Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening  (gelezen 7645 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #60 Gepost op: 4-03-2024, 10:12:13 »
Anna begint te rennen naar de boot met een knoop in haar Nasa t-shirt. Als ze bij de boot komt - samen met Kees - is de knoop uit het t-shirt. De juiste sleutels hebben de boot niet meer bereikt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #61 Gepost op: 4-03-2024, 10:42:34 »
Dat je dan alle biljetten hebt? En daar dan misschien nog iets uit valt af te leiden? (Ontbreken Rosario, hoorde ik bijvoorbeeld bij Trust Nobody podcast)

"je had de mol al vroeg in het vizier kunnen krijgen want de afbeelding van de mol stond op het geldbiljet met het hoogste minbedrag" >  ::ohno::

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #62 Gepost op: 4-03-2024, 11:00:07 »
Anna begint te rennen naar de boot met een knoop in haar Nasa t-shirt. Als ze bij de boot komt - samen met Kees - is de knoop uit het t-shirt. De juiste sleutels hebben de boot niet meer bereikt.

Dit lijkt me een waarschijnlijke verklaring: Ze wilde niet dat haar t-shirt in het water hing en knoopte het op (net zoals Fons zijn pet omhoog hield). Zodra dat niet meer nodig is ben je liever bedekt, zeker als het om je onderlijf gaat.

Offline Allomol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #63 Gepost op: 4-03-2024, 11:36:44 »
Vraag ik me ook af. Ook geen idee.
19:35, maar 38:70 kan dan al niet meer. Wiskundig mee aan de slag volgens de regels van de andere opdracht?  :P Met wat/hoe zou dit kunnen corresponderen?


Ik vind het eigenlijk nogal voor de hand liggend. Volgens mij moeten we er niet al te veel achter zoeken. Het is de laatste opdracht van het seizoen en je kunt van elk biljet met een positief bedrag er eentje winnen, met een mogelijke verdubbelaar.
Oke, en dus is alles precies wel
wat het niet lijkt te zijn?


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2024, 21:47:50 »
Wat Rik aan het begin van de opdracht ook vertelde. Er was geen reden om daaraan te twijfelen  ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2024, 23:15:05 »
Dit lijkt me een waarschijnlijke verklaring: Ze wilde niet dat haar t-shirt in het water hing en knoopte het op (net zoals Fons zijn pet omhoog hield). Zodra dat niet meer nodig is ben je liever bedekt, zeker als het om je onderlijf gaat.
Logisch, alleen, dat deed ze niet. Ze ontknoopte het tshirt voordat ze in de boot stapte en het tshirt was zoals je zegt helemaal nat. Als dat de reden was geweest dan had ze de knoop pas in de boot uit haar tshirt gehaald. De reden was het lozen van de juiste sleutels.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2024, 08:59:58 »
Logisch, alleen, dat deed ze niet. Ze ontknoopte het tshirt voordat ze in de boot stapte en het tshirt was zoals je zegt helemaal nat. Als dat de reden was geweest dan had ze de knoop pas in de boot uit haar tshirt gehaald. De reden was het lozen van de juiste sleutels.

Ze ontknoopte het toen het water al een stuk lager was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2024, 09:46:16 »
Als het doel was het tshirt droog te houden, dan is dat faliekant mislukt. Dan had ze dat beter aan boord kunnen doen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #69 Gepost op: 5-03-2024, 09:50:29 »
Als het doel was het tshirt droog te houden, dan is dat faliekant mislukt. Dan had ze dat beter aan boord kunnen doen.

Wat jij wil, ik snap haar helemaal. Een beetje nat droogt wel op, is anders dan een t-shirt dat de hele tijd in het water hangt. Zodra het kan dat ding naar beneden doen, zeker als er camera's op je gericht staan.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #70 Gepost op: 6-03-2024, 19:45:49 »
Fons kon gewoon verkeerde namen doorgeven ....
Dat is precies wat Fons doet, hij wacht met zijn hoofd boven water tot Kees ondergedoken is, roept Santa Fernanda en duikt weer onder met zijn petje boven water.

Santa Fernanda kan ik niet vinden, wel een afbeelding met plaatje van een heilige 'Santa Fernanda, llévame de parranda' (Santa Fernanda, neem me mee naar een feestje). Een verwijzing in de laatste opdracht naar het feest van de eerste opdracht?

