Auteur Topic: [Terugblik finalisten] De Mol is...  (gelezen 1671 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
[Terugblik finalisten] De Mol is...
« Gepost op: 7-03-2024, 15:39:09 »
Met dank aan Heinz voor het format!

De Mol...
1.1
     



… vond de persoon met haar symbool niet, maar wist zeker dat die er was
… vond wel iemand met zijn symbool, maar kreeg zijn topito niet
… vond zijn symbool, en verdiende een vrijstelling


1.2
     



… kwam met een plan om alle vrijstellingen eruit te werken
… zei dat hij op Jeroen had gestemd in plaats van Rian
… verlinkte Fons, door te zeggen dat hij wel degelijk op Rian had gestemd


1.3
     



… haalde met Kees en Tooske maar één goed schilderij uit de kisten
… hielp een handje, en schilderde het enige schilderij dat geld opleverde
… vond dat hij hiervoor geen talent had, en wilde van Jip weten hoe je vlechten schildert


2.1
     



… liet de eerste envelop achter bij Kees, en probeerde aan het eind nog iets van de opdracht te redden
… haalde enveloppen door elkaar, en maakte er in het natte veld een zootje van
… rende zijn rondjes, en bemoeide zich er verder niet zo mee


2.2
     




… beweerde alle vragen goed te hebben, en verbaasde zich dat er zo weinig verdiend was
… had een schone onderbroek nodig, maar dacht toch nog drie vragen goed te hebben
… hoorde weinig over kunst en literatuur, en speelde een vraag door naar Jip


3.1
     



… wist welk probleem de kakkerlak had, en vond dat ze een goedkope leuke avond had gehad
… zat volgens Jeroen zand in de motor te strooien
… vond het niet zijn soort muziek, maar herkende wel een wals


3.2
     



… stond met Jeroen en Sor bij een tafel, en verborg een envelop onder haar kaart
… heeft naar eigen zeggen een feilloos richtingsgevoel, maar vergiste zich in het startpunt en verdwaalde
… haalde op tijd de eindpuzzel, maar kon deze niet helpen oplossen


3.3
     



… spreekt Spaans en ging buiten worstelaars tekenen
… koppelde tekeningen aan foto’s, en was niet onder de indruk van de kwaliteit van beide
… dacht dat er meerdere worstelaars op een foto mochten, als je de juiste maar aanwees


4.1
     



… had op de markt 500 pesos over voor een lamp
… belde lang, en maakte Kees wijs dat het bedrag voor de markt sterk opliep
… hing op toen het wachten te lang duurde, en wilde jokers delen met Tooske


4.3
     



… worstelde met de kubus
… dacht dat West-Afrika een land was
… is goed in spelletjes, maar zat er bij de driehoeken en vierkanten net eentje naast


5.1
     



… probeerde aan het eind tevergeefs de rekensom sluitend te krijgen
… raakte bij de vlaggetjes met Jeroen oververhit en de tel kwijt
… noteerde in de koets de kleuren en bedragen van de bordjes langs de weg


5.2
     



… sloeg 250 euro mingeld uit een piňata, en vond dat Kees tijd had gehad om te bellen met de Mol
… mocht als penningmeester naar de geldlocatie, en sloeg piňata’s kapot om de route compleet te krijgen
… hielp Fons daarbij, en wist maar niet wat hij met vogelverschrikker aan moest


5.3
     



… ging voor 3 jokers, maar haalde 500 euro mingeld uit haar envelop
… ging voor een topito, maar had niets in zijn envelop
… ging voor 2 jokers bij zijn lievelingskleur, maar haalde 3000 euro mingeld uit zijn envelop


6.1
     



… telde 10 + 10 + 15 op tot 45
… wilde aan het eind een stapel controleren, en haalde de sluitsteen eraf
… kwam met de laatste steen die netjes paste, maar liet Rian met een steen achter


6.2
     



… had gehoord dat mannen met zwarte linten op hun hoed eruit moesten
… dacht hij in de bonusronde moest blijven staan, wat niet het geval bleek
… haalde Babs eruit, die mogelijk had moeten blijven staan


7.1
     



… zorgde met Babs voor een deel van de partituur, maar kwam niet toe aan een tweede opdracht
… begreep niet veel van Rian’s tekenkunsten, en die van Babs helaas te laat
… had de kinderliedjes op zijn piano zelf nog nooit gehoord, en mocht aan het eind het orkest dirigeren


7.2
     



… haalde met Rian de gasten met beginletter C door elkaar
… heeft vroeger nooit een brommer gehad, en had veel moeite met zijn tuktuk
… ontving met Kees de gasten, en sorteerde ze op werk


7.3
     



… keek niet in de finalevragen, en bracht met 1.500 euro een gemiddeld bod uit op een vrijstelling
… keek wel in de finalevragen, wat de pot 500 euro kostte
… keek ook in de finalevragen, wat de pot eveneens 500 euro kostte


