Auteur Topic: [Aflevering 6] Afvragen  (gelezen 17132 keer)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #40 Gepost op: 10-02-2024, 23:31:12 »
Ja, de manier waarop Analoog en Digitaal tegenwoordig worden gebruikt zijn heel anders dan de definitie van het woord dat werkelijk is... So what? ::)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2024, 23:36:58 »
Ja, de manier waarop Analoog en Digitaal tegenwoordig worden gebruikt zijn heel anders dan de definitie van het woord dat werkelijk is... So what? ::)
Het gaat mij helemaal niet om wat het woord oorspronkelijk is. Ik snap gewoon niet wat hier analoog aan is, in welke betekenis dan ook. En om die reden vind ik het opvallend dat we een kandidaat hebben die Anna heet en als mol vaak zou kunnen liegen.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 23:39:13 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2024, 23:38:57 »
Super! Zat inderdaad een fout in bij mij. Dit neigt meer naar Kees inderdaad. Los van vraag 4 dan; keek het nog even na maar alleen Babs en Sor droegen handschoenen.

Dat past ook wel bij haar eerdere verdenkingen. De eerste afleveringen noemde ze steeds Kees. Alleen bij aflevering 5 heeft ze hem niet genoemd. Daar komt Sor wel in beeld maar ze zet  3 jokers in.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2024, 23:40:02 »
Daarnaast wanneer zij tijdens haar loopje haar strategie verteld hoe ze antwoorden onthoud noemt zij achter elkaar: Blauw - Fiets - Fons ...

Deze volgorde kan eigenlijk alleen slaan op vraag 16, 17, en 18, als vraag 16 zou zijn "wat is de favoriete kleur van de mol?
Dan zou Babs op Rosario of Anna zitten

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2024, 23:40:32 »
Weten we wie een “fotografisch geheugen” zou willen hebben?

Laten we jabberen.

Offline Jermolito84

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2024, 23:41:22 »
Ja, en Anna ook.  Fons wilde geen puddingbroodjes meer missen in de opdracht "Stad en Land" in aflevering 3.

Dat zou dus betekenen dat zowel Anna als Babs nu op Fons zitten als mol.

Wat mij ook op is gevallen dat Fons bij alle verdenkingen die we hebben gehoord altijd alleen op vrouwen zit en nog in het spel is. Ik denk dan dat de mol inderdaad een vrouw is of Fons. Anders zou ik niet begrijpen waarom hij al zover is gekomen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2024, 23:42:29 »
Weten we wie een “fotografisch geheugen” zou willen hebben?

Kees? ;D (in afl. 1 is zijn geheugen een zeef, en nu een vuilniswagen)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2024, 23:42:57 »
Het gaat mij helemaal niet om wat het woord oorspronkelijk is. Ik snap gewoon niet wat hier analoog aan is, in welke betekenis dan ook. En om die reden vind ik het opvallend dat we een kandidaat hebben die Anna heet en als mol vaak zou kunnen liegen.

Ik denk dat t niet veel meer is dan 'niet de gehele test vindt digitaal plaats, de vragen staan op fysieke bordjes'; in die zin dus analoog als in niet-digitaal, en fysiek. Niet te veel achter zoeken. Maar Anna loog is mooi  ::ok::

Offline Jermolito84

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #48 Gepost op: 10-02-2024, 23:44:06 »
Deze volgorde kan eigenlijk alleen slaan op vraag 16, 17, en 18, als vraag 16 zou zijn "wat is de favoriete kleur van de mol?
Dan zou Babs op Rosario of Anna zitten

Blauw zou goed bij vraag 14 passen als ze blauw wil onthouden als accessoire die de mol droeg.

Fiets is het favoriete voorwerp van de mol wat ook bij vraag 17 past en vraag 20 is Fons als mol.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2024, 23:45:27 »
Kees? ;D (in afl. 1 is zijn geheugen een zeef, en nu een vuilniswagen)

Dat zou iig wel ergens op slaan, ja!  ::rofl::
Zou een leuk zijn als de mol dit met het oog op deze opdracht ingevuld zou hebben, maar zo werkt het niet helemaal, geloof ik.
Laten we jabberen.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2024, 23:46:34 »
Het gaat mij helemaal niet om wat het woord oorspronkelijk is. Ik snap gewoon niet wat hier analoog aan is, in welke betekenis dan ook. En om die reden vind ik het opvallend dat we een kandidaat hebben die Anna heet en als mol vaak zou kunnen liegen.

Wat je schrijft over analoog is niet onjuist. Maar analoog is ook een antoniem van digitaal. Dus zoals Mollem schrijft analoge vragen op bordjes en digitale antwoorden op de computer.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #51 Gepost op: 10-02-2024, 23:47:04 »
Blauw zou goed bij vraag 14 passen als ze blauw wil onthouden als accessoire die de mol droeg.

