Auteur Topic: [Kandidaat] Fons Hendriks  (gelezen 20899 keer)

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #160 Gepost op: 5-03-2024, 09:33:59 »
Na het afvallen van Kees blijven ze met z'n drieën over, en feliciteert (mol?) Fons Anna en Rosario met "goed gedaan jongens" voor het bereiken van de finale. Klinkt heel oprecht, zou hij het dan toch zijn?



Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #161 Gepost op: 5-03-2024, 09:42:23 »
Spiegelbeeld.
Deze wordt bijna door iedereen gekoppeld aan ANNA.

Fons werkt voor het tv programma RADAR


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #162 Gepost op: 5-03-2024, 11:47:00 »
Hij heeft zich als mol misschien denk ik soms eenzaam en zeer ongemakkelijk gevoeld binnen de groep.
Het kon veel erger. Ik denk dat Sor hem er doorheen heeft getrokken met zijn gein. Ze hadden zichtbaar plezier. Een bijzondere verhouding. Een kandidaat die de mol al vanaf het begin in het vizier had, en vervolgens een spelletje met hem ging spelen, en de mol die dat geheel toeliet, weg eenzaamheid.

Wanneer zien we ooit een bijzondere verhouding van Sor met Anna? Dat heb ik dan gemist. Terwijl Sor toch vanaf het begin op de mol tunnelde. Maar in geen enkele aflevering blijkt iets speciaals tussen de twee......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #163 Gepost op: 5-03-2024, 11:49:13 »
Het kon veel erger. Ik denk dat Sor hem er doorheen heeft getrokken met zijn gein. Ze hadden zichtbaar plezier. Een bijzondere verhouding. Een kandidaat die de mol al vanaf het begin in het vizier had, en vervolgens een spelletje met hem ging spelen, en de mol die dat geheel toeliet, weg eenzaamheid.

Wanneer zien we ooit een bijzondere verhouding van Sor met Anna? Dat heb ik dan gemist. Terwijl Sor toch vanaf het begin op de mol tunnelde. Maar in geen enkele aflevering blijkt iets speciaals tussen de twee......

Anna daagt Fons ook vaak uit. Dat lijkt me gewaagd voor een mol, bij de kandidaat die jou het meest verdenkt.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #164 Gepost op: 5-03-2024, 12:49:59 »
Even los van "wie verdenkt wie" even een paar redenen uit m'n hoofd waarom ik Fons niet verdenk:

Aflevering 1: liegen over zijn stem. Trekt de aandacht en komt verdacht over. Erg kandidaats.

Muziek pubquiz: oppert uit het niets het goede antwoord voor waar een liedje gespeeld werd (sportwedstrijden en niet bruiloft).

Toen er testvragen in de toekomst moesten worden ingevuld wou hij erg graag iets uit Rik's hand pakken (weet niet meer wat). Erg kandidaats zodat hij die testvraag in ieder geval goed had.

Bij het bellen voor de jokers steeds blijven liegen. Je kan wellicht beter gewoon eerlijk zijn dat er jokers te verdienen zijn, en die onderling verdelen. Erg kandidaats om alle jokers voor jezelf te willen houden.

Bij de opdracht met die vlaggen is het enorm veel chaos. Maar hij verbetert Jeroen een aantal keer. En ze hebben hetgeen wat ze moeten hebben (de kleuren op volgorde) uiteindelijk wel gewoon goed.

Bij die stenen tillen was hij wel erg overdreven op het laatst de boel aan het verpesten. In die opdracht zou dat een hele rare molstrategie zijn. Je kan veel beter sneaky mollen (stenen verkeerd neerleggen of ergens verstoppen). Op het laatst een stapeltje verpesten op zo'n overduidelijke manier zie ik een mol niet doen.

Pakt geen mingeld bij die opdracht met die kistjes (in tegenstelling tot Anna en natuurlijk ook Sor). Had als mol makkelijk gekund.

Het bekijken van de 10 testvragen vind ik ook typisch kandidaats en niet mols. Daardoor geen invloed op het bedrag (wat meer geld kost).

Zit te kloten met die tuktuk/riksja, wat ook duidelijk in beeld komt. Een mol wou juist veel kandidaten ophalen, maar het lijkt een verdachte edit voor Fons. Niet mols.