8.1
     



… werd het op één na minst vertrouwd door de groep, en werd afgeschoten met 500 euro in haar koffer
… werd het allerminst vertrouwd door de groep, en werd afgeschoten met 1 joker
… werd het meest vertrouwd door de groep, en liet Fons de macarena dansen voor hij hem afschoot.
Schoot 2.000 euro weg, maar liet ook 2.000 euro door


8.2
     



… viste veel woorden op, spoorde Fons aan om lange zinnen te maken en tipte ‘boek’ als werkwoord
… wilde geen lidwoorden meer hebben, en hing twee goede zinnen aan de lijn
… had met Rian grote moeite om woorden op te vissen, en leverde er maar weinig aan


9.1
     



… loste haar puzzel op en wist ‘oor’ in de Maya taal, wat 750 euro opleverde
… onthield alle lichaamsdelen, wist het woord voor ‘neus’ en bracht zo 250 euro in de pot
… liet Anna voorgaan, en faalde met een hoog bedrag bij de moeilijkste puzzel


9.2
     



… kwam maar niet op gang met de sleutels, en knoopte haar shirt nog eens op
… probeerde onder water woorden te verstaan
… legde zijn sleutels netjes op een rij, maar kon net als de rest de juiste er niet uit filteren


     

     

Wie is … de Mol?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 19:34:29 door Molest »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #1 Gepost op: 7-03-2024, 15:44:33 »
Mooi uitgewerkt  ::ok::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #2 Gepost op: 7-03-2024, 15:55:50 »
Mooi gedaan Molest.  ::bravo::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #3 Gepost op: 7-03-2024, 16:04:03 »
 ::bravo:: Bedankt Molest!

Dat kijken in de finalevragen (-500 en geen kans meer op +3000) vind ik persoonlijk heel erg naar Sor wijzen; meer nog dan Fons in die opdracht. Aangezien Sor dit ook nog verzwijgt naar de rest. Waarschijnlijk heeft hij dit gedaan om vertrouwen te kweken voor de volgende opdracht? Een kandidaat zou dit volgens mij nooit op die manier doen (die zou het juist wel fijn vinden om wat meer verdacht te worden, lijkt mij).
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 16:17:40 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #4 Gepost op: 7-03-2024, 16:43:23 »
Op basis van deze samenvatting zou ik zeggen dat Sor de mol is. Alleen de 2000 euro van Rian doorlaten (opdracht 8.1) past daar echt niet in.

Anna, als mol, haalt vooral in de opdrachten 2.2 en 9.1 heel onnodig geld binnen. En eventueel ook tijdens het speeddaten (1.2), al kun je dat uitleggen als 'vertrouwen winnen' en een groot deel van de 6000 euro zou sowieso verdiend worden.

Voor Fons geldt ook dat hij onnodig geld binnen gehaald zou hebben in opdracht 2.2 en 9.1. Wel kleinere bedragen dan Anna. Echter heeft hij ook zo opzichtig ge(nep)mold, dat ik niet wil geloven dat hij de mol is.

Ondanks alles denk ik toch dat Anna de mol is.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 16:45:26 door Jayq »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #5 Gepost op: 7-03-2024, 16:46:08 »
Dank je wel!

Ze vallen toch wel erg tegen, de molacties van Anna  ::tandpastasmiley::

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #6 Gepost op: 7-03-2024, 16:55:16 »
Hoewel ik de molacties niet denderend vind, lijkt het gedrag van Anna over het geheel genomen het meest op mol gedrag.

Fons doet té veel, Rosario in het begin wel erg weinig...

Ik hoop wel nog steeds op Rosario, maar weet niet of de eerste paar afleveringen plus de 2000 met rian dan wel uit te leggen is?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2024, 16:56:47 door Airysuit »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #7 Gepost op: 7-03-2024, 19:26:41 »

Fons doet té veel, Rosario in het begin wel erg weinig...

Ook wel mee eens. Maar ik krijg toch de indruk dat ziekte van de kandidaten het spelverloop wat hebben beïnvloed. Ook zijn er sowieso weinig beelden van Rosario in het begin; bij de mololympische spelen rent hij een rondje, maar in de extra beelden is te zien dat hij ook de microfoon heeft gepakt.  ??? Als Rosario de mol is (wat ik ondanks alles toch wel denk), dan hebben de makers wel wat uit te leggen.
De 2000 doorlaten is veel voor een mol. Maar ik denk dat Rian (met succes) op zijn gemoed heeft ingespeeld: als hij haar zou afschieten (wat hij ook van plan was), zou hij zichzelf in 1x mega-verdacht maken. En misschien wist hij niet per se dat Rian de +2000 had; jokers waren hier ook een mogelijkheid. En feit is ook dat hij in die opdracht 2000 níet heeft binnengelaten.
De bijdrage van Anna in 1.2 (en haar 750 in 9.2) vind ik persoonlijk een groter bezwaar. Voor die +6000 is zij niet in haar eentje verantwoordelijk, maar dit bedrag zou waarschijnlijk zonder strategie een stuk lager zijn geweest.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #8 Gepost op: 7-03-2024, 19:35:55 »
Hoewel ik de molacties niet denderend vind, lijkt het gedrag van Anna over het geheel genomen het meest op mol gedrag.
Ja, vind ik ook. Ik heb in de terugblik meer gelet op opvallende acties. Maar ik heb er nu aan toegevoegd dat ze bij de pinata's Kees openlijk beschuldigde dat hij wel eens gebeld kon hebben, omdat hij zo lang aan de kant stond te niksen.

