Auteur Topic: [WIDM] Evaluatietopic  (gelezen 30884 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2024, 22:15:22 »
Maar degene die terugkeert heeft - zeker als het Babs is - toch geen kennis van wat er gebeurd is tijdens diens afwezigheid? Dat is dan weer een nadeel.

Ja en nee. De afvallers zijn sinds hun reünie op de markt minstens twee dagen bij elkaar geweest (ze hebben immers ook moeten vliegen naar de kust). De afvallers hebben dus informatie kunnen uitwisselen, verdachten kunnen delen. Ze hebben dus duidelijke informatie wie de mol niet is. In het verleden zijn vaker kandidaten teruggekeerd, zij zijn vaker ver gekomen (Paul heeft zelfs gewonnen in het seizoen van mol Inge).

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2024, 22:17:53 »
Het is ook vaak gebeurd dat een speler ondanks een rood scherm bij zijn molverdachte bleef (al lijkt me dat in deze fase van het spel minder waarschijnlijk). Het is ook niet uitgesloten dat hen verboden is die info te delen en/of dat ze ervoor en erna geïsoleerd zijn.

Online Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2024, 22:26:20 »
Ik denk overigens wel dat ze hebben afgesproken dat de afvallers niet onderling over hun verdenkingen mochten praten. Ze zaten waarschijnlijk ook niet in een afvallershotel en zagen elkaar pas in het busje.

Zelf heb ik niet zo veel moeite met het terugkeren van een afvaller. Ik zie het gewoon als een voordeel waar je geluk mee hebt gehad. In zekere zin zijn Jokers en Vrijstellingen ook niet eerlijk. De groep op de markt maakte geen kans op een joker en dus meer kans om de volgende keer af te vallen. Hoort bij het spel vind ik. Al had ik het bij de afvallers wel mooier gevonden als ze er iets harder voor moesten strijden dan het bouwen van een blokkentoren. Dan voelt het tenminste nog alsof diegene er wat voor heeft gedaan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #83 Gepost op: 27-01-2024, 23:19:48 »
Nou, ik voelde de spanning anders helemaal deze aflevering ::bravo:: De fietsbel-antiekopdracht vond ik al een goede opdracht door de vele lagen en toen kwamen er daar ook nog eens de schimmen van de afvallers en hun spanning bovenop ::oink:: Ik had echt het gevoel dat ik naar Molhistorie zat te kijken vanavond, met drie afvallers die tegen én met elkaar streden voor een plekje terug in de groep. Ik zie ook echt nog wel verbeterpunten maar die plaats ik van de week wel een keer. Nu geniet ik even lekker na :D
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #84 Gepost op: 28-01-2024, 00:27:23 »
Tot nu toe vind ik het een leuk seizoen met opdrachten die een vaak dubbele laag hebben. Toch heb ik weer een toevoeging:

Ik vond de opdracht met de blokjes saai en niet heel toevoegen naast het aantal sleutels dat je kon verdienen. Mijn voorstel: er zijn vier kisten in totaal 1 met een geldbedrag en drie met de afvallers erin. Tijdens de puzzels op de boot moeten de afvallers het tegen de kandidaten die nog in het spel zitten opnemen. Doe je een puzzel het snelst/ben je het meest dichtbij het antwoord dan verdien je een sleutel voor jezelf of voor de groep. Laten we zeggen 10 sleutels in totaal dus 10 verschillende puzzels. De afvallers hebben individueel die ochtend op het strand al alle puzzels gedaan, dus die kun je tussendoor monteren om het nog spannend te houden. Geef dan ook even met een infographic aan wanneer iemand een sleutel wint om het overzicht te behouden. Dan is het pas echt spannend alsof nog iemand terug komt.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #85 Gepost op: 28-01-2024, 00:50:34 »
Nou, ik voelde de spanning anders helemaal deze aflevering ::bravo:: De fietsbel-antiekopdracht vond ik al een goede opdracht door de vele lagen en toen kwamen er daar ook nog eens de schimmen van de afvallers en hun spanning bovenop ::oink:: Ik had echt het gevoel dat ik naar Molhistorie zat te kijken vanavond, met drie afvallers die tegen én met elkaar streden voor een plekje terug in de groep. Ik zie ook echt nog wel verbeterpunten maar die plaats ik van de week wel een keer. Nu geniet ik even lekker na :D

Ik moet hier een beetje om lachen, kijker van het eerste uur en je vond 3 afvallers die een blokkentoren bouwen op een strand molhistorie.
Pac, ik moet hier even van bijkomen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #86 Gepost op: 28-01-2024, 00:58:59 »
Ik moet hier een beetje om lachen, kijker van het eerste uur en je vond 3 afvallers die een blokkentoren bouwen op een strand molhistorie.