Schreeuwt duidelijk dat hij geen extra lidwoorden meer wil bij de opdracht met de bootjes en woorden.

Door het hele seizoen vind ik hem verdacht in beeld worden gebracht. Hij wordt niet uit de wind gehouden in de edit in ieder geval. Je ziet mensen duidelijk hun ergernis uitspreken ("je strooit zand in de motor"). Jurre deed ook veel verdachte dingen in beeld, maar daar viel niet omheen te editen. Bij Fons had dat meerdere malen best gekund.

Er is vast meer, maar heb niet elke opdracht gecheckt.

Natuurlijk is elk puntje individueel geen waterdicht bewijs. Maar alles bij elkaar zie ik geen mol in hem.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #165 Gepost op: 5-03-2024, 13:10:34 »

 






Het bekijken van de 10 testvragen vind ik ook typisch kandidaats en niet mols. Daardoor geen invloed op het bedrag (wat meer geld kost).







Net wel invloed toch? Geen 3000euro, ook nog eens -500euro en de mogelijkheid om te bieden voor de vrijstelling.
Heel erg mols.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #166 Gepost op: 5-03-2024, 13:15:45 »
Huh nee toch? Als je wel keek kostte het 500 euro. Als je niet keek mocht je bieden op een vrijstelling. Voor beiden valt wat te zeggen als mol, dat klopt, maar ik vind testvragen kijken eerder kandidaats dan mols. De mol wil graag controle houden om op de vrijstelling te kunnen bieden.

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #167 Gepost op: 5-03-2024, 13:19:20 »
Huh nee toch? Als je wel keek kostte het 500 euro. Als je niet keek mocht je bieden op een vrijstelling. Voor beiden valt wat te zeggen als mol, dat klopt, maar ik vind testvragen kijken eerder kandidaats dan mols. De mol wil graag controle houden om op de vrijstelling te kunnen bieden.
en de mol weet dat Sor heeft gekeken dat het niet nodig was maar aan andere kant iedereen wist dat hij zou kijken en dat hij gekozen zou worden en niemand Sor zou kiezen.

Online mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #168 Gepost op: 5-03-2024, 13:23:40 »
Er was 3000euro te winnen als niemand keek. Vanaf iemand keek was de 3000 foetsie EN ging er per persoon die keek 500euro uit de pot. Het kijken maakte het ook mogelijk dat er geboden kon worden.
-3000 uit de pot. Ik plak even de uitleg bij de opdracht erbij.

"Rik doet ze een voorstel. Iedere kandidaat krijgt de kans om 10 finaletestvragen in te zien. Dat kost 500 euro uit de pot. Als alle kandidaten het aanbod afslaan wordt er een groot bedrag verdiend voor de pot.

Nadat alle kandidaten bij Rik geweest zijn worden ze nogmaals één voor één bij hem geroepen. Rik doet de kandidaten die niet gekeken hebben een nieuw aanbod. Zij mogen een geldbedrag bieden uit de pot om kans te maken op een vrijstelling voor aflevering 7. Degene met het hoogste bod moet een naam noemen van een medekandidaat die wel gekeken heeft om de vrijstelling te verzilveren.

Met deze opdracht konden de kandidaten maximaal 3.000,- euro verdienen"

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #169 Gepost op: 5-03-2024, 14:20:08 »
Muziek pubquiz: oppert uit het niets het goede antwoord voor waar een liedje gespeeld werd (sportwedstrijden en niet bruiloft).

Om mezelf even te citeren. Ik vind dit echt zo onmols. Als mol wil je of vertrouwen winnen en opper je gewoon het goede antwoord en probeer je het erdoor te drukken. Of je houdt je erbuiten en laat het verkeerd gaan. Het goede antwoord wel opperen maar dan niet pushen maakt je juist heel verdacht.

Anna doet ook heus wel dingen goed, maar niet van deze wat gekke tussencategorie van iets goeds doen. Het past wat mij betreft echt totaal niet bij een mol. Als we uitgaan van voorkennis van een mol (wat vrijwel altijd zo is) dan zie ik niet in hoe een mol die op deze manier inzet.

