Auteur Topic: [Theorie] Follow the Money  (gelezen 13316 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
[Theorie] Follow the Money
« Gepost op: 12-01-2024, 18:03:12 »
Wat is een mollenjacht zonder Follow the Money? ::bravo::



HIER kun je de uitleg lezen bij alle toegekende bedragen. Dit topic is er om te discussiëren over de verdeling van het geld. Voel je vrij om ook je eigen overzichten te delen ::joehoe::
« Laatst bewerkt op: 13-01-2024, 09:44:55 door Pac »
...óf niet!

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2024, 06:22:33 »
Goedemorgen Pac, fijn om weer je FTM te zien  ::bravo::
Ben heel benieuwd naar de uitleg maar linkje werkt niet, althans... niet bij mij  ::regenboog::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2024, 09:45:42 »
Het linkje zou het nu moeten doen ::schaam::
...óf niet!

Offline Denils

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2024, 12:19:11 »
Het linkje zou het nu moeten doen ::schaam::

Yes!  thx Pac!  ::hug::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2024, 16:46:45 »
Packend overzicht wederom. Ik word er spontaan emotioneel van.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2024, 18:23:57 »
Moet Babs niet 333 euro hebben bij opdracht 1.2?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2024, 18:39:21 »
Moet Babs niet 333 euro hebben bij opdracht 1.2?
Scherp ::ok:: Ik had oorspronkelijk 300 euro bij iedereen staan, tot ik me bedacht dat Anna als enige met zekerheid niet op iemand met een vrijstelling gestemd had. Ik zal het aanpassen!
...óf niet!

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2024, 22:55:58 »
Fijn dat jullie een objectief overzicht willen maken , maar echt alles verdelen steeds ?
 .. daar ben ik het niet mee eens. ik heb een andere indeling ..
Als je al geld moet verdelen is het bij Speed Date , alle €6000 , delen door iedereen die Anna's plan deed en ook resultaat combineren.
Is mijn mening. Want resultaat staat bij kans rekening en tactiek geheel los van waterdicht plan. beide erg goed.

Ik heb iedereen die Stemde op 1e tafel partner deel van. €3000 gegeven ,
en iedereen die iemand er echt een afgepakt heeft extra geld gegeven uit resterend €3000.

PS: plan kan ook van Jip zijn en door montage van Anna lijken . .maar dat doet er voor geld bereking niet toe.

Maar dat is oke .. ik ben wat subjectiever / meer in tunnel.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2024, 23:13:30 door BertN »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #8 Gepost op: 20-01-2024, 17:16:38 »


Op de valreep nog een nieuw overzicht :)

2.1 Molympische spelen: Bij deze opdracht is geen geld verdiend.
2.2 Uitzitten: De zittenblijvers hebben een kwart van het bedrag gekregen voor de keren dat ze zijn blijven zitten. Het is niet helemaal duidelijk wie van de klimmers welke vraag goed beantwoordt. In dit overzicht is ervan uitgegaan dat Jip haar drie vragen fout beantwoord (-250 euro per stuk), Anna drie van de vier goed beantwoordt (3x 250 euro per stuk), Fons twee goede antwoorden en Justin en Rosario elk één vraag zelf goed beantwoord. Van de laatste goed beantwoorde vraag weten we niet wie het geeft, daarom is dit verdeeld over Anna, Fons, Justin en Rosario.

Bekijk het hele overzicht met uitleg HIER.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2024, 17:21:16 door Pac »
...óf niet!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2024, 15:05:52 »


En hier is het overzicht na aflevering 3 ::bravo:: Anna, Fons en Kees staan onderaan. Waarbij ik wel moet zeggen dat Anna hoger zou staan als je haar de credits geeft voor het 'stem op de eerste persoon'-plan van de speeddates. Nu kwam het voor haar zo uit dat zij als enige zeker niet op iemand met een vrijstelling zou stemmen.

Uitleg per opdracht:
3.1 De violen stemmen: Bij deze opdracht krijgt iedereen die als eerste het antwoord geeft op een uiteindelijk volledig goed beantwoorde vragenset 200 euro per vraag (de helft van 400). Iedereen die stemt voor doorspelen voor een volgende vraag krijgt een deel van de 200 euro die dat kost. Bij vraag 5 was het niet helemaal duidelijk of Tooske of Rian voor doorspelen stemde, dus die heb ik door tweeën gedeeld.
3.2 Stad en land aflopen: Per keer dat een duo samen op het juiste punt staat krijgen ze allebei 75 euro.
3.3 Er mee worstelen: Iedereen krijgt 1/8e van de verdiende 75 euro. Het is niet helemaal duidelijk of Anna of Jeroen de juiste worstelaar getekend heeft.

