Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden  (gelezen 10738 keer)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #20 Gepost op: 17-02-2024, 22:11:05 »
Anna het meest verdacht lijkt me met het één na hoogste bod en de juiste persoon.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #21 Gepost op: 17-02-2024, 22:12:10 »
Ik snap niet waarom Rian niet gelijk haar kaarten op tafel legt trouwens. Ze is eerlijk geweest, heeft niets te vrezen. Nu lijkt het alsof ze iets te verbergen heeft door te zwijgen, waardoor de rest denkt: dan ga ik ook voor mezelf.

Ja, als ze zulke sterkte gevoelens had bij die groepsafspraak die er volgens haar was, verbaast het mij ook dat ze iedereen niet dwong om zich daar aan te houden door open kaart te spelen.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #22 Gepost op: 17-02-2024, 22:12:42 »
Het gedrag van Rian is inderdaad eerder mols dan onmols. Als kandidaat heb je niks aan zwijgen. Je zit wel met spanning, maar je kunt beter alvast delen dat jij iig geen geld hebt verspeeld.

Tijdens het kijken had ik trouwens het gevoel dat ze kreeg opgedragen van Rik, om niks over de keuzes te vertellen.
Je geeft de rest dan de tijd om er over na te denken. Door de zin over integriteit zie je dat de kandidaten nu anders denken. Zie het dus eerder als kandidaats dan als mols.

Zou als mol liever ergens als 4e of later gaan. Weet je of er al hoeveel mensen voor de finale vragen zijn gegaan. Vind Kees hier aardig kandidaats met zijn bod. Niet erg veel hoger maar je speelt je wel erg in de kijker.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #23 Gepost op: 17-02-2024, 22:45:26 »
Wat ik me af zit te vragen: hebben wij hier de volgorde gezien waarop de kandidaten in werkelijkheid naar binnen hebben zien gaan?

Ik denk hierbij aan de opdracht uit seizoen 21, waarbij de lichtinval op de muur achter de kandidaten prijsgaf dat wij een andere volgorde te zien kregen.

Of kan dat in dit geval niet, omdat de 5 andere kandidaten bij elkaar aan tafel zaten, en dat daar dus niets gemanipuleerd kón worden?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #24 Gepost op: 17-02-2024, 22:48:59 »
Anna het meest verdacht lijkt me met het één na hoogste bod en de juiste persoon.
Ik vond haar verwachtingsvolle reactie erg kandidaats toen Rik zei wat het gemiddelde bod was. Volgens mij dacht ze dat ze de vrijstelling binnen had en hield ze vervolgens haar teleurstelling in toen bleek dat ze er naast greep.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #25 Gepost op: 17-02-2024, 22:50:44 »
Als Rian de mol is, is ze na de 1ste ronde gebrieft door Rik, wat hebben de kandidaten gedaan, wie heeft €500 uit de pot en wie gaat bieden voor een vrijstelling. Daarna denk ik dat de mol meerdere enveloppen kan hebben geschreven met een laag bedrag en afhankelijk van wat er geboden gaat worden ook een enveloppe met een hoog bedrag. De ervaring leert dat kandidaten voor een vrijstelling erg veel geld overhebben! Die €550 kwam mij nep-naief over voor een kandidaat die opeens niet te verleiden is voor een vrijstelling.
Ik voel een tunnel...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #26 Gepost op: 17-02-2024, 22:52:11 »
Wat is 1950 trouwens voor een raar bod? Je probeert toch het hoogste bod te doen, niet het één-na-hoogste?
...óf niet!

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #27 Gepost op: 17-02-2024, 22:58:44 »
Wat ik me af zit te vragen: hebben wij hier de volgorde gezien waarop de kandidaten in werkelijkheid naar binnen hebben zien gaan?

Ik denk hierbij aan de opdracht uit seizoen 21, waarbij de lichtinval op de muur achter de kandidaten prijsgaf dat wij een andere volgorde te zien kregen.

