Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 44372 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2024, 17:38:07 »
De eerste zinnen dit seizoen: "Ik hoor al muziek. Ja, we gaan beginnen."
Gelijk veel tv tijd voor Tooske, wat vaak niet op een Mol wijst.


Of dit is het afscheidscadeautje van Rick: lekker de Mol als eerste en volop in beeld brengen.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2024, 17:54:55 »
Had de oren ook bekeken maar zie nergens een gelijkenis. Dus dit is gewoon niet de verklede mol ;-)

Als dit de 'verklede mol' is, dan zit de oorpiercing ook op een andere plek (er vanuitgaande dat het een echte piercing is).  ::vergroot::

In de podcast vertelt Rik dat hij ook geschminkt op het feest aanwezig was. Waarschijnlijk lopen er dus meer Nederlanders rond, zodat de mol wat minder opvalt. De productie kan hiermee ook de mol helpen als die ontdekt dreigt te worden.

Grappig om te lezen dat Rik er zelf ook tussen stond. Ik had al het vermoeden dat er productiemedewerkers ertussen zouden lopen, aangezien ik verwacht dat de meeste Mexicanen niet zo lang zijn als Nederlanders en het ons ook moeilijk gemaakt moet worden. Ik vermoed dat er een glimp van de mol in beeld was.
Mogelijk was degene wel eventueel te herkennen voor de kandidaat, maar ik denk dat het toch wel moeilijk is om de mol eruit te pikken.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2024, 17:58:43 »
Mogelijk was degene wel eventueel te herkennen voor de kandidaat, maar ik denk dat het toch wel moeilijk is om de mol eruit te pikken.
Als ze de mol in zo'n outfit voor me neer zouden zetten en zouden zeggen dat het de mol is dan zou ik ze waarschijnlijk nog niet herkennen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2024, 18:01:25 »
Als ze de mol in zo'n outfit voor me neer zouden zetten en zouden zeggen dat het de mol is dan zou ik ze waarschijnlijk nog niet herkennen.

Tja, ik zou geloof ik hetzelfde hebben.  ;D Het lijkt me echt ontzettend moeilijk om degene te herkennen. Geen idee waar je op moet letten. Kleur van de ogen kan bijvoorbeeld ook anders zijn (door de make-up en misschien gekleurde lenzen?)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2024, 18:12:54 »
Na terugkijken van opdracht 1 zie je toch zeker de persoon met waaier en rood zwarte hoed rondlopen tijdens het zoeken. Ook de persoon met oranje hoed is paar keer te zien, maarse persoon met rood en zwart en de staart lijkt het meest op een persoon die echt zoekt .

Verder opvallende beelden , de zonder vermomming verschijning van rian tijdens het zoeken van anna .  Mogelijk een edit fout.
En tijdens het zoeken van anna komt ook rechtsboven een stel in de achtergrond in beeld waarin je een man met een baard en een masker ziet, zou dit jeroen kunnen zijn

Persoonlijk ben ik meer en meer van mening dat we de mol niet vol in beeld hebben gezien imdat ze a) het niet willen dat de mol op dag 1 al ontmaskerd wordt en b ) dat we met veel molloten na zoeken nog de juiste still niet hebben .

Persoonlijk vind ik jip en anna het dichtste komen bij de gezichten die we zien, maar als gezegd het is leuk zoeken, maar of we er echt de mol mee vinden , nee denk het niet

Offline Brtdm

  • Forum Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2024, 18:21:54 »
Ik zie nu wel dat deze links heel erg lijkt op degene die eerder is geplaatst, maar deze draagt een andere, lagere, hoed. Loopt er ook heel apart een beetje alleen voorbij.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2024, 18:27:12 »
Als mol wil je toch gewoon weten wat de rest heeft gedaan? Dus ga je als laatste.

Je bent er zelf niet in geslaagd om 5 vrijstellingen tegen te houden dus ga je maar met de groep mee en pakt de 6e.

Je wilt sowieso niet gezien worden bij een groepje van 2/3 dat de vrijstelling heeft gepakt of bij een groepje van 2/3 dat de vrijstelling NIET heeft gepakt.

Judgement call: je spreekt met jezelf vooraf af dat als het 5 of meer is je je bij die groep aansluit.