Bekijk het hele overzicht met uitleg HIER.

...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2024, 16:12:40 »
 ::ok:: !!

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #11 Gepost op: 29-01-2024, 18:29:22 »
Er is maar 3% - Drie Procent (€200 van de €6500) van het geld verdiend bij Aflvering 4 - Revange!
MOL - ALERT
« Laatst bewerkt op: 29-01-2024, 18:30:57 door BertN »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2024, 08:25:39 »
3%?  ::oink::

Bedankt voor het schema, Pac!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2024, 13:09:39 »


En hier is het overzicht na aflevering 3 ::bravo:: Anna, Fons en Kees staan onderaan. Waarbij ik wel moet zeggen dat Anna hoger zou staan als je haar de credits geeft voor het 'stem op de eerste persoon'-plan van de speeddates. Nu kwam het voor haar zo uit dat zij als enige zeker niet op iemand met een vrijstelling zou stemmen.

Uitleg per opdracht:
3.1 De violen stemmen: Bij deze opdracht krijgt iedereen die als eerste het antwoord geeft op een uiteindelijk volledig goed beantwoorde vragenset 200 euro per vraag (de helft van 400). Iedereen die stemt voor doorspelen voor een volgende vraag krijgt een deel van de 200 euro die dat kost. Bij vraag 5 was het niet helemaal duidelijk of Tooske of Rian voor doorspelen stemde, dus die heb ik door tweeën gedeeld.
3.2 Stad en land aflopen: Per keer dat een duo samen op het juiste punt staat krijgen ze allebei 75 euro.
3.3 Er mee worstelen: Iedereen krijgt 1/8e van de verdiende 75 euro. Het is niet helemaal duidelijk of Anna of Jeroen de juiste worstelaar getekend heeft.

Bekijk het hele overzicht met uitleg HIER.
Dankjewel Pac! Super ::zwaai::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #14 Gepost op: 31-01-2024, 18:10:16 »
Dit seizoen ga ik precies toch eens Pac zijn FTM volgen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #15 Gepost op: 1-02-2024, 20:52:18 »
::ok:: !!
Bedankt voor het schema, Pac!
Dankjewel Pac! Super ::zwaai::
Ik snap de hint, ik moet het overzicht sneller online zetten ;D Hier is hij dan voor deze week ::joehoe::



4.1 Kijken, kijken, wel kopen: Omdat alle goed geraden voorwerpen gekocht werden de groep op de markt binnen het basisbudget, krijgt deze groep de helft van het maximaal te winnen bedrag: 7 keer 300 euro. De raders krijgen ook elk evenredig voor hun bijdrage aan het goed raden de helft van dat bedrag, maar krijgen juist weer mingeld voor hoe vaak we ze zien bellen (7 keer 200 euro inzet is daar verloren gegaan). Daardoor komen Rosario en Fons negatief uit bij deze opdracht.
4.2 Hoog spel spelen: Bij deze opdracht was geen geld te verdienen.
4.3 Op het spel zetten Het verloren bedrag is per team eerlijk verdeeld over de kandidaten. Voor welk team hoeveel geld verloren heeft, is uitgegaan van dit overzicht van BertN.

HIER kun je alles nog eens teruglezen ::joehoe::
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #16 Gepost op: 2-02-2024, 16:43:02 »
Ik snap de hint, ik moet het overzicht sneller online zetten ;D Hier is hij dan voor deze week ::joehoe::

Niet als hint bedoeld. Wel als grote waardering!  ::bravo::


FTM lijkt me voor de Rian, Rosario en Tooske - verdenkers toch niet zo fijn  :-X

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #17 Gepost op: 2-02-2024, 21:24:23 »
Niet als hint bedoeld. Wel als grote waardering!  ::bravo::


FTM lijkt me voor de Rian, Rosario en Tooske - verdenkers toch niet zo fijn  :-X

Dit! Thanks voor al je werk!  ::bravo::
Laten we jabberen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2024, 12:46:13 »
FTM lijkt me voor de Rian, Rosario en Tooske - verdenkers toch niet zo fijn  :-X
Hoezo specifiek deze 3? Volgens het overzicht van Pac is Jeroen met redelijke afstand de koploper. Tooske, Rosario, Rian en Kees zitten allemaal ergens tussen de 900 en 1100 maar het verschil tussen Pacs nummer 2 en nummer 7 is kleiner dan het verschil tussen de nummer 1 en 2.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Follow the Money
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2024, 12:51:59 »
Ik heb ervoor gekozen om het overzicht op alfabetische volgorde te houden, wat misschien voor verwarring zorgt. Toevallig staan de overgebleven kandidaten toch op volgorde van inbreng, op Jeroen na dus. What's in a name?
...óf niet!