Pet is in het Spaans Gorra. Loteríakaart 13 (=M) is El Gorrito. Betekenis ‘onder de pet houden’ is geheimhouden. Zit de mol onder de pet onder water?


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #71 Gepost op: 6-03-2024, 20:19:39 »
Heerlijk tunnelbehang  ::tandpastasmiley::  ::ok::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #72 Gepost op: 6-03-2024, 20:46:31 »
De naam Fons zal toch niet van Ferdinand komen, maar van Alphonso lijkt me…

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #73 Gepost op: 6-03-2024, 21:48:14 »
De naam Fons zal toch niet van Ferdinand komen, maar van Alphonso lijkt me…
Fernanda komt van Ferdinand. De heilige Ferdinand was de vader van Alfons X.
X is de 24e letter, de mol van 2024.
Er komt geen eind aan  ::rofl::

Ik weet nog steeds niet wie de mol is. Ga er nu maar vanuit dat de mol bij de eerste afleveringen nog niet zo relaxed was dat hij/zij met/bij een kandidaat op schoot zit. Kies nu dus even voor Sor.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #74 Gepost op: 7-03-2024, 10:09:24 »
Ik vond de te winnen bedragen zo vreemd (1935 of 3870), dat ik vermoed dat daar mee gepuzzeld kan worden. Maar ik kom er niet echt uit.

Ik had dat eerder ook met de opdracht waarmee 1650 euro verdiend kon worden. Nog steeds geen idee..

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #75 Gepost op: 7-03-2024, 16:23:29 »
Als op de onderwaterspeakers dezelfde namen werden afgespeeld op meerdere plekken, ben je controleerbaar door de andere duiker. Fons en Kees konden elkaar zo controleren.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #76 Gepost op: 7-03-2024, 16:54:21 »
Als op de onderwaterspeakers dezelfde namen werden afgespeeld op meerdere plekken, ben je controleerbaar door de andere duiker. Fons en Kees konden elkaar zo controleren.

Daar heb ik over nagedacht, maar niet echt. Als de een nog onder water is, roept de ander alweer een naam. Daar zit ook nog eens vertraging in, want je moet naar adem happen en je neus en oren eerst even vrijmaken voor je iets kunt roepen.

Je weet ook niet of ze consequent tegelijkertijd dezelfde namen afspelen en als je van speaker ruilt weet je niet wat er 'jouw' speaker komt. Ze kunnen dat alleen uitvinden door samen te werken, maar dat is kansloos als de mol daar staat.

Die positie lijkt me te chaotisch om je veel met de ander bezig te kunnen houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #77 Gepost op: 7-03-2024, 17:18:42 »
Wat jij wil, ik snap haar helemaal. Een beetje nat droogt wel op, is anders dan een t-shirt dat de hele tijd in het water hangt. Zodra het kan dat ding naar beneden doen, zeker als er camera's op je gericht staan.

Ik ook.  ::jaja:: En het kan natuurljk ook zo zijn dat het water toch wat hoger bleek te staan dan ze eerst verwachtte en dat dit de reden is geweest dat ze die knoop in het water legde (en niet aan boord).  ;D
En volkomen begrijpelijk dat ze haar shirt naar beneden wil bij het rennen.

Het waaide behoorlijk zo te zien: dan wil je niet met allerlei flapperende kledingstukken zitten. Ik zie daarin geen verdachte actie van Anna.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #78 Gepost op: 9-03-2024, 20:11:11 »
Is dit de sleutel naar de mol? De sleutel wijkt aan de bovenkant erg af van de andere sleutels die we in beeld zien. Die hebben bijna allemaal een dichte bovenkant met een klein gaatje. Deze is veel meer open en je kunt er een m in zien?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Per slot van rekening
« Reactie #79 Gepost op: 10-03-2024, 09:37:56 »
Ok deze opdracht was dus nog onmogelijker dat ik al dacht.

Ze hoorden 4 namen niet en 1 daarvan was maar goed. Ik dacht dat ze maar 1 naam niet zouden horen, maar ze 4 sleutels mee mochten nemen zodat ze er 3 ongestraft konden missen.

En inderdaad te saboteren door 1 sleutel weg te gooien.

Stel dat Some how het haar niet gelukt was en ze wel met die 4 sleutels bij de kistjes hadden gestaan dan was het wel een enorme hint geweest.