Auteur Topic: [Kandidaat] Tooske Ragas  (gelezen 13384 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2024, 23:35:25 »
‘Laten we toch lekker gaan zitten!’ Plagerig vanwege voorkennis?
Maar als iedereen rustig zit: ‘ik ga maar eens een rondje lopen.’
De reactie bij Rick’s uitleg, net iets te hysterisch.

Ja, en dat moment dat Tooske opstond was maar een fractie van een seconde in beeld. Voor mij des te opvallender en dus heel verdacht. Lang leve de videoslider van de QuickTime player...
En: de reactie zette ze heeeel (te?) vroeg in, nog vóór Rik de clou van het 'blijven zitten' had verteld. Bij de overige terrasgenoten (Kees, Jeroen en Rian) waren de monden nog niet eens begonnen met open vallen van verbazing.

Molympische spelen: alleen van Tooske zien we geen verdacht gedrag terwijl de opdracht opzettelijk verwarrend in beeld wordt gebracht.

Tooske mengde zich na afloop totaal niet in het gekrakeel over wie verantwoordelijk was voor het mislukken van de opdracht, maar in haar biecht merkte ze wel feintjes op dat niemand na 2 enveloppen had geconcludeerd dat er een bedrag stond en dat er gestopt moest worden. Bij dit alles werd een rennende (hard werkende) Tooske getoond. Des te verdachter voor mij allemaal.

Ik blijf bij Tooske als mol. Mijn schot voor de boeg werd al versterkt door dat merkwaardige verhaal van die vergissing 'echte-paraplu' versus 'het-symbool-paraplu' uit aflevering 1, en dit is door aflevering 2 alleen maar versterkt.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 23:36:58 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2024, 10:49:23 »
Nu ik alles hier zo lees ben ik er zeker nog niet uit. Wat mij 'tegenstaat' is dat ze het zo snel (als je de tv-beelden mag geloven) in het spel het zei. Ik weet niet of een mol dat zo snel zou zeggen? Maar het kan natuurlijk juist ook psychologisch tegenovergesteld kunnen werken, dat men dan juist niet gaat zitten. Maar goed, zeker nu Jip er helaas uit is, is ze absoluut gestegen als mogelijke mol bij mij.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2024, 10:53:07 »
Het is gewoon heel onmols van haar. Voor mij valt het moeilijk uit te leggen. En toch vertrouw ik haar nog altijd niet.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2024, 11:08:19 »
In geen enkele wereld blijven de kandidaten gewoon op die stoelen zitten in een WIDM opdracht. Natuurlijk ga je op onderzoek uit als het onduidelijk is. Stel je voor dat ze wel een envelop ofzo moest vinden en gewoon 1,5 uur bleven zitten, dat bestaat toch niet (al zou het wel hilarisch zijn).

Dus je kan als mol juist een beetje pushen om te gaan zitten, gebeurt uiteraard toch niet. Dus iedereen die hier een “verdachte” edit krijgt is wat mij betreft juist niet verdacht, en omgekeerd.

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2024, 11:43:30 »
Tooske wordt voor mij meer en meer verdacht.. wat me alleen erg tegen staat zijn de verdenkingen uitgesproken naar haar met de test in afl 2. Samen met Jip wordt zij het meest genoemd..
De mol wordt de eerste afleveringen met verdenkingen bij de testen toch meestal nog wel in de luwte gehouden?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2024, 11:55:27 »

De mol wordt de eerste afleveringen met verdenkingen bij de testen toch meestal nog wel in de luwte gehouden?

Meestal. Renée werd in afl. 2 ook drie keer genoemd.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2024, 14:23:21 »
Tooske stond direct na aflevering 1 ook hoog op mijn lijst maar ergens vertrouwde ik haar (over)acting en schermtijd niet en ze zakte eind van de eerste week.
In aflevering 2 zagen we weinig van haar in de eerste opdracht maar dat kan ook zijn om kandidatengedrag te verbloemen. Ze moet nog even verdacht blijven. ( we zagen ook weinig van Ranomi).

