maar wel de teneur van jouw post in omgekeerde richting.

Dit is een interessante manier van discussiëren. Niet zeggen wat je vindt maar wat iemand anders zou vinden als hij of zij het tegenovergestelde van mij zou vinden?

Sowieso is dat is niet echt hoe meningen werken. Dat een tegenovergestelde mening vrij heftig klinkt wil niet zeggen dat daar even veel voor te zeggen valt als de originele mening. Dan zou op alle kwesties de waarheid uiteindelijk in het midden liggen, nogal een dooddoener.

Ik wil hier best over doorgaan maar alleen als je daadwerkelijk achter je post staat en die wil verdedigen. Niet als academische exercitie over wat je zou kunnen vinden, maar niet echt vindt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #101 Gepost op: 10-03-2024, 01:01:17 »
Ik moest ook even nadenken over Fons zijn goede doel actie. Gezien de pot niet heel dik is met maar 8,5 duizend. De helft daarvan gaat naar Rosario dus dan heb je nog zo'n 4 duizend over. En een deel daarvan gaat naar het goede doel. Dat is echt zakgeld  ::rofl:: ::rofl::.

Overigens vind ik niet dat de winnaar verplicht iets moet geven aan het goede doel, maar vond dit wel geinig.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #102 Gepost op: 10-03-2024, 01:02:39 »
Leuke mol! Ik vind vooral dat ze heel goed geacteerd heeft. Vooral haar uitgesprokenheid in verbazing vond ik echt tof. Totaal niet bang.

Die eerste opdracht was wel echt heel vet, zeker in hindsight.

Vanwege de weinige gelaagdheid van de opdrachten blijven de molacties ieder jaar een beetje hetzelfde, dus is het niet heel verrassend allemaal. Met die vele weggooi-acties toch wel een gedurfde mol, leuk gedaan allemaal.

En kwam Dennis nou echt overvliegen om aan Babs de mol te verklappen en toen weer terug te vliegen  ::rofl::

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #103 Gepost op: 10-03-2024, 01:47:39 »
En kwam Dennis nou echt overvliegen om aan Babs de mol te verklappen en toen weer terug te vliegen  ::rofl::

 ::rofl::

Misschien zou hij eerst voor meer opdrachten terugkomen maar durfden ze hierna niet meer :p

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #104 Gepost op: 10-03-2024, 02:37:09 »
Klassieke mol, eentje die net als Mexico veel kleur aan de rol heeft gegeven. Al is 80% Anna-Marie. Dan nog moet je het maar doen. Vooral de woorden op de boot is echt een "Oh ja tuurlijk" moment. (Want hoe anders houd je zoveel lidworden over...)

Verder heeft ze vooral vaak een duwtje gegeven om de rest het te laten doen. Ook dat is een prima moltactiek.

Wel jammer dat ze de meest gewaagde actie (stad en land aflopen) zo kort in de uitzending laten zitten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #105 Gepost op: 10-03-2024, 03:08:11 »
Inderdaad. Een prima Mol, maar een échte knaller van een Molactie miste ik. De acties waarbij ik thuis op de bank zit en denk Holy shit, wat gedurfd zijn al jaren niet echt meer voorgekomen.

Dia Del Topo was wel cool (zeker fan van deze opdracht qua spel, maar ook zeker qua setting), maar bij nader inzien kon Anna hier veilig te werk gaan, want kandidaten wisten pas achteraf dat ze de Mol hadden kunnen zien. Op zo'n moment focus je dan niet op, op het oog, willekeurige Mexicanen.

Ik houd wel van Mollen die risico nemen. E.g. Klaas die €1000,- achterlaat in een kist (terwijl hij door iedereen gecontroleerd kon worden) of Jan die aan de telefoon met Stine zegt dat hij de Mol is. Dat gebeurde hier alleen in het bootje met Kees, maar bij Kees was dit ook risicoloos gezien zijn oplettendheid... ::rofl::.

Daarnaast een kritisch puntje (en deze zal ik, als ik daar nog zin in heb, straks ook delen in het Evaluatietopic): veel acties voelden voor mij aan alsof ze door de productie al waren uitgestippeld en waren daardoor voorspelbaar. Dit komt mede door de niet-gelaagdheid van opdrachten, waardoor je als kijker met een beetje logisch redeneren kan bedenken wat de Mol kan doen om te saboteren.  Door het saboteren van één schakel in de opdracht mislukt alles. Sleuteltje weggooien, verkeerde antwoorden geven, Mayasteen weggooien etc. Te vaak denk ik ja, dus toch molactie X i.p.v. Aaah, dus de Mol heeft gesaboteerd op manier Y, wat cool. En dat vind ik jammer.