Ik vind dit een kleine maar veelzeggende scene.

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #170 Gepost op: 5-03-2024, 14:34:57 »
Huh nee toch? Als je wel keek kostte het 500 euro. Als je niet keek mocht je bieden op een vrijstelling. Voor beiden valt wat te zeggen als mol, dat klopt, maar ik vind testvragen kijken eerder kandidaats dan mols. De mol wil graag controle houden om op de vrijstelling te kunnen bieden.

Dat is een tactiek die je kunt hanteren als de mol, maar vind de andere tactiek (zelf kijken zodat je zeker weet dat er geen 3000,- wordt verdiend, er 500 uit de pot gaat en bieden op vrijstelling wordt geopend) net zo goed een prima tactiek voor de mol. Hoewel ik het met je eens ben dat Fons een (voor mij) onwaarschijnlijke mol is, vind ik dit niet onmols maar een prima moltactiek. Enkel niet de enige moltactiek in die opdracht. 

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #171 Gepost op: 5-03-2024, 14:42:48 »
Dat is een tactiek die je kunt hanteren als de mol, maar vind de andere tactiek (zelf kijken zodat je zeker weet dat er geen 3000,- wordt verdiend, er 500 uit de pot gaat en bieden op vrijstelling wordt geopend) net zo goed een prima tactiek voor de mol. Hoewel ik het met je eens ben dat Fons een (voor mij) onwaarschijnlijke mol is, vind ik dit niet onmols maar een prima moltactiek. Enkel niet de enige moltactiek in die opdracht.


Als je weet dat Sor heeft gekeken dan is het onnodig om ook te kijken terwijl je zelf kan bieden wat je wilt bijvoorbeeld 5000 euro. Dan had Rick waarschijnlijk niks gezegd wie zoveel geboden heeft.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #172 Gepost op: 5-03-2024, 14:51:05 »
even een paar redenen
Al deze punten zijn wel gebunked, bijvoorbeeld de pub quiz: reversed psychology. En de bakjesopdracht, molduel wint Fons. Ik ga er echt vanuit dat er in die opdracht wel wat meer zit dan enkel een envelop pakken, namelijk de enveloppen neerleggen voor de kandidaten, de mol LAAT hier dus 3500 euro uit de pot pakken, neemt zelf een 0 envelop. De mol gaat echt niet de -3000 envelop showen, en waarom in hemelsnaam de -500? Als je dan geld uit de pot wilt spelen op directe wijze neem dan de -1000. De -500 is zo niksig, en je weet intussen toch al dat er een -3000 bij zit dus qua minder opvallen maar toch direct geld uit de pot halen kun je dan net zo goed -1000 pakken, nooit -500 natuurlijk.

Maar ik ben het wel met je eens in algemene zin, dat qua edit Fons er raar opstaat. In al die opdrachten hadden ze hem wel uit de wind kunnen houden. Het lijkt erop dat ze het extra zijn gaan aanzetten dat hij de mol is. Nepmol gevoel versterken. En dat heeft wel mooi gewerkt dan ::bravo::
 
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #173 Gepost op: 5-03-2024, 15:02:13 »


Als je weet dat Sor heeft gekeken dan is het onnodig om ook te kijken terwijl je zelf kan bieden wat je wilt bijvoorbeeld 5000 euro. Dan had Rick waarschijnlijk niks gezegd wie zoveel geboden heeft.

Maar dan ga dus van twee dingen uit:
1. Fons zou na Sor zijn geweest. Hoewel we niet zeker kunnen zijn dat wat is uitgezonden klopt, lijkt Fons voor Sor wel heel waarschijnlijk. Sor wil gaan en staat al op, dan gaat deur open en wordt Fons geroepen. Dat kun je bijna niet anders monteren.
2. Rik heeft gezegd dat er is gekeken. Dat zou kunnen, maar dan blijft punt 1 staan. Fons wist dat nog niet bij binnen komen.