Als er nog dingen bij zouden kunnen, laat maar weten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #9 Gepost op: 7-03-2024, 19:38:03 »
Super Molest! ::super::

En zoals altijd maakt het de zoektocht alleen maar extra verwarrend. ;)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #10 Gepost op: 7-03-2024, 20:15:23 »
Las ergens dat ze dit jaar veel meer opdrachten hebben moeten laten vervallen en vervangen door andere (zouden op het laatste moment geen toestemming hebben gekregen van plaatselijke autoriteiten). Zou om meer opdrachten gaan dan in andere jaren. Opdrachten waarbij de mol zich dus ook niet op heeft kunnen voorbereiden. In hoeverre dat van invloed is geweest op gemaakte keuzes  ???

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #11 Gepost op: 7-03-2024, 20:27:42 »
Bedankt Molest, mooi gedaan!  ::ok::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2024, 22:32:58 »
Las ergens dat ze dit jaar veel meer opdrachten hebben moeten laten vervallen en vervangen door andere (zouden op het laatste moment geen toestemming hebben gekregen van plaatselijke autoriteiten). Zou om meer opdrachten gaan dan in andere jaren. Opdrachten waarbij de mol zich dus ook niet op heeft kunnen voorbereiden. In hoeverre dat van invloed is geweest op gemaakte keuzes  ???
Oh echt? Dan moest de mol dus ook af en toe een beetje improviseren lijkt me. Ben benieuwd als we dat ook zien aan de molacties van de mol.

Ik hoorde ook dat er minder opdrachten waren (dus ipv 3 opdrachten per aflevering, vaker maar 2 opdrachten waren) dit jaar en meer rustperiodes waren vanwege de ziekte die rondliep bij de kandidaten, makers enzo.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #13 Gepost op: 8-03-2024, 08:26:59 »
Als Fons of Rosario de Mol is, mogen deze sublieme molacties natuurlijk niet ontbreken.  ;D

Kees zijn portemonnee en paspoort worden gerold. Uit de extra beelden.


Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #14 Gepost op: 8-03-2024, 12:39:25 »
Ik vind de blik van Anna bij de waarzegster (laatste setje afbeeldingen in de post van Molest) erg kandidaats overkomen.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #15 Gepost op: 9-03-2024, 11:27:34 »
Op de Instagram van ikbenmollevi staat een mooie compilatie van (test)biechten, eliminaties en andere cruciale momenten van de drie finalisten.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #16 Gepost op: 9-03-2024, 12:46:45 »
Ik vind de blik van Anna bij de waarzegster (laatste setje afbeeldingen in de post van Molest) erg kandidaats overkomen.

Vind ik ook. Erg knap als ze dat zou spelen. De enige die hier voor mij uit de toon valt (vreemde grimas) is Rosario.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #17 Gepost op: 9-03-2024, 13:01:51 »
Inderdaad erg knap als ze dit niet echt is. Ze kijkt hier zo enorm geconcentreerd naar de beelden, dat kun je volgens mij niet zo acteren.

Rosario inderdaad meest uit de toon. Reactie van Fons zou ik nog 2 kanten op kunnen uitleggen.

Als ik kijk naar wat Anna heeft gedaan, zitten daar niet heel veel molse dingen bij. In samenhang met haar kandidaatse reacties en het FTM schema dan is ze voor mij toch gewoon een kandidaat en niet de mol. Het enige wat eigenlijk voor Anna pleit als mol zijn de veel (goede) hints naar haar. Maar wat dat betreft denk ik maar aan de masker hint van een paar jaar terug.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #18 Gepost op: 9-03-2024, 13:09:45 »

Als ik kijk naar wat Anna heeft gedaan, zitten daar niet heel veel molse dingen bij. In samenhang met haar kandidaatse reacties en het FTM schema dan is ze voor mij toch gewoon een kandidaat en niet de mol. Het enige wat eigenlijk voor Anna pleit als mol zijn de veel (goede) hints naar haar. Maar wat dat betreft denk ik maar aan de masker hint van een paar jaar terug.

Ja, eens (ook met de rest van de reactie).
Anna vond ik trouwens wel de eerste afleveringen verdacht (iets met een envelop  ;D ), maar na afl. 5 zie ik bij haar weinig écht grootse mollenacties. Het zijn inderdaad vooral de hints. Dat zou ik te weinig vinden.

Rosario heb ik in het begin helemaal niet verdacht, maar eigenlijk kan ik nu niet om hem heen. Hij heeft het naar mijn idee geniepig gespeeld.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Terugblik finalisten] De Mol is...
« Reactie #19 Gepost op: 9-03-2024, 18:28:42 »
Awesome ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human