Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?  (gelezen 7279 keer)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2024, 10:50:47 »
Als ze klaar zijn heeft Fons nog drie kaarten in zijn hand: de, je en een. Volgens Rik zijn er nog vier woorden over. De kaart die Rian en Sor hadden opgevist en vervolgens in het water is gevallen wordt dus ook meegeteld.

Het woord 'wel ' hing nog aan de lijn.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 11:06:45 door Ronaldanius »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2024, 11:51:24 »
Fons luistert wel naar Anna, die hij niet vertrouwt. Kees zegt ‘WEL graag naar je kandidaten’ en Sor zegt nadat Fons de woorden ‘de-een-kandidaten-graag’ in zijn hand opnoemt ook WEL. WEL past prima voor GRAAG, dat is een bordje minder. Worden Kees en Sor genegeerd door mol Fons of praat mol Anna er snel overheen? Kees en Sor hier minder verdacht en Anna wordt verdacht gemaakt.

Het bordje van Rian dat eindigt op 'OL' kan MOL maar ook VOL zijn.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 17:10:54 door Crapuleke »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2024, 11:56:13 »
Zelfs al had Rosario meer borden willen opvissen, dan nog ging dat niet lukken met Rian aan boord. ::rofl:: Dat ging gewoon niet goed in die boot. Dus dan houdt alles op. Opvallend wel dat van de vier (?) borden die ze opvisten, er twee waren met het lidwoord "de". De helft maar liefst. En veel nadruk legt de montage er niet op, zeker niet op het tweede lidwoord dat ze aanleverden.
 
Dat gebeurt wel bij het andere team. Anna vol in beeld met "de", net nadat Fons heeft gezegd dat hij geen lidwoorden meer wil hebben. Ook haar biecht dat zij de eerste was die toegaf dat ze er veel hadden opgevist, maakt haar verdachter dan ze was. Volgens mij hadden zij en Fons er maar drie, op veel meer opgeviste woorden. (Ik zie 4x "de" aan de lijn, en er is er een over).

Anna vist ook het enige werkwoord op, "vertrouwen", en brengt "boek" in het spel als nog een werkwoord.

Al met al vind ik team Rosario hier dus toch net iets verdachter dan team Anna.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2024, 11:56:28 »
Hier zitten misschien foutjes in, dus corrigeer me als het niet klopt. Maar ik heb geprobeerd een kloppend overzicht te maken van welk team wat heeft gepakt en welke woorden er waren:

Anna & Kees

hij
chaos
boek
de
kan
onbekend (graag?)
door (niet gepakt)
je
de
mol
aanwezigheid
vertrouwen
kandidaten
een

Rian & Rosario

zijn (niet gepakt)
de (niet gepakt)
onbekend?
de
mol (kwijt)
naar
wel
de
onbekend?

Onbekend door wie
van (wordt benoemd door Rosario, onbekend of ze die gepakt hebben)
de
graag


De gemaakte zinnen:

- Boek de chaos graag naar de kandidaten
- Hij kan de aanwezigheid van de mol niet vertrouwen

De edit is weer vreemd: Rian en Rosario vinden 'mol', daarna leveren ze 'naar' en 'wel' in. Zoeken door, leveren die 2 laatsten in. Na een tijdje vraagt Fons hoeveel ze er hebben en roept Rian 'twee, er is er één in het water gevallen'. Rare timing als dat over 'mol' gaat, niet chronologisch gemonteerd lijkt me.

Het lijkt erop dat het woord 'mol' twee keer voorkwam en niet door Anna en Kees opnieuw is opgevist (nadat S&R die kwijt zijn geraakt), omdat het woord bij hen nog netjes tussen de wasknijpers zat.


En dan hebben we nog het mysterie van het lange woord (of meerdere woorden met spaties) dat aan het begin in beeld kwam, mijn schermresolutie is te laag om daar iets van te kunnen maken.


« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 13:53:07 door Eva. »

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2024, 12:21:26 »
Ik ben opnieuw aan het kijken en m'n post aan het updaten/editen met verbeteringen overigens.

