Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen  (gelezen 7858 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2024, 12:41:05 »
Ik vind juist deze opzet wel goed (uitvoering nog wat verbeterpunten :P), maar juist goed dat op elke positie er effectief gemold kon worden. Ik denk niet dat de mol ergens echt geen invloed zou hebben.

Dat is inderdaad weer een goed aspect. Alleen waren de regels van de selfies echt veel te streng. Hier kon heel makkelijk, en moelijk nagaand, gemold worden. Bij het tekenen en in het hotel kon je elkaar nog goed controleren.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2024, 15:03:50 »
In de hotelkamer lijkt er geen goede rol voor de mol, maar dat is wat mij betreft de plek waar de meeste verwarring 'gratis' samenkomt en de mol maar weinig zelf fout hoeft te doen. (garbage in- garbage out: van onbruikbaar materiaal kun je niets bruikbaars maken). De kans op onbruikbaar materiaal was erg groot met die moeilijke selfie-regels en totaal geen kennis buiten. over welke worstelaar er daadwerkelijk in de ring is verschenen.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2024, 15:31:47 »
In de hotelkamer lijkt er geen goede rol voor de mol, maar dat is wat mij betreft de plek waar de meeste verwarring 'gratis' samenkomt en de mol maar weinig zelf fout hoeft te doen. (garbage in- garbage out: van onbruikbaar materiaal kun je niets bruikbaars maken). De kans op onbruikbaar materiaal was erg groot met die moeilijke selfie-regels en totaal geen kennis buiten. over welke worstelaar er daadwerkelijk in de ring is verschenen.

Hier kan bijna niet gemold worden juist , want niet alleen ben je niet alleen , 4 ogen in de kamer! Maar achteraf kan heel de groep het prikbord zien , en zien dat er gemold is.
Dus tenzij je voorkennis hebt dat niemand je verdenkt kan je hier een 'kandidaat-mol-actie' in scene zetten , verder slechte mol plek.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2024, 15:35:45 »
Op elke plek wordt je toch gecontroleerd? Selfies in de hotelkamer, tekeningen in de hotelkamer. Dus dat er iemand meekijkt in de hotelkamer maakt niet zoveel uit volgens mij.

Als ik de mol zou zijn zou ik de rest lekker laten uitmaken waar ik terecht zou komen. Zou dus niet haantje de voorste zijn om ergens voor te kiezen . Hebben ze tenminste hun eigen toekomst bepaald.  ::trots::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2024, 15:48:53 »
Dat is inderdaad weer een goed aspect. Alleen waren de regels van de selfies echt veel te streng. Hier kon heel makkelijk, en moelijk nagaand, gemold worden. Bij het tekenen en in het hotel kon je elkaar nog goed controleren.
De selfies werden na de opdracht wel gedeeld met alle kandidaten, dus ook in die groep was er wel een vorm van controle.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2024, 15:50:05 »
Zoals ik eerder zei.
Ja op elke plek kan je mollen. Maar:

Arena - hier kan je 100% van de foto's ongeldig maken ..

en kan onopvallend , door strenge regels kan je je dom houden als je al betrapt zou worden .. wat lastig is omdat niemand je op de vingers kijkt , hooguit iemand in de hotelkamer die weet dat de regels streng zijn. .. Bij betrappen ben je met de helft van de groep .. 4 man schuldig.

Straat - hier kan je maar 50% van de foto's ongeldig maken in beste geval ... zelfs dat hoeft niet als de andere tekenaar door heeft dat je steken laat vallen en ook 'jouw' worstelaars aanvullend gaat schilderen/tekenen ... Bij betrappen ben je maar met 2 man schuldig.

Hotelkamer - hier kan in theorie gemold worden , maar meer dan 50% fout doen zal opvallen bij kamer genoot. Als de anderen na afloop het prikbord mogen zien is er nog meer gevaar. ... Bij betrappen ben je maar met 2 man schuldig.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2024, 15:54:25 »
De selfies werden na de opdracht wel gedeeld met alle kandidaten, dus ook in die groep was er wel een vorm van controle.