Offline bris

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #174 Gepost op: 5-03-2024, 15:04:45 »
Maar dan ga dus van twee dingen uit:
1. Fons zou na Sor zijn geweest. Hoewel we niet zeker kunnen zijn dat wat is uitgezonden klopt, lijkt Fons voor Sor wel heel waarschijnlijk. Sor wil gaan en staat al op, dan gaat deur open en wordt Fons geroepen. Dat kun je bijna niet anders monteren.
2. Rik heeft gezegd dat er is gekeken. Dat zou kunnen, maar dan blijft punt 1 staan. Fons wist dat nog niet bij binnen komen.

Ik denk dat de makers voor kiezen dat de mol als laatste of ene laatste gaat om de meeste invloed te krijgen.

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #175 Gepost op: 5-03-2024, 15:06:27 »
Ik denk dat de makers voor kiezen dat de mol als laatste of ene laatste gaat om de meeste invloed te krijgen.

Dat lijkt me normaal gesproken ook, maar in zo'n opdracht waar iedereen bij zit en dus kan weten wie als laatste is gegaan, is dat maar de vraag. Laat onverlet dat in de aflevering vrij duidelijk lijkt te zijn dat Fons voor Sor is geweest. Dat kan anders gemonteerd worden, maar in dit geval bijna niet. Hij kan dus helemaal niet geweten hebben dat Sor heeft gekeken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #176 Gepost op: 5-03-2024, 17:05:04 »
De mol kan gewoon veilig kandidaats zijn door wel in de testvragen te kijken. Een zekere 3000 niet in de pot plus 500 eruit. Vergeet niet dat bij het hoogste bod alleen dat bod eruit gaat. Wil je je als mol in de kijker spelen met een absurd hoog bod? Sterker nog, als iedereen had gekeken was hetzelfde bedrag eruit gegaan als nu 2 x kijken plus bod Kees. En Kees was niet de mol. Dus hoezo invloed (er wordt niet tegen elkaar opgeboden maar blind) en hoezo moet de mol bieden. Haal gewoon een zekere 500 euro uit de pot en laat de anderen lekker gek doen met hun eigen geld...mijn mening.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #177 Gepost op: 6-03-2024, 09:59:32 »
Bron forum WIDM.NL en even teruggekeken.

Opdracht 5.2
Jeroen zegt in een biecht dat ze via de telefoon instructies krijgen over de opdracht. Kandidaten staan bij een telefoon in het park. Rik belt ze en geeft de instructies door. Hij spreekt ze ook aan met "kandidaten." Ondertussen zien we alle kandidaten shot voor shot in beeld behalve Fons. ( en Babs maar zij kon de mol niet meer zijn) Op de achtergrond bij Rik staat Dennis voor het hek van het huis. Staat hij daar nu te bellen met de mol? En wat is Fons ( die we geen instructies van Rik zien aannemen) aan het doen? Aan het bellen met Dennis om te vertellen waar de sleutel ligt?

« Laatst bewerkt op: 6-03-2024, 10:01:17 door Marimol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #178 Gepost op: 6-03-2024, 13:19:36 »
Even los van "wie verdenkt wie" even een paar redenen uit m'n hoofd waarom ik Fons niet verdenk:
een poging tot nogmaals weerleggen -poging omdat mensen zich over het algemeen veschanst hebben achter hun eigen mol en niet meer te overtuigen zijn  ;) -nogmaals omdat veel redenen al eerder waren geopperd (en weerlegd  ;) )

Aflevering 1: liegen over zijn stem. Trekt de aandacht en komt verdacht over. Erg kandidaats.
Dat we een brutale mol hebben is duidelijk. Dit is typisch gedrag dat we de hele serie zien, een uitdagende mol. Wat vooral blijkt hoevaak Fons liegt. Hij liegt alles aan elkaar. Miischien moest hij er even inkomen, en was hij wel even van zn stuk door de snitch actie van Rosario. Maar we blijven Fons dit zien doen in het verloop van de afleveringen.

Muziek pubquiz: oppert uit het niets het goede antwoord voor waar een liedje gespeeld werd (sportwedstrijden en niet bruiloft).
Er viel niet veel geld te verdienen die avond, en de kans op quite spelen of in de min gaan was ook best groot. Wat Fons vooral doet deze opdracht is -met voorkennis dus- voorsorteren op de opdracht de volgende dag  kijken wel kopen waar hij bij de groep bellers moet komen om het eindbedrag laag te krijgen.