Een van de Molacties die niet zo geforceerd leek, was het rondrijden met de Tuktuk en het her en der dumpen van gasten. Dat voelde aan als een Molactie die ter plekke door Anna bedacht is, en was daardoor leuk om te zien. (Alleen jammer dat Anna dan kan beslissen dat Charlie zichzelf ineens Carlos mag noemen, waardoor de opdracht gedoemd was te mislukken. Het aantal bezoekers maakte dus niet uit).

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #106 Gepost op: 10-03-2024, 07:53:06 »
Wat heeft Babs een gedaanteverandering ondergaan, ik herken haar helemaal niet. Leuk feitje: Jip zat in de middelste kist, dus Justin in de rechtse.
Was ook best logisch, want ze stonden van links naar rechts. Afvaller 1, 2 en 3.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #107 Gepost op: 10-03-2024, 07:59:38 »
In het begin op Anna en Rian, daarna kort uitstapje naar Sor door de hints en uiteindelijk toch weer op Anna door de nog duidelijkere hints. Het was een mooi seizoen! Leuke twists, mooi land, toffe kandidaten.
Het goede aan Mol Anna vond ik haar acteerwerk. Dat speelde ze echt goed en dat zorgde er denk ik ook voor dat veel kandidaten het niet wisten.

Enige puntje van kritiek. Ik verdenk de productie ervan dat er toch wel wat opzettelijke verwijzingen naar andere kandidaten in gestopt worden. Het lijkt me toch echt geen toeval dat deze hints naar bijvoorbeeld Sor aanwezig waren:
- Vengeance of Sor boek aanwezig bij een opdracht (en de afl die dan revenge heet).
- Dat juist de muziek van de grootste hit van Sor het muziekstuk is dat Babs en Fons moesten raden bij de muziekopdracht.
- Vogelverschrikker: Molik, op het moment dat Sor in beeld is.
Zo waren er ook nog wel een paar hints naar andere kandidaten die ik ook dubieus vond qua toeval.




« Laatst bewerkt op: 10-03-2024, 08:04:13 door Geel scherm »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #108 Gepost op: 10-03-2024, 08:24:27 »
Zoals het bedrag van 1935 euro in de allerlaatste opdracht dat naar de Mexicaanse film "Rosario" zou verwijzen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #109 Gepost op: 10-03-2024, 09:03:36 »
Ik miste een woord van dank voor Rick McCullough na 25 seizoenen!  ::ohno::

Ik had inderdaad een afscheid iets wel verwacht.

Anna eigenlijk vanaf dag 1 al goed. Heb in begin ff getwijfeld tussen Rianne en haar.

Heb nog niet alle molzaken gekeken.

Maar de fout van Dennis  ::oink::

Wel mooi dat geen enkele kandidaat haar herkende bij de 1e opdracht. Toch knap gedaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #110 Gepost op: 10-03-2024, 09:19:34 »
Misschien heeft Rick ook nog het seizoen met onbekenden geregisseerd en wordt er dan nog even stilgestaan bij zijn vertrek?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #111 Gepost op: 10-03-2024, 09:25:00 »
De gemiddelde kijker is helemaal niet geïnteresseerd in een afscheid van een regisseur. Echt wmb een prima keuze om daar geen uitzendtijd aan te besteden.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #112 Gepost op: 10-03-2024, 09:43:07 »
De gemiddelde kijker is helemaal niet geïnteresseerd in een afscheid van een regisseur. Echt wmb een prima keuze om daar geen uitzendtijd aan te besteden.

Maar een simpel 'Vaarwel Karel' in de aftiteling, was dat werkelijk teveel gevraagd?
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #113 Gepost op: 10-03-2024, 09:58:39 »
Ondanks mijn twijfel tussen Anna en Rosario ben ik stug op Anna blijven inzetten. De hints hoe eenvoudg ook vielen op. Al vind ik nog steeds dat je Anna als geschminkt persoon niet eruit had kunnen halen. En hoe weet je dat je alle getallen van het bord waar Kees bij stond moest optellen in dagen?  ::)

En ik vond haar plan bij die vrijstellingen te perfect om last minute als kandidaat te hebben bedacht. Een mol heeft zeeën van tijd om het perfecte plan te bedenken door voorkennis. Dat dan bij geluk bij ongeluk men toch op de volle score uitkomt vind ik eerder knap dan dat ik het Anna aanrekende. Statistisch gezien zouden er toch zeker 3 worden uitgestemd dus als je Anna haar aandeel wil geven zou dat 3 v/d 6 vrijstellingen moeten zijn. Nog steeds meer dan 1/3e van de totale pot dus voor onverdacht overkomen een dure zet.

