Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 44237 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Gepost op: 6-01-2024, 15:19:22 »
Bespreek hier de allereerste opdracht van dit nieuwe seizoen.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:30:31 door D*N »

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2024, 20:48:41 »
Een mol (met voorkennis) zal altijd de vrijstelling kunnen en willen winnen, denk ik?
Edit: kunnen: ja, willen: misschien toch niet?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 21:07:47 door Martialis1 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2024, 20:57:41 »
Alvast 6 mensen heel onmols door een vrijstelling te halen. Kans op 1000 euro in de pot.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2024, 21:35:46 »
Eens, de mol zit normaal gezien bij de 4 zonder vrijstelling. En speelt in deel 2 geen vrijstelling weg.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2024, 21:39:58 »
Eens met bovenstaande punten! Goed gezien.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2024, 21:47:07 »
De mol die de hand geeft is wellicht de persoon met waaier en masker die je heel goed ziet als Rian door de menigte loopt (bij het achteruit lopen)? Als iemand richting de ogen kijkt, kun je de waaier nog voor het hoofd doen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2024, 21:47:53 »
De mol die de hand geeft is wellicht de persoon met waaier en masker die je heel goed ziet als Rian door de menigte loopt (bij het achteruit lopen)? Als iemand richting de ogen kijkt, kun je de waaier nog voor het hoofd doen.

Dit dacht ik ook. Bij anderen zag je alleen de rug van die persoon.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2024, 21:58:39 »
Wat een gaaf begin! Ik had meteen zoiets 'de mol loopt daar rond en heeft de kandidaten waarschijnlijk aangeraakt '. Dat bleek dus ook te kloppen. Ik heb bij Tooske een verdacht persoon gezien, redelijk slank en klein van stuk.

De mol zal heel erg zijn best hebben gedaan om vrijstellingen te vinden. Of hij zelf een vrijstelling heeft gepakt is geen peil op te trekken. We hebben vaak genoeg gezien dat de mol iets onlogisch doet in de eerste aflevering om niet verdacht te worden.

De tarotkaarten voorspellen trouwens toekomstige opdrachten. Heeft iemand die kaarten goed bekeken?
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 22:03:52 door joligmolletje »

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2024, 22:05:51 »
Kaart 1: Frida Kahlo - zie opdracht aflevering 1
Kaart 2: Sportstadion - zie vooruitblik aflevering 2 waarbij woorden gemaakt worden op de tribune.
Kaart 3 (aflevering 3) weet ik even niet meer

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2024, 22:08:27 »
Kaart 1: Frida Kahlo - zie opdracht aflevering 1
Kaart 2: Sportstadion - zie vooruitblik aflevering 2 waarbij woorden gemaakt worden op de tribune.
Kaart 3 (aflevering 3) weet ik even niet meer

kaart 3 was de "Lucha Libre" arena.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2024, 22:10:05 »
Wat een gaaf begin! Ik had meteen zoiets 'de mol loopt daar rond en heeft de kandidaten waarschijnlijk aangeraakt '. Dat bleek dus ook te kloppen. Ik heb bij Tooske een verdacht persoon gezien, redelijk slank en klein van stuk.

De mol zal heel erg zijn best hebben gedaan om vrijstellingen te vinden. Of hij zelf een vrijstelling heeft gepakt is geen peil op te trekken. We hebben vaak genoeg gezien dat de mol iets onlogisch doet in de eerste aflevering om niet verdacht te worden.

De tarotkaarten voorspellen trouwens toekomstige opdrachten. Heeft iemand die kaarten goed bekeken?

Maar met een vrijstelling pakken scoor je als mol niet direct heel veel kandidaat-punten bij de andere kandidaten. Zoals je in een normale opdracht zou hebben als je geld verdient.