Fiets is het favoriete voorwerp van de mol wat ook bij vraag 17 past en vraag 20 is Fons als mol.
Favoriete kleur van Fons is ook blauw.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2024, 23:48:15 »
Ik denk dat t niet veel meer is dan 'niet de gehele test vindt digitaal plaats, de vragen staan op fysieke bordjes'; in die zin dus analoog als in niet-digitaal, en fysiek. Niet te veel achter zoeken. Maar Anna loog is mooi  ::ok::
Fysiek heeft niets met het onderscheid digitaal - analoog te maken. Of de vragen op een bordje staan of op een scherm, wat maakt dit uit. Ik heb af en toe wat moeite met die uitspraken van Rik, zoals Dennis die met behulp van de huidige mol geld heeft versnipperd, als die blijkbaar alleen heeft gezegd dat de sleutel onder de mat ligt.
Ook met een claim dat er €38660 kon worden verdiend met de "het gebaande pad" opdracht heb ik veel moeite. Net als die €2000 die verdiend kon worden met de bakjes opdracht. No way José.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 23:54:27 door MartinJ »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2024, 23:52:20 »
Dat zou dus betekenen dat zowel Anna als Babs nu op Fons zitten als mol.

Dit komt wel over een met wat we zien in de verdenkingen. Op basis hiervan lijken Rosario/Fons aannemelijke mollen.

Babs
In aflevering 1
Babs: ? (tunnelvisie) (niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons) => Babs krijgt revanche en gaat nu spreiden op Fons en Rosario

Anna
In aflevering 3
Anna: alleen Fons, Tooske en (minder) Jeroen
In aflevering 5
Anna: 'het meest op Fons, Tooske, Sor'


Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #54 Gepost op: 10-02-2024, 23:53:01 »
Fysiek heeft niets met het onderscheid digitaal - analoog te maken. Of de vragen op een bordje staan of op een scherm, wat maakt dit uit. Ik heb af en toe wat moeite met die uitspraken van Rik, zoals Dennis die met behulp van de huidige mol geld heeft versnipperd, als die blijkbaar alleen heeft gezegd dat de sleutel onder de mat ligt.
Ook de claim dat er €38660 kon worden verdiend slaat ook nergens op.

Dus dan gaat het wel om de definitie van het woord analoog, wat in context niks meer betekent dan alle meetbare waarden van de grootheid. dus een apparaat kan alle mogelijke waarden hebben tussen zijn meetbare parameters. waarbij digitaal zich limiteerd tot sepcifieke sprongen die meetbaar zijn.

Bovendien, vorig jaar was er ook al een test waarbij de vragen in een labyrinth werden gesteld en die opdracht heette nota bene ook "Analoge Test"

Dus ja men heeft tegenwoordig een heel ander beeld bij analoog...

Plus als je het heel breed wilt trekken dan zijn een heleboel vragen wel degelijk analoog, ja/nee vragen hebben maar 2 opties en alle "meetbare waarden binnen de grootheid" worden hiermee vervuld.

Als laatste hier niet te veel achter gaan zoeken...  ::ontopic::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 23:57:12 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #55 Gepost op: 10-02-2024, 23:56:14 »
Blauw zou goed bij vraag 14 passen als ze blauw wil onthouden als accessoire die de mol droeg.

Fiets is het favoriete voorwerp van de mol wat ook bij vraag 17 past en vraag 20 is Fons als mol.

 ::ok:: ::ok:: Interessant als het inderdaad zo is dat meer dan één kandidaat op Fons zit. Er wordt zoveel weggehouden voor de kijker thuis door de regie, dat de verdenkingen van de kandidaten toch wel enig gewicht hebben. Zeker omdat deze test mensen dwong meer te tunnelen en we dus meer kunnen opmaken uit de antwoorden.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #56 Gepost op: 10-02-2024, 23:56:35 »
Dit gaat toch gewoon over digitale media en analoge media . In de zin van de manier waarop je een te(k)st invult.

Doe je dit door middel van papier, billboards, flyers of in dit geval houten bordjes dan spreek je over analoge  media.   Dit in tegenstelling tot videoschermen , socials etc , dan hebben we het over digitale media .

Verder is het een mooi bruggetje naar anna loog

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #57 Gepost op: 10-02-2024, 23:57:37 »
Men denkt de test op de laptop is digitaal dus dan doen we de vragen fysiek in dezelfde ruimte. Tegenovergestelde van digitaal is analoog. Maargoed die komt qua definitie niet overeen nee.

De test een keer met spullen invullen ipv van achter een laptop snap ik wel. Maar dat hebben ze jaren terug al eens gedaan. Nu was het niet meer dan een memory spel. Onthoud de vragen en vul je antwoord in van wie jij denkt dat de mol is.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #58 Gepost op: 10-02-2024, 23:59:01 »
Dus ja men heeft tegenwoordig een heel ander beeld bij analoog...
3 is ook een andere uitkomst van 1 + 1...

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] Afvragen
« Reactie #59 Gepost op: 10-02-2024, 23:59:29 »
Dit gaat toch gewoon over digitale media en analoge media . In de zin van de manier waarop je een te(k)st invult.

Doe je dit door middel van papier, billboards, flyers of in dit geval houten bordjes dan spreek je over analoge  media.   Dit in tegenstelling tot videoschermen , socials etc , dan hebben we het over digitale media .

Verder is het een mooi bruggetje naar anna loog

Wat ik hem persoonlijk sterker vindt maken is dat Rik zegt: "hij is deels Analoog." oftewel an(n)a-loog opgedeeld.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?