Auteur Topic: [Kandidaat] Justin Mooijer  (gelezen 6618 keer)

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #20 Gepost op: 15-01-2024, 09:35:49 »
Je gaat jezelf toch niet onnodig zo verdacht maken met die 250 euro? Minpunten voor Justin als mol wat mij betreft.

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #21 Gepost op: 15-01-2024, 12:29:42 »
Je gaat jezelf toch niet onnodig zo verdacht maken met die 250 euro? Minpunten voor Justin als mol wat mij betreft.
Dat zeiden ze ook over Jeroen Kijk in de Vegte. Rick wil zijn WidM-leven niet afsluiten met een grijze Mol, maar met iemand die durft! Justin voldoet daar het beste aan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #22 Gepost op: 15-01-2024, 16:22:34 »
Het letterlijk uit de pot halen van geld werd voor het eerst toegepast door George in seizoen 3 (die deed dat ongemerkt) en werd nadien vaak gekopieerd door nepmollen (maar opzichtelijk). Jeroen deed dat als mol ook maar deze (nep)molactie vind ik nu meer dan afgezaagd. Ik hoop daarom dat Justin de mol niet is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #23 Gepost op: 15-01-2024, 22:37:50 »
Is hij ook niet. Rick wil vast afscheid nemen met een goede Mol, niet eentje die een twintig jaar oud geintje met de pot uithaalt. Gaap...    ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #24 Gepost op: 15-01-2024, 23:33:24 »
Dat hoop ik ook.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2024, 20:35:24 »
Volgens mij is Justin juist heel goed in onder de radar blijven, onopvallend in de groep opgaan. Penningmeester zijn is dan wel bijzonder en dus opvallend, maar het kan ook passen bij de Mol die speelt dat ie geld zo belangrijk vindt en betrouwbaar wil overkomen door de pot goed te bewaken.

Als Anna bij de speeddate tegen Justin zegt dat het in hun belang is dat de zes vrijstellingen eruit gaan reageert Justin met "ik wil geld verdienen". Het lijkt me een leugen dat dat zijn prioriteit is.
Zit wat in, Jurre deed ook steeds alsof hij vooral geld wilde verdienen. Als Jurre de opleider was deze keer, is Justin best een logische mol.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2024, 20:39:27 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2024, 19:21:16 »
Zit wat in, Jurre deed ook steeds alsof hij vooral geld wilde verdienen. Als Jurre de opleider was deze keer, is Justin best een logische mol.

 ::jaja::
Inclusief het over-acteren (denk ik dan) bij 2.1. Wat Jurre ook weleens deed.
Justin liep zo te schreeuwen... Ik geloofde het eigenlijk niet zo.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2024, 20:32:47 »
Twee keer hetzelfde type Mol direct na elkaar?   ::ohno::
Nee, Rick wil graag met een spectaculaire Mol afscheid nemen, niet met een gekloonde versie van de vorige mol, daar is geen zak aan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2024, 20:52:39 »
Wauw. Okee. Lijkt me een beetje een voorbarige conclusie na twee afleveringen? De rest moet het ook eerst nog maar zien waar te maken. In al die jaren zijn er maar heel weinig mollen geweest die spectaculair te noemen waren. Rick kan zoveel willen, maar het is vooraf lastig te voorspellen hoe zijn keuzes gaan uitpakken. Ik neem in elk geval niet aan dat hij in verleden expres teleurstellende mollen heeft uitgekozen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2024, 23:17:55 »
Er zijn wat mij betreft genoeg mol-opties over, ik zit nog niet stevig te tunnelen (en dat is weleens anders geweest  ;D )
En ja, het lijkt mij tof als het bijvoorbeeld Kees blijkt te zijn.

Wat misschien tegenspreekt, is dat Jip de 'vlamvraag' op hem heeft ingevuld.
Maar Justin uitsluiten, omdat hij op een vorige mol lijkt? Nee, dat niet.
Eens met Blip dus.

Ik zie het echt wel bij Justin.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2024, 23:26:16 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2024, 08:33:07 »
In het extra filmpje van na het vertrek van Jip begint Justin ineens weer (zogenaamd boos) over de missende 250 euro. "Als Jip die 250 euro heeft..." Heel raar en toch ook wel verdacht als ik er zo over nadenk. Op een moment dat men verdrietig is over het vertrek van Jip een bozige act doorzetten doe je denk ik niet zo snel als kandidaat. Als Mol misschien eerder omdat je toch nooit helemaal spontaan kunt meegaan in de overheersende emotie van de groep?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2024, 08:53:28 »
Viel mij ook wel op, maar die interpreteer ik niet per se als molactie…
Ik denk juist dat Justin vermoed dat hij op het juiste molspoor zit, en een onhandige act aan het uitspelen is om zichzelf of kamergenoot Tooske verdacht te maken.
Verder zie ik ook wel wat diva gedrag in de biechten. Lekker competatief. Maar dat past denk ik wel bij zijn echte persoonlijkheid en die van Janey.   >:D
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 09:21:36 door annebeestje »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #32 Gepost op: 18-01-2024, 09:06:44 »
Twee keer hetzelfde type Mol direct na elkaar?   ::ohno::
Nee, Rick wil graag met een spectaculaire Mol afscheid nemen, niet met een gekloonde versie van de vorige mol, daar is geen zak aan.