Ik zag een tarotkaart van een boksring en zag ergens beelden van een opdracht met worstelaars

Offline Myanne

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2024, 22:13:56 »
Er was heel vaak een persoon in een roze maatpak met een wit masker en zwarte hoge hoed in beeld. Die was steeds langzaam door de menigte rond aan het lopen, alsof diegene aan het zoeken was. Deze stond ook in het rijtje bij het binnenlopen. Dit leek voor mij de mol, hoewel het natuurlijk net zo goed kan zijn dat de programmamakers willen dat je dat denkt 😅

Offline molletje20

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2024, 22:16:59 »
De mol die de hand geeft is wellicht de persoon met waaier en masker die je heel goed ziet als Rian door de menigte loopt (bij het achteruit lopen)? Als iemand richting de ogen kijkt, kun je de waaier nog voor het hoofd doen.

Ja ik heb ook deze stukjes in slomo gekeken en de persoon met de waaier valt op als mol zijnde tijdens het handen schudden. Maar zo makkelijk zullen ze het ons niet maken, ze zullen denk ik bij de mol die als kandidaat de handen schudde een ander persoon in dat pak hebben gezet. Of de mol misschien bij 1 of 2 kandidaten een ander pak en vermomming aan hebben gedaan… om de kijker te misleiden
Sherlock Moles

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2024, 22:42:50 »
Toffe opening!

Zouden de kettingen niet gewisseld worden? Want dan zijn de kandidaten tov de mol toch super in het nadeel zijn als ze op het einde aan de beurt zijn? De mol heeft dan al een groot deel van de symbolen gezien.

Offline Demanuitwenen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2024, 22:48:17 »
Lijkt me inderdaad dat er gewisseld word want als de mol tijdens het intro rondje van de kandidaten er al rondliep kan hij/zij alles al zien. Al vind ik dat de mol het niet bijzonder goed  gedaan heeft met 6 vrijstellingen al zijn die allemaal weggespeeld met meer geluk dan wijsheid..

Vond vooral anna (en ook jip, zijn die petjes een hint trouwens?) hier zich best makkelijk vanaf maken en Rosario's oprechte blijdschap is echt heel kandidaats voor mij.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2024, 22:50:55 »
Mij valt juist een vrouw (Rian ?) in een witte jurk en bloemen in t haar op die ik vaak in beeld zie als een kandidaat langs loopt bij het handenschudden. Als Tooske "haag" zegt, loopt recht achter Tooske. Links van Anna (blauwe hoofddoek). Net nadat de waarzegster Hello Anna zegt. Links van Jip, links achter Justin  recht achter Babs, links van Fons en naast de man met de hoge hoed en roodzwart pak.

Ik zie haar ook helemaal in het begin van de aflevering kort een paar frames recht in de camera kijken, na de titel mexico stad en de trompet.

Help, ik zit al veel te vroeg in een tunnel...
« Laatst bewerkt op: 6-01-2024, 23:18:25 door hagriddler »
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2024, 23:17:53 »
En ik zie weer een vrij bonkige persoon in het oranje een paar keer opvallend in beeld. Valt me op omdat het geen mexicaanse bouw is .


Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2024, 23:53:03 »
Eens, de mol zit normaal gezien bij de 4 zonder vrijstelling. En speelt in deel 2 geen vrijstelling weg.
Het is niet ongewoon dat de mol zich in de eerste aflevering kandidaats profileert.
Zie Klaas :-X

Offline Pesto

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2024, 23:58:17 »
1000 euro vind ik dan toch erg veel om je als kandidaat neer te zetten. Ik vind vooral het afwijkende stemgedrag later interessant, maar dat zal ik in het volgende topic zetten.

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #19 Gepost op: 6-01-2024, 23:59:02 »
Twee opvallende personen komen bij vaak duidelijk in beeld, ook 2 keer vol in het gezicht in een tussenshot. Deze kijken bij diverse andere shots ook opzichtig om zich heen (zoekend), en staan ook in het "welkomstcomité"

- een vrouw met paarse kleren, bloemen in haar en een roze sluier
- een man met rood pak met zwarte bloemen, haar in een staart, wit masker en hoge hoed (paarse sombrero als symbool)

Deze personen komen bij alle kandidaten duidelijk in beeld, behalve bij Rosario (die sowieso weinig shots heeft van zoeken in de menigte)