Onmols vond ik dat Tooske tijdens het eten na de eerste opdracht van aflevering 2 op tafel gooide dat ze in het vervolg voordat ze als een malle aan een opdracht begonnen eerst duidelijk moesten hebben of iedereen de opdracht begrijpt en weet wat ie moet doen. Een mol gedijt juist bij chaos m.i.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2024, 16:27:21 »
Onmols vond ik dat Tooske tijdens het eten na de eerste opdracht van aflevering 2 op tafel gooide dat ze in het vervolg voordat ze als een malle aan een opdracht begonnen eerst duidelijk moesten hebben of iedereen de opdracht begrijpt en weet wat ie moet doen. Een mol gedijt juist bij chaos m.i.
Dat vond ik juist heel mols. Hoe werkt dat in de praktijk uit dan? In een grote groep wordt het toch een grote chaos. Dan kun je je wel kandidaats opstellen (iets wat ze zich gedwongen voelt te doen blijkbaar, gezien alle verdenkingen op haar) maar in de praktijk is het gratuit. Alleen Anna en Jip wisten er nog wat discipline in te brengen, toen bij het speeddaten, maar verder is het een chaos.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kovcamaus

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2024, 21:10:05 »
Uit afl 1 was deze persoon op het feest me opgevallen omdat de achterkant van het hoofd op dat van Tooske lijkt en er ook een shot is met deze persoon erin net nadat Rian zegt 'nu moet je alert zijn'. Alleen lijkt het haar in wat andere shots van de zijkanten juist weer veel langer te zijn.

Toen Jip in de soort van halve cirkel met lui die keken naar dansende mensen op zoek was naar haar topito leek het heel even alsof die persoon ook op zoek was. Daarna blijkt dat de mol Jip te snel af was.

Het zijkantprofiel met het haar lijkt niet helemaal overeen te komen, maar toch vind ik het verdacht (en een van de symbolen voor de topito's was immers een schaar... en enkele andere: kroon (Kroongetuige), piramide (The Pyramid))
Maargoed ze was dan ook al mijn #1 verdachte.  :)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2024, 00:08:16 »
Ik denk dat ik vette hind heb gevonden. Het sluit ook bij het zitten en opstaan spel in aflevering 2.

Het blijkt namelijk dat Tooske als mol niet alleen kandidaten weg speelt. Elk keer logischerwijs ook iets anders  en Tooske kleding in die kleur te dragen van die dingen totdat ze mogelijk alle kleuren heeft gehad. Mogelijk als Tooske een keer kleur draagt die niet voorkomt zoals Wit, Zwart of Bruin hoeft er niemand na huis.



Tooske:
Foto aflevering 1: Groen
Foto aflevering 2: Rood
Foto aflevering 3: Paars



Maar er is ook iets met de tafel van Rik was Rose in Aflevering 1 en Blauw in aflevering 2.

Einde aflevering 1:
Babs had paars aan. Tooske iets van Rose en zat op blauwe stoel. Tafel met Rik ook rose. Justin Rose.

Einde aflevering 2:

Jip had groen aan, zat op de paars stoel en
Tooske had Wederom Rood aan en zat ook naast Jip. Tafel Rik was nu het zelfde blauw als Tooske der stoel.

Maar kan ook Justin zijn, draagt Rose in aflevering 1 en Blauw in aflevering 2 die dus gelijk is aan de tafel van Rik tot nu toe. Zijn stoel was ook blauw in aflevering 2.

Maar de laatste twee mollen waren mannen die op mannen vielen en dacht vorig jaar dat al vrouw zou zijn. Ik ben er nu ook meer van overtuigt, door iets anders in aflevering 1 (standbeelden van mannelijke jagers, kan zelfs ook mannen finalen betekenen) en is veel leuker als Tooske met (regenboog) kleuren speeltdan weer type casting van Justin. En de mogelijkheid dat winnaar het vuur aanstak en niet de Mol. Olympisch ringen zijn immers ook kleuren.