Justin is inderdaad te veel Jurre, dat zou Rick sowieso niet doen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #33 Gepost op: 18-01-2024, 09:54:08 »
In het extra filmpje van na het vertrek van Jip begint Justin ineens weer (zogenaamd boos) over de missende 250 euro. "Als Jip die 250 euro heeft..." Heel raar en toch ook wel verdacht als ik er zo over nadenk. Op een moment dat men verdrietig is over het vertrek van Jip een bozige act doorzetten doe je denk ik niet zo snel als kandidaat. Als Mol misschien eerder omdat je toch nooit helemaal spontaan kunt meegaan in de overheersende emotie van de groep?
Misschien past het in zijn plan om tot het einde toe mysterieus te doen over het verdwenen geld, in de hoop dat hij de verdenking op anderen krijgt - dat geeft rust voor hemzelf. Bij de ontknoping laat hij dan de 250 euro zien.
Hij zit Tooske op de kamer en je kunt ervan uitgaan dat Tooske hem niet verdenkt, zodra dat wel zo is zal hij met iemand anders op de kamer willen. Tooske vindt het niet erg dat zij verdacht gemaakt wordt. Anderen kunnen misschien denken dat ze samen een bondje hebben en dat ze samen verantwoordelijk zijn voor het verdwenen geld. Een bondje van twee kandidaten die verwarring willen zaaien. Men zal denken dat een mol dit niet zo snel zal doen, al met al een goede actie van Justin als mol.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 10:10:59 door Run »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #34 Gepost op: 18-01-2024, 10:35:03 »
De -€250 opmerking valt in ieder geval slecht bij de rest hoor je. Slechte timing voor een slechte grap. Net te veel aandacht trekken, niet mols, wel wanna-be-mols.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #35 Gepost op: 18-01-2024, 11:28:32 »
Exact. Het ligt er zo dik bovenop. Zie Tooske's reactie die hem bijna openlijk uitlacht.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #36 Gepost op: 18-01-2024, 12:27:00 »
In het extra filmpje van na het vertrek van Jip begint Justin ineens weer (zogenaamd boos) over de missende 250 euro. "Als Jip die 250 euro heeft..." Heel raar en toch ook wel verdacht als ik er zo over nadenk. Op een moment dat men verdrietig is over het vertrek van Jip een bozige act doorzetten doe je denk ik niet zo snel als kandidaat. Als Mol misschien eerder omdat je toch nooit helemaal spontaan kunt meegaan in de overheersende emotie van de groep?

De -€250 opmerking valt in ieder geval slecht bij de rest hoor je. Slechte timing voor een slechte grap. Net te veel aandacht trekken, niet mols, wel wanna-be-mols.

Eigenlijk kan allebei hier.  ;D
Ik neig ernaar om hem te zien als een mol die doet aan over-acting. Wie weet heeft Tooske (en anderen) hem dan ook weggestreept door die rare geldactie en zijn overdreven gedrag. Niet echt fraai, maar dan wel effectief om verdenkingen weg te halen.

Als hij de mol is, zou ik zo'n actie wel wat flauw vinden trouwens.
Als hij kandidaat is, wat ook prima kan, vind ik het niet zo sympathiek.
Tja.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #37 Gepost op: 18-01-2024, 13:02:13 »
Ik denk dat het als mol erg stressvol kan zijn als een aantal mensen je al snel verdenken. Everon en Jurre waren er panisch voor en die Belgische mol die afhaakte kon er al helemaal niet tegen.
Dan helpt alles als je de verdenking van je af kunt houden, of als je alleen dat idee maar hebt.
Eigenlijk zou het tegenovergestelde moeten werken, het is namelijk kandidaats om verdacht te willen zijn, maar in werkelijkheid werkt dat niet zo als je echt de mol bent, dan probeer je toch met slimmigheidsjes de verdenking op anderen te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 13:05:14 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #38 Gepost op: 18-01-2024, 13:05:25 »
Ik denk dat het als mol erg stressvol kan zijn als een aantal mensen je al snel verdenken.

Dat is ook waar. Als kijker heb ik weleens de neiging om dat te onderschatten, maar het lijkt mij megazwaar: de mol zijn. Kan inderdaad best zijn dat het parten speelt.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Justin Mooijer
« Reactie #39 Gepost op: 18-01-2024, 13:20:44 »
Wat we de vorige keren veel zagen is dat de mol mensen verdenkt die daarna snel afvallen. Justin heeft gestemd op Babs, Jip en Jeroen. Zal Jeroen afvallen volgende keer?
Ook zagen we vorige keren dat degene die eruit moest, had gestemd op wat later de mol bleek. Daarmee krijgen kijkers het idee: dat kan dus niet de mol zijn want het was de hoofdverdachte van een afvaller. Jip zat op Justin.
Ik weet niet waarom ze dit patroon steeds opnieuw herhalen, maar als het weer zo is, is Justin ook daarom voor mij een grote molkandidaat.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2024, 16:49:04 door Run »