Klopt , maar de regels waren zo streng dat iedereen een aantal verkeerd deed , te veel van 1 worstelaar , meer in beeld , geen eens weten dat je er zelf op moet.
Vooral als je heel veel tijd zou hebben (zoals in hotel kamer) kan je een patroon herkennen dat telkens 1 iemand altijd fout doet .. en dan nog kan je zeggen .. ow was dat een regel , sorry. Zoals Kees en Sor zeiden .. 
nogmaals sluit geen van alle plekkken uit , maar logica dicteert wel welke plek meest opleveren kan en minst risico geeft ...

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2024, 15:55:14 »
Zoals ik eerder zei.
Ja op elke plek kan je mollen. Maar:

Arena - hier kan je 100% van de foto's ongeldig maken ..

en kan onopvallend , door strenge regels kan je je dom houden als je al betrapt zou worden .. wat lastig is omdat niemand je op de vingers kijkt , hooguit iemand in de hotelkamer die weet dat de regels streng zijn. .. Bij betrappen ben je met de helft van de groep .. 4 man schuldig.

Ja maar tenzij je op een of andere manier andermans selfies verpest is hier wel meer dan op welke plek ook heel direct te zien als je je foto's verpest, dus dan gaat '4 man schuldig' niet echt op

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2024, 15:58:04 »
Mijn punt is: in de hotelkamer kwam zoveel troep binnen dat je als mol niets opvallends hoeft te doen want goede combinaties maken lukt toch niet, 4 ogen of niet maakt niet uit, je doet je best als mol samen met de kandidaat. Goede plek voor een mol, omdat alle ogen gericht zijn op de slechte foto's en de slechte tekeningen.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2024, 16:01:20 »
Op elke plek wordt je toch gecontroleerd? Selfies in de hotelkamer, tekeningen in de hotelkamer. Dus dat er iemand meekijkt in de hotelkamer maakt niet zoveel uit volgens mij.

Nee bijna geen controle ..
straat -- ze kunnen (in hotel kamer) geen google gebruiken om te kijken welke tekeningen fout zijn of niet mee vechten. En 2e tekenaar is te druk met eigen werk en vertalen.
Arena -- Hotelkamer wist waarschijnlijk niet van de strenge regels .. want ze zeiden er niks over dat er regels werden overtreden .. alleen dat de foto's slecht waren. Dus alleen de andere 3 arena kandidaten wisten de regels , en alleen Sor en Jeroen konden met elkaar praten en controleren , zou de mol niet fijn vinden , dus Rian en Tooske zijn verdachter.
Hotelkamer -- Hier ziet je hotel maatje alles ... en als het prikbord openbaar is iedereen . bovendien is deze plek zo vardacht dat ik hier zelfs 6 posts nodig heb om jullie uit de tunnel te halen van hotelkamer ... dus slechtste plek van de mol , iedereen verdenkt dit zogenaamd zenuwcentrum.

Gewoon puur logica.

PS: natuurlijk kan elke plek ...  maar we zijn hier aan het analyseren welke plek meest kans op ontdekken heeft , en/of meest geld uit de pot. .. heels soms welk beste tv maakt.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 16:03:25 door BertN »