Offline Flos

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2024, 12:21:58 »
De woorden 'je' en 'wel' hadden ze trouwens relatief makkelijk nog in de zinnen kunnen proppen, dat had nog 130 euro per woord gescheeld. Ik kan me wel overigens voorstellen dat dat vanaf de bank makkelijker te bedenken is dan onder een brandende zon met tijdsdruk  ::vergroot::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2024, 12:25:27 »
Dat lange woord is 'kandidaten' . Lijkt soms langer door de golfslag, maar dan zie je dingen dubbel, waardoor het langer lijkt.

'didaten' is gewoon te lezen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #47 Gepost op: 25-02-2024, 12:30:59 »
Dat lange woord is 'kandidaten' . Lijkt soms langer door de golfslag, maar dan zie je dingen dubbel, waardoor het langer lijkt.

'didaten' is gewoon te lezen.

Dan zie ik daar graag een duidelijkere screenshot van, want als ik kijk lijken het veel meer letters op de momenten dat het water het beeld het minst vertekent.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #48 Gepost op: 25-02-2024, 12:38:52 »
Sor doet zo sullig, niks lukt. De magneet was waarschijnlijk niet sterk genoeg ::rofl::
Als hij een woord zag en probeerde op te vissen sloeg hij met zijn handen in het water. Kun je het dan beter zien Sor?
Rian was aan peddelen (ze was geen mol), maar zij kreeg de boot niet stil, waardoor Sor moeite kreeg. Dus kan best een goede reden zijn, dat bootje Sor minder woorden viste. Ook het woord met screenshot op dit forum zit helemaal onder het zand. Dit kan de magneet negatief beinvloeden, zeker als het geen sterke magneet is.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #49 Gepost op: 25-02-2024, 12:52:22 »
Ik heb alleen de afgeleverde woorden genoteerd.

ak   hij chaos boek de kan
   ? ? graag je
   de mol  aanwezigheid
   vertrouwen kandidaten een

rs   de van
   naar wel
   de

over: niet de (waarschijnlijk de ? van Anna en Kees)

hij kan de aanwezigheid van de mol niet vertrouwen
boek de chaos graag naar de kandidaten

over:   de je een, wel

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #50 Gepost op: 25-02-2024, 12:54:07 »
Er had volgens mij nog makkelijk 100 euro bespaard kunnen worden door de "je" ertussen te proppen. "Boek je de chaos..." Maar ik snap dat iemand daar niet meteen aan zou denken.

Er had nog eens €100 bespaard kunnen worden / €30 verdiend kunnen worden als 'wel' er ook nog tussen was geplaatst.
Boek je de chaos wel graag naar de kandidaten

Heel raar dat 'wel' er nog gewoon naast hing. Edit het is hierboven al genoemd, maar nu met plaatje erbij.

Redenen dat het bij Rian en Rosario ook niet lekker lukt: ze vissen op een plek met meer golfslag, Rian legt het bootje dwars op de stroming, er wordt vanuit achterin gekanoot, waardoor je minder koers houdt, zeer waarschijnlijk hebben ze de techniek van het woord voorzichtig uit de knijpers trekken niet door. Beide teams halen uiteindelijk ook hele bordjes van hout en knijpers, inclusief 'anker' de boot in dus ze zijn uiteindelijk ook wat grover te werk gegaan. Vind ik allemaal niet mols.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2024, 13:07:55 door Mollem »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #51 Gepost op: 25-02-2024, 13:03:57 »
Voor de onbekende woorden:

Nadat Rian en Sor voor het eerst bij Fons zijn geweest, hangen de nieuwe woorden 'de' en 'van' aan de waslijn.
Het woord 'graag' ligt bij Anna op schoot.
Als ze met de laatste woorden komen zegt Anna 'vertrouwen, kandidaten en een'. (de ondertitels zeggen 'up')

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #52 Gepost op: 25-02-2024, 13:12:42 »
Hier zitten misschien foutjes in, dus corrigeer me als het niet klopt. Maar ik heb geprobeerd een kloppend overzicht te maken van welk team wat heeft gepakt en welke woorden er waren... [...]