Vraag is ff of in geval van Tooske meer is dan ff de kleuren van de stoelen een keer te dragen of dat er ook stoel verdwijnen. Want is straks de paarse stoel weg en zijn de Groenen en Rode al weg.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2024, 00:35:23 door Pierce_Brosnan »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #50 Gepost op: 20-01-2024, 18:35:15 »
Als Kees als laatste nog wat aanwijzingen staat te geven bij de Molympische spelen is Anna gestresst een vraag aan het stellen aan Tooske. De reactie van Tooske is zo natuurlijk. Het ziet er uit als een vragend verwijt waarop Tooske nee antwoord, maar wel zo, dat ik denk dat ze echt niet wist wat er dan mis zou zijn. Het is maar een kort stukje.
Jeroen en Rosario staan erbij, Fons pakt iets van de grond.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2024, 15:24:22 »
Zag niet veel onderweg terwijl ze me best een oplettend type lijkt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2024, 10:53:50 »
Opdracht 1 lijkt ze toch wel soms aan te sturen op goede antwoorden, zoals meegaan met het sporten van Fons. Maar goed, de mol gaat ook niet alles verpesten hier.
Opdracht 2 lijkt ze weinig goed te doen, maar is wel passief.
Opdracht 3 lijkt ze het goed te doen, maar bij een opdracht als deze weet je het niet als kijker.

Ik neig meer en meer naar eerder geen mol, maar ga niet te voorbarig zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2024, 07:04:42 »
Bij opdracht 2 weet Tooske achteraf heel goed te vertellen hoe het had gemoeten. Ze legt het in het begin al uit aan de hand van een voorbeeld: Oslo en Tokyo.

TOKYO - OSLO

Flauwe Spielerei, of toch een hint?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2024, 07:21:08 door Molest »

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2024, 23:03:02 »


Wat zegt Rik hier? TOEKOMST of TOEKOMS ?
Het lijkt me dat de laatste T expres is weggelaten om een kloppend anagram te maken: TOEKOMS = TOOSKE M

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2024, 08:24:06 »
Grappig, je kan het er allebei in horen. Zou een beetje een jungesachtige hint zijn. ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2024, 10:42:40 »
Ik hoor hier heel duidelijk TOEKOMS, terwijl Rik (als oud nieuwslezer) toch meestal vrij duidelijk en gearticuleerd spreekt. Verderop in deze inleiding zegt hij het woord TOEKOMST nog een keer, maar dan wel met de T. Dus ik vind het wel verdacht en is later ook heel makkelijk uit te leggen aan het grote publiek als hint.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2024, 11:01:13 »
Dit zijn van die shortcuts die iedere spreker neemt als je hun uitspraak gedetailleerd gaat analyseren. Toekomst eindigt met drie medeklinkers en het volgende woord begint met een d. Een t en een d achter elkaar uitspreken is niet gemakkelijk, dus valt de t gemakkelijk weg in de uitspraak. Wat me ook lijkt op te vallen is dat de s met de tong wat verder naar voren in de mond wordt uitgesproken dan normaal in het Nederlands, meer zoals een Engelse s. Ook dat kan een shortcut zijn, om de tong alvast in de positie te brengen waar ook de d wordt uitgesproken. Het is best interessant om dit soort fonetiek te bestuderen, maar ik zie er geen aanwijzing in

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2024, 11:27:09 »
Toekomst eindigt met drie medeklinkers en het volgende woord begint met een d. Een t en een d achter elkaar uitspreken is niet gemakkelijk, dus valt de t gemakkelijk weg in de uitspraak.
Er zit een behoorlijke pauze tussen de zin die eindigt met TOEKOMS en het begin van de volgende zin. Tijd genoeg om de T te vormen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Tooske Ragas
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2024, 11:38:09 »
Dit soort hints gaat Rik niet zeggen. En als hij het zegt zal het 9 van de 10 keer naar een kandidaat wijzen.
We hebben anoniem gehad voor Jeroen, Maestro in het pubcafe voor Sor, eliminatie 2 was al voor Tooske met 'privé zaken a la shownieuws".  Riante villa, op je radar staan etc. kunnen nog volgen. Een hint van Rik naar de mol verwacht ik dan eerder in de laatste afleveringen van de serie.