Is overigens ook net gebeurd in de Belgische mol, daar was ook een cruciale take, de mol had daar toen ook vantevoren bepaald bij welk aantal die rechts en bij welk aantal links op zou gaan. Had trouwens met diens rode scherm te maken dus echt wel cruciaal ;D

Logische uitleg om niet alvast 6 kandidaten te moeten schrappen om het pakken van 1000 euro.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2024, 19:00:48 »
Deze lijkt dan weer een mol symbool te dragen  ::rofl::


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2024, 20:41:25 »
Bij Tooske en Sor zag je de roodzwarte hoed/sluier/waaier ook in de buurt van de waarzegster. Beide keren ook een grote man met een blauw band om zijn hoed, die voor de veiligheid zorgt. Zo is er ook nog een lange man met een rode band om zijn hoed van beveiliging. En de dame met lilapaarse sluier schermt vaak de waaierfiguur af. Dit is het team van de mol.

Iets anders.
Het topodeel werd door de waarzegster in een ronde steen gestopt, waarna deze topo groen oplicht. Op die steen staan ook tekens. Leuk visueel allemaal, maar die steen heeft mogelijk nog een andere functie en komt mogelijk terug ivm de topo’s deze serie en de waarzegster die suggereert vaker langs te komen. Zou er een boodschap op die steen staan?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2024, 21:19:35 »
Als mol wil je toch gewoon weten wat de rest heeft gedaan? Dus ga je als laatste.
[...]

Ik denk dat het vanuit praktische schmink-eraf-moeten halen oogpunt makkelijker was dat de mol als 1ste ging en gefilmd werd als kandidaat. Daarna omkleden en onherkenbaar worden en zorgen voor zo min mogelijk topito's. Als alle kandidaten weg zijn tijd zat om alle vermomming van je gezicht te halen (zwarte kringen om de ogen, donderder huidskleur - ik noem maar...).
Ik denk niet dat de mol een bepaalde topito-pak-target had. Ik denk dat ook voor de mol het een verrassing was dat alle topito's ingeleverd werden voor €6000, (of dat de mol voorkennis heeft over de toekomst van deze pot en dat t dus niet uitmaakte)

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2024, 21:33:38 »
Haha, ik lees dat er heel wat verdachte personen gespot zijn in deze eerste opdracht.

Dan nog maar eentje:
Wat mij opviel, was de persoon die rechts achter Anna staat, terwijl zij nog naarstig op zoek is naar haar symbool.
Hij (?) draagt een roze hoofddoek, en heeft zwarte mouwen. Hij valt me op, omdat hij tussen het vrolijke dansgewoel heel serieus blijft kijken.
Zou dat Fons kunnen zijn???

Kan iemand misschien een screenshot maken van 00:11:00 ?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2024, 21:40:26 door juul4 »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #71 Gepost op: 7-01-2024, 23:04:35 »
Ik zie een roze/lila (paarse) sjaal (zie foto’s) bij alle kandidaten! Je zietdeze persoon op verschillende momenten, bij aankomst/het handen schudden maar ook als kandidaten aan het zoeken zijn.

Voeg paar voorbeelden toe maar als je terug kijkt zie je de sjaal vaak op de achtergrond (is maar 1 sjaal in deze kleur en passend bij het thema ‘paars’)
 

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #72 Gepost op: 7-01-2024, 23:19:37 »
Er wordt een thema paars geopperd, maar na nog eens gekeken te hebben lijken meer symbolen geel te zijn.

Paars: Vlag, Hart, Paraplu
Geel: Kroon, Bel, Schaar, Piramide, Brood
Groen: Zeemeermin, Cactus

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #73 Gepost op: 7-01-2024, 23:22:20 »
hm... die persoon is niet de mol lijkt mij gezien de mannelijke vorm van het gezicht die niet kan passen bij een van de kandidaten...

Ook de roodgesluierde persoon met waaier heb ik bij alle 10 gezien, Jip kijkt bij deze persoon ook naar het symbool. Dat lijkt me voor de mol iets teveel van het goede, ik neem aan dat de vermomde mol op het feest niet een symbool droeg.