Toen er testvragen in de toekomst moesten worden ingevuld wou hij erg graag iets uit Rik's hand pakken (weet niet meer wat). Erg kandidaats zodat hij die testvraag in ieder geval goed had.
Hij wilde de tickets pakken om kandidaats over te komen. Resultaat zou zijn dat veel hun testvraag fout zouden hebben.

Bij het bellen voor de jokers steeds blijven liegen. Je kan wellicht beter gewoon eerlijk zijn dat er jokers te verdienen zijn, en die onderling verdelen. Erg kandidaats om alle jokers voor jezelf te willen houden.
Puur mols om zo lang mogelijk te bellen en daar vaag over te doen. Goed dat hij een koppel vormde met goedzak Kees die hem maar liet begaan. (Toen dit moment in afl.9 terugkwam aan tafel voorafgaand aan de finaletest vond ik Fons' zijn babbels weer verkrampt niet-spontaan...)

Bij de opdracht met die vlaggen is het enorm veel chaos. Maar hij verbetert Jeroen een aantal keer. En ze hebben hetgeen wat ze moeten hebben (de kleuren op volgorde) uiteindelijk wel gewoon goed.
Het vlaggetjes tellen met Jeroen gaat heel erg mis juist. In het begoin lijkt het goed te gaan maar Fions begint verwarring te zaaien bij groen en geel. Als laatste oppert hij paars over te tellen. Maar als hij aan het eind terug bij Anna ziet dat er van de sommen totaal niets is uitgekomen maakt het ook niet uit meer. Maar de kleurvolgorde die ze noemen is fout. Als Rik de juiste volgorde noemt reageert hij leugenachtig (knikken en fronsen / verwijtend naar Jeroen)

Bij die stenen tillen was hij wel erg overdreven op het laatst de boel aan het verpesten. In die opdracht zou dat een hele rare molstrategie zijn. Je kan veel beter sneaky mollen (stenen verkeerd neerleggen of ergens verstoppen). Op het laatst een stapeltje verpesten op zo'n overduidelijke manier zie ik een mol niet doen.
Ik zeg brutale mol. Het ging om minstens €1000 dus iets moest wel fout gaan.

Pakt geen mingeld bij die opdracht met die kistjes (in tegenstelling tot Anna en natuurlijk ook Sor). Had als mol makkelijk gekund.
Hier is al uitgebreid op gereageerd, als je als mol -€3000 pakt in het programma  wat mij betreft ondermijnd. Als mol €0 pakken en de anderen de minbedragen in de schoenen schuiven....

Het bekijken van de 10 testvragen vind ik ook typisch kandidaats en niet mols. Daardoor geen invloed op het bedrag (wat meer geld kost).
Juist erg mols wnt kans op €3000 is nul geworden. Eerder en vaker al weerlegd.

Zit te kloten met die tuktuk/riksja, wat ook duidelijk in beeld komt. Een mol wou juist veel kandidaten ophalen, maar het lijkt een verdachte edit voor Fons. Niet mols.
Juist weinig mensen ophalen en kloten met de abc-volgorde.Heerlijk die klassieke mol-beelden van apparaten 'die het opeens niet meer doen'

Schreeuwt duidelijk dat hij geen extra lidwoorden meer wil bij de opdracht met de bootjes en woorden.
sneaky een stapeltje niet te gebruiken woorden achterhouden en niet een daarmee niet-kloppende maar wel zin maken is vele malen verdachter. Plus het fieit dat hij bij de bootjes nauwelijks verstaanbaar was maakt 'geen lidwoorden' niet sterk.

My 50 cents


Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #179 Gepost op: 6-03-2024, 15:25:00 »
Ik vind het niet echt weerleggingen. Ik vind het een heleboel acties die ik een mol eigenlijk nooit zie doen. Jouw argument is dat hij dat juist wel doet omdat het een brutale mol is. Op die manier kan je elk argument inderdaad tegenspreken maar het overtuigt me niet: een mol is eigenlijk nog nooit op die manier brutaal geweest (vind ik dan). Een nepmol daarentegen...

Samengevat: ik vind mijn argumenten minder tunnel-argumenten dan die van jou. Neemt niet weg dat je gelijk kan hebben. We gaan het snel zien.