Nou, dat was niet het enige deel van de afvallers natuurlijk. Het strand was ook niet echt mijn ding, maar het moment daarvoor - de topito als geheel zien te krijgen - vond ik mooi om te zien.

Zelf vond ik vooral het eerste deel tof. Mooie opdracht: veel actie. Wel duurde het even voordat ik doorhad wat er allemaal gebeurde (kan aan mij liggen, dat ik de tv iets te laat aan deed, hielp ook niet echt  ;) )
Alleen wel lastig dat je nog steeds uit 8 kandidaten (nou ja: 7 eigenlijk, want degene in de kist kan m.i. echt de mol niet meer zijn) kunt kiezen als mol. Dat vind ik na 4 afleveringen (bijna op de helft van het seizoen) wel wat veel van het goede.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #87 Gepost op: 28-01-2024, 01:00:17 »
Ik ben het eens met de spanning in de eerste opdracht. Dat de drie afvallers niet ontdekt mochten worden (of het nou in werkelijkheid ook echt zo op het zelfde moment is gefilmd tot daar aan toe) terwijl ze een parallelle opdracht aan het doen waren, vond ik een goeie.
Het gedeelte molhistorie gaat denk ik niet over de torenbouwopdracht. Misschien iets voor de regisseur in de toekomst, een teksbalkje met
"kijk deze opdracht in zijn geheel op avrotros.nl/wieisdemol en zie wie er wint"

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #88 Gepost op: 28-01-2024, 10:25:11 »
Wat vinden jullie ervan dat een afvaller kan terugkeren in het spel? Jaren hebben wij molloten geklaagd dat de eerste afvaller weinig kans had en dat dat niet eerlijk is. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat de eerste drie afvallers (ervan uitgaande dat de mol hier niet bij zit) nog een kans krijgen.

De uitwerking daarentegen is niet echt om over naar huis te schrijven. De opdracht op de markt vond ik leuk, risicovol voor de deelnemers. De torenbouw opdracht vond ik dan weer helemaal niets, je wilt toch niet definitief uit het spel gaan doordat je geen toren kunt bouwen? Ook de sleutels vond ik gek. Had ze bij elkaar in een zak gedaan en gegrabbeld was het echt een blinde keuze, nu houd je het gevoel van beïnvloeding (Jeroen kan een afgesproken sleutel hebben gepakt).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #89 Gepost op: 28-01-2024, 10:37:32 »
We hebben vrij regelmatig al afvallers zien terug keren. Dus dat is niets nieuws.

Ik zou het alleen vreemd vinden als het dit keer geen geld zou kosten daarom verwacht ik nog wel een twist in de volgende aflevering.

Misschien dat je als mol hier dan wel op de markt wil om te zorgen dat het lukt. En ook de sleutels wilt kunnen kiezen omdat ik denk dat als ze het iemand gunnen het Babs zou moeten zijn waar de meeste kans is dat je de groep meekrijgt om er geld voor uit te willen geven.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #90 Gepost op: 28-01-2024, 10:42:46 »
Ja en nee. De afvallers zijn sinds hun reünie op de markt minstens twee dagen bij elkaar geweest (ze hebben immers ook moeten vliegen naar de kust). De afvallers hebben dus informatie kunnen uitwisselen, verdachten kunnen delen. Ze hebben dus duidelijke informatie wie de mol niet is. In het verleden zijn vaker kandidaten teruggekeerd, zij zijn vaker ver gekomen (Paul heeft zelfs gewonnen in het seizoen van mol Inge).

Dit is een goed punt. De afvallers weten dat slechts 1 terugkomt. Als ze alle informatie delen, weten ze dat die persoon een goede voorsprong heeft. Als ze bijv alle 3 vol op een ander hebben ingezet, kan de terugkomende kandidaat 3 mogelijke mollen wegstrepen. Mochten die 3 er nog wat langer inblijven wordt het wel makkelijk voor de terugkomer.

Tel daarbij op dat de terugkomer de mol niet meer kan zijn en dat maakt het een stuk lastiger voor de mol (al zullen we zien hoe het uitwerkt).

Ik vind het idee om de drie afvallers een kans krijgen terug te komen best leuk, maar het zou beter zijn als:
- ze geen belang hadden bij informatie delen
- er iets meer spanning / foreshadowing bij de kandidaten geplant was, zodat het voor hen niet zo uit de lucht zou komen vallen
- de terugkeer en de keuze van terugkomer meer afhankelijk was van de kandidaten ipv toeval
- het leuker was aangekleed

Er schiet me een idee te binnen met een opdracht op een kerkhof met Dia de los muertos vibes, foto’s van de afvallers, ogenschijnlijk oude video’s (maar werkelijk nieuw) die kandidaten naar het geld leiden (in werkelijkheid niet naar het geld maar naar de tombe waarin ze opgesloten zijn) en de 3 afvallers die dus tegenstrijdige hints over de oplossing geven omdat slechts 1 van hen kan terugkomen. 