Of kan dat in dit geval niet, omdat de 5 andere kandidaten bij elkaar aan tafel zaten, en dat daar dus niets gemanipuleerd kón worden?

Daar kom ik ook nog niet zo wijs uit. Als Rian de 2e keer bij Rick komt beweegt de lamp meer dan bij andere kandidaten. Wat dat zegt, geen idee..  ::rofl::
Anna zegt wel, als Rosario de eerste keer terug komt “now you are one of them” wijzend naar de overkant van de tafel waar Rian en Fons zitten, wat zou kunnen impliceren dat Rosario als 3e is gegaan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #28 Gepost op: 17-02-2024, 23:00:01 »
Wat is 1950 trouwens voor een raar bod? Je probeert toch het hoogste bod te doen, niet het één-na-hoogste?

Misschien dar Babs niet het hoogste bedrag durfde in te vullen, en misschien wel hoopte dat de hoogste bieder(s) verkeerde namen zouden hebben opgeschreven...? Of ze durfde de €2000 gewoonweg niet aan te tikken.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #29 Gepost op: 17-02-2024, 23:00:25 »
Anna het meest verdacht lijkt me met het één na hoogste bod en de juiste persoon.

Babs heeft het een na hoogste bod. Zij biedt 1950,- en gokt erop dat Anna heeft gekeken in de documenten. Anna biedt 1500,-

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #30 Gepost op: 17-02-2024, 23:13:32 »
Babs had eerst €1750 geboden. Later heeft ze de zeven in een negen veranderd.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #31 Gepost op: 17-02-2024, 23:25:59 »
Ultiem mols natuurlijk Kees, door de 1950 weg te spelen die anders had geleid tot 0 uit de pot. Ik zit het net na te kijken en hij heeft er ook een hele geniepige biecht bij  ::rofl:: ::rofl:: Hij zegt, 'ik bied lekker 2000 want er zijn er altijd die dan net 1900 ofzo bieden' ::)

Vind ik heel raar, kan alleen uitgelegd worden als een biecht van de mol. Bied dan 2100 als je zo denkt of in elk geval 2002 ofzo. Niet precies 2000, dan gaat het niet op wat hij zegt. Want 1950 is gewoon een raar getal ja.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #32 Gepost op: 17-02-2024, 23:34:20 »
Ik denk dat ze echt niks mochten zeggen. Maar snap niet dat niemand (voor zover we weten) dat niet gewoon zegt (“ik mag niks zeggen/ we mogen niks zeggen”).

Ik heb ook het idee dat men hier de mol voor ogen heeft als ze zeker willen weten dat er geld uit de pot wordt gespeeld. Anna en Fons worden als je het zo bekijkt dan het meest verdacht. Even checken of dat overeenkomt met wat we kunnen zien bij de test antwoorden.

Oh, en Kees vind ik echt het meest verdacht hier.
Laten we jabberen.

Offline mollie23

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #33 Gepost op: 17-02-2024, 23:37:18 »
Ultiem mols natuurlijk Kees, door de 1950 weg te spelen die anders had geleid tot 0 uit de pot. Ik zit het net na te kijken en hij heeft er ook een hele geniepige biecht bij  ::rofl:: ::rofl:: Hij zegt, 'ik bied lekker 2000 want er zijn er altijd die dan net 1900 ofzo bieden' ::)

Vind ik heel raar, kan alleen uitgelegd worden als een biecht van de mol. Bied dan 2100 als je zo denkt of in elk geval 2002 ofzo. Niet precies 2000, dan gaat het niet op wat hij zegt. Want 1950 is gewoon een raar getal ja.

Ja goed punt. 2000,- is best veel voor de lage pot die er nu is, maar ook weer niet extreem veel en maar 50,- meer dan het een na hoogste bod. Iets waar de mol het makkelijk op kan afschuiven en de aandacht naar kan afleiden, dat is precies wat Kees ook doet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #34 Gepost op: 17-02-2024, 23:44:53 »
Klopt. Belangrijker is dat er anders helemaal niks uit de pot was gegaan want Babs had het fout. Anders had de mol het natuurlijk laten gaan. Nou moest Kees wel.