Wel had het nut gezien Sor pas na aflevering 2 Anna in de smiezen kreeg en Fons Anna op de tuktuk ging achter volgen en zo bevestigt werd. Als je dus 7 andere kandidaten kunt om de tuin leiden (mede door nepmollen van Fons en Kees) doe je het niet verkeerd. Over de laagste pot, daarin is de crew de grootste mol. Teveel opdrachten met mingeld, nergens hadden ze Dennis kunnen tegenwerken bij de pinata's. Wel grappig dat hij Babs voor Anna aan zag :P En ja die Molik bij Sor vond ik dus wel een hint om aan te twijfelen. Gedurfd om gasten niet op te halen met de tuktuk terwijl Fons je aan het schaduwen is. De borden achter de rug om van Kees in het water te gooien.

Zo bezien heeft Anna het beter gedaan dan een Anne Marie, Margriet, Renee. De acties waren meer dan enkel een krijtje weggooien. Maar ze komt voor mij niet de top vijf binnen. Die blijft bij een George, Milouska, Dennis, Kees en Jan voor mij. Zelf had ik ook wel een moment stilstaan bij Karel verwacht.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #114 Gepost op: 10-03-2024, 10:02:53 »
Dat moment tussen Dennis en Babs… 😂

Maar hoe leuk het ook was om Dennis terug te zien: wat was de meerwaarde van die telefoontjes? De sleutel, ok.

Maar de hele opdracht leek nét niet af.
“Jullie kunnen honderdmiljoenmiljard verdienen dit spel” (nee hoor, want vanaf belletje 1 wordt het geld versnippert)
Maar waarom moest Dennis dan weten hoe lang hij nog had?
Wat als Fons en Babs hem hadden gezien? Even later kwam hij sowieso langsgereden en wist iedereen dat hij er was.

Oprechte vraag , want ik snap het blijkbaar niet helemaal.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #115 Gepost op: 10-03-2024, 10:11:29 »
En hoe weet je dat je alle getallen van het bord waar Kees bij stond moest optellen in dagen?  ::)

Je had liever gehad dat ze dat erbij hadden gezegd? :P Ik vind het een prima hint, als alle getallen zichtbaar waren maar daar ga ik dan maar even van uit. Moeilijk om te vinden maar als je 'm vindt (dan moet je echt gaan zoeken met Anna als Mol in gedachten) dan is dat wel heel leuk. (En een hint die niemand vindt is ook leuk, nu hebben de makers gewonnen. ;))

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #116 Gepost op: 10-03-2024, 10:16:51 »
Ik vind het een prima hint, als alle getallen zichtbaar waren maar daar ga ik dan maar even van uit. Moeilijk om te vinden maar als je 'm vindt (dan moet je echt gaan zoeken met Anna als Mol in gedachten) dan is dat wel heel leuk.

Toon dan op zijn minst alle getallen inderdaad. Dan had er vast een molloot hier op gaan puzzelen. Qua hints vond ik Molik, Mol teken op de A sleutel, Anna loog / analoog beter. Misschien simpeler recht toe recht aan maar toch. En ik kan wel genieten van de is edo/ego de mol, omrand ik vele anagrammen. Ook die hele hint die ik las over AG, het teken voor zilver, zilveren jubileumsjaar etc etc ook treffend. Maar die las ik dan weer in het Anna topic.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #117 Gepost op: 10-03-2024, 10:33:23 »
Ik was toch licht teleurgesteld toen Anna de mol bleek.

Mooie opbouw waar wel de verdenkingen van Fons en Anna werden genoemd, maar nog steeds niet die van Rosario. Toch teveel wensdenken geweest.  ::schaam::

Anna heeft het denk ik qua karakter en psychologisch gedeelte heel erg goed gedaan als mol. Puur op gedrag was ik wel overtuigd van haar kandidaatschap.

Qua molacties ben ik gisteren echter niet heel erg omvergeblazen. Bij de slotjes, de pinatas, de tuktuks en het kanoën heeft ze echt goed gemold. Daarbuiten was het een beetje halfjes of wat rare keuzes.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #118 Gepost op: 10-03-2024, 10:45:52 »
Ik vond het qua acties een mixed bag, at best. Ik zou Anna nog steeds in het linkerrijtje plaatsen. Vanwege dat psychologische gedeelte, inderdaad.

Het viel vooral op hoe slecht de opdrachten in elkaar staken. Daar heb je als Mol maar mee te dealen. Zo ook met de voorgekookte quips van Rik. 'Anna loog', tja, hoe haal je het als makers in je hoofd? Dat moet je niet door willen drukken als de Mol daar duidelijk niet op zit te wachten. Je moet achter je Mol staan, vind ik.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #119 Gepost op: 10-03-2024, 10:53:58 »
Het viel vooral op hoe slecht de opdrachten in elkaar staken. Daar heb je als Mol maar mee te dealen.

Precies. En daarom kan je de mollen ook helemaal niet meer vergelijken met elkaar, voor zover dat al kon. Toen de opdrachten nog goed in elkaar zaten waren er veel meer mogelijkheden om (leuk/slim) te mollen en kreeg je weinig in je schoot geworpen (wat helemaal niet leuk is voor een Mol).