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #91 Gepost op: 28-01-2024, 11:56:01 »
Ja en nee. De afvallers zijn sinds hun reünie op de markt minstens twee dagen bij elkaar geweest (ze hebben immers ook moeten vliegen naar de kust). De afvallers hebben dus informatie kunnen uitwisselen, verdachten kunnen delen. Ze hebben dus duidelijke informatie wie de mol niet is. In het verleden zijn vaker kandidaten teruggekeerd, zij zijn vaker ver gekomen (Paul heeft zelfs gewonnen in het seizoen van mol Inge).
Dat denk ik niet hoor. Bij Niet de mol zei Jip dat ze uitkeek naar een wijntje met Babs, maar dat dat dus niet doorging. Ik denk dat ze apart zijn gehouden tot de opdracht. Waarschijnlijk mochten ze ook niets delen over hun verdachten of hoe de test invulden.
Ze zouden anders wel heel veel informatie hebben.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #92 Gepost op: 28-01-2024, 12:22:05 »
Ik moet hier een beetje om lachen, kijker van het eerste uur en je vond 3 afvallers die een blokkentoren bouwen op een strand molhistorie.
Pac, ik moet hier even van bijkomen.
Nou, kijker van het eerste uur ben ik niet hoor, ik was 3 toen de eerste serie op tv kwam ::tandpastasmiley:: Maar ik heb natuurlijk wel alles teruggekeken. In totaal heb ik zo'n 50 internationale series gezien, maar ik heb nog nooit in een van die series afvallers zien samenwerken om een kans te krijgen om terug te keren in het spel. Babs, Jip en Justin die ineens als team opduiken midden in een opdracht: fantastisch ::bravo:: Zelfs al was de terugkeer van een kandidaat vorige week al gespoilerd, toch voelde ik de spanning helemaal toen ze die topito's bij elkaar moesten brengen. En ja, ik had 100 spannendere manieren kunnen verzinnen om te bepalen wie er terug kan komen dan 'bouw een blokkentoren' of 'pak willekeurig een sleutel'. Maar een driestrijd tussen afvallers is echt uniek hoor ::jaja::
...óf niet!

Offline Dries Droefneus

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #93 Gepost op: 28-01-2024, 13:25:14 »
Grote fout van de productie om vorige week al de spoiler met de kisten te laten zien. 2 afleveringen achter elkaar eindigen met exact hetzelfde fragment slaat natuurlijk nergens op, en de spanning van het verstoppen op de markt verdwijnt ook totaal als je van tevoren al weet dat ze hierin gaan slagen.

Het voelt allemaal weer erg simpel en afgeraffeld, terwijl je met deze groep kandidaten toch een mooie serie had kunnen maken.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #94 Gepost op: 28-01-2024, 13:34:37 »
Dat denk ik niet hoor. Bij Niet de mol zei Jip dat ze uitkeek naar een wijntje met Babs, maar dat dat dus niet doorging. Ik denk dat ze apart zijn gehouden tot de opdracht. Waarschijnlijk mochten ze ook niets delen over hun verdachten of hoe de test invulden.
Ze zouden anders wel heel veel informatie hebben.

Ik had het ook over de tijd na de reünie in de auto. Toen zijn ze bij elkaar gekomen en niets wijst erop dat ze daarna nog uit elkaar zijn gehouden.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #95 Gepost op: 28-01-2024, 13:37:47 »
Babs laat weten op instagram dat ze uit elkaar zijn gehouden en dat de tijd te kort was om  uitgebreid bij te praten voor de opdracht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #96 Gepost op: 28-01-2024, 14:05:54 »
OK dat is dan wel weer goed.

En wat ik zelf zou willen meegeven in dit topic: ik zou graag willen dat we meer bondjespraat zien, meer slaapkamergesprekken, meer onderonsjes, we krijgen nu haast niks te zien van de onderlinge verhoudingen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #97 Gepost op: 28-01-2024, 14:36:52 »

En wat ik zelf zou willen meegeven in dit topic: ik zou graag willen dat we meer bondjespraat zien, meer slaapkamergesprekken, meer onderonsjes, we krijgen nu haast niks te zien van de onderlinge verhoudingen.

Ja, vind ik ook al jaren. Ze zijn dit volgens mij minder gaan doen omdat er online over werd geklaagd (o.a. hier).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #98 Gepost op: 28-01-2024, 14:39:54 »
Daarom klagen wij lekker weer terug ;D ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Evaluatietopic
« Reactie #99 Gepost op: 28-01-2024, 14:42:03 »
::rofl::