Dit spel was enorm anders dan het bakjes spel. Want met dat bakjes spel was echt wel meer aan de hand, daar had de mol op een gluiperige manier zijn mollenstreken (enveloppen plaatsen).

Nu was het psychologisch en open. En werd de mol helemaal in het nauw gedreven. Prachtig om te zien hoe Kees zich eruit redt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #35 Gepost op: 18-02-2024, 00:01:27 »
Babs biedt 1950 euro, maar schrijft Anna op, maar Anna had de testvragen niet bekeken. Dus er was nog geen geldig bod. Anna biedt 1500 euro, mols. Kees er nog overheen, opvallend.
En Rian is boos in een biecht, en later het verrast mij niet.
Maar Anna was Rian al voor, keek al eens naar hem, na Rik die 2000 euro zei, en daarna Oooh Kees.
Eerlijk gezegd is Fons verdacht, want ze moesten een naam noemen die in de dossier heeft gekeken en Fons is een betrouwbare klant als het gaat om informatie winnen.

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #36 Gepost op: 18-02-2024, 00:18:40 »
Wat ik me af zit te vragen: hebben wij hier de volgorde gezien waarop de kandidaten in werkelijkheid naar binnen hebben zien gaan?


Inderdaad, er viel me wel iets op met schaduw in de kamer waar Rik zit. Daar is een muurtje zichtbaar met een schaduw. Het is het muurtje achter Rik, rechts van de deur, gezien vanuit de kijker. M.b.v. de verticale strepen op het behang is de breedte van de schaduw goed te vergelijken gedurende de opdracht.

De 1e ronde van biedingen is de schaduw bij iedereen vrijwel gelijk - ik meen te zien dat hij aan het einde van die ronde iets breder is geworden. Bij  Rian 1,5 streep en aan het eind ca. 2 strepen van het behangdesign breed.

Aan het begin van de 2e ronde is de schaduw zichtbaar breder geworden (zeker 2 strepen) wat zou kunnen kloppen omdat het later op de dag is. Dit blijft ongeveer hetzelfde bij Rian, Fons en Babs (bij Babs al bijna 3 stroken). Maar bij Anna die redelijk aan het begin van deze ronde is gemonteerd is de schaduw nog maar 0,5 streep breed, en bij Kees, op het einde van de opdracht, is de schaduw helemaal weg.

Dit toont aan dat de volgorde weer niet aangehouden lijkt te zijn. Ik vermoed dat in de 2e ronde Anna en Kees ná alle andere zijn geweest - Kees als voorlaatste en Anna als laatste.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2024, 00:20:55 door Vladimir Vlemmix »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #37 Gepost op: 18-02-2024, 00:24:59 »
Kees was in elk geval laat, en na Babs. Dus hij wist dat hij moest corrigeren, anders was er geen geld uit de pot gegaan. De mol gaat natuurlijk laat, maar ik denk niet als laatste want dat valt ook wel weer heel erg op dat je dan met maximale kansen geld uit de pot speelt. Ik dacht dat Kees twee na laatste was maar een na laatste kan zeker ook goed.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #38 Gepost op: 18-02-2024, 00:44:07 »
Morgen de uitleg van Rik maar eens terugkijken, want ik had de spelregels anders begrepen. Dacht dat als iedereen integer was geweest dan alleen geld in de pot. Maar omdat een aantal niet integer bleken krijgt de rest een kans op de vrijstelling (waarop ze mogen bieden en aangeven wie dan niet integer was). Ik had begrepen of het een of het ander. Maakt wel uit voor de zoektocht.  ::schaam::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Uitkomst bieden
« Reactie #39 Gepost op: 18-02-2024, 01:06:59 »
Vond hier Kees erg MOLS. En hij leek toch voorkennis te hebben om net boven het bod van Babs uit te komen. Was erg opvallend. Te opvallend voor zomaar een gok.