Verder heb ik gezocht naar Rik, niet gevonden,ik neem aan dat die shots bewaard blijven tot na de finale. Het lijkt mij wel dat in de welkomsthaag waar elke kandidaat doorheen komt aan het begin, crewleden zitten, ik dacht nog even dat de man in het roze met minty schmink Rik moest zijn, die ook constant in de buurt is van de persoon met waaier...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #74 Gepost op: 7-01-2024, 23:27:37 »
De ronde cirkel waarin de topo groen oplicht lijkt op de azteekse sun stone. Hiermee bepalen ze datums.
Alleen is het origineel met vier delen in het midden en nu is er maar plek voor 1/3 topo.

Offline Airysuit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #75 Gepost op: 8-01-2024, 01:46:49 »
Rian is in beeld te zien terwijl Anna nog aan het zoeken is, 09:29.
Mol of productie fout?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #76 Gepost op: 8-01-2024, 08:46:11 »
We zullen in aflevering 10 vast zien dat de mol volop mee doet in het feestgedruis. Geloof er alleen niks van dat de mol ook heel duidelijk in beeld wordt gebracht tijdens aflevering 1. Ze weten immers dat de beelden voortaan frame voor frame worden bekeken en zelfs alleen ogen genoeg zijn om iemand achter een masker te herkennen (Kim-Lian).

Verder is het de vraag hoeveel symbolen de mol heeft gevonden en daardoor topito's/vrijstellingen uit het spel heeft gehouden, maximaal 4 zou €4000 niet in de pot zijn. We weten volgens mij ook niet van alle kandidaten op wie ze gestemd hebben en zo €1000 niet hebben verdiend. De mol had overigens per kandidaat wel 1 a 2 minuten extra de tijd om te zoeken, omdat de kandidaten eerst nog op de uitleg moesten wachten en de mol al kon gaan zoeken op het moment dat het symbool zichtbaar was.
Als de mol ervoor heeft gekozen om geen vrijstelling te winnen, dan zit de mol meteen in een minderheidsgroepje en zou het nog maar 1 van de 4 zijn. Als de mol ervoor kiest om elke keer in de kleinste groep terecht te komen, dan zitten veel kandidaten met de test in ieder geval vaak fout. Meestal wordt er immers statistisch voor de grootste groep gekozen. Het is ook maar de vraag of de mol kon weten dat er een groepsafspraak werd gemaakt, waardoor ook het "listje" van Kees bij Babs niet werkte.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #77 Gepost op: 8-01-2024, 09:31:58 »
Het was de dag van de mol, zo werd gezegd. Ver gezocht wellicht maar uitzending was op 6 januari, de verjaardag van Anna. De dag van Anna?

Offline sillosio

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #78 Gepost op: 8-01-2024, 11:51:16 »
Rian is in beeld te zien terwijl Anna nog aan het zoeken is, 09:29.
Mol of productie fout?

Klopt inderdaad, was mij ook al opgevallen! Ik denk zelf eerder aan een edit fout, ze dragen beide grijze kleren.

Is het jullie ook opgevallen dat Rian zoekend voor de topito te zien is in de scene reeks waar Anna aan het zoeken is? Op 9.16 kun je Rian zien, terwijl zij nog helemaal niet geïntroduceerd is als kandidaat en Anna net bij de waarzegster is geweest.

Edit foutje? Lijkt me namelijk niet dat de mol er gewoon in hun eigen kleding rondloopt zonder vermomming.

Offline Sjeel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #79 Gepost op: 8-01-2024, 14:59:00 »
Geweldige opdracht. Mysterieuze waardzegster en opdracht die ook nog eens vol kleur en muziek zat. En iedereen speurt weer de beelden af opzoek naar de mol. ::ok::

Wat mij het meest opvalt bij deze opdracht is dat iedereen bij de eerste 10 plaatjes allemaal een ander plaatje aanwijst.  Legde de waarzegster steeds bewust blind 10 dezelfde kaartjes neer en stond zo wie welk symbool moest zoeken al van te voren vast? Of moeten we geloven dat na zelfs 9 kandidaten de 10e kandidaat het wist te presteren om blind toch een kaart aan te wijzen die nog niet eerder aangewezen was...