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2024, 16:04:23 »
Mijn punt is: in de hotelkamer kwam zoveel troep binnen dat je als mol niets opvallends hoeft te doen want goede combinaties maken lukt toch niet, 4 ogen of niet maakt niet uit, je doet je best als mol samen met de kandidaat. Goede plek voor een mol, omdat alle ogen gericht zijn op de slechte foto's en de slechte tekeningen.
Maar dat zien wij nu achteraf. De mol kan van tevoren nog niet echt weten dat het zo gaat lopen lijkt me. Al zei ik thuis op de bank ook al: ik zou het knap vinden als ze er 2 goed gaan hebben.
Maar ik kan me haast niet voorstellen dat de productie zegt: bij deze opdracht hoef je niet actief te mollen, we hebben namelijk een heel slechte opdracht verzonnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2024, 16:05:24 »
Mijn punt is: in de hotelkamer kwam zoveel troep binnen dat je als mol niets opvallends hoeft te doen want goede combinaties maken lukt toch niet, 4 ogen of niet maakt niet uit, je doet je best als mol samen met de kandidaat. Goede plek voor een mol, omdat alle ogen gericht zijn op de slechte foto's en de slechte tekeningen.
Precies. In de arena is iedere kandidaat verantwoordelijk voor zijn eigen selfies dus een mol die zijn/haar foto's verprutst  valt op. Dat gaat ook op voor de tekenaars. Als één van beiden een potje maakt van het tekenen  valt dat ook op. In de hotelkamer overleg je en kun je je  verschuilen achter een gezamenlijk oordeel en de kwaliteit van de aangeleverde foto's en tekeningen.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2024, 16:08:13 »
Ja maar tenzij je op een of andere manier andermans selfies verpest is hier wel meer dan op welke plek ook heel direct te zien als je je foto's verpest, dus dan gaat '4 man schuldig' niet echt op

Tooske en Rian komen zelf geen eens in beeld in de selfie , hoe weet jij dan wie welke gemaakt heeft?
Bovendien weet niemand van de regels van selfies af ! Enkel de arena kandidaten , maar die zitten te ver uit elkaar op Kees en Sor na.
pas bij bekend maken dat er nagenoeg geen geld is weten de andere 4 de regels.

Aanvullend het is al bewezen dat alle combinaties op 1 na fout zijn gegaan omdat de foto's zijn afgekeurd , niet omdat de combinaties fout waren. Dat kan je zelf zien , en Rik meldt dat ook .. Dus snap deze discussie niet.

Als het zo duidelijk is welke selfie maker 26 van de 27 foto's ongeldig heeft gemaakt ... wie is het dan? Precies!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2024, 16:14:44 »
Tooske en Rian komen zelf geen eens in beeld in de selfie , hoe weet jij dan wie welke gemaakt heeft?

Tooske stond op bijna alle selfies en bij Rian vaak ook op zijn minst haar neus? Anders waren ze sowieso ongeldig (en kon je aan de hand vd hoek tov kandidaten die er wél op stonden ook nog wel wat afleiden)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2024, 16:29:15 »
Nee bijna geen controle ..
straat -- ze kunnen (in hotel kamer) geen google gebruiken om te kijken welke tekeningen fout zijn of niet mee vechten. En 2e tekenaar is te druk met eigen werk en vertalen.
Arena -- Hotelkamer wist waarschijnlijk niet van de strenge regels .. want ze zeiden er niks over dat er regels werden overtreden .. alleen dat de foto's slecht waren. Dus alleen de andere 3 arena kandidaten wisten de regels , en alleen Sor en Jeroen konden met elkaar praten en controleren , zou de mol niet fijn vinden , dus Rian en Tooske zijn verdachter.
Hotelkamer -- Hier ziet je hotel maatje alles ... en als het prikbord openbaar is iedereen . bovendien is deze plek zo vardacht dat ik hier zelfs 6 posts nodig heb om jullie uit de tunnel te halen van hotelkamer ... dus slechtste plek van de mol , iedereen verdenkt dit zogenaamd zenuwcentrum.

Gewoon puur logica.

PS: natuurlijk kan elke plek ...  maar we zijn hier aan het analyseren welke plek meest kans op ontdekken heeft , en/of meest geld uit de pot. .. heels soms welk beste tv maakt.

-De mol heeft voorkennis en weet welke worstelaars er optreden. De mol in de hotelkamer kan dus sturen op een verkeerde keuze.

-Natuurlijk kennen ze in de hotelkamer de regels. Dat ze er niets over zeiden wil nog niet zeggen dat ze de regels niet kennen. Dat is een aanname.

- In de hotelkamer maak je samen met je partner een keuze  voor een match. Een mol met voorkennis heeft hierbij altijd een voorsprong. Dat het prikbord openbaar is maakt niet uit. Je kunt je verschuilen achter je partner of de kwaliteit van de foto's en tekeningen.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2024, 16:30:31 »
Tooske en Rian komen zelf geen eens in beeld in de selfie , hoe weet jij dan wie welke gemaakt heeft?
Bovendien weet niemand van de regels van selfies af ! Enkel de arena kandidaten , maar die zitten te ver uit elkaar op Kees en Sor na.

Als je goed kijkt zie je dart Rian een paar stoelen naast Tooske zit

pas bij bekend maken dat er nagenoeg geen geld is weten de andere 4 de regels.

Aanvullend het is al bewezen dat alle combinaties op 1 na fout zijn gegaan omdat de foto's zijn afgekeurd , niet omdat de combinaties fout waren. Dat kan je zelf zien , en Rik meldt dat ook .. Dus snap deze discussie niet.

Als het zo duidelijk is welke selfie maker 26 van de 27 foto's ongeldig heeft gemaakt ... wie is het dan? Precies!

Mijn punt is dat de kandidaat die de selfie-opdracht niet begreep/niet kon uitvoeren de opdracht verpest heeft en verdacht wordt waar de mol in de hotelkamer onder de radar blijft. Exact vanwege de slechte/afgekeurde foto's.

Offline BertN

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2024, 16:49:18 »
-Natuurlijk kennen ze in de hotelkamer de regels. Dat ze er niets over zeiden wil nog niet zeggen dat ze de regels niet kennen. Dat is een aanname.

Niet mee eens , als 95% van de fotos niet aan regels voldoen verzwijg je dat nooit , never , onmogelijk.

Of hap ik nu , en maak je een grapje?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2024, 17:38:38 »
Mijn punt is: in de hotelkamer kwam zoveel troep binnen dat je als mol niets opvallends hoeft te doen want goede combinaties maken lukt toch niet, 4 ogen of niet maakt niet uit, je doet je best als mol samen met de kandidaat. Goede plek voor een mol, omdat alle ogen gericht zijn op de slechte foto's en de slechte tekeningen.
Maar dan ben je dus als mol ook niet aan het mollen en dat is wel het doel (hoeft niet in elke opdracht, maar even uitgaand van ideale situatie).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2024, 18:24:39 »
Mee eens dat de hotelkamer verreweg de slechtste molpositie is. De andere kandidaat controleert je en de overige kandidaten verdenken jou snel als goede foto's verkeerd geplaatst zijn.
Op straat kun je meer mollen door bepaalde details verkeerd te tekenen of verkeerd te vertalen. Jeroen en Anna zaten in die positie maar werden door de groep in die positie geplaatst omdat ze als enigen Spaans kenden.
Ik denk dat de mol toch wel in de arena zat, daar heb je de meeste sabotagemogelijkheden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Er mee worstelen
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2024, 21:16:22 »
De vraag in de test was of de mol de kaartjes aanpakt. Deze vraag kun je als kandidaat dus goed hebben door ze zelf te pakken als je hierop "nee" hebt geantwoord.  Geldt ook voor Fons die ze wilde pakken.

In seizoen 11 gebeurde dit ook! Toen was de toekomstvraag of de mol geld had aangepakt van Pieter Jan. Soundos had deze vraag met "nee"  beantwoord dus zij wilde het geld. Ze stapte tegelijk met mol Patrick naar voren en eiste het geld op omdat ze penningmeester was.

Mij viel op dat Fons snel opgaf toen Kees  naar voren stapte en dat deed Patrick ook.