Fijn dat je een poging doet. Om aan te vullen:
Eerste woord dat Rian en Rosario opvissen is 'van'
Anna en Kees hebben minstens 3x 'de' opgevist, Rian en Rosario 2x 'de' maar de 3e keer 'de' van Anna en Kees zou een estra edit geweest kunnen zijn
We horen Anna 'kandidaten' roepen en op het laatst 'een', neem aan dat zij die hebben opgevist.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #53 Gepost op: 25-02-2024, 13:20:14 »
Ik heb alleen de afgeleverde woorden genoteerd.

ak   hij chaos boek de kan
   ? ? graag je
   de mol  aanwezigheid
   vertrouwen kandidaten een

rs   de van
   naar wel
   de

over: niet de (waarschijnlijk de ? van Anna en Kees)

hij kan de aanwezigheid van de mol niet vertrouwen
boek de chaos graag naar de kandidaten

over:   de je een, wel

Jouw screenshot is niet van het woord dat in beeld komt op 34:40. Heb het opniuew bijgevoegd, gemaakt op een andere macbok, maar niet veel duidelijker.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #54 Gepost op: 25-02-2024, 13:28:35 »
Fijn dat je een poging doet. Om aan te vullen:
Eerste woord dat Rian en Rosario opvissen is 'van'
Anna en Kees hebben minstens 3x 'de' opgevist, Rian en Rosario 2x 'de' maar de 3e keer 'de' van Anna en Kees zou een estra edit geweest kunnen zijn
We horen Anna 'kandidaten' roepen en op het laatst 'een', neem aan dat zij die hebben opgevist.

Het tweede woord dat Rosario en Rian zien liggen is 'de', maar die vissen ze niet op omdat het niet lukt. Later zien we ze voor de eerste keer het woord 'de' daadwerkelijk binnenhalen.

We horen Rosario roepen dat ie 'van' ziet liggen, vervolgens gooit ie de magneet in het water, zien we een shot van Fons en zien horen we hem zeggen 'ja man, we gaan steeds te snel weg' en zien we ze wegvaren terwijl hij de magneet zonder woord weer in de lucht houdt.


Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #55 Gepost op: 25-02-2024, 13:33:41 »
Oops, heb dezelfde screenshot nog een keer toegevoegd. Het gaat om het woord op 34:40. Ik weet zeker dat daar niet ‘kandidaten’ staat. Er lijkt zelfs een spatie in te zitten.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #56 Gepost op: 25-02-2024, 13:34:55 »
Jouw screenshot is niet van het woord dat in beeld komt op 34:40. Heb het opniuew bijgevoegd, gemaakt op een andere macbok, maar niet veel duidelijker.

De reflecties van de golven lijken wel overeen te komen. Dit is wanneer Rian zegt: 'We moesten zoveel mogelijk woorden van de bodem afvissen'.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #57 Gepost op: 25-02-2024, 13:37:10 »
Jouw screenshot is niet van het woord dat in beeld komt op 34:40. Heb het opniuew bijgevoegd, gemaakt op een andere macbok, maar niet veel duidelijker.

De reflecties van de golven lijken wel overeen te komen. Dit is wanneer Rian zegt: 'We moesten zoveel mogelijk woorden van de bodem afvissen'.

Zie nieuwe post hierboven, had per ongeluk dezelfde weer bijgevoegd.

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #58 Gepost op: 25-02-2024, 13:38:06 »
In Niet de Mol vertelt Rian dat ze tijdens deze opdracht zwaar verbrand is aan haar benen (zodanig dat het na maanden nog steeds zichtbaar is). Dat verklaart haar minder actieve houding tijdens de opdracht. Maar ook raar dat er niet is inbegrepen door de productie als ik eerlijk ben.
Toen ik ze aan het begin van dr opdracht bij het water zag staan riep ik al: Fons gaat echt heel erg verbranden, als hij geen pet of hoed op zet. Ik moet zeggen dat ik dit eerlijk gezegd ook best slecht vind van de programmamakers. Die hadden op zijn minst van tevoren kunnen waarschuwen hiervoor, zodat ze hoofddeksels, extra zonnebrand of kleding met lange mouwen hadden kunnen meenemen. Of ze hadden de opdracht misschien op een ander tijdstip op de dag kunnen doen.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Goed op dreef?
« Reactie #59 Gepost op: 25-02-2024, 13:59:19 »
Volgens mijn dit frame, als ik de reflecties vergelijk. Het is in een aantal frames bijna niet te lezen omdat sommige letters worden opgetrokken, ook zijn er wat frames met dubbele spiegelingen (ojee, de spiegel hint).