Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen  (gelezen 9179 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2024, 12:02:52 »
Aanvulling: Anna reageerde positief op Tooskes suggestie van Ijorino (die goed werd gerekend) Zal een mol dat doen? Onlogisch.

Het goed rekenen was vooral vreemd. Dat je als mol positief reageert op Tooske die echt een compleet verkeerde naam zegt (vind Vitorino toch echt wat anders) vind ik niet persé onmols

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2024, 12:36:27 »
Het goed rekenen was vooral vreemd. Dat je als mol positief reageert op Tooske die echt een compleet verkeerde naam zegt (vind Vitorino toch echt wat anders) vind ik niet persé onmols
Niet dat ik haar zie als mol, maar moet ze als mol dan zeggen, maar dat antwoord is toch niet goed.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2024, 13:01:00 »
Anna toch behoorlijk mols in deze opdracht.

  • Reageert als eerste op de vraag in welk land het nummer Guantanamera is geschreven met de suggestie 'Colombia'. Als de rest voor Cuba gaat, gaat zij daar meteen in mee. "Ja, Cuba!" Als dit later goed blijkt te zijn, zegt ze snel: "Zie je wel!" Alsof ze dat direct al gezegd had.
  • Als Fons vraagt wat ze max willen uitgeven aan deze opdracht, en de groep probeert om een concreet bedrag af te spreken:

    Anna: "Ja maar heel even. Als het gewoon heel goed gaat, want we zijn over deze twee volgens mij best wel..."

    Tooske en Fons in koor: "Maar we weten niet of dit goed gaat."

    Anna wilde hier duidelijk geen plafond afspreken.
  • Houdt haar mond bij de vraag over de acteur die in Desperado speelde zodra er een fout antwoord wordt gegeven. Als Rik vraagt wat een desperado is, zegt Anna meteen tegen Jeroen: "Oh, dat moet jij weten." Terwijl ze zelf ook uitstekend Spaans spreekt.
  • Als Tooske zegt: "Nog een doen en dan stoppen?" antwoordt Anna "Okee, ja." Gaat vervolgens doodleuk mee met de suggesties voor meer liedjes.
  • Anna houdt zich buiten de discussie sport/bruiloft. Als Justin zegt: "Iedereen de handen omhoog voor sport?" houdt ze haar hand naar beneden. Als Justin zegt: "Allemaal de handen omhoog voor bruiloft?" kijkt ze eerst of er een meerderheid is voordat ze als laatste haar hand omhoog steekt.
  • Als Jeroen vraagt: "Wie is er voor nog een, voor vijf?" Gaat Anna direct mee. Justin sputtert tegen. Anna maakt hem meteen verdacht in een biecht.
Anna geeft wel twee goede antwoorden op de Cucarachavragen. Dit kun je ook uitleggen als mols: de mol wil meer liedjes horen en hoopt op deze manier de rest over te halen om meer liedjes te kopen. Ze benadrukt meteen meerdere keren dat ze 100% zeker weet dat haar antwoorden goed zijn. Met andere woorden: Kijk eens hoe goed het gaat, waarom zouden we stoppen? Anna wilde wel héél graag veel liedjes kopen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2024, 13:12:21 »
Ik denk dat spits en spek vooral een gezellig avond hadden , van spijs en drank voorzien en dat ze daarbij een leuk stukje muziek wel konden waarderen

En vergeet Toos niet!!

Dit trio had duidelijk genoeg op om er een hele gezellige avond van te maken.
Zou de MOL het risico nemen een beetje aangeschoten te worden en mogelijk iets verkeerd te zeggen of doen?
Denk ik niet, schrap daarom deze drie als MOL.

Wat mij heel erg opviel was het weinig in beeld zijn van Rian. Zij opperde geen antwoord (behalve van Rieu)  en ging steeds mee met het antwoord van een ander. Zij leek ook erg nuchter en behoedzaam.
Zij zit of staat ook vaak helemaal links van de groep.

Justin is afgevallen, was (te) erg aanwezig bij alle opdrachten.

Rosario gaf niet veel antwoorden maar ik had de indruk dat hij moeite had alles goed te verstaan in deze herrie. Hij observeert wel.

Anna gaf teveel goede antwoorden voor een MOL.

Fons is hier moeilijk te peilen. Houdt iedereen in de gaten en gaf goed antwoord op de sporttune maar toen de anderen voor de bruiloftsmuziek gingen verdedigde hij zijn (correcte) antwoord niet.

Bij deze opdracht:
Toos, Kees, Anna en Jeroen onmols
Rosario en Fons ??
Rian Mols





Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2024, 13:20:57 »
Niet dat ik haar zie als mol, maar moet ze als mol dan zeggen, maar dat antwoord is toch niet goed.

Nee maar dat ze meeging in het (opzich gewoon foute) antwoord van Tooske, zonder dat ze kon weten dat dat wél goed zou worden gerekend, is voor mij iig niet persé kandidatengedrag. Lijkt me sterk dat ze als mol kon denken 'oja dat klinkt in de verte wel als het goede antwoord dus Rik zal het wel goed rekenen'

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2024, 13:39:43 »
Rik weet wie de mol is dus ik denk niet dat hij een fout antwoord van de mol goed zou rekenen.

Voor mij kwam echt niemand te dronken over om te mollen.
Mensen trekken conclusies over dat de mol niet zou drinken of net wat maar dat zou ook opvallend zijn.

Het was gewoon gezellig.
Maar ik had persoonlijk niet zo iets van ow die zijn dronken of zwaar aangeschoten.
Jeroen sowieso niet. Tooske en Kees waren lekker los.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2024, 16:46:38 »
Door de opzet van het spel zei ik al op voorhand: Ideale opdracht voor de mol om de held uit te hangen en goodwill te kweken. Als je 5 ronden speelt, kun je maar liefst 8 van de 10 vragen op persoonlijke titel goed beantwoorden. Als je zorgt dat er (door andere kandidaten) 2 antwoorden fout zijn, is er als nog maar 200 euro verdiend, klein bier dus.

Jeroen deed zo ongeveer wat ik zou verwachten van een mol. Maar toch, ik vrees dat we dit seizoen een passieve mol hebben die weinig heeft bijgedragen aan dit spel (Rian) door hoogstens wat mee te gaan met foute antwoorden.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2024, 17:05:25 »
Ja dat was Tooske. Daardoor dacht ik ook meteen dan kan ze het eigenlijk niet meer zijn.
Zal wat zijn als je dan molt en ze keuren het toch goed. 😂

Vitorino noemde zij picolino of giorgino.
Is toch wel een verschil.

Het antwoord van Tooske kwam bij mij over als een soort is-ego-de-mol achtige aanwijzing.
Wellicht bedoelde zij iets met I (ik) en FUTURO (toekomst)
« Laatst bewerkt op: 24-01-2024, 17:30:16 door HenkJan78 »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2024, 17:56:19 »
Dan was het zowel als antwoord als als hint het net niet  ::rofl::
Ik gok dat dit zo'n nummer is waar veel mensen gewoon niet verder komen dan wat fonetisch gebrabbel en eeeeeeey Macarena

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2024, 20:17:17 »
Bij de executie van aflevering 2 is er een vraag over het favoriete drankje van de mol, daar kon je kiezen uit rode wijn, witte wijn en Pinot Grigio (ook witte wijn). Waarom apart vermeld?
Rik keurt Igorino ‘een beetje goed’, het moet Vitorino zijn. Ook bijna goed is Vittorino, een witte Pinot grigio, bijvoorbeeld de Corte Vittorio Pinot Grigio delle Venezie uit 2022. Favoriete drank van de mol? Anna en Sor zitten aan de witte wijn na de bergtocht en Sor zit aan de witte wijn bij de Pubquiz. Van Anna kan ik niet zien wat ze bij de Pubquiz drinkt, het lijkt een flesje water. Justin heeft cola, de rest lijkt flesjes Dos XX te drinken. Jeroen drinkt daar een borreltje bij, een kopstootje (weer een verwijzing naar een hoofd) als het jenever was, dus een beetje goed.

Guilty pleasure Krokodillenfilmpjes doet me aan de opdracht met de krokodillen denken uit seizoen 5, waar de foto van Yvon met wat twijfel goedgekeurd wordt. Was dus ook ‘bijna goed’.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2024, 01:18:56 »
Daar moest ik idd ook aan denken. Weer een verwijzing naar een oude seizoen door Jeroen.

Wie is je favoriete superheld vond ik ook overigens ook wel een verwijzing naar Jeroen die er afgelopen jaar maar liefst 2 heeft gespeeld.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2024, 12:26:10 »
Guilty pleasure Krokodillenfilmpjes doet me aan de opdracht met de krokodillen denken uit seizoen 5, waar de foto van Yvon met wat twijfel goedgekeurd wordt. Was dus ook ‘bijna goed’.
Sterker nog, in dat seizoen moesten de kandidaten ook echte krokodillenfilmpjes kijken. De film die Yvon keek (een eerdere aflevering van Wie is de Mol? met krokodillen) was zelf een verborgen aanwijzing toen ::jaja::
...óf niet!

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2024, 13:55:25 »
Sterker nog, in dat seizoen moesten de kandidaten ook echte krokodillenfilmpjes kijken. De film die Yvon keek (een eerdere aflevering van Wie is de Mol? met krokodillen) was zelf een verborgen aanwijzing toen ::jaja::

Dat zou wel een sterke aanwijzing zijn, zijn er misschien meer van zulke te vinden rond Jeroen? Sowieso zouden zulke aanwijzingen leuk zijn ivm afscheid Rick. Het spel sturen in de toekomst tijdens de test en aanwijzingen uit het verleden tijdens opdrachten. Zoiets. ::vergroot::

Ik vond zelf deze opdracht veel rond Kees en Jeroen draaien, zitten die twee elkaar op te jutten of samen de mol uit zn tent te lokken? Een zal dan wel snel moeten vertrekken. Dan Tooske en Rian, beide rond de 50, die niet weten dat Antonio Banderas in Desparado de hoofdrol speelt...  :-X

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2024, 18:36:50 »
Daar moest ik idd ook aan denken. Weer een verwijzing naar een oude seizoen door Jeroen.

Welke verwijzingen zijn er nog meer geweest?

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2024, 21:28:07 »
Sterker nog, in dat seizoen moesten de kandidaten ook echte krokodillenfilmpjes kijken. De film die Yvon keek (een eerdere aflevering van Wie is de Mol? met krokodillen) was zelf een verborgen aanwijzing toen ::jaja::

Ik vond dat antwoord ‘krokodillenfilmpjes kijken’ al vreemd, maar ik wist niet dat dit een link naar een vroeger seizoen kon zijn.
Wat ik ook vreemd vond, was de andere vraag die naar Jeroen leidde: ‘wie werkte in een KROKante mueslifabriek? Vreemde bewoording op zich toch, waarom niet vragen ‘wie werkte in een mueslifabriek?’ Is muesli niet altijd krokant? Of is de fabriek krokant?

Ik weet niet wat ik eruit moet halen, maar ik geef het hier toch even mee.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #115 Gepost op: 27-01-2024, 13:29:05 »
Vijfde liedje doen?
Jeroen oppert
Anna steekt hand op, wil meer muziek
Kees ook vrolijk zijn hand opsteken
Fons: nee nee
Sor: steekt ook hand op
Wie de vijfde is, zien we niet, lijkt me Tooske
Het kan zijn dat ik het over het hoofd heb gezien, maar heeft iemand weten achterhalen wie deze mysterieuze vijfde persoon nou was? Voor Follow the Money wil ik mee laten tellen wie hoe vaak voor een extra liedje heeft gestemd. Ik heb het fragment tien keer in slow motion teruggekeke (hier in de uitzending) maar zowel Tooske als Rian hebben hun handen een soort van in de lucht. Het is niet duidelijk wie van de twee (of allebei) uiteindelijk voor stemt.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2024, 22:13:41 »
Ja dat was Tooske. Daardoor dacht ik ook meteen dan kan ze het eigenlijk niet meer zijn.
Zal wat zijn als je dan molt en ze keuren het toch goed. 😂

Vitorino noemde zij picolino of giorgino.
Is toch wel een verschil.

In de terugblik aan het begin van aflevering 4 hoor ik hier duidelijk Anna "Viccorino" roepen. Dus vrijwel gelijk met Tooskes antwoord. Lijkt me dat dit het antwoord is dat is goedgekeurd.  Voor mij nu 100 % duidelijk dat Anna de mol niet is. Maar ook dat Tooske dus uit de wind is gehouden doordat de montage ons liet denken dat het haar antwoord was dat is goedgekeurd.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2024, 22:27:25 »
In de terugblik aan het begin van aflevering 4 hoor ik hier duidelijk Anna "Viccorino" roepen. Dus vrijwel gelijk met Tooskes antwoord. Lijkt me dat dit het antwoord is dat is goedgekeurd.  Voor mij nu 100 % duidelijk dat Anna de mol niet is. Maar ook dat Tooske dus uit de wind is gehouden doordat de montage ons liet denken dat het haar antwoord was dat is goedgekeurd.

Heb het zojuist meerdere keren teruggeluisterd, maar ook dat wordt door Tooske gezegd.

Tooske: "His name is Igolino. Igorino."
Anna: "Ja, zoiets zoiets zoiets."
Fons: "Jorge. Jorge."
Tooske: "Ik zeg gewoon Igolino, daar lijkt 't het meeste op."
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 1: De violen stemmen
« Reactie #118 Gepost op: 7-02-2024, 07:47:41 »
Na afloop van de pubquiz zegt Anna dat ze een leuke goedkope avond hebben gehad. Met een opbrengst van 400 euro kan maar 1 persoon dat zeggen: